Сучасні виклики фізичного виховання в умовах дистанційного навчання

Про матеріал
Автори: Авдєєва Тетяна Володимирівна та Луговська Наталія Максимівна . Назва: Стаття «Сучасні виклики фізичного виховання в умовах дистанційного навчання». Анотація: В статті висвітлені сучасні технології в умовах дистанційного навчання, які дозволяють ефективно реалізовувати фізкультурно-оздоровчу підготовку для здобувачів освіти. Ключові слова: комплекс фізичних вправ, рухова активність, онлайн-платформи, інтерактивні завдання, зворотній зв’язок, груповий підхід
Перегляд файлу

Автори:  Авдєєва Т.В. та Луговська Н.М., викладачі фізичного виховання ВСП «Технолого-економічний фаховий коледж Білоцерківського національного аграрного університету»

Цитата: «Освіта – скарб, а праця - ключ до нього» (П'єр Буаст)

Сучасні виклики фізичного виховання в умовах дистанційного навчання

Три роки потому наше звичне життя зазнало чималих змін. Умови пандемії та воєнного стану в країні, вимагали нових правил і в робочій сфері. І, хоча сучасні аспекти життя тісно пов’язані з інтернетом та віддаленою працею, окремі галузі (в тому числі і освітянська) потребували перегляду та вдосконалення при переході на дистанційне навчання. Дисципліни «Фізичне виховання» та «Фізична культура» опинилась у важкий ситуації. Процес тренування та зв’язка «тренер (викладач фізичного виховання, інструктор) – учень «студент спортсмен)», завжди будувалась на взаємодії цих двох сторін. А підвищений ризик отримати травму під час заняття фізичними вправами, вимагає чіткого пояснення техніки виконання вправ та безпосередньої присутності викладача. В наслідок цього, питання організації та проведення занять з фізичного виховання під час карантинних обмежень та воєнного стану постало надзвичайно гостро. Необхідно було, використовуючи невелику кількість існуючої інформації на цю тему, створити абсолютно новий формат проведення занять з фізичного виховання, який був би корисним з точки зору рухової активності студента, безпечним та цікавим для молоді. На жаль, багато людей досить скептично ставляться до фізичного виховання крізь монітор комп'ютера.

В умовах впровадження воєнного стану та карантинних обмежень це набуває надзвичайної актуальності, коли весь час студенти вимушені витрачати лише на розумову активність. Саме тому питання збереження та покращання здоров’я студентської молоді, зважаючи на реалії сьогодення, є одним із найактуальніших.

Адекватною та єдино можливою відповіддю на виклики сучасності, є використання технологій дистанційного навчання для ефективної реалізації фізичного виховання молоді в таких умовах. При цьому, однією з ключових проблем стає належна організація фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів для збереження їхнього здоров’я в умовах, вкрай обмеженої рухової активності.

 

Онлайн-платформи для розміщення завдань та спілкування з учнями

Насамперед, для організації дистанційних занять з фізичної культури необхідне завчасне очне та дистанційне планування. Бути гнучкими, експериментувати, підлаштовуватись під реалії та власні вподобання. А в реалізації креативних задумів, допоможуть сучасні онлайн-ресурси:

  1.      Google Classroom – завдяки цьому сервісу можна проводити тести, вікторини, ділитися враженнями від уроку, надсилати зворотний зв'язок. Учням та студентам надзвичайно важливо спілкуватись з викладачем, вчителем.
  2.      Viber, Telegram, Direct в Instagram, Messenger у Facebook – месенджери підходять для зручного спілкування в освітньому процесі. З ними можна втілити індивідуальний та груповий підхід. Якщо в учнів чи батьків виникнуть запитання до виконання будь-якої вправи, вони можуть поставити їх у зручному месенджері та  отримати відеовідповідь. 
  3.      YouTube та Google Drive – зручні платформи для розміщення відеоуроків та інших матеріалів для здобувачів освіти. Якщо умови в яких ви знаходитесь не дозволяють  викладати уроки на широку аудиторію – використовуйте Google Drive. Завантажуйте на нього відзнятий матеріал і діліться посиланням з учнями.
  4.      Відеочати для проведення дистанційного заняття фізичної культури та виховання в реальному часі. В межах пари або уроку необхідно провести три етапи роботи: підготовчу частину (розминку), основну частину (навчальну або тестову) та завершальну частину (заминку). Для цього можна використовувати Skype, Zoom та Google meet.  

                             Види домашньої роботи та оцінювання

Важливим критерієм оцінювання учня є зацікавленість дитини в занятті. Але ж як оцінити старання та результати дистанційно?   Можна користуватись такими активностями:

  •        Інтерактивні завданняможна запропонувати вгадати вид спорту за картинкою, також тестові завдання на час, обманювання виду спорту або фізичної вправи чи спортивного знаряддя, тощо. По типу розважальної гри «Крокодил», скласти кросфорд.
  •        Фізичні завдання  блок фізичних вправ, а саме:
  • складання та виконання особистих комплексів фізичних вправ на загальний фізичний розвиток (ранкові гімнастики, розминки, руханки);
  • виконання комплексів фізичних вправ на спеціальний розвиток фізичних якостей. Тренування за різними методиками ( колове, інтервальне, парне і табата) з оформленням відео звітів;

 

  •        Робота у відеочатах без домашнього завданняякщо учень активно працює разом із вами у відеочаті, можна оцінити його старання просто у «прямому ефірі».
  •        Відповідь на запитання чи розв'язання невеликої задачі самостійно (або в групі).
  •        Танцювальні виклики, завдання з використанням фітнес-додатків та схожі активності.

Процес організації дистанційної освіти в навчальному закладі дуже залежить від адміністрації навчального закладу, можливостей кафедри фізичної культури та окремо вчителя, матеріально-технічної, інтелектуальної власності та творчості, бажання вчитися новому та експериментувати. Єдиного алгоритму для розв'язання задач не існує, ми на шляху створення чогось нового.

                                              Зміна підходів до навчання:

Перший виклик – зміна підходів до навчання

За новими стандартами базової середньої освіти, вчителі повинні формувати гармонійний фізичний розвиток особистості та розширювати руховий досвід у формуванні стійкої мотивації. Цей стандарт привертає нас враховувати права дитини, її здібності, потреби та інтереси – тобто діяти за «принципом дитиноцентризму». Традиційна методика проведення заняття діями вчителя регламентує все: кількість повторень, тем, частоту, амплітуду рухів, техніку виконання нормативів, тощо. У результаті ми даємо суто навчальний матеріал. Але орієнтації на особистість дитини немає. Отже, перший виклик для вчителя – змінити підхід та дати учням проявити себе. Запропонувати власні варіанти вправ, сформувати особисте ставлення до руху, бути активним учасником процесу, а не просто відтворювати те, що йому каже вчитель.

. Це підвищує мотивацію до занять фізичної культури. Такий підхід запускає процеси самореалізації, особистісного зростання через вільний вибір. Зміни необхідні, бо зараз мова йде про здоров'я і виживання нашої нації.

Другий виклик – професійний розвиток педагога

Викладання фізичної культури та виховання в сучасних умовах – це і дистанційна форма навчання, і офлайн, і змішана, індивідуальна та сімейна, екстернатна в тому числі. Не треба чекати відновлення нормальної наочної освітньої роботи, забезпечення спортивним інвентарем. Треба працювати вмикаючи свою креативність та добирати ті модулі для викладання, які дозволяють використовувати наявний спортивний інвентар на наявній спортивній базі.

Проведення уроків онлайн стає сильною стороною сучасного педагога. Посилання на YouTube, уроки у Viber – це краще ніж нічого. Бо учні чекають  спілкування. Тільки так вони можуть позбутися стресу, тривожності і долучитися до фізичної активності.

 

 

 

Список використаних джерел:

https://osvita.ua/school/87940/

https://fvs.kname.edu.ua/

https://naurok.com.ua/post/urok-fizichno-kulturi-v-umovah-distanciynogo-navchannya

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2023
Переглядів
4831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку