«Сучасне озеленення території навчального закладу як одна з ланок у загальній системі виховання. Методичні рекомендації по створенню вертикальної клумби»

Про матеріал
Більшу частину року діти проводять в освітніх закладах, тому необхідно приділити особливу увагу їх зовнішньому і внутрішньому озелененню. З цією метою слід упорядкувати садиби шкіл, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, вести постійний догляд за існуючими зеленими насадженнями, активізувати та поновити роботу теплиць, парників, куточків живої природи тощо. Адже добре розпланована, озеленена й упорядкована садиба освітнього закладу сприяє набуттю практичних умінь і навичок з внутрішнього та зовнішнього озеленення; поглибленню знань учнів з квітництва відкритого та закритого ґрунту, дендрології та садівництва; поглибленню змісту роботи на навчально-дослідній земельній ділянці; естетичному вихованню школярів. Поряд з цим квітково-декоративні рослини на навчально-дослідній земельній ділянці, в теплиці, біологічному кабінеті є зручним об’єктом для організації дослідницької роботи. Озеленення освітніх закладів проводиться у відповідності до Положення про навчально-дослідну земельну ділянку, біологічний кабінет, куточок живої природи, навчальних програм з біології, трудового навчання. Актуальність роботи випливає із екологічної та навчально-виховної доцільності, оскільки вкрай важливим аспектом у шкільному навчальному процесі є поєднання теоретичних занять із іграми та дослідно-практичною роботою дітей на свіжому повітрі. Метою роботи є фахове проектування та якісне виконання робіт по озелененню та благоустрою території дитячої шкільної установи, оскільки зелені насадження та елементи благоустрою надають індивідуальні, своєрідні риси, роблять перебування учнів та персоналу школи більш комфортним, привчають любити природу рідного краю. Будь-яке подвір’я зустрічає відвідувачів своїм зовнішнім виглядом. Не винятком є і подвір’я школи, дитячого садка чи позашкільного закладу. Подвір’я має бути красивим, об лаштованим, квітучим та привабливим. Сучасне озеленення пропонує безліч ідей, які зможуть допомогти стати території навчальних закладів затишними, різнобарвними та цікавими. Більшість людей вважають. Що для оформлення будь-якої клумби треба скористатися допомогою фахівців. Це не зовсім так. Якщо ознайомитися з основними тенденціями в сучасному озелененні з літератури та інтернет-ресурсів та проявити фантазію, то навіть початківці можуть створити свій шедевр.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\56de7d1962e421535518ab3d.jpg 

 

 

 

 

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Станція юних натуралістів» міста Павлограда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва роботи

«Сучасне озеленення території навчального закладу як одна з ланок у загальній системі виховання. Методичні рекомендації по створенню вертикальної клумби»

 

 

Виконавець:

Кириченко Катерина Борисівна,

директор КПНЗ «СЮН» м. Павлограда

 

 

 

 

 

 

Павлоград

2020

 

 

 

 

ЗМІСТ:

  1.                   Вступ
  2.                   Класифікація клумб
  3.                   Вертикальна клумба
  4.                   Вибір квіткових рослин
  5.                   Етапи створення вертикальної клумби
  6.                   Вимоги до грунту
  7.                   Висадка квітів
  8.                   Підживлювання квітів
  9.                   Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Основою розвитку будь-якого населеного пункту є його зв'язок з природною системою. Зелені насадження виступають у сучасному містобудуванні як структурні елементи, що беруть активну участь в організації його території, виконуючи роль центру чи обрамляючи населений пункт і його житлові райони.

На сьогоднішній день важливе значення мають зелені насадження у містобудуванні. Крім рекреаційної, архітектурно-планувальної, санітарно-гігієнічної та інженерно-захисної функцій вони також виконують не менш важливі естетичні, еколого-просвітницькі та навчально-виховні функції.

Зелені насадження на території шкільних навчальних закладів успішно

 використовуються у виховному та навчальному процесі учня через пізнання та дбайливе ставлення до природи, оскільки переконання людини формуються з дитинства. Досягти цього можна в тому випадку, якщо знайомити учня з її таємницями, показувати цікаве в житті рослин і тварин, вчити насолоджуватися естетикою природи.

Сприйняття природи допомагає розвинути такі якості, як життєрадісність, емоційність, уважне ставлення до всього живого. Учень, полюбивши природу, не буде бездумно рвати квіти, розоряти гнізда, ображати тварин.

Зелені плодові та декоративні насадження не тільки прикрашають наші міста і села, а й відграють велику оздоровчу й культурно-виховну роль.

Не можна уявити освітнього закладу без зелених насаджень. Добре спланована, озеленена й упорядкована садиба школи сприяє естетичному, екологічному вихованню учнів. Озеленення навчального закладу в сучасному стилі покликане стати однією з ланок у загальній системі виховання. Враховуючи санітарно-гігієнічні знання зелених насаджень, збагачення атмосфери киснем, асиміляцію вуглекислого газу рослинами, захист від пилу, виділення фітонцидів, озеленення слід розглядати як невід’ємну складову частину в оздоровчому комплексі.

Більшу частину року діти проводять в освітніх закладах, тому необхідно приділити особливу увагу їх зовнішньому і внутрішньому озелененню. З цією метою слід упорядкувати садиби шкіл, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, вести постійний догляд за існуючими зеленими насадженнями, активізувати та поновити роботу теплиць, парників, куточків живої природи тощо.

Адже добре розпланована, озеленена й упорядкована садиба освітнього закладу сприяє набуттю практичних умінь і навичок з внутрішнього та зовнішнього озеленення; поглибленню знань учнів з квітництва відкритого та закритого ґрунту, дендрології та садівництва; поглибленню змісту роботи на навчально-дослідній земельній ділянці; естетичному вихованню школярів.

Поряд з цим квітково-декоративні рослини на навчально-дослідній земельній ділянці, в теплиці, біологічному кабінеті є зручним об’єктом для організації дослідницької роботи.

Озеленення освітніх закладів проводиться у відповідності до Положення про навчально-дослідну земельну ділянку, біологічний кабінет, куточок живої природи, навчальних програм з біології, трудового навчання.

 Актуальність роботи випливає із екологічної та навчально-виховної доцільності, оскільки вкрай важливим аспектом у шкільному навчальному процесі є поєднання теоретичних занять із іграми та дослідно-практичною роботою дітей на свіжому повітрі.

 Метою роботи є фахове проектування та якісне виконання робіт по озелененню та благоустрою території дитячої шкільної установи, оскільки зелені насадження та елементи благоустрою надають індивідуальні, своєрідні риси, роблять перебування учнів та персоналу школи більш комфортним, привчають любити природу рідного краю.

Будь-яке подвір’я зустрічає відвідувачів своїм зовнішнім виглядом. Не винятком є і подвір’я школи, дитячого садка  чи позашкільного закладу. Подвір’я має бути красивим, об лаштованим, квітучим та привабливим. Сучасне озеленення пропонує безліч ідей, які зможуть допомогти стати території навчальних закладів затишними, різнобарвними та цікавими. Більшість людей вважають. Що для оформлення будь-якої клумби треба скористатися допомогою фахівців. Це не зовсім так. Якщо ознайомитися з основними тенденціями в сучасному озелененні з літератури та інтнтернет-ресурсів та проявити фантазію, то навіть початківці можуть створити свій шедевр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЛАСИФІКАЦІЯ КЛУМБ

В рамках загальної класифікації виділяють клумби та квітники

наступних видів:

традиційна клумба — має вигляд звичайної грядки, яка всіяна квітами, що змінюють один одного протягом дачного сезону; завдяки різному часу цвітіння клумба весь теплий період року радує око квітучими рослинами;

хамелеон — створюється на основі того ж принципу, що і традиційна клумба, але при цьому рослини контрастують між собою: один відтінок квітів різко змінюється іншим;
        нерегулярний квітник — рослини згруповані в певній послідовності; протягом дачного періоду відбувається рівномірна і природна зміна цвітіння;

регулярний квітник — цвітіння рослин починається одночасно, при цьому наповнення клумби відрізняється різноманіттям і розмірами;

килимовий квітник — якісний результат вимагає терпіння і ретельного вибору складових композиції; в кінцевому підсумку виходить своєрідний квітковий килим, що стелеться по землі унікальними живими візерунками;

моно-клумба складається з квітів одного типу або одного забарвлення, які висаджені спільно;

вертикальна клумба — використовується для оформлення вертикальних об’єктів; наприклад, садові споруди (альтанки, навіси, арки), ширми, стіни і перегородки; кільцева — композиція, що обрамляє певні об’єкти (статуї, фонтани, кущі, дерева);

альпійська гірка — клумба, усіяна багаторічними квітами дрібного розміру. Їх висадка виконується поверх невеликих височин, які і утворюють гірку. В якості основи для висадки рослин можуть використовуватися корчі і каміння;

бордюр — застосовується в якості обрамлення для майданчиків, газонів і доріжок на території заміської ділянки;

вазон — специфічна клумба, що дозволяє виконати озеленення на

тих ділянках прибудинкової території, де немає можливості оформити квітник стандартним способом. До таких ділянок відносяться алеї, площі, внутрішній двір та інші зони з асфальтовим або іншим подібним покриттям. Вазон має вигляд широкої ємності з землею, куди здійснюється висадка рослин; багатовимірна композиція — для створення цього об’ємного квітника застосовуються додаткові об’єкти.

Багатовимірна клумба характеризується особливими концепціями, якими керується дизайнер ландшафтів при висадці рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЕРТИКАЛЬНА КЛУМБА

Сьогодні, я пропоную вам методику створення ВЕРТИКАЛЬНОЇ КЛУМБИ,  яку вже два роки поспіль працівники Станції юних натуралістів м.Павлограда створюють на своєму подвір’ї.

Вертикальні клумби - це не тільки чудове прикраса для будь-якої ділянки землі, а й спосіб заощадити простір. Вони захоплюють своєю незвичністю і різноманіттям форм. Традиційна циліндрична форма вертикальної клумби надає можливість отримати в результаті   квітучий різнобарвний витвір сучасного озеленення.

 

ВИБІР КВІТКОВИ РОСЛИН

Для вертикальної клумби  відмінно підійдуть для вирощування ампельні сорти петуній, пеларгонії, бегонії, вербени, настурції, лобелії, діасція, бакопи тощо.

Садівникам-початківцям краще все-таки зупинитися на петунії. Це одна із самих невибагливих декоративних рослин, що володіє тонким ароматом і радує своїм цвітінням до пізньої осені.

 Ви можете експериментувати і з іншими квітами, навіть поєднуючи різні рослини в одній клумбі. Але до вибору квітів підійдіть розважливо. Для ефектного результату вони повинні мати певні особливості:

  •           Властивість плестися;
  •           Насичений колір;
  •           Довгий період цвітіння;
  •           Стійкість до посухи (особливо, якщо не будете монтувати трубку з отворами для поливу всередині).

Петунії ідеальні щодо всіх цих властивостей. Правда, якщо ваша клумба-башта ростиме під відкритим небом, обирайте дрібноквіткові види петуній. Якщо під навісом – крупноквіткові. Перші не бояться дощу і вітру, другі, хоч і пишніші, дуже вразливі і втрачають гарний вигляд після кожної літньої зливи. Можуть і зовсім пропасти.

Розсаду петуній можна виростити самому. Вибираючи розсаду на ринку, потрібно звернути увагу на рослини, які вже починають квітнути. Так можна попередньо продумати композицію клумби. Розсада повинна бути без пошкоджень, без хвороб, соковитою та повинна міститися в касетах для розсади або в стаканчиках. Така розсада добре укорінена і краще прийметься на новому місці зростання.

Ми зупинились на петуніях, а вони є світлолюбними квітами, тому і наша вертикальна клумба буде розташована на сонячному місці.

Картинки по запросу рассада петуній

 

Картинки по запросу рассада петуній

 

 

 

 

ЕТАПИ СТВОРЕННЯ ВЕРТИКАЛЬНОЇ КЛУМБИ

Крім квітів, потрібні такі матеріали:

  •           Дротяна сітка з діаметром отворив, приблизно, 5 на 10 см;
  •           Нарізаний дріт для зв’язування сітки довжиною біля 15 см або хомути;
  •           Чорний покривний матеріал (агротекс, агроволокно, спанбонд);
  •           Грунт, керамзит

І инструмент:

  •           Робочі рукавички;
  •           Гострий ніж;
  •           Садова лопатка;
  •           Ножиці для розрізання жесті.

 

Для початку готуємо циліндр із сітки. Скручуємо краї сітки за допомогою дроту або хомутів. Зсередини до сітки прикріпляємо агроволокно або спанбонд за допомогою дроту.

C:\Users\Пользователь\Pictures\вертикальна клумба\20180417_105424.jpgC:\Users\Пользователь\Pictures\вертикальна клумба\20180417_105416.jpg

В середину циліндра вставляємо пластикову трубу, попередньо в якій робимо отвори в хаотичному порядку, але приблизно на відстані 10 см одна від одної.

Трубу рекомендовано завернути в агроволокно або спанбонд, який пропускає воду та не дає отворам замулюватись піском.

Дно клумби вистилаємо керамзитом – для дренажу. І поступово засипаємо клумбу ґрунтом.

Картинки по запросу матеріал для дренажу в квітахC:\Users\Пользователь\Downloads\IMG_20191105_083818.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИМОГИ ДО ГРУНТУ

Більшість рослин потребують особливого ґрунту для успішного росту. Петунії на виключення. Ґрунт для петуній повинен відповідати визначеним параметрам.  

Готуємо ґрунт з таких частин: 2 частини листяного ґрунту, 1 частина торфу, 1 частина крупного піску – це ідеальне співвідношення. Якщо можливості готувати ґрунт немає, то може підійти суглинок або супісок. До ґрунту можна добавити перліт а бо гідро гель, який допоможе затримати вологу в ґрунті в спекотну погоду.

ВИСАДКА КВІТІВ

Поступово, засипаючи грунт шарами, висаджуємо петунії,  попередньо розрізавши агроволокно ножем. Щоб не загустити квіти, висаджуємо їх таким чином:

  • 15-20 см –багатоквіткові сорти
  • 20-25 см крупноквіткові сорти
  • 25-30 см – ампельні сорти.

Способ изготовления простой вертикальной клумбы

C:\Users\Пользователь\Pictures\вертикальна клумба\20180525_115744.jpgC:\Users\Пользователь\Pictures\вертикальна клумба\20180517_103200.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДЖИВЛЮВАННЯ КВІТІВ

Після посадки квітів вертикальну клумбу потрібно добре пролити водою. 

Після пересадки в свіжу грунтову суміш   квіти не вимагають добрива - в субстраті є достатньо поживних речовин. Але через деякий час – тиждень-два, квітам для нормального росту та цвітіння необхідне підживлення.

Рекомендуємо використання мінеральних добрив Scott серії Peters professional як для кореневого так і для позакореневого живлення. Але концентрацію для кореневого живлення використовувати більшу згідно з інструкцією виробника.

Поливати вертикальну клумбу слід кожного дня. Полив здійснюється через пластикову трубу, яка розташована всередині клумби.

 

C:\Users\Пользователь\Pictures\2019\Літо 2019\IMG_20190610_095959.jpg

 

 

C:\Users\Пользователь\Pictures\2019\Мои\IMG_20190620_144021.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

 

Сучасне озеленення пропонує безліч традиційних та оригінальних ідей  оформлення квітковими рослинами подвір’їв закладів освіти. Однією з яскравих композицій сучасних квітників є вертикальна клумба циліндричної форми, яку досить неважко  облаштувати . Для цього потрібні матеріали для каркасу клумби, поливу,  ґрунт,  посадковий матеріал та бажання створити цікавий елемент озеленення. Найкраще для вертикальної клумби підходять петунії. Можливе використання однотонних видів, а можлива і різнобарвна композиція, все залежить від фантазії та наявного посадкового матеріалу.  Грунт можна використовувати куплений, а можна приготувати самому з листового ґрунту, піску та торфу. Квіти висаджуються поступово – з нижнього шару до верхнього, засипаючи кожен шар ґрунтом. Полив відбувається через пластикову трубу з отворами, яка знаходиться по центру клумби.  Петунії вимагають щотижневого кореневого та позакореневого  підживлення мінеральними добривами.

Виконавши прості рекомендації по влаштуванню вертикальної клумби, ви маєте можливість отримати цікаву композицію на своєму подвір’ї, яка буде захоплювати вас протягом всього літньо-осіннього періоду.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Перетятько Вікторія Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
2387
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку