Свята в пришкільному таборі

Про матеріал
Свята в пришкільному таборі. (Казка на новий лад, гра "веселі конкурси"....)
Перегляд файлу

C:\Users\Админ\Desktop\Картинки\img125.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стара казка на новий лад

Готель „Рукавичка”

 Біжить Мишка-Норушка лісом, аж бачить лежить рукавичка, вив’язана дивовижними узорами з ієрогліфами, зрозуміло, що китайського виробництва. Принюхалась мишка, замислилась: як ця рукавичка сюди потрапила? Чи через митницю везли товари і сплатили податки? А можливо, це контрабанда? А річ то ніби непогана, дарма, що запах не дуже приємний, видно сировина не якісна.

Оглянулась Мишка-Норушка і ніде нікого. Вхопила рукавичку та мерщій на галявину. Була там у лісі ще одна місцинка, яку лісник оберігав від санкціонованих вирубок, щоб собі трошки навару мати, одне-друге деревцятко на дрова продати. Притулила до розкішного дуба-велетня рукавичку й вивіску причепила „Готель”.

 Зовсім зраділа, бо податковий інспектор Михайло Назарович Хабаров рідко полізе в такі хащі, він любить бувати в „людних” місцях: в м’ясному павільйоні, в масажному салоні, на базарній площі, у готелях, що дорожчі. Так що ніхто не буде вимагати, щоб про ліцензувати, щоб Мишка сплатила.

 Через деякий час і перший клієнт постукав у двері. Жабка-Шкряботушка, студентка консерваторію „Ква-Ква” імені Поплавського   зняла номер для занять з вокалу.

 Зайчик-Стрибайчик під’їхав на новенькому „Вольво”, взяти оренду під склад, бо законно ще робити не хотів, мовляв, нащо у казну платити, Мишка ж мене візьме. І все буде шито – крито.

 Підпільний бізнес розростався. Вовчик-Братик в одній із кімнат пакував цигарки, уникаючи акцизного збору, Ведмідь-Набрідь розливав медовуху, власного приготування. Тріщить рукавичка по швах, а Мишці все мало і мало.

 Задумала вона рахунок відкрити у швейцарському банку, щоб замести сліди тіньових прибутків. Вже спить і бачить, як відпочиває вона на Канарах, у Ніцці і Каннах. Шерсть змінила на шиншилову. Аж раптом – стук у двері!

 – А хто-хто у рукавичці живе? А які платежі на користь державі, виходять з розміру доходів, він сплачує?

 На порозі стояв Олень Благородний – новий податковий інспектор, бо Михайла Назаровича Хабарова за зловживання посадовим становищем відправили з посади та не на Канари, а на нари. Пройшло трохи часу. На спеціально виділеній державою ділянці під забудову з’явився новий готель – п’ятизірковий. Був він прибутковий, і власниця його, Сова Мудра не боялася приходу податкових інспекторів, бо дотримувалась податкового кодексу.

 То шийте законну „Рукавичку”, а в держави красти киньте звичку.

 

Гра “Веселі конкурси”

Конкурс 1

Втримати рівновагу шарика.

Перший учасник бере пустий стакан і кладе на нього надутий шарик. Оббігає «задом на перед» коло в якому сидять інші учасники і передає стакан і шарик іншому учаснику. Перемагає та команда яка швидше виконає це завдання.

 

Конкурс 2

 Передати в пантомімі прислів’я:

 Кожній команді дати прислів’я і вони мають показати його в пантомімі. Спочатку перша команда показує прислів’я в пантомімі, а друга відгадує, а потім навпаки.

 Наприклад:

 

Зробив діло – гуляй сміло! Сам не гам і другому не дам! Шукай розуму, а не вроди! Лежачого не б’ють! І т. д.

 

 

Конкурс 3

 «НОГИ В РУКИ»

 Група стає в лінію. Кожен учасник кладе одну руку на плече учасника, який стоїть спереду нього і піднімає одну ногу. Другою рукою учасники, які стоять ззаді беруть ногу передніх. Завдання – хто найкраще прострибає той і переміг.

 

 Конкурс 4, ‘Чарівна скринька”

Придумати оригінальну назву речам “чарівної скриньки”. Учасники команд почергово витягують зі скриньки речі. Перелік речей, які можна використати:

Рушник, меч,

Стакан , календарик,

капелюх, . мотузка,

ручка, м’яч,

гумка, лампочка,

пасок, лінійка,

портфель. секундомір.

Круг, воланчик,

А поки наші команди готуються до конкурсу ми з вами будемо відповідати на запитання

1.Скільки в центнерів кілограмів? (100)

 2.Бойова коляска у давніх греків(Колісниця)

 3.Якого каміння не буває в морі? (Сухого)

 4.Перша грошова одигиця України (Гривня)

 5. Батьківщина ікебани(Японія)

 6.Слід якого хижого звіра схожий на слід людини(Ведмедя)

 7.Скільки часу розповідала свої казки Шахразада(1000 і ніч)

 8.Скільки часу триває один тайм у футболі? (45хв)

 

Логічні загадки:

 Що не може збільшити лупа в трикутнику?

 [ Відповідь ]

 Кути.

На що схожа половина яблука?

 Відповідь:

 На другу половину

Чого на ярмарку не купиш?

 Відповідь:

 Розуму

Де бувають ріки без води, а міста без будинків?

 Відповідь:

 На мапі

Що то за трава, що її і вночі знайдеш?

 Відповідь:

 Сон-трава

Яке число має таку ж кількість літер при написанні, скільки й означає?

 Відповідь:

 Три

 

 

 

 

 

Свято здоров’я в літньому таборі

Конспект виховного заходу Ми — туристи!

 Тема: Ми — туристи!

 Мета: уточнити й закріпити найпростіші навички з туристичної справи, і привити любов до природи як до місця для відпочинку та середовища життя.

 Обладнання: карта, компас, рюкзак, прусик та ін.

 Конкурсна програма може проводиться на майданчику. в природних умовах, коли працюють туристичні табори відпочинку, під час привалів в походах, а також і в залі школи.

 1-й Ведучий: Літня пора — період зміцнення здоров’я, сили, виховання мужності, спритності. Це пора фізичного загартування, духовного збагачення, випробовування своїх сил в праці, поході, це період активного фізичного відпочинку, це час яскравих вражень, самодіяльності, творчості, активного пізнання природи, друзів, себе !

 2-й Ведучий: Літня пора — це пора захоплюючих туристських походів, під час яких юні туристи отримують навики підготовки до змагань, навчаються орієнтуватись на місцевості, користуються топографічною картою, навчаються долати справжні природні перешкоди на шляху, виробляють вміння вибирати місце для привалу, ставити намети, розпалювати вогнище, готувати їжу, вміти надавати першу допомогу потерпілим, вивчати ландшафт місцевості, збирати краєзнавчий матеріал, писати щоденники, а головне, вчаться гарно проводити привали, вечори відпочинку.

 Ось і наша конкурсна програма — один з видів відпочинку туристів у природних умовах.

 У конкурсі беруть участь 2 команди в складі від 8 до 12 школярів.

 Конкурс судить журі в складі 5 чоловік. Кожен конкурс оцінюється за певною системою балів. Після кожного конкурсу журі оцінює і виставляє бали.

 Разом: то ж пропонуємо вашій увазі конкурсну розважальну,

 туристичну програму “ми — туристи!”

 1-й конкурс “Візитка” (8 балів)

 2-й Ведучий: За 5хв. представити свою команду, придумати її

 назву, девіз, пісню, щоб все відповідало тематиці конкурсу.

 Поки команди готуються, для вас прозвучить пісня комп. колосова “Біля багаття”.

 1—й Ведучий: “Кращий відпочинок влітку — туризм” — скаже учасник туристських походів. І з ним важко сперечатись. Влітку, коли все росте, цвіте, живе, особливо почуваєш, яка прекрасна наша Земля. Коли ти відпочиваєш під час привалу на лісовій галявині, тебе ладкає сонячний промінчик, а легенький вітерець шелестить у високих кронах дерев, поруч стрекоче коник — стрибунець і в тебе проникає суничний запах трав. Ось тоді ти всім серцем відчуваєш, що таке рідний куточок, що це і є твоя маленька Батьківщина.

 2-й Ведучий: Ось стежина, яка губиться в зарослях кущів, ось маленьке джерельце, що звучить як музика — все рідне, близьке, твоє. Привал закінчується, всі встали, похід продовжується, прекрасно! Але, якби тільки трішечки був легший рюкзак, або трішки коротша відстань… та всі ідуть, ідуть і тобі не хочеться показати, що ти стомився, що тобі важко, незвично… І ти також ідеш, ідеш, ідеш… Знайома картина? А все —таки, як зробити, щоб у поході було легше, щоб рюкзак не був таким важким, що потрібно в нього покласти?

 2-й конкурс “ЗБЕРИ РЮКЗАК (5 балів)

 (на лаві, столику лежать різноманітні речі, продукти, взуття, одяг, посуд, інструменти і т.п. З кожної команди по 1 учаснику підходять і складають в рюкзак те, що вони вважають необхідним в поході, потім пояснюють, чому ці речі вони беруть з собою в похід). Виграє та команда, яка візьме найнеобхідніші речі з собою в похід, і рюкзак в неї буде легшим.

 2-й Ведучий: 3-й конкурс “ТУРИСТСЬКА КМІТЛИВІСТЬ”

 (10 балів)

 Усім відомо, що туристи повинні мати швидку реакцію, меткий розум.

 Цей конкурс “Туристська кмітливість” покаже нам, чи наші юні туристи такі ерудовані. Кожній команді дається по 15 запитань. Відповіді давати зразу ж, без обдумування. Якщо не мають варіанту відповіді, кажуть “далі”. Журі визначає, яка команда дала більше відповідей на запитання і затратила на це найменше часу, тій команді дається максимальна кількість балів.

 Запитання команді “АЛЬПІНІСТ”

 1. Документ, на якому схематично визначені маршрути

 до контрольних пунктів — (карта)

 2. Супутник туристів в поході — (компас)

 3. Природній витік води із землі — (джерело)

 4. Романтичне вечірнє місце збору туристів — (біля вогнища)

 5. Місце попадання цілі — (мішень)

 6. Інструмент, найнеобхідніший в поході — (сокира)

 7. Пункт випуску команд на змагання — (старт)

 8. Фіксування цікавих пам’ятних моментів — (фотознімок)

 9. Одна із головних якостей в туриста — (спостереження)

 10. Категорія людей, які оцінюють змагання — (судді)

 11. Природній спосіб орієнтування на місцевості —(сонце)

 12. Кращий відпочинок влітку —(туризм)

 13. Легендарний національний герой Поділля — (Кармалюк)

 14. Найбільші річки Хмельниччини — (Збруч, Дністер, Південний, Буг)

 15. Наука, що вивчає рідний край —(Краєзнавство)

 Запитання команді “ТОВТРИ”

 1. Основний похідний документ туриста — (маршрутка)

 2. Місце забору води — (криниця)

 3. Місце в таборі для оголошень — (вітрина)

 4. Кінцевий пункт закінчення змагань – (фініш)

 5. Відстань від старту до фінішу — (дистанція)

 6. Похідне житло туриста — (намет)

 7. Заплечовий мішок туриста — (рюкзак)

 8. Засіб орієнтування на місцевості — (компас)

 9. Один з видів туризму — (похід)

 10. Прилад для визначення часу на дистанції —(секундомір)

 11. Найулюбленіше слово в поході — (привал)

 12. Знаходження пам’ятного знаку партизанів в поході

 — (Вишнівчицький ліс)

 13. Місце впадання річок Чемеровеччини — (річка Дністер с. Жванчик)

 14. Технічний страховий засіб — (карабін)

 15. В’язальна страхова мотузка — (прусик)

 4-й конкурс: “ВИДИ ЗМАГАНЬ”

 1-й Ведучий: Крім походів юні туристи проводять різноманітні

 змагання.

 Командам назвати всі види туризму, які вони знають, записати на папері. Записи подають журі, а самі розповідають все, що знають про види туризму.

 Поки команди готуються, болільники перемінно відповідають на запитання: Які бувають годинники? (сонячний, пісочний, квітковий, водяний, кварцовий, електронний, механічний…). Якщо болільники назвуть, які знають годинники, командам добавляють по одному балу.

 2-й Ведучий: 5-й конкурс “УМОВНІ ЗНАКИ”……… (10 балів)

 Всім відомо, що юні туристи мають свої умовні знаки, за якими орієнтуються в походах, таборах.

 Перед вами на двох таблицях розміщені умовні знаки. Кожна команда вибирає собі таблицю і пояснює значення цих знаків. Поки команди готуються до цього конкурсу, болільники

 представляють по два номери художньої самодіяльності, які оцінюється в три бали на користь команді.

 1-й Ведучий: 6-й конкурс “ВИЗНАЧАЛЬНИЙ” ……… (5 балів)

 Кожній команді дається завдання визначити на око:

 1. Окружність стовбура даного дерева;

 2. Висоту даного дерева;

 3. Вагу каменя;

 4. Відстань між двома предметами;

 5. Назвати кількість горіхів або каштанів у торбинці.

 Команді, відповідь якої буде найближча до справжньої, за кожне запитання дається 1 бал.

 2-й Ведучий: 7-й конкурс “БУКЕТ КВІТІВ”……………. (8 балів)

 Відомо, що влітку в лісі, в полі, на лугах цвіте багато квітів, які милують наше око своїм різнобарв’ям. Майже всі квіти мають лікувальні властивості, знання яких дуже потрібні в житті людей, а особливо в походах…

 Завдання командам: зібрати букет квітів, визначити їх назви і пояснити лікувальні властивості, розповісти легенди про квіти. Журі найвищим балом оцінює цікаві, повні відповіді.

 1-й Ведучий: 8-й конкурс “ПОВНИЙ КОШИК” ……. (8 балів)

 Під час прогулянок, походів, екскурсій до лісу дітям важко уникнути спокуси назбирати грибів, ягід, яких так багато навколо. Деякі діти за звичкою, не замислюючись, можуть зірвати будь — яку ягоду і зразу ж в рот, назбирати грибів і без консультації в дорослих зварити з них суп. Все це може закінчитись отруєнням, тому що багато ягід, грибів е непридатними до їжі… Тому інструктори, вихователі завжди проводять бесіди, інструктажі, дають поради, роз’яснюють, які ягоди, гриби можна збирати, а які — ні. Зараз ми переконаємося, як ви засвоїли інструктажі, поради… На столиках лежать зібрані гриби, ягоди і два кошики. Завдання командам: підійти до столиків і наповнити свої кошики грибами і ягодами. Пояснити, чому саме ці ягоди і гриби ви берете в свій кошик. Добре було б, якби ви знали і назви грибів і ягід.

 2-й Ведучий: 9-й конкурс “ВУЗЛИ І ВОГНИЩА” …. (5 балів)

 На стендах для кожної команди заготовлені мотузки, дрова і завдання на папері. Кожна команда поділяється на дві частини. Одна частина зав’язує вузли, визначає назву вузла, його призначення, а друга частина розкладає вогнища за видами і запалює кожне вогнище одним сірником. На підготовку цього конкурсу дається 5 хвилин.

 Журі визначає, яка команда зав’язала більше вузлів, розкладе і запалить більше вогнищ, тій команді дається максимальна кількість балів.

 1-й Ведучий: 10-й конкурс “МУЗИЧНИЙ”…………… (10 балів)

 Всім відомо, що без музики, пісні і похід не похід. З музикою, піснею коротшою стає дорога, легше підніматися вгору, краще відпочивати на привалах. А у вечірні години біля вогнища тихо лунає лірична, задушевна мелодія, яку підхоплює і несе у вечірній тиші вітерець далеко — далеко…

 Завдання командам:

 1. З допомогою болільників створити:

 1 – й команді – оркестр народних інструментів;

 2 –й команді – духовий оркестр, програти одну з мелодій або віночок пісень.

 2. Проспівати улюблену пісню (похідну, маршову, ліричну, табірну).

 В цьому конкурсі журі оцінює майстерність виконання, винахідливість, музикальність, артистичність.

 На підготовку конкурсу дається 8 хвилин. Поки команди готуються, для болільників — музична пауза. Тріо Будинку школярів виконують пісні: “До куща калини”, “Виший ми, мамо, сорочку”, “Біла лілея”.

 Журі оцінює останній конкурс.

 Підбиває підсумок усіх конкурсів, нагороджує переможців, висловлює свою думку, свої

 побажання командам.

 Ведучі: Ось і закінчилася наша цікава конкурсна програма “Ми туристи”. Багато цікавого сьогодні ми дізналися і вже готові до нового походу. То ж, юні туристи, збирайтеся в дорогу! А дорога шляхами рідного краю принесе вам багато нового і цікавого, розширить ваш кругозір про життя людей, про рослинний і тваринний світ, історичне минуле краю, дасть нам душевну рівновагу і радість. І пам’ятайте, що Земля, по якій ходите, на якій виростаєте, живете, радієте і працюєте — наша Земля. Будемо разом любити і берегти її, шанувати.

 

Гра Веселий експрес

Мета: розширити, поглибити й закріпити знання дітей з природознавства, з читання, розвивати мислення, швидкість реакції, мовлення, виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, бажання перемагати.

 Обладнання: столи для станцій, спортивний майданчик, скакалки, м’ячі, маршрутні листки, компаси, таблиці «Впізнай птаха по дзьобу», «Впізнай тварину по сліду», гербарій «Лікарські рослини», олівці, таблиці з деформованими словами і текстами.

 Хід гри

 Усі команди шикуються на майданчику. Кожна команда має свою назву, девіз та емблему.

 Ведучий. Команди, рівняйсь, струнко. Командирам загонів приготуватися і здати рапорти про готовність до проведення гри-змагання «Веселий експрес».

 Командир. Загін, рівняйсь, струнко. Наш девіз (загін проговорює свій девіз, а командир підходить до ведучого і здає рапорт).

 Ведучий. Вільно (після того як командири здадуть рапорти). Загони, рівняйсь, струнко. Слухай умови проведення гри. Усі загони отримують маршрутні листки з картами маршруту і завданнями. Ваша мета – пройти якомога швидше свій шлях і виконати всі завдання, набравши максимальну кількість балів. Кожний загін іде точно за своїм маршрутом. Командири отримайте свої маршрутні листки.

 Командири отримують маршрутні листки. Ознайомлюють з ними команду і через дві хвилини за командою ведучого вирушають у путь.

 Команди читають маршрутні листки, розгадують першу станцію, зіставляючи її з картою (наприклад, слова «Там на незвіданих доріжках…» відповідають станція «Казкова»), біжать до станції. Виконавши завдання цієї станції, розгадують другий напис – дізнаються, куди бігти далі.

 Маршрутний листок №1.

 Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.

 1 станція – «Там на незвіданих доріжках…»

 2 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»

 3 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»

 4 станція – «Без низ Земля – не Земля»

 5 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»

 6 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»

 7 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»

 8 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»

 Карта розміщення станцій

 Рослинна

 Спортивна Казкова

 Загадкова Зоологічна

 Складальна Шифрувальна

 Доганялки

 Маршрутний листок № 2

 1 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»

 2 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають.»

 3 станція – «Без них Земля – не Земля.»

 4 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки.»

 5 станція – «З одного слова старого складено 10 нових.»

 6 станція – «Хто швидше відповідає той перемагає…»

 7 станція – «Там на незвіданих доріжках…»

 8 станція – «Учителі їх люблять згадувати, а діти – відгадувати.»

 Маршрутний листок №3.

 1 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають.»

 2 станція – «Без них Земля – не Земля.»

 3 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки.»

 4 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає.»

 5 станція – «Там на незвіданих доріжках…»

 6 станція – «Учителі їх люблять згадувати, а діти – відгадувати.»

 7 станція – «щоб тіло і душа були молодими…»

 8 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових.»

 Маршрутний листок №4

 1 станція – «Без них Земля – не Земля.»

 2 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки.»

 3 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає.»

 4 станція – «Учителі їх люблять згадувати, а діти відгадувати.»

 5 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…2

 6 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових.»

 7 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають.»

 8 станція – «Там на незвіданих доріжках…»

 Завдання, які виконуватимуть загони на кожній станції

 Станція «Казкова»

 Яка казка має такий початок

 1.»Жили собі котик та півник, і були вони у великій приязні»

 («Котик і півник»)

 2.»Жили собі чоловік і жінка і мали вони шестеро синів та одну дочку…»

 («Котигорошко»)

 3.»Жили собі двоє мишенят Круть та Верть…»

 («Колосок»)

 4.»В одного чоловіка був кіт, та такий старий, що нездужав і мишей ловити…»

 («Пан Коцький»)

 5.»Колись була птиця – жайворонок царем, а царицею – миша, і мали вони своє поле…»

 («Яйце-райце»)

 6.»Десь-не-десь, у деякім царстві жили цар і цариця, а у них три сини – як соколи…»

 («Царівна-жаба»)

 7.»Жили собі дід та баба. Уже і старі стали, й дітей нема. От баба просить діда: «Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку та зробимо колисочку, то я положу деревинку на колисочку…»

 («Івасик-Телесик»)

 8.»В одному селі жили чоловік і жінка. Мали вони дівчинку Оленку і хлопчика Івасика…»

 («Про сестрицю Оленку і її братика Івасика»)

 9.»Був собі дід та баба, та не було в них дітей. От вони собі сумують, а далі дід і каже бабі: «Ходімо, баба, в ліс по грибки!..

 («Кривенька качечка»)

 10.»Нема гіршого за того чоловіка, що не вміє язика за зубами вдержати. А найбільше лихо з жінками…»

 («Язиката Хвеська»)

 Станція «Спортивна»

 Гра-змагання «Побудуй міст»

 Усі гравці загону шикуються в колону по одному. Командир з м’ячем у руках біжить до фінішної лінії і кидає м’яч наступному гравцеві, той, у свою чергу, біжить до лінії фінішу і кидає м’яч наступному. Коли всі гравці перетнуть фінішну лінію – гру закінчено.

 Командир отримує позначку у маршрутному листку і загін вирушає до наступної станції.

 Станція «Зоологічна»

 Розв’язати кросворд (за весь кросворд-8 балів)

 1.Найсильніші тварини світу відносно маси свого тіла. (Мурахи)

 2.Який птах за ніч знищує 5 мишей? (Сова)

 3.За день цей шкідник з’їдає у 200 разів більше, ніж важить сам (Гусінь)

 4.Чия сімя знищує за день 100000 комах? (Мурах)

 5.Які пташки виводять пташенят двічі на рік? (Синиці)

 6.Які пташки виводять пташенят узимку? (Шишкарі)

 7.Найпрудкіший мешканець наших лісів? (Заєць)

 8.Що одночасно роблять люди на всій нашій планеті? (Дихають)

 Попрацювати з сірниками.

 З 42 сірників приберіть 7, щоб утворились букви, з яких складається назва чорної пташки, що водиться в нашій місцевості.

 

День здоров”я

Мета: Навчити дітей правилами особистої гігієни, берегти та зміцнювати своє здоров’я; виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.

 Хід свята

 - Добрий день!

 - Сьогодні в нас відбудеться свято здоров’я в нашому таборі.

 - Ми будемо збагачувати свої знання по збагаченню свого здоров’я.

 - На наше свято завітали гості, а ось які ви дізнаєтесь, відгадавши загадки

 Гарне я і запашне,

 Роботяще змалку.

 Люблять всі чомусь мене

 Вдень і на світанку.

 Кажуть, я даю красу,

 І здоров’я й силу.

 Чистоту у дім несу.

 Звуть мене всі… (мило)

 

Я невтомна трудівниця,

 Мені вірять люди.

 Хто зі мною поведеться –

 Той здоровий буде.

 Буде чисто усміхатись

 Білими зубами

 Мене знає вся малеча,

 І бабусі, й мами.

 Чистоту тримаю в домі,

 Справу знаю чітко.

 Вам ім’я моє знайоме,

 Бо зубна я … (щітка)

 

Маю вигляд я і смак –

 Можеш подивиться.

 І без мене вам ніяк

 Всім не обійтися.

 Я не страва, не напій,

 Та в роботі часто

 З милом, з щіткою дружу

 Ім’я моє – … (паста)

 

Невеликий я на зріст,

 Та до Каті вже доріс.

 Чи то дівчинка мала

 Вже до мене доросла?

 Моє місце у куточку –

 Біля братика-Совочка,

 В господині у руках

 Я на бруд наводжу страх,

 А у Каті в рученятах

 Можу танок станцювати.

 Бачу все я у господі –

 Хто виходить, хто приходить.

 Я працюю без упину.

 Я старий і добрий… (віник)

 - Зараз ми спробуємо поставити виставу “Пригоди Катрусі в країні Невмивайній”

 Катруся і Бруднуля (разом) ти хто?

 Бруднуля:

 - Я Бруднуля Бруднулькун,

 Знаменитий, неуважний,

 З вулиці Вантажної.

 Вранці я сорочку взяв,

 Руки висунув в рукав,

 Але що за плутанина?

 Не рукав то, а штанина!

 Замість шапки на ходу

 Я надів сковороду.

 Узувався – став на п’яти

 Рукавиці одягати.

 Але за це зі мною ніхто не схотів товаришувати. І, я втік сюди. Тут гарно живеться!

 Катруся:

 А я сама не знаю, як сюди потрапила.

 Образила Королеву Зубну Щітку, і ось…

 Бруднуля:

 Не журись! Знаєш як тут гарно! Їж, що заманеться, роби, що хочеш, одягайся як хочеш – ніхто не повчає. Давай розважатись. Хочеш по калюжах потанцюємо? (танцюють)

 Катруся:

 Ой, втомилась! Весело як! Та щось їсти захотілося…

 Бруднуля:

 Їсти? Та це ж дуже просто! Що бажаєш, принесу!

 Катруся:

 Солоденького хочеться.

 Бруднуля:

 Я швидко!

 Катруся:

 Ой смачно! Дай ще яблучка, ще морозива, ще тістечок!

 Бруднуля:

 Їж, скільки захочеться! Це така чарівна країна, тут всього доволі!

 Катруся:

 Ой, зі мною ніби щось трапилось. Голова болить, горло теж, ковтати важко.

 Бруднуля:

 І мені теж важко. Ой-ой-ой! Живіт ніби хтось ножем ріже (Мікроби кружляють навколо дітей. Нарешті діти помічають їх).

 Катруся:

 Ой, Бруднуля! Що це за створіння?

 Бруднуля:

 Гей, хто ви такі?

 Ангінкін:

 Ми мікроби. Швидкі маленькі палички, яких не бачить жодне око. Ми дуже сильні, бо можемо вбити сильну людину.

 Дифтерійкін:

 Ми дуже веселі і сміливі, бо нам нічого боятися в Країні Невмиванії. В ній – ми господарі.

 Бруднуля:

 А взагалі, ви кого-небудь боїтеся?

 Дизентерійкін:

 Ми боїмося лише наших найлютіших ворогів – воду, мило, сонце, чисте повітря, зарядку, і , звичайно, Королеву Зубну Щітку.

 Ангінкін:

 Ми їх просто ненавидимо! Вона наші найлютіші вороги, бо вони безжалісно убивають нас! А ми ж такі гарні.

 Карієс:

 Погляньте, які ми симпатичні. Давайте товаришувати. Може, затанцюємо? Ми завжди рухаємось, нам не цікаво сидіти на одному місці.

 Катруся:

 Даруйте, мені щось не хочеться танцювати. Все болить, все кружляє перед очима… Я краще вже посиджу.

 Бруднуля:

 Я теж.

 Ангінкін:

 О, то це ж прекрасно! Якщо ви хворієте, ми ще більше радіємо. Це продовжує нам життя. Давайте знайомитись. Я Стрептокок Ангінкін – мікроб, що живе в третій пропорції морозива. Чому третій? Тому, що для дитячого горла це вже забагато.

 Дифтерійкін:

 А я – Дифтерійкін, мікроб страшної хвороби дифтерії. Живу у тих дітей, котрі бояться робити щеплення. А ці щеплення вбивають нас. Ми ненавидимо їх.

 Дизентерійкін:

 Я – Дизентерійкін, мікроб немитих рук. Ми приносимо страшні хвороби: дизентерію, холеру. Я тихенько сиджу на немитих овочах і фруктах, на ваших руках і дуже мрію потрапити разом з їжею до вашого шлунку. А вже там виробляю свою отруту. Від цього починає боліти живіт, піднімається температура.

 Бруднуля:

 Ой-ой-ой! Як живіт болить.

 Катруся:

 І горлечко болить!

 Карієс:

 А зуби ще не болять? Нічого, скоро болітимуть. Я – Карієс, мікроб нечищених зубів. Ви – молодці! Не любите зубної Щітки. А я її просто ненавиджу. Вона вбиває в роті всі мікроби, через що емаль зубів не тріскається. Бідним мікробам ніде жити. А в тих дітей, що не чистять зуби повно дірок в зубах.

 Дифтерійкін:

 А ще ми живемо під нестриженими нігтями, на брудному волоссі, в непровітреній кімнаті. Скрізь! Всі від нас плачуть, а ми радіємо.

 Дизентерійкін:

 Ну досить. Підемо ще шукати мурзаних дітей. Прощавайте.

 Катруся:

 Бруднулько, що ж нам робити. Бабусенько, де ти? Прийди! Твоїй внучці так боляче.

 (Діти повільно йдуть, підтримуючи Катрусю під руки. Гребінцевий ліс. Виходять вартові)

 Вартові:

 Стій! Хто йде?

 Катруся:

 Ми шукаємо Королеву Зубну Щітку.

 1-й вартовий:

 Так, так! То це ти знаменита Катруся, котра образила нашу Королеву?

 Бруднуля:

 То ми вже в Королівстві Краси і Здоров’я?

 2-й вартовий:

 Ви на його кордоні.

 Катруся:

 То швидше пропустіть нас!

 1-й вартовий:

 Е-ні! Жодна брудна людина не повинна переступити пороги нашого Королівства.

 Бруднуля:

 Але ми хворі, нам потрібен лікар. Ми можемо померти.

 2-й вартовий:

 Треба порадитись. Добре, пропустимо. Спочатку пройдете через Гребінцевий ліс.

 (З’являються гребінці і починають чесати голову)

 Бруднуля:

 Не чіпайте мене!

 Катруся:

 Ой-ой-ой! Боляче.

 1-й гребінець:

 Вчені довели, що волосся живе від 2 до 4 років

 2-й гребінець:

 Щоб волосся було здоровим і густим, його потрібно кожного дня розчісувати.

 1-й гребінець:

 Під час розчісування волосся очищується від пилюки й бруду, краще дихає.

 2-й гребінець:

 Раз на тиждень волосся потрібно мити теплою водою з милом. (Розповідаючи, гребінці заплели Катрусі коси. Ліс закінчився).

 1-й гребінець:

 (Під час розчісування). Ну от і все, а ви вередували.

 2-й гребінець:

 Перед вами чисте джерело. Йдіть, не бійтеся.

 Умивальник (до Бруднулі):

 Ах, негарне, нечепурне,

 Неумите поросятко!

 Чорне, ніби сажотрус,

 Ти на себе подивись!

 В тебе за вухами важко,

 В тебе під очима пляма,

 В тебе руки – гидко взятись.

 То від тебе пташенята

 Світ за очі подались?

 Карабас ( ляскає в долоні)

 (вибігають губки, мило. Миють Бруднулю).

 Губки:

 Ми Бруднулю миєм, миєм

 Ми їй миєм шию.

 Ти, Бруднуля, не забудь,

 Чиста, чиста, чиста будь.

 Умивальник(до Катрусі):

 Ой ти дівчинко замурзана,

 Де так руки забруднила ти?

 Катруся:

 Я на сонечку лежала,

 Руки високо тримала –

 От вони і засмагли.

 Мило:

 Ой ти дівчинко мурзатая,

 Де ти носа забруднила так?

 Катруся:

 Я на сонечку лежала,

 Ніс все вище підіймала.

 Він теж засмаг.

 Мило:

 Ми це зараз перевіримо. (Миють Катрусю).

 Катруся (кричить):

 Ой не чіпайте долоньки і носик

 Вони загоріли і не будуть білі.

 Мило:

 А долоньки відмились.

 Умивальник:

 І обличчя стало чистим.

 Губка:

 То був бруд.

 Умивальник:

 Які гарненькі діти. Отакими ви маєте бути завжди. Пилюка і пил затуляють дрібні порт вашої шкіри, від чого шкіра стає в’ялою і гірше захищає організм від мікробів. Брудна людина частіше хворіє. Запам’ятайте правил

 Губка:

 Привчи себе мити руки, обличчя, шию кожного дня: рано і ввечері перед сном.

 Мило:

 Коли миєш руки – потри щіткою кінчики пальців, аби вичистити бруд з-під нігтів.

 Губка:

 Мий ноги перед сном кожного дня.

 Мило:

 Чистіть зуби ранком і ввечері.

 Губка:

 Купайся щотижня.

 Мило:

 Повернувшись з вулиці, мий руки.

 Катруся:

 Спасибі вам! У мене ніби й голова стала боліти. Тепер я завжди, завжди вимиватимусь, чиститиму зуби. Якби тільки Королева пробачила мене.

 Королева:

 Ого! Переді мною зовсім інші діти: вимиті, охайні. То чи все ви зрозуміли?

 Бруднуля:

 Все, шановна Королево! На все життя ми запам’ятаємо страшну країну Невмивайко!

 Катруся:

 Повір нам, Королево, і відведи додому.

 Королева:

 Ну що ж, повірю я вам. А на прощання подарую чарівне дзеркальце. Погляньте в нього – і воно вам підкаже чи все у вас в порядку, посміхайтесь людям. Прощайте, я вірю вам.

- На закінчення свята послухайте “Казку про мило” від хлопчика Чистунчика, який теж завітав на наше свято.

 

 

Веселі загадки

1. Шпалери для стовпів (оголошення).

2. Цар звірів (лев).

 3. Папірці, які гріють душу і тіло (гірчичники).

4. Тваринка, яка на все має зуб (миша).

5. Мужчина, якому не потрібні послуги авіації (Карлсон).

6. Казковий везун, щасливчик (кінець).

7. Розповідач, якому не достає рук (рибалка).

8. Текст лезгинки (асса!)

9. Предмет, якому потрібне око та око (окуляри).

10. Буквоїд (гумка).

11. Світова книга (атлас).

12. Коли він потрібен- викидають, коли не потрібен-піднімають (якір)

13. Аукціонний стукач (молоток).

14. На яких полях не росте трава (капелюх). . Музичний твір на засипку (колискова).

16. Боягузлива сірість (заєць).

17. Коробка передач (телевізор).

18. Той, що ходить і не дає спати (будильник).

19. Гуде, не літає, пилок збирає (пилесмок).

20. Письменник у заточенні (олівець).

21. Результат дгюх иідкритих дверей (протяг).

22. Шкільний писака (крейда).

23. Водолій (кран).

24. Соління, на яке тягне влітку (море).

25. Герой, який посіяв гроші (Буратіно).

26. Кльовий відпочинок (рибалка).

 27. Літальний апарат Вінні-Пуха (кулька).

28. Якими нотами можна виміряти простір (мі-ля-мі).

29. Одна нога там? друга тут. Яка це гімнастична фігура? (шпагат).

30. Житло, яке потрібно розбити (намет).

31. Гра в мовчанку (пантоміма).

32. Предмет, з яким можна іти на всі чотири сторони (компас).

33. Що не варто шукати в копиці сіна (голку).

34. Витвір мистецтва, який не повинен виходити за рамки (картина).

35. Кіт, якого постійно просять вийти (Леопольд).

 

День індіанця

Вихователі разом із дітьми придумують назву племен, його історію, дають ім’я вождю, танець племені і танець „Міс Індіани”, карту пошуку скарбу. Членам журі роздаються листки з критеріями конкурсу.

Кожен конкурс оцінюється в 5 балів.

Свято починається під бій барабанів (ложками об тазки та відра). Усі проголошують бойовий клич індіанців:

Ми – індіанці, кращі за всіх!

 Нас чекає успіх всіх!

 Ми – індіанці, кращі за всіх!

 Любим гумор, любим сміх!

 В нашому сонячному вігвамі

 Стали друзями ми з вами!

 Знають всі: дорослі й діти –

 Краще „Мрії” – нема на світі!

Ведучий: Бачу, бойовий дух запанував у кожному серці індіанця! Можна починати змагання! Але давайте спочатку познайомимося ближче!

Конкурс 1.

 1. Захист назви свого племені, його історія, представлення вождя.

 2. Ритуальний танець племені.

 3. Краща маска індіанця.

Оцінка журі.

Конкурс 2.

 „Окомір” /по 2 особи від племені визначають відстань до заданого предмета, потім за допомогою крокві вимірюють цю відстань/.

Оцінка журі.

Конкурс 3.

 „Найвлучніший мисливець” /у підвішений рятувальний круг чи відро влучити м’ячиком (шишкою), беруть участь 5 осіб від загону, видок – один, хто більше влучить/

Конкурс 4.

 „Пошуки скарбу” /кожне плем’я отримує карту і дотримуючись інструкцій, шукає скарб – пакет соку, яблука, цукерки/

Конкурс 5.

 „Міс Індіана”.

 Вибирається претенденток племені по конкурсах:

 - кращий індіанський танець,

 - швидко і красиво розмалювати спину воїна,

 - влучно стріляти з лука (або дартс).

Оцінка журі. Нагородження призами. Купання в басейні.

 

День Шерлока Холмса

У першій половині дня проходить рухлива гра на свіжому повітрі. Діти розподіляються на команди по 10—15 чоловік (це може бути й цілий загін). Кожна група отримує записку з першим завданням. У ній у будь-якій формі (віршованій, загадок, ребусів, малюнків тощо) визначається об’єкт, де знаходиться наступне повідомлення. Якщо повідомлення знаходиться в людини, яку діти впізнали, то вони повинні її «викупити», виконуючи танець, пісню, фізичні вправи тощо. В останньому повідомленні знаходиться план, у якому вказано, де заховано скарб (цукерки). Це і буде нагородою для тих, хто першим його знайде.

 Гра проходитиме протягом однієї-двох годин. А ввечері проводиться конкурсна програма «Шерлок Холмс та доктор Ватсон».

 Для участі в конкурсі самостійно формуються пари — Шерлок Холмс та доктор Ватсон.

 Орієнтовні конкурси для ігрової програми.

Конкурс 1. «Розшукується злочинець».

 Кожна пара учасників отримує конверт, у якому знаходиться опис «злочинця», котрий знаходиться в залі. Завдання — знайти цю людину. Наприклад: «Особистість артистична, тендітна, тип характеру – ближчий до холерика, гурман, стиль одягу переважно спортивний, полюбляє знаходитись у центрі уваги».

Конкурс 2. «Показання свідків».

 Кожен із учасників заздалегідь вибирає собі репродукцію картини зі змістом якої добре знайомий. У зал запрошуються «свідки» (на вибір учасників), яким Шерлок Холмс ставить 10 – 15 запитань, що стосуються зображеного на картині. «Свідок» повинен на них відповісти. Завдання «слідчого» — викрити «свідка» в тому, що він дає неправильну інформацію, тобто таку, якої не існує на картині. Чим більше неправильних відповідей буде у «свідка», тим більше переможних балів отримає учасник цього конкурсу.

Конкурс 3. «Із повідомлень МВС».

 Кожна пара учасників отримує конверт, у якому знаходиться опис злочину. Завдання для учасників — встановити, яким чином розгорталися події д. цьому злочині. Наприклад; «Швидка допомога привезла до лікарні людину в тяжкому стані з травмою голови та грудної клітини. У потерпілого в кишені було знайдено велику суму грошей. Потерпілий, коли прийшов до тями, відмовився дати свідчення».

Конкурс 4. «Асоціація».

 Учасники по черзі виходять на певний час із залу. Ведучий разом із глядачами обирає серед присутніх у залі людину. Шерлок Холмс, звернувшись до залу, має право поставити 10 запитань про цю людину. Але питання повинні бути за типом асоціації. Наприклад: із яким видом транспорту асоціюється ця людина; з якою твариною; з якою квіткою або рослиною; з якою музикою; з якою погодою тощо.

Конкурс 5. «Не залишай відбитків пальців».

 Необхідно за допомогою порожньої склянки підняти зі стільця тенісну кульку, не торкаючись її руками.

Конкурс 6. «Бюро знахідок».

 Заздалегідь хтось із уболівальників складає сумку, до якої кладе кілька речей. Кожній парі учасників вручається «своя» сумка, їхнє завдання —знайти господаря сумки, або хоча б зробити його опис.

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку