Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "ЗИМА". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Зима
Тема дня. Робота з дитячою книжкою. Казка «Лисичка-сестричка і вовчик-братик»
Мета: підтримувати інтерес учнів до казок. Закріплювати вміння відтворювати зміст
знайомих казок, а також правильно оцінювати поведінку персонажів. Розвивати пам’ять, мислення, увагу. Виховувати чуйність, доброзичливість, інтерес до творів усної народної творчості, зокрема, казок.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Настрій лисички»
Покажіть свій настрій з-за допомогою лисички.
ІІ. Етап цілепокладання
Робота з уривком мультфільму
https://www.youtube.com/watch?v=4juXqdxCCPw
Обговорення після перегляду
То ж давайте продовжимо роботу над казкою «Лисичка-сестричка та вовчик-панібрати» на нашому уроці і дізнаємося, що було далі і чим казка закінчилася.
ІІІ. Етап цілереалізації
Вправи для розвитку артикуляційного апарату.
Читання казки вчителем за методом «Джигсоу»
Вчитель зачитує заголовок казки.
Була собі лисичка-сестричка і вовчик-братик. От лисичка один раз зимою захотіла їсти, а тут нічого. Вона біжить по дорозі та й дивиться, щоб чим-небудь поживиться. Коли — чоловік везе на базар мерзлу рибу. Лисичка і думає собі: «От добре, буде чим поживиться».
Скорійш наперед. Лягла на дорозі, хвіст одкинула і ноги протягла, так начебто вона зовсім здохла. Трохи згодом під’їжджає до лисиці чоловік із рибою і каже сам до себе: «Славна лисиця, та здохла! Ну, хоть шкуру з неї здеру да у Києві продам; от і гроші будуть».
Взяв він лисицю за хвіст да і кинув її на сани, іще й рогожою прикрив, а сам пішов до волів. От чоловік їде та й їде собі, а лисичка дірку в санях точить та точить, а проточивши дірку, давай викидать рибу із саней. Так лисиця викидала із саней усю рибу, а послі і сама вискочила із саней. Приїхав чоловік додому, дивиться — аж на санях ні риби, ні лисиці.
Зіскочивши із саней, лисичка давай збирать тую рибу, що викинула, да собі в нору носить. Після, переносивши усю рибу, вона сіла коло нори да й їсть рибу. Дивиться — біжить вовк, такий голодний, що аж боки у його позападали.
— Здрастуй, сестричко! Що ти їси?
— Рибку їм.
— Дай і мені хоч одну!
— Еге, так же, якраз! Я ловила, а ти їстимеш?! — Дай хоч головку!
— І хвостика не дам. Налови собі та й їж на здоров’я.
— Да як же ти ловила? Научи і мене.
— Добре. Ходім на річку да знайдемо там ополонку, то ти сядь над ополонкою, хвіст всунь в ополонку, сиди та й говори: «Ловись, рибко, маленька й велика», — то вона і наловиться.
Вовк послухав лисички, побіг зараз на річку, найшов ополонку, втеребив в неї свого хвоста, сидить коло неї та й бормоче: «Ловись, рибка велика, та все велика!»
А лисиця бігає кругом ополонки та все приговорює: «Мерзни, мерзни, вовчий хвіст!»
— Що ти, сестричко, кажеш?
— Та те ж, що і ти кажеш.
— Чи не пора уже витягать?
— Ні ще; я скажу, коли пора буде.
Бачить лисичка, що уже хвіст добре замерз, говорить вовку:
— Ну, тепер тягни, братику!
Вовк потягнув, аж ні — хвіст замерз. Лисиця тоді і каже вовку:
— Отже бачиш, який ти жадний. Казав: «Ловись велика та велика», — а тепер і не витягнеш. Подожди ж, я тобі приведу помочі.
Кричить:
— Ідіть на річку вовка бить: до льоду примерз.
Біжать на річку люди — хто із сокирою, а хто із вилами. Бачить вовк біду неминущую — рвонувся із всей сили, одорвав собі хвоста та без його пустився бігти куди очі бачать. А лисичка-сестричка кричить йому вслід:
— Вернись, вернись, братику, рибку забув! Ні, не такий уже дурний вовк, щоб послухати.
Фізкультхвилинка
Перегляд уривку мультфільму
https://www.youtube.com/watch?v=4juXqdxCCPw
Давайте поглянемо чим же закінчилася пригода лисички та вовчика
Словникова робота
Пояснення незрозумілих слів.
Гра «почав, а ти продовж»
Учні по черзі переказують почуту казку, таким чином, що один починає, а інший продовжує і так доки не перекажуть усю казку.
Робота з ілюстраціями.
Розташуйте ілюстрації у тій послідовності у якій про них розповідається у казці.
Характеристика персонажів
Вчитель на дошці вивішує шаблон лисиці великого розміру.
Хитра, підступна, не добра, брехлива, крадійка. Слова вчителька готує заздалегідь і під час обговорення з дітьми клеїть на лисичку.
Таким же чином відбувається обговорення вовка.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1