Святкова ранкова зустріч для учнів 1 класу: "Мову рідну ми вітаєм, її любимо і знаєм

Про матеріал

Ми неодноразово протягом року відзначаємо свято рідної мови. Ця розробка (ранкова зустріч) допоможе зробити це свято емоційним, незабутнім, цікавим. А практичні завдання спрямовані на те, щоб поглибити знання учнів про рідну мову, її самобутність та милозвучність; закріпити вивчене з навчання грамоти; формувати школярів бажання вивчати рідну мову.

Перегляд файлу

Святкове ранкове коло «Ранкова зустріч із рідною  мовою»

Тема: «Мову рідну ми вітаєм, її любимо і знаєм.»  

 

Мета:   поглибити знання учнів про рідну мову, її самобутність та                       милозвучність; формувати школярів  бажання вивчати  рідну мову; збагачувати словник дітей, вдосконалювати  вміння  складати звукові схеми;  удосконалювати навички роботи в групах; розвивати  пізнавальні інтереси; розвивати уяву, фантазію, творче мислення;

виховувати любов до рідної мови, бажання її вивчати.

 

Обладнання: мікрофон, прикрашений буквою і, переносна дошка, кольорова крейда, завдання для груп, кросворди, малюнки, букви-пазли  для гри, китиця калини, декоративні  букви «І» (за кількістю дітей).

І. ВІТАННЯ:

  Діти:        Привітаєм сонечко:

        здрастуй золоте,

        привітаєм осінь –

        хай  тепло несе.

        Привітаєм друзів всіх –

        і зичимо добра,

        хай усмішки розквітнуть –

        чудова в нас пора!

Я вітаю дітей:

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І жвавеньких, і тихеньких

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати:

Добрий день!

 (кожному у «жменьку» бажаю щось хороше: гарного настрою, усмішок , приємної несподіванки,  і т. д. , враховую стан і настрій дітей)

 

Привітаємось з нашими гостями:

Ми гостей вітаємо ,

І їм добра бажаємо:

Доброго ранку гості хороші,

Хай  збуваються мрії  всі ваші!

 

 

Вчитель:   

  1. Ви бачите, діти, що в нас гостей сьогодні багато й ми раді їх вітати, але ми чекаєм  на  ще  одну гостю. А щоб дізнатись хто вона, розглянемо «букво плутанку»  з підказками. Підказка перша: найрідніша , наймиліша., хто найбільше нас всіх любить і  завжди нас приголубить… (мама) – дитина записує  першу літеру («М» )
  2. Друга така:. загадка – були собі  два брати, обидва Кіндрати, через дорогу живуть, один одного  не бачать. (очі)
  3. Ліс обійшов, поїв весь мед,

     В барлогу ліг і спить…

        А мед він любить, не секрет,

        На те він і …(Ведмідь)

  1. Наступна: коли хочеш ти читати,  то мене повинен знати, а якщо мене не знаєш то нічого не вгадаєш. (абетка)

Або

Букви всі від - А до Я, -
Як одна міцна сім’я.
Варто всіх у цій родині
Знати грамотній дитині.

 (діти читають весь записаний стовпчик  - МОВА)

 

  • Давайте ми разом покличем нашу мову, бо вона не знає в який клас заходити. (діти кличуть мову), заходить старшокласниця у вишиванці, з калиною й кошиком з подарунками…
  • До   нас прийшла в гості – наша рідна й мила мова. Тому  вправу «Комплімент» ми даруємо нашій мові. Яка вона?

Діти передають один одному мікрофон й  кажуть свій комплімент мові :

  • Наша  мова – дзвінка, … (мила, ніжна , лагідна, співуча і т. д. )
  • І мова  нас привітає …
  • Дякую, вам, діти, за  теплі  слова,

Здалеку  до вас я сьогодні  прийшла.

У моїй країні  букви  проживають

Й слова українські про все  розповідають:

   Про барвінок і ряску,

  І калину біленьку,

  про матусину ласку

  і про спів соловейка.

Кажуть, що я барвінкова,

Милозвучна й чиста мова,

Легка, лагідна, проста,

Ніжна, співуча, дзвінка –

 Я ж кажу вам одне:

Щоб ви мене добре вчили

І мої букви добре знали,

Щоб ви мною гордились

й Україну прославляли.

  • А чи ви вже, діти, букви знаєте?  (діти називають )

Мова роздає подарунки ( декоративні  букви і, на яких наприкінці зустрічі діти відображають свій настрій)

ІІ. ОБМІН  ІНФОРМАЦІЄЮ

  • Сьогодні ми з вами поговоримо  про щось  дуже важливе для кожної людини й, мабуть, найдорожче –  про мову. Уявіть собі, що мови в нас нема, чи змінилось би наше життя? Чому? (діти висловлюють свої думки )

В календарику

  В цей день ми святкуємо свято рідної мови та писемності й  з перших днів, ще від маминої колискової,   приходить до нас  рідне  слово й живе воно в казці, в пісні, в матусиному лагіднім слові . І  в той час весь світ  уявляється казкою – доброю, лагідною, чудовою. .

Розповідь дитини дня (учень  може  розказати вірш)

 Легенда про Мову.   (Розповідає учитель, дівчина- мова імітує рухи)

Колись дуже давно жила дівчина –красуня, яка чудово співала, знала безліч історій, вміла всім допомогти, розрадити.  Це була українська мова.  Але прийшли вороги й мова  була змушена мандрувати по світу, шукаючи прихистку. Але скільки б вона не ходила, в які б двері не стукала, ніде її не приймали.  «В хату мене, рідну мову, не впускають. Невже доведеться мені десь на світових роздоріжжях загинути? Де ж мені подітись?» Сіла  вона відпочити під липою в холодочку. І  заснула наша мова. Аж ось їй сниться: над нею літають янголята. Всі повбирані у вишиванки. Вони взялися за ручки й, літаючи, співають (звучить пісня).                              

   І тут вони стали рядочком перед сплячою УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ і всі гуртом сказали:  «Не журися, МОВО, ми тебе понесемо на наших крилах до  українських дітей по  цілому світі, адже ми є їхніми янголятами-хоронителями й покажемо їм твою красу. Українські діти мають добрі й щирі серця, і вони тебе, українська мово, приймуть. 
Мова прокинулась, а навколо неї стояв гурт дітей.  Діти пообіцяли, що не відцураються рідної  мови. А будуть її вивчати й берегти.  Й ми також будем сумлінно рідну мову вивчати, щоб вміти нею і читати , й писати, гаразд, діти?

ІІІ. Групове  заняття ( гра):
Мова:

- А тепер я хочу знати: чи добре ви памятаєте букви, які вивчили?

Вчитель з мовою по черзі проводять невеличке змагання між командою «Капітошок» (хлопці) й «Капітошечок» (дівчата)

  1. Конкурс анаграм:

Хлопці:

На с починається,

На а кінчається, всі спати лягають-

вона прокидається. (сова)

дівчата:

на к починається,

на р кінчається, сам невеликий,

 а дуже кусається. (комар) 

- А давайте заспіваєм мові пісеньку «Ой єсть в лісі калина»

 

  1. А тепе позмагаємось, хто з нас зможе швидше прокласти «стежечку» із голосних. (кожна команда одержує завдання, яке розподіляють між собою)
  2. Конкурс «буквенна лотерея» - кожна команда виймає з кошика листочок й на букву, яка там є комада називає слова. (голосні) прим.: слова називає кожен член команди .
  3. Конкурс « Склади букву» : діти одержують конверти, де частинки букви –пазлу, які треба швидко  скласти й назвати слова, які починаються  цією буквою ( приголосні «л» та «м»)
  4. Конкурс «Знайди слово»: команди отримують аркуші з   буквами (голосні) і малюнками (3-4), на звороті яких є схеми. Потрібно вибрати малюнок, до якого підходить схема. (за кількістю учасників або завдання для пар)

Підраховуємо бали,… привітаємо переможців оплесками . Мені приємно, що ви сьогодні працювали дружно, всі в кожній команді допомагали один одному й змагались чесно .

 

IV. мій настрій[A1]

  на букві і  ( на крапочці-голівці) вчитель пропонує відобразити свій настрій наприкінці зустрічі. )

А щоб був гарний настрій і  в нашої  гості- мови, ми їй розкажемо віршики про неї (про мову)

 

 

Вчитель:

Ми - українці, мова в нас співуча,

Як роса на сонці, мов сльоза пекуча.

Ми  ж бо свого роду сьогодення світле -

Збережемо мову чисту і привітну.

Мову треба вчити, мову треба знати,

бо вона священна, як мир, хліб і мати.

 

  Діти розповідають  ..


Любіть красу своєї мови, 
  Звучання слів і запах слів: 
  Це квітка ніжна і чудова 
  З широких батьківських степів. 

Ми дякуєм щиро знову й знову 
Тим, хто дарував нам

Оцю співучу рідну мову. 

 


2. Народ цю мову прикрашав, 
    Беріг від роду і до роду. 
    І в ній відбилася душа 
    Мого великого народу. 
 

  3. Мово рідна!  Колискова 
      Материнська ніжна мово! 
     Мово сили й простоти, — 
     Гей, яка ж прекрасна Ти! 


 4. Буду я навчатись мови золотої... 
                       У трави-веснянки, у гори крутої, 
                       В потічка веселого, що постане річкою, 
                       В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

 Молитва за рідну мову

1.Боже, Отче милостивий, 
Ти нам дав цю мову красну, 
Поміж мовами найкращу, 
Нашу рідну. Нашу власну. 
Тою мовою співала 
Нам, маленьким, наша мати. 
  Тою мовою навчала 
   Тебе, Боже, прославляти. 

 


2. Тою мовою ми можем 
Величатись перед світом, 
Бо між мовами ця мова — 
Мов троянда поміж цвітом. 


3. Поможи, Небес Владико, 
   хай буде по Твоїй Волі, 
   Щоб та мова гомоніла 
   Вільно в хаті, в церкві, в школі.


4.Дай діждатись пошанівку 
   Рідного, святого слова, 
   Щоб цвіла на славу Божу 
   Наша українська мова. 

 

 Квітни  калиново й барвінково

Запашна вічнозелена віть!

Наче  юна зоря світанкова,

Ти лісами, степами ідеш,

Українська чарівная мово,

Ти у серці народу живеш!

Мелодійна мова, промениста,

Як земля твій багатий словник.

Українськая мово пречиста,

Ти у серці народу навік!

 

Наприкінці зустрічі дівчина - мова роздає  всім дітям подарунки: фішки для звукового аналізу слів та печиво  у вигляді букв .

 

 


[A1]

 

Завантаження...
docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
3696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку