«СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИЙ РУХ В УКРАЇНІ у другій половині XIX ст..» (тематичне оцінювання)

Про матеріал
матеріали будуть корисні для підготовки вчителя до уроку тематичного оцінювання, поточного контролю учнів
Перегляд файлу

УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК

«СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИЙ РУХ В УКРАЇНІ у другій половині XIX ст.

П,І_________________________   клас________       дата____________        оцінка__________

 

1. Укажіть дату події, про яку йдеться в наведеному тексті. (1 бал)
Український радикальний рух активізував патріотів України. Народовці створили організацію, яка стала прообразом політичної партії.
А) 1878 р.; Б) 1888 р.; В) 1885 р.; Г) 1892 р.

Останнє в XIX столітті польське повстання не мало підтримки серед українців, тому що повстанці виступали за відродження Польської держави, до складу якої повинна була ввійти Правобережна Україна.
А) 1830-1831 рр.; Б) 1848-1849 рр.; В) 1863-1864 рр.; Г) 1878-1879 рр.

2. Укажіть поняття, яке відповідає наведеному визначенню. (2 бали)
«Діячі революційно-визвольного руху, що панували серед різночинної інтелігенції Росії та України в 60-90-х рр. XIX столітті, виражали інтереси селян, виступали проти кріпацтва і капіталістичного розвитку Росії, за повалення царизму шляхом
селянської революції.»
А) Народовці; Б) москвофіли; В) народники; Г) радикали.
«Діячі мовно-літературної й суспільно-політичної течії українського населення Галичини, Буковини та Закарпаття в середині XIX — 30-х рр. XX століття пропагували “єдину неподільну російську народність”, доводили етнічну тотожність росіян, українців та галицьких русинів, заперечували існування окремої української нації.»
А) Народники; Б) народовці; В) москвофіли; Г) радикали.

3. Укажіть подію, про яку йдеться в тексті. (1 бал)
В Києві з 1873 р. існувало об’єднання, яке займалося пропагандою серед робітників, проводило політичні диспути. Члени об’єднання встановили зв’язок з народницькими групами Харкова, Одеси, Петербурга.
А) Створення «Таємної дружини»; В) створення УСДП;
Б) виникнення «Київської комуни»; Г) виникнення першої громади в Києві.
Культурно-освітнє товариство, яке виникло у 1868 р., сприяло вихованню національної свідомості українського народу.
А) Виникнення «Просвіти»; В) створення УСДП;
Б) виникнення наукового Товариства ім. Т. Шевченка; Г) вихід журналу

4.  Укажіть подію, яка відбулася пізніше за інші. (1 бал)
A) Початок закордонної діяльності М. Драгоманова;      Б) вихід «Валуєвського циркуляру»;
B) створення літературного товариства ім. Т. Шевченка; 

Г) початок діяльності гуртка «Братство тарасівців».

5. Укажіть, чи правильні твердження. (2 бали)
1) Громадівський рух відновився у 70-х рр. XIX століття. Учасники руху приділяли увагу науковій та видавничій діяльності;
2) політизація українського національного руху починається з 60-х рр. XIX століття.
А) Обидва варіанти правильні; В) тільки другий варіант правильний;
Б) тільки перший варіант правильний; Г) обидва варіанти не правильні.

1) Емський акт і Валуєвський циркуляр привів до спаду національного руху в Наддніпрянській Україні;
2) з 1895 р. стратегічною метою РУРП стало досягнення самостійності України.
А) Обидва варіанти правильні; В) тільки другий варіант правильний;
Б) тільки перший варіант правильний; Г) обидва варіанти не правильні

                                                                               Достатній рівень (2 бали)
Завдання 6, 7 містить чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть, на вашу думку, правильний варіант
6. Укажіть, який варіант заповнення пропусків є правильним.
У ____ р. народовці на чолі з І. Франко створили (назва партії)________ . Метою партії була боротьба з а __________ Україну.
А) 1890, РУРП, незалежну; В) 1899, УНДП, незалежну; 
Б) 1892, УНДП, федеративну; Г) 1899, УСДП, федеративну

7. Укажіть, який варіант заповнення пропусків є правильним.

Австрійський уряд пішов на деякі поступки українцям в Галичині. Народовці проголосили « ____________» у відносинах з урядом. Уряд пообіцяв відкрити___________ українські гімназії, збільшити українські кафедри у _______ університеті.
А) «нове життя», три, Київському; В) «нову еру», три, Львівському;
Б) «нове бажання», дві, Чернівецькому; Г) «нову добу», дві, Харківському.

завданні 8 розмістіть події у правильній хронологічній послідовності. Запишіть літери, якими позначено події, причому перша подія має відповідати цифрі 1, друга — цифрі 2 і т.д.
8. Розташуйте події у хронологічній послідовності.
А) Обґрунтування Ю. Бачинським ідеї самостійності української держави;
Б) створення УСДП;
В) виникнення в Києві «Української громади »;
Г) прийняття «Валуєвського циркуляру».

Відповідь:__________________________________________________
                                                                             Високий рівень (3 бали)
9. Прочитайте уривок з документа та дайте відповіді на питання.
«1) У справах суспільно-економічних змагаємо до переміни способу продукції згідно зі здобутками наукового соціалізму, т. є. хочемо колективного устрою праці і колективної власності средств продукцій них.
2) У справах політичних хочемо повної волі свободи, слова, сходин і товариств, печаті і сумліня, забезпеченя кожній одиниці, без різниці пола, як найповнішого впливу на рішення всіх питань політичного житя; автономії громад, повітів, країв, у справах котрі тільки їх дотикають; уділеня кождому народови можности як найповнішого розвою культурного.
3) У справах культурних стоімо на грунті позитівної науки, за раціоналізмом в справах віри і реалізмом в штуці, і домагаємося, щоби всі здобутки культури і науки сталися власністю всего народа.»                       З програми Русько-української радикальної партії ( початок XX ст.)

 Які верстви українського населення могли б підтримувати програму РУРП і чому?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Варіант ІІ
«1) Самостійна суверенна Україна, соборна, єдина і неподільна, від Сяна до Кубані, від Карпат до Кавказу, вільна серед вільних, рівна серед рівних, без пана і без хама, в майбутньому без класової боротьби;
2) федерація всередині, тобто, федерація Лівобережної, Правобережної, Степової України, Кубані і Галіції;
3) гетьман — як президент і сойми;
4) мета державна — перш за все і над усе;
5) одержавлення поверхні і недр землі, грубого промислу, оптової торгівлі, трудова повинність… загальна безкоштовна і обов’язкова освіта, повна свобода віри, відділення церкви від держави, національна армія;
6) боротьба з імперіалізмом, боротьба зі свавільними утисками;
7) не говорити, а робити; не знати, а вміти;
8) Україна для українців, тобто для тих, які визнають себе за українців;
9) культура нації: своя наука, своя краса, своя совість, свій розум, своя правда, своя свобода, свій бог;
10) культура «я» або братства: держава — велика організована громада; громада складається з осіб; якщо особа вільна і сильна, то держава міцна; якщо особа — раб темний, то і держава ні до чого;
11) не ми будемо, якщо Україні свободи і долі не добудемо.»

З Програмних основ Братства тарасівців

1) Проаналізуйте програмні цілі «Братства 2) Які версти українського населення тарасівців» в сфері: мали б підтримувати програму гуртка
а) державного устрою; «Братство тарасівців» ?
б) економіки;
в) культури.

 

  1. На українські землі  у складі Російської імперії:

                 А) поширювався загальноімперський адміністративний устрій;

                 Б) зберігалася національна самобутність українського народу.

2. Українські землі у складі Російської імперії називалися….

                 А) Західноукраїнські землі;          В) Лівобережна Україна;

                 Б) Наддніпрянська Україна;         Г) Південна Україна.

    Наддніпрянською Україною називали:

             А) Галичину, Буковину, Закарпаття;

             Б) Слобожанщину і Лівобережжя;

             В) Слобожанщину, Лівобережжя, Правобережжя і Південь.

3. Дайте відповідь на запитання:

4. Розташуйте події у хронологічній послідовності:

      А) російсько-французька війна;

      Б) польське повстання;

      В) таємна місія В. Капніста до Берліна;

      Г) діяльність «Руської Трійці»;

      Д) діяльність полтавської масонської ложі «Любов до істини».

_________________________________________________________________________

5. Знайдіть помилки у записі:

Польські повстанці, піднявши антиросійське повстання у 1830 році. на Правобережжі, мали на меті надати кріпакам-українцям волю, а Україні – державну незалежність.

Відповідь:_____________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

   Який вплив мало на Україну польське повстання 1830 – 1831 років?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідь:_____________________________________________________________

 

8. Схарактеризуйте поняття:

Масонство – це_________________________________________________________________________

Декабристи – це________________________________________________________________________

«Руська Трійця» - це_____________________________________________________________________

«Русалка Дністровая» - це________________________________________________________________

  Декабристський рух – це______________________________________________________________

__________________________, він започаткований_________________________________________

_________. Цей рух мав такий результат__________________________________________________

9. Назвіть поняття, яке відповідає наведеному визначенню:

Зведення різноманітних проявів життя в різних національних районах держави до єдиних, затверджених імперською владою зразків – це_________________:

А) уніфікація;       Б) модернізація;       В) кріпосна система.

10. Дайте відповідь на запитання:

Відповідь:_____________________________________________________________________________

11. Оберіть вірну відповідь:

В чому Ви вбачаєте велике значення діяльності Харківського університету В. Каразіна для розвитку національного українського руху?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Схарактеризуйте реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ. Який вони мали вплив на розвиток українських земель?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК

«Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці ХVІІІ — у першій третині ХІХ ст.»

ІІ варіант

П,І_________________________   клас________       дата____________        оцінка__________

 

 

  4. Що таке «Українська національна ідея»? Як відбувалося її становлення впродовж першої половини ХІХ століття?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Схарактеризуйте поняття:

Азовське козацьке військо – це___________________________________________________________

«Руська правда» - це____________________________________________________________________

«Русалка Дністровая» - це________________________________________________________________

7. Яким був адміністративно-територіальний устрій та регіональний поділ українських земель у складі Австрійської імперії?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Оберіть вірну відповідь:

 

10. Схарактеризуйте суспільно-політичні рухи (течії) Наддніпрянщини на початку ХІХ століття, мета їх діяльності:

1) ___________________________________________________________________________________

2)____________________________________________________________________________________

3)____________________________________________________________________________________

11. В чому Ви вбачаєте велике значення діяльності Харківського університету В. Каразіна для розвитку національного українського руху?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  Декабристський рух – це___________________________________________________________, він започаткований_____________________________. Цей рух мав такий результат_______________

12. Оберіть вірну відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ингредиенты:
500 мл молока
11 г сухих дрожжей (или 50–60 г сырых дрожжей)
1–1.3 кг муки
6 яиц, 300 г изюма
200 г сливочного масла или маргарина

250–300 г сахара, 1 ч.л. ванильн. сахара

Глазурь: 2 белка, 100 г сахара

 

 

Рецепт приготовления

Кулич — самая традиционная Пасхальная выпечка.

Готовить его надо только в хорошем настроении, тогда он получится безупречным!

Из указанного количества ингредиентов получается 3 кулича высотой 11 см и шириной 17 см и 6 маленьких куличей высотой 7 см и шириной 6 см.

 

Молоко немного подогреть (чтобы оно было чуть теплое), растворить в нем дрожжи.

Добавить 500 г муки, хорошо размешать. Поставить в теплое место.

Можно налить в миску теплую воду и поставить в нее емкость с тестом.

Накрыть полотенцем. За ~30 минут опара должна увеличиться вдвое.

 

Отделить белки от желтков. Желтки растереть с сахаром и ванильным сахаром.

Белки взбить со щепоткой соли в пену. В подошедшую опару добавить желтки, перемешать.

Следом добавить размягченное масло, перемешать. Добавить белки, перемешать.

 

Добавить оставшуюся муку (муки может понадобиться чуть больше или меньше, это зависит от клейковины муки), замесить тесто.

Тесто необходимо хорошо вымесить, оно не должно быть крутым и не должно прилипать к рукам.

Снова поставить тесто в теплое место.

Дать тесту хорошо подняться (на это потребуется 50–60 минут).

 

Изюм замочить в теплой воде на 10–15 минут, затем всю воду слить.

В подошедшее тесто добавить изюм, перемешать и снова поставить в теплое место. Оно должно хорошо подняться.

Форму смазать маслом, выложить тесто на 1/3 высоты формы. Накрыть пленкой или полотенцем.

 

Дать тесту еще раз подняться, уже в форме. Поставить в разогретую до 100 градусов духовку, выпекать 10 минут.

Затем температуру прибавить до 180 градусов, выпекать до готовности (у меня кулич высотой 11 см и шириной 17 см выпекался 35 минут, 10 минут при температуре 100 градусов и 25 при температуре 180 градусов).

Чтобы проверить готовность кулича, проткните его спичкой (или зубочисткой), если она сухая — кулич готов.

 

Готовим глазурь. Белки взбить со щепоткой соли в пену. Добавить сахар, взбивать до устойчивых пиков.

Готовые горячие куличи смазать глазурью или Белковым Кремом и посыпать кондитерской посыпкой или украсить цукатами.

 

 

 

 

 

Підручники з історії України 10 клас

№ з/п

П. І. Б. учня 9 класу

Здано кошти (50 грн)

П. І. Б. учня 11 класу

Отримано кошти (50 грн)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 січня 2019
Переглядів
5056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку