"СУЧАСНЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ЗДОРОВ’Я" Урок з основ здоров’я

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із сучасним уявленням про здоров’я, пояснити необхідність здорового способу життя. Навчити дотримуватися усіх важливих елементів здорового способу життя. Створити на тренінгу дружню атмосферу, надати змогу відпрацювання навичок комунікації і групової роботи.
Перегляд файлу

Тема. Сучасне уявлення про здоров’я

Мета: ознайомити учнів із сучасним уявленням про здоров’я, пояснити необхідність здорового способу життя. Навчити дотримуватися усіх важливих елементів здорового способу життя. Створити на тренінгу дружню атмосферу, надати змогу відпрацювання навичок комунікації і групової роботи.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  •                 називають чинники впливу на  здоров’я, основні правила здорового способу життя;
  •                 наводять аргументи на користь здорового способу життя;
  •                 пояснюють, що таке холі стичне  уявлення про здоров’я, чому кожному важливо дбати про своє здоров’я;
  •                 демонструють уміння складати план здорового способу життя, позитивне спілкування, активність і роботу в команді.

Обладнання і матеріали:

  •                 аркуші паперу формату А2, А4, скоч;
  •                 олівці, ручки, фломастери, маркери.

Що підготувати заздалегідь: плакат «Правила групи»; плакат «Наші очікування».

Знайомство. «Бути здоровим це – …». Продовжити фразу і записати її на окремому аркуші паперу.

Слова тренера. Сьогодні ми поговоримо про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті. Чиє перешкоди для його збереження і як їх можна подолати. Проаналізуємо сучасне уявлення про здоров’я. Чому кожному важливо дбати про нього? Багато з вас написали на своїх аркушах слова, що характеризують фізичне здоров’я людини.

Інформаційне повідомлення. Слово вчителя: «Здоров’я: медичний і холі стичний підходи» (підручник,с.27-28).

Вправа «Здоров’я – це…».

Діти, що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас з цього приводу?( Запис усіх відповідей учнів на дошці, обговорення записів).

Слово вчителя. Уявіть собі таку ситуацію: до нас у гості прилетіли інопланетяни. Вони швидко засвоїли нашу мову, знають значення всіх слів, але слово «здоров’я» їм не зовсім зрозуміле, і ще те що воно має декілька складових.  Ось вони і поставили нашому класові  деякі запитання.

1. Об’єднайтесь в три групи (за кольорами світлофору).

2. Завдання групам: прочитати  відповідну частину параграфа підручника і підготувати презентацію:

група 1: про фізичний аспекти здоров’я.

група 2:  про психологічний аспект здоров’я.

група 3:  про соціальний аспект здоров’я.

Робота в групах, презентація роботи, обговорення.

Учитель. Щоб краще інопланетянам було зрозуміло взаємозв’язок різних аспектів здоров’я проведемо руханку «Коло здоров’я».

Руханка «Коло здоров’я»

Учні створюють коло здоров’я кладучи руки на плечі один одному. Присідають. Учитель запитує, чи зручно їм, чи міцне коло. Учитель об’єднує учнів в п’ять груп (складові здоров’я: фізична, духовна, соціальна, інтелектуальна, емоційна). Далі пропонує групі учнів, які належать до «соціальної складової» присісти. Колу здоров’я устояти важко, воно хитається і розпадається. Учні роблять висновок про місце будь-якої складової у житті людини.

Висновок: усі аспекти здоров’я тісно взаємозв’язані, тому важливо зберігати рівновагу і дбати про всі аспекти благополуччя.

Діти, інопланетяни дуже уважно слухали нас і навіть надіслали «космограму». І дуже добре, що наші висновки збігаються з висновками інопланетян.

Робота в групах. Об’єднайтеся у три групи, обговоріть у групах і повідомте класу результати:

група 1: як погіршення фізичного здоров’я (наприклад, травма) може вплинути на інші аспекти благополуччя;

група 2 : як невміння приймати відповідальні рішення може вплинути на фізичне і соціальне благополуччя підлітка;

група 3: як агресивна манера спілкування може вплинути на фізичний і психологічний стан людини і її оточення.

Презентація роботи, обговорення.

Мозковий штурм. «Що загрожує нашому здоров’ю в сучасному світі ?».

(Екологія, шкідливі звички, недотримання правил поведінки на дорозі, з вогнем, режиму дня, хвороби, негативні емоції, стреси, гіподинамія)

Інформаційне повідомлення. Слово вчителя: «Що впливає на здоров’я» (підручник, с. 33-35).

Підсумок: Чому проблема здоров’я стосується кожного?

  •              тому, що здоров’я – це радість;
  •              тому,що від того, на скільки ти здоровий, на стільки трудолюбивий.

Чи може людина добре вчитися, якщо вона хворіє?.

Домашнє завдання: опрацювати § 2, виконати практичну роботу №1 (зошит), скласти сенкан з основним терміном уроку (здоров’я), записати поради собі, друзям, щоб бути здоровим.

Прощання.

Слово тренера: 

Здоров’я немає – і жити не можеш,

Здоров’я немає – творити не хочеш,

Здоров’я немає – і грошей не треба…

Тому у здоров’ї завжди є потреба

Бути здоровим – модно,

Бути здоровим – стильно,

Бути здоровим – весело.

Всі разом: будьмо здорові

Дякую, наш урок-тренінг закінчено

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
3798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку