Додаток 2
до Методичних рекомендацій
назва закладу освіти
СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ
(примірна форма)
_______________________________________________ Ім’я та прізвище учня/учениці
____________навчальний рік ____________ семестр
_____ клас
І. Характеристика наскрізних умінь |
Має значні успіхи |
Демонструє помітний прогрес |
Досягає результату з допомогою дорослих |
Потребує уваги і допомоги |
Виявляє інтерес до читання |
|
|
|
|
Знаходить у текстах відповіді на свої запитання |
|
|
|
|
Осмислює прочитане |
|
|
|
|
Висловлює свою думку і пояснює її |
|
|
|
|
Висловлює власну думку письмово |
|
|
|
|
Аналізує інформацію, отриману з різних джерел |
|
|
|
|
Оцінює достовірність інформації |
|
|
|
|
Ставить цікаві запитання |
|
|
|
|
Добирає аргументи для обґрунтування власної думки |
|
|
|
|
Виявляє творчість у навчальній діяльності |
|
|
|
|
Пропонує нові ідеї |
|
|
|
|
Виявляє ініціативність |
|
|
|
|
Несе відповідальність за свої дії |
|
|
|
|
Виявляє самостійність у роботі |
|
|
|
|
Керує своїми емоціями |
|
|
|
|
Приймає самостійні рішення, оцінюючи можливі ризики |
|
|
|
|
Знаходить успішні шляхи вирішення проблемних завдань та ситуацій |
|
|
|
|
Доброзичливо ставиться до інших |
|
|
|
|
Співпрацює з іншими дітьми |
|
|
|
|
Вирішує конфлікти мирним шляхом |
|
|
|
|
Бере участь у житті класу |
|
|
|
|
Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку |
|
|
|
|
Характеристика результатів навчання |
Рівні |
||||
Високий |
Достатній |
Середній |
Початковий |
||
Українська мова, мова відповідних корінних народів та національних меншин (мова навчання) |
|||||
МОВ1 |
Взаємодіє з іншими усно |
|
|
|
|
МОВ2 |
Сприймає, аналізує, інтерпретує та оцінює текст |
|
|
|
|
МОВ3.1 |
Створює письмові висловлювання |
|
|
|
|
МОВ3.2 |
Взаємодіє письмово в онлайн просторі |
|
|
|
|
МОВ3.3 |
Знаходить і виправляє орфографічні помилки |
|
|
|
|
МОВ3.4 |
Аналізує та редагує власне письмове висловлювання |
|
|
|
|
МОВ4 |
Досліджує власне індивідуальне мовлення |
|
|
|
|
Українська мова як державна, мова національної меншини або корінного народу (мова вивчення) |
|||||
УМД1 |
Взаємодіє з іншими усно |
|
|
|
|
УМД2 |
Сприймає, аналізує, інтерпретує та оцінює текст |
|
|
|
|
УМД3 |
Взаємодіє з іншими письмово |
|
|
|
|
УМД4 |
Досліджує власне індивідуальне мовлення |
|
|
|
|
Іноземна мова |
|||||
ІНО1 |
Сприймає іноземну мову на слух |
|
|
|
|
ІНО2 |
Читає іноземною мовою |
|
|
|
|
ІНО3.1 |
Висловлюється іноземною мовою |
|
|
|
|
ІНО3.2 |
Взаємодіє письмово іноземною мовою |
|
|
|
|
Математика |
|||||
МАО1 |
Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій |
|
|
|
|
МАО2 |
Розв’язує задачі з використанням різних стратегій |
|
|
|
|
МАО3 |
Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює |
|
|
|
|
МАО4.1 |
Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти |
|
|
|
|
МАО4.2 |
Встановлює кількість об’єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа |
|
|
|
|
МАО4.3 |
Здійснює обчислення усно та письмово |
|
|
|
|
МАО4.4 |
Орієнтується на площині і в просторі |
|
|
|
|
МАО4.5 |
Розпізнає геометричні фігури |
|
|
|
|
МАО4.6 |
Будує геометричні фігури, конструює |
|
|
|
|
МАО4.7 |
Вимірює величини |
|
|
|
|
МАО4.8 |
Працює з таблицями, схемами, |
|
|
|
|
|
графіками, діаграмами |
|
|
|
|
|||
Інтегрований курс «Я досліджую світ» |
||||||||
ПРО1 |
Спостерігає за навколишнім світом, експериментує, моделює |
|
|
|
|
|||
ПРО2 |
Розуміє, аналізує, узагальнює, інформацією природничого змісту |
|
|
|
|
|||
ПРО3 |
Розуміє взаємозв’язки між об’єктами та явищами природи |
|
|
|
|
|||
ПРО4 |
Розв’язує проблемні завдання та ситуації природничого характеру |
|
|
|
|
|||
СЗО1 |
Турбується про здоров’я, безпеку та добробут |
|
|
|
|
|||
СЗО2 |
Приймає рішення з користю для здоров’я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб |
|
|
|
|
|||
СЗО3 |
Обирає здоровий спосіб життя |
|
|
|
|
|||
СЗО4 |
Демонструє підприємливість та етичну поведінку |
|
|
|
|
|||
ГІО1 |
Встановлює зв’язки між подіями, діяльністю людей та її результатами в часі |
|
|
|
|
|||
ГІО2 |
Орієнтується у знайомому соціальному середовищі, долучається до його розвитку |
|
|
|
|
|||
ГІО3 |
Розуміє, аналізує, узагальнює різні джерела соціальної та історичної інформації |
|
|
|
|
|||
ГІО4 |
Розповідає про минуле і сучасне |
|
|
|
|
|||
ГІО5 |
Висловлюється щодо відомих фактів історії та історичних осіб, а також про події суспільного життя |
|
|
|
|
|||
ГІО6 |
Поважає права і свободи свої та інших людей |
|
|
|
|
|||
ГІО7 |
Усвідомлює себе як громадянина України |
|
|
|
|
|||
ГІО8 |
Дотримується принципів демократичного громадянства |
|
|
|
|
|||
Технології (зокрема, в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» |
||||||||
ТЕО1 |
Втілює творчий задум у готовий виріб |
|
|
|
|
|||
ТЕО2 |
Турбується про власний побут |
|
|
|
|
|||
ТЕО3 |
Ефективно та екологічно використовує природні матеріали |
|
|
|
|
|||
ТЕО4 |
Практично і творчо застосовує традиційні та сучасні ремесла |
|
|
|
|
|||
Інформатика |
||||||||
ІФО1 |
Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію |
|
|
|
|
|||
ІФО2 |
Створює інформаційні продукти та програми |
|
|
|
|
|||
ІФО3 |
Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв |
|
|
|
|
|||
ІФО4 |
Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
|
|
|
|
|||
|
Мистецтво |
|||||||
МИО1 |
Створює художні образи різними засобами і способами, імпровізує в різних видах мистецтва |
|
|
|
|
|||
МИО2 |
Сприймає, розуміє, інтерпретує твори мистецтва |
|
|
|
|
|||
МИО3 |
Самовиражається через художньотворчу діяльність та різні види мистецтва |
|
|
|
|
|||
|
Фізична культура |
|||||||
ФІО1 |
Займається руховою активністю, фізичною культурою та спортом |
|
|
|
|
|||
ФІО2 |
Виконує фізичні вправи для підвищення рівня фізичної підготовленості |
|
|
|
|
|||
ФІО3 |
Дотримується правил безпечної і чесної гри; вміє боротися, вигравати і програвати; усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я, задоволення, гартування характеру; самовиражається та соціально взаємодіє |
|
|
|
|
|||
Державна підсумкова атестація (4 клас) |
|
|||
Освітня галузь |
Рівні |
|
||
Високий |
Достатній |
Середній |
Початковий |
|
Мовно-літературна (українська мова, читання*) |
|
|
|
|
Математична |
|
|
|
|
**Мовно-літературна українська мова, читання*) |
|
|
|
|
* або інші назви навчальних предметів або інтегрованих курсів, упродовж яких у класах
(групах) із навчанням українською мовою навчання вивчалися українська мова та читання
** для класів (груп) з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини
Рекомендації учителя
Пропущених днів_________Підпис учителя _________
Побажання батьків
Підпис батьків _________
Керівник закладу освіти_________________________________
Додаток 3
до Методичних рекомендацій
оцінювання результатів діагностичної роботи учнів 3 класу
з математики за темою «Невидимий світ підземної України»
Рівні результатів навчання учнів |
Очікувані результати навчання |
Результати виконання завдань діагностичної роботи * розв’язання правильне і в повному обсязі більше правильно розв’язаних завдань більше неправильно розв’язаних завдань розв’язання неправильне або учень/-иця не приступав/-ла до виконання завдання |
|
Початковий |
знає базові процедури або правила для розв’язування задач, у яких треба оперувати натуральними числами |
1.1 |
|
|
читає й записує багатоцифрові числа в межах тисячі |
1.2 |
|
|
розпізнає об’єкти, достатні для розв’язання життєвої ситуації |
1.4 |
|
Середній |
добирає вираз/числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби |
3.1 |
|
|
добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації |
6.1 |
|
Достатній |
виконує усно та письмово обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях |
2 |
|
|
застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач |
5 |
|
|
виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини, маси, вартості і часу |
5 |
|
|
розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані |
3.2 |
|
Високий |
аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних |
1.3 4 |
|
|
обирає /обґрунтовує раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані |
6.2 |
2
Додаток 4
До Методичних рекомендацій
Результати навчання |
Номер завдання |
Рівень досягнення (П, С, Д, В) |
Мовно-літературна освітня галузь |
|
|
оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників |
3, 5, 8 |
|
наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами |
3, 5, 8 |
|
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування |
10 |
|
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями |
10 |
|
Математична освітня галузь |
|
|
читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах |
2, 11 |
|
знаходить значення числового виразу |
2 |
|
виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях |
2 |
|
користується годинником і календарем для відстеження та планування подій свого життя |
1 |
|
Природнича освітня галузь |
|
|
розрізняє трав’янисті рослини, кущі, дерева; культурні та дикорослі рослини |
8 |
|
пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи |
3,4 |
|
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи |
3,4 |
|
Технологічна освітня галузь |
|
|
самостійно виготовляє виріб, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел |
9 |
|
самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами |
9 |
|
Інформатична освітня галузь |
|
|
визначає логічну послідовність подій |
9 |
|
розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн |
6 |
|
поважає приватність інформації інших |
6 |
|
Громадянські та історична освітня галузь |
|
|
пояснює іншим, що робити в ситуації, коли тебе дражнять, цькують, утискають чи залякують |
7 |
|
моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих |
7 |
|
аргументує, чому не можна цькувати інших |
7 |
|
пояснює, як діяти, коли ти стаєш свідком або жертвою цькування |
7 |
|