Світ природи в образотворчому мистецтві. Сільський пейзаж

Про матеріал
Презентація "Світ природи в образотворчому мистецтві. Сільський пейзаж " для здобувачів освіти, які вивчають образотворче мистецтво у 6 класі (НУШ). В презентації дано поняття лінійної та повітряної перспективи для створення пейзажу. Представлені зразки різних сільських пейзажів. Дано Творче завдання "Сільський пейзаж" та представлено зразки робіт по даній темі виконаних різною технікою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Світ природи в образотворчому мистецтві. Сільський пейзаж 6 клас НУШ

Номер слайду 2

Село… Які образи виникають у вас, коли ви чуєте слово «село»? Чи схожі сільські пейзажі різних куточків України? А різних країн? Як художники й художниці передають настрій у пейзажах?

Номер слайду 3

Робота над пейзажем — завжди складний процес. Природа мінлива, а художник хоче передати той стан природи, який вразив, а також поділитися своїм ставленням до побаченого, думками та настроєм. Уважний споглядач обов’язково це відчує. Мойсей Вольштейн. Дорога на Дебальцево

Номер слайду 4

Але, окрім цього, дуже важливо переконливо передати простір. Як це зробити? Використати знання і вміння у передачі перспективи. У навколишньому світі ми на кожному кроці стикаємося з явищами так званої «спостережної перспективи». Перспектива дає художнику змогу зображати на картині різні об’єкти такими, якими ми бачимо їх у природі.

Номер слайду 5

Чи дивилися ви на колії, що йдуть удалечінь? Як виглядають паралельні залізничні рейки, коли віддаляються від глядача?Людський зір налаштований так, що паралельні лінії, які йдуть удалечінь, здається, сходяться в одну точку десь там на горизонті. Для реалістичного зображення пейзажу художники/художниці використовують знання з перспективи, щоб зображення почало здаватися нам об’ємним, а простір — реалістичним.

Номер слайду 6

Лінія горизонту – умовна пряма, що відповідає видимому горизонту на рівній відкритій місцевості та завжди лежить на рівні очей спостерігача. Згадайте закон лінійної перспективи. Як розташовується лінія горизонту? Ці знання допоможуть нам правильно відтворювати навколишнє середовище.

Номер слайду 7

Мендерт Хоббема. Авеню в МідделхарніЗверніть увагу на використання лінійної перспективи в роботі художника.

Номер слайду 8

Сергій Васильківський. Весняний день в Україні «Весняний день в Україні» — це зразок ранніх пейзажів Сергія Васильківського, де художник досконало продумав композиційний лад картини, відтворив мальовничий образ України. У своїй роботі, де органічно переплелося ліричне й епічне, життєво-буденне та історично значуще, він передає відчуття сталої рівноваги, яка не підвладна швидкоплинності часу. Роздивіться уважно репродукцію картини С. Васильківського. Що вас у ній приваблює? Доберіть мелодію до цієї роботи, яка передаватиме ваші емоції й почуття.

Номер слайду 9

Марія Раєвська-Іванова. Сільський пейзаж. Петро Левченко. Хата. Але не тільки закони лінійної перспективи дають художнику/художниці змогу передати глибину простору. Ще треба знати основні правила повітряної перспективи, без яких не можливе правильне зображення простору.

Номер слайду 10

Повітряна перспектива — мистецтво зображати предмети так, як їх бачить людське око. На відстані змінюється сприйняття розміру, форми і навіть кольору об’єктів, тому що на віддалені предмети ми дивимося через шар повітря, який спотворює бачення.

Номер слайду 11

Відтінок будь-якого об’єкта, що розташований вдалечині, змінюється. Темні предмети, віддаляючись від першого плану, здаються більш світлими, а світлі — темнішими. Залежно від щільності повітря (воно ніколи не буває прозорим), часу доби та яскравості світла об’єкти, що віддалені від глядача, зображаються з додаванням відтінків білого, сірого, синього або фіолетового кольорів. Об’єкти, які ми зображаємо на першому плані, змальовуються різким, чітким контуром, на другому плані — більш м’яким, а дальній план малюється з розмитими контурами.4. Найближчі об’єкти малюнка мають бути детальнішими та об’ємнішими, ніж віддалені; дальній план зображається площинно та з мінімальною кількістю деталей. Для того щоб опанувати повітряну перспективу, треба знати декілька правил:

Номер слайду 12

Повітряна перспектива

Номер слайду 13

Чи можна сказати, що художники передають настрій у пейзажах? Які емоції викликають у вас картини, розміщені у темі? Що саме спричиняє такі емоції — зображення, техніка виконання, кольорова гама роботи? Зверніть увагу на формат цих робіт (вертикальний чи горизонтальний). Чим, на ваш погляд, обумовлено вибір саме такого формату для роботи?В’ячеслав Перета. Весна. Потічок

Номер слайду 14

Творче завдання«Сільський пейзаж»«Село на нашій Україні — неначе писанка, село». Намалюйте сільський пейзаж з урахуванням лінійної та повітряної перспектив. Придумайте образ села, який хочете зобразити. Спочатку виконайте пошукові ескізи та визначте, що буде зображено в центрі, на передньому і дальньому планах. Для того щоб передати простір, застосуйте лінійну і повітряну перспективу. Доберіть відповідний колорит. Поради

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Закони перспективи: ЛІНІЙНАПОВІТРЯНАгоризонтальні паралельні лінії мають одну точку сходження на лінії горизонтуближче – більше; далі - меншелінії, розміщені на рівні очей, здаються розміщеними на лінії горизонтуближче – чітко, об'ємно;далі – плоско, невиразновисота однакових вертикальних ліній у міру їх віддалення від глядача суттєво зменшуєтьсяближче – яскраво, насичено; далі - тьмяно. Площина картини до лінії горизонту ділиться на три плани. Перший план – коричневі тона, другий – світло- зелені, дальній план – холодні блакитні кольори

Номер слайду 25

Бажаю вам творчого настрою і натхнення!

pptx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку