|
Конспект уроку 7 клас зарубіжна література
(Дистанційна форма роботи)
Про матеріал
Конспект уроку на тему:
Підсумковий урок по творчості Р.Бернса “Моя любов-рожевий квіт…”, Г.Гейне “Коли настав чудовий май…”, Шолом-Алейхема “Пісня над піснями”.
Мета: знайомство з творами європейських письменників німецького, шотландського, єврейського народу;
● розвивати навички виразного читання текстів (вірш та проза), українською та англійською мовами; власне бажання творити; ● навички аналізу поетичних творів;
● загальнокультурну компетентність учнів;
● виховувати любов до прекрасного…
Тип уроку: узагальнення вивченого
Любов важливіше за все…
Біблія, Шолом-Алейхем
Редагуйте в Документах
Вносьте зміни, додавайте коментарі та
Хід урокунадавайте доступ, щоб редагувати файли разом з іншими в реальному часі.
НІ, ДЯКУЮ ЗАВАНТАЖИТИ ДОДАТОК I. Організаційний момент.
I. Організаційний момент.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми поговоримо про дружбу та кохання…
Допоможуть нам видатні письменники: Г.Гейне, Р.Бернс, Шолом-Алейхем.
Пропоную почати з найголовнішої книги людства, з Книги над книгами, з Біблії…
(Використати відео як фон для виразного читання)
Яка ти прекрасна, моя ти подруженько, яка ти хороша!
Твої оченятка, немов ті голубки глядять з-за серпанку твого!
Твої зубки - немов та отара овець пообстриганих…
Твої устонька красні, … мов частина гранатного яблука…
Цар Соломон в 965р. до н. е. створив свою «Пісню пісень» і присвятив її простій жінці, селянці Суламіф. Вона два століття надихає творців всього світу на написання нових шедеврів.
Повість Шолома-Алейхема «Пісня над піснями» має схожу назву з біблейною… і головну думку: «Любов важливіше за все…»
Тому Соломон бореться за Суламіф, Роберт Бернс за свою Джин Армор(тільки це вже 18 сторіччя), але вкотре стикаються матеріальне і духовне… нікому невідомий поет, бідний… але з великим коханням в серці!..
Цієї краси кохання, яке лилося річкою вистачило б, щоб затопити світ… І він став відомий, не відступився, а одружився на своїй Джин.
III. Виразне читання та аналіз підготовлених учнями віршів.
1. Р.Бернс «Моя любов - рожевий квіт…»
● Прочитати вірш англійською мовою
● Прочитати в перекладі Миколи Лукаша
● Прочитати в перекладі Василя Мисика
Питання до учнів:
● Який варіант вам сподобався більше?
● Які відмінності ви помітили?
● Які традиційні фольклорні символи використовує автор?
● Який засіб виразності використовує автор? («Нехай посхнуть усі моря, потануть брили скал».
● Визначити тему та головну думку вірша.
2. Г.Гейне «Коли настав чудовий май…».
Завдання:
Завдання:
1. Прочитати виразно вірш.
2. Опишіть картину ,яка постала у вашій уяві?
3. Це вірш про душевні страждання чи про високе почуття, що дає життя людському серцю?
3. Шолом-Алейхем «Пісня над піснями»
І ось XX століття…
Єврейський письменник Шолом-Алейхем пише свою «Пісню над піснями» (найкращу з пісень).
Своє самостійне життя розпочав, як і Гейне, домашнім вчителем, закохався в свою ученицю (Ольгу Лоєву)… та батько Ольги виганяє молодого вчителя з маєтку…
Тільки через 6 років Шолом повертається, щоб далі боротися за свою Ольгу. Вона стала його дружиною… А його повість - втілення високого розуміння любовного почуття, яке окриляє й возвеличує людину.
● Прочитати уривки з повісті, які втілюють її основну думку.
IV. Творчі роботи дітей
Малюнки, вірші, музичні твори.
Домашнє завдання
Вивчити напам’ять вірші, прозові уривки.