Суд над м’якими і твердими приголоснми. Кто важливіший!

Про матеріал

поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь); розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема: Суд над м’якими і твердими приголоснми.  Кто важливіший!

 Мета: поглибити знання учнів про тверді та м’які приголосні звуки; вчити позначати м’якість приголосних знаком м’якшення (ь); розвивати зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнення: пілручник, зошит на друкованій основі, презентація, телевізор, роздатковий матеріал.

Хід уроку

1.Встуне слово вчителя:

Прошу всіх встати, суд іде. Судове засідання оголошую відкритим. Вітаю всіх прошу сідати. Слухається справа за позивом Твердого приголосного,який звинувачує мякий приголосний у неповазі, і висуває прохання, щоб його поставили головним над усіма приголосними звуками. . Вітаю всіх прошу сідати.

Панове секретарі прошу почати записувати наше засідання: ( учні записують число і класну роботу)

2. Каліграфічна хвилинка: пазл зі слогів, учні повинні утворити як можно більше нових слів

Вчитель.На засіданні присутні свідки опонентів. Будь ласка сторона підримуюча м’який приголосний , скажіть ваши думку.

3.1 Ми дівчатки вважаємо що мякі найголовніше, і зараз ми розповімо чому!

- Ми дівчата дуже милі, і грайливі і умілі. Мякість нам панує краще, ніж грубі тверді ледащі.

Вчитель:Ми вислухали вашу думку, тепер послухаємо сторону твердих приголосних, за них виступають хлопці.

4.1 Ми зовсім не ледащі, поміркуйте ви самі, з нас починаються такі слова, що не чули ці мякі. Молоток, цвях, цегла і дуже їх багато, що аж втомишся ти перечисляти. Ми дуже сильні, тому повинні бути головними.

Вчитель: Так дивлюсь ситуація в нас непросто, що аж звернулись до суда, давайте виконуємо завдання, і зрозуміємо хто головніший, ким бути краще, а кому ні. Виконуємо завдання головні.

Завдання

На дошці весит план суда

  1. Перший пункт : Свідок

Ми визвали  свідка, але поки він шов у своєму докладі він загубив літери вам потрібно їх повернути!

Встав пропущені літери, та збери слова. ( кожній группі дається картка з пропущенними літерами учні їх вставляють)  хто швидше їх поверне, той отримує додатковий пріоритет.

Молодці ви поновили доповідь нашого свідка, але

  1. Другий пункт: доказова база

  Зараз хочу визвати на дибати дві сторони процесу, щоб подивитися як вони орієнтуються в матеріалах справи, а вас панове присяжні прошу дивитися за правильністю відповідей сторін.

  Задача опонентів правильно відповідати на поставлені питання, згідно матеріалів справи.

Що таке звук? (Звук – найменша одиниця мовлення.)

-Скільки звуків в українській мові? ( В українській мові 38 звуків)

-На які 2 групи поділяються звуки української мови? ( голосні та приголосні)

-Скільки в українській мові голосних звуків? ( В українській мові 10 голосних звуків)

- На які 2 групи поділяються голосні звуки української мови? ( наголошені й ненаголошені)

-Які голосні звуки позначать 2 звуки? ( В українській мові  звуки я,ю,є, ї, позначають 2 звуки)

-Скільки приголосних звуків в українській мові? (В українській мові 32 приголосних звуків)

-На які групи діляться приголосні звуки? (Приголосні звуки діляться на тверді, мякі, дзвінкі глухі)

-Який приголосний звук позначає 2 звуки?(звук щ позначає 2 звуки шч)

-Який приголосний звук завжди мякий? ( В українській мові звук й, ч, щ завжди мякий)

-Як у звуковому аналізі позначаються голосні та приголосні?( Голосні звуки позначаються кружечки, приголосні звуки мякі двома рисочками, тверді одною) 

3. Третій пункт: слідчий експеримент

Для цього вам потрібно надати по 6 чоловік з кожної сторони. Ми подивимося яка сторона більш підготувалася до суду, для цього потрібно вміти слухати свого капітана і виконувати всі вказівки.

 На вас зараз одягнуть літери, але одна людина із вашої команди буде без неї , і буде вами керувати, яка команда швидше складе слова, отримає голос наших присяжних.

Дзвінок, дзвін, вінок, він, кіно, коні 

4.Четвертий пункт: показання сторін позивачів

З кожної сторони прошу по одному представнику. Ви повинні слова на склади, від ваших показань буде залежити хід суда, всі інші записують у зошити.

Слова: Ялина, дзеркальце, бойовий, мальований, знання, віддати.

5. Пятий пункт: показання сторін обвинувачення

З кожної сторони прошу по одному представнику. Ви повинні Поділити слова на склади і знайти «зайве» слово в кожному рядку.

-Гуска, курка, півень, гусеня, качка, зяблик.

 -Коза, кінь, свиня, кицька, вівця.

-Березень, квітень, травень, вересень.

6. Шостий пункт: вирок

Перед тим як суддя винесе вирок, прошу  позивачів вийти на перед. Останнє завдання для вас:

Сторона яка віповідає за твердих приголосних закреслює в словах мякі приголосні, а сторона відовідаюча за мякі приголосні закреслює тверді.

Слова: Україна, Ненько, Батьківшина, Мир, щастя, добробут.

Суддя: Скажіть чи можуть ці слова існувати без кожного з вас?

Т: Ні, ти прости мене мякенька, я погарякував.

М: І я вважаю, що ні, ти прости мене мякенький, що я назвала тебе ледащім. Адже ми всі важливі. ( Обійми)

Суддя: Пані присяжні пропоную вам сказати декілька слів, перед тим, як я оголошу вирок. Як ви вважаєте кто найважливіший?

Суддя:  Прошу всіх стати! На основі наданих нам доказів, і враховуючи примирення сторін. Суд готовий винести рішення. Тверді і мякі приголосні зобовязані зайняти одну ланку, і перестати суперечитися між собою, адже без них наша мова втратить мелодійність і стане непримітною та сумною, а ми цього допустити не можимо. Рішення винесено і оскарження не підлягає. Суд оголошується закритим, дякую за увагу!

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Сценарії
НУШ
Додано
31 серпня 2018
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку