Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач

Про матеріал

Матеріали презентації сприяюь розвиткові логічного і культурного мислення здобувачів освіти, навичок самостійної роботи, увагу; формуванню системи предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання навчально-пізнавальних і практико-орієнтованих завдань відповідно до змістовних ліній.
Учні вчитимуться характеризувати головних героїв циклу творів Конан Дойла про Ш. Холмса і доктора Ватсона.Засвоять поняття "дедукція", "дедуктивний метод".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сутність "дедуктивного методу" Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелектуальних і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

Номер слайду 2

І. Розкодування теми уроку. Атмосфера (гр. atmos – дихання + sphaira – м’яч) – 1) газоподібна оболонка навколо Землі; 2) в переносному сенсі середовище; настрій людей. «Таємнича атмосфера» - почуття, які викликає в уяві читача розповідач. Розповідач – образ особи, що виступає у творі як суб’єкт розповіді (герой, який розповідає) і, водночас, як її об’єкт (герой, що є учасником тих подій, про які розповідає). Автор вводить цей змішаний тип образу, щоб дистанціюватись від розповідача, очима якого ми бачимо зображені у творі події. Точка зору (англ. point of view) – або щось розповідати або сприймати, як персонаж те, що відбувається у художньому світі.

Номер слайду 3

Опрацювання навчального матеріалу1. Словникоа робота. Дедуктивний метод - спосіб дослідження, заснований на дедукції. Дедукція (в перекладі лат. deductio – виведення, доведення)- спосіб розмірковування, при якому нова думка, або висновок виводяться шляхом роздумів над багатьма іншими думками і фактами.

Номер слайду 4

Ланцюжок деталей і фактів, спираючись на які, Холмс дійшов дедуктивних висновків.{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}№ДЕТАЛІФАКТИ1. Я бачу, ви приїхали поїздом сьогодні вранці.…за вашою лівою рукавичкою я помітив квиток на зворотну дорогу2. Лівий рукав вашої жакетки заляпано грязюкою…довго їхали розгаслим путівцем на бідарці.3. На білому зап'ястку чітко проступало п'ять синьо-червоних плям. З вами поводилися жорстоко4. Він узяв маленьке блюдце з молоком, що стояло на сейфі. Ні, кота в нас немає5. Стоунер сказала, що її сестра чула запах сигари, яку курив лікар Ройлотт. Я зробив висновок, що тут має бути душник.6.…ліжко прикріплено до підлоги, зроблено душник, повішено шнур. Дівчина не могла пересунути своє ліжко. Воно завжди мало залишатися в одному й тому ж положенні щодо душника й вірьовки, так-так, бо цей шнур ніколи не призначався для дзвінка7.…оглянув його стілець…зрозумів, що він має звичку ставати на нього, для того, щоб дістатися до душника8. Сейф, блюдечко з молоком і батіжок із петлею; металеве клацання…лікар квапливо зачиняв дверцята сейфа, куди ховав змію«Єдине, що заслуговує уваги, — низка міркувань від наслідків до причини. Це й призводить до успішного розв'язання справи», – ці слова сказав літературний батько видатного нишпорки – сер Конан Дойль. Шерлок Холмс розкриває заплутану кримінальну справу, застосовуючи дедуктивний метод, послуговуючись «низкою міркувань від наслідків до причини».

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Дедукція – від лат. (deductio)- логічний умовивід, спосіб розмірковування, при якому нова думка або висновок виводяться шляхом роздумів над багатьма іншими думками, фактами. Дедукція: детальне обстеження місця злочину. Виявлення мотивів злочину. Побудова гіпотези на основі фактів.

Номер слайду 7

Ватсон (доктор Ватсон) – постійний супутник Шерлока Холмса. Лікар за освітою, військовий хірург, який закінчив Лондонський університет в 1878 р, виконує функцію літописця діянь Холмса. Під час англо-афганської війни (1878-1880) отримав поранення плеча. За власним зізнанням, не виносив ніякого шуму. Ватсон описується в книжці як типовий англієць Вікторіанської епохи. Він скромний, розумний та мужній. Поступово він багато чого навчився в Шерлока Холмса і добре опанував дедуктивний метод.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Доктор Ватсон вправно стріляв, був надзвичайно глибоко обізнаний в медицині, літературі, філософії, політиці. З’явившись в Лондоні, деякий час жив у готелі, потім зняв кімнату на Бейкер-стріт з Шерлоком Холмсом, який працював в хімічній лабораторії лікарні. Холмса йому представили як дивака, ентузіаста деяких областей науки, але людину порядну. Правдивий, прямий і ввічливий одночасно, він має почуття справедливості, надійний і зворушливо прив’язаний до Холмса. Ватсон наділений безліччю прекрасних якостей. Його присутність поруч з Холмсом в оповіданні піднімає Холмса, який здається недосяжним в своїх перевагах навіть на тлі настільки порядної людини, як Ватсон.

Номер слайду 10

Найголовнішим і найкориснішим для загальної діяльності Ватсона була його прямота і справедливість. Він не боявся ділитися своїми думками, нерідко це приносило істотну користь. Також він відповідав взаємністю Шерлоку Холмсу в тому, що був для нього точно таким же вірним і прив’язаним другом, який завжди намагався допомогти і робив це найкращим можливим чином. Ватсон був дуже правдивий, завжди говорив правду, чим теж був корисний Холмсу.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Підбиваючи підсумки, можна сказати, що пара Шерлока Холмса і Доктора Ватсона постала прикладом практично ідеальної співпраці. Всі ті викриття злочинних діянь, з якими впоралися ці дві людини, здійснилися саме завдяки їх прекрасній розумовій та духовній сумісності. Шерлок Холмс і Доктор Ватсон – ідеальні партнери для розслідування злочинів. СКЛАДІТЬ СЕНКАНИ: ШЕРЛОК ХОЛМСДОКТОР ВАТСОН

Номер слайду 13

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА: 1. Бицко О. К. Дивна та втішна загадка Артура Конан Дойля. Урок з вивчення оповідання «Голубий карбункул». 7 клас//Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2000. – №12. – С.25–262. Клименко Ж. В. Зарубіжна література. 7 клас. Розгорнуте планування уроків за програмою 2001р. – К.: Ленвіт, 2002. – 128с.3. Клименко Ж. В. Орієнтовне планування уроків зарубіжної літератури за програмою 2001р.//Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2002. – №2. – С.20–243. Електронні ресурси:https://dovidka.biz.ua/harakteristika-doktora-vatsonahttps://www.google.com/search?q. Домашнє завдання. Готуватися до тематичної контрольної роботи з теми «Пригоди та фантастика».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Denysenko Kateryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Соколова Мария
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
5030
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку