Урок з української мови 1 клас НУШ. Тема тижня. Зима Тема дня.Робота з дитячою книжкою. Казка «Лисичка-сестричка і вовчик-братик»

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "ЗИМА". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Зима 

Тема дня. Робота з дитячою книжкою. Казка «Лисичка-сестричка і вовчик-братик»

Мета: підтримувати інтерес учнів до казок. Закріплювати вміння  відтворювати  зміст  

знайомих казок, а також правильно оцінювати поведінку персонажів.                 Розвивати пам’ять, мислення, увагу. Виховувати чуйність,  доброзичливість,       інтерес  до   творів  усної  народної  творчості, зокрема, казок.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Настрій лисички»

Покажіть свій настрій з-за допомогою лисички.

Картинки по запросу лисиця рисунокКартинки по запросу лисиця рисунокКартинки по запросу лисиця рисунок

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота з уривком мультфільму

  • Уважно перегляньте уривок мультфільму.

https://www.youtube.com/watch?v=4juXqdxCCPw

Обговорення після перегляду

  • Якої пори року відбуваються події?
  • Хто головні герої казки?
  • Чи цікаво вам, що сталося далі?

То ж давайте продовжимо роботу над казкою «Лисичка-сестричка та вовчик-панібрати» на нашому уроці і дізнаємося, що було далі і чим казка закінчилася.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Вправи для розвитку артикуляційного апарату.

  • Як вітер гуде?
  • Як джміль дзижчить?
  • Як ворона каркає?
  • Як кіт нявкає?
  • Як пес гавкає?
  • Як соловейко співає?
  • Як вовк у лісі завиває?

Читання казки вчителем за методом «Джигсоу»

Вчитель зачитує заголовок казки.

  • Як ви думаєте про що буде йти мова у цій казці?

Була собі лисичка-сестричка і вовчик-братик. От лисичка один раз зимою захотіла їсти, а тут нічого. Вона біжить по дорозі та й дивиться, щоб чим-небудь поживиться. Коли — чоловік везе на базар мерзлу рибу. Лисичка і думає собі: «От добре, буде чим поживиться».

Скорійш наперед. Лягла на дорозі, хвіст одкинула і ноги протягла, так начебто вона зовсім здохла. Трохи згодом під’їжджає до лисиці чоловік із рибою і каже сам до себе: «Славна лисиця, та здохла! Ну, хоть шкуру з неї здеру да у Києві продам; от і гроші будуть».

  • Що чоловік зробив з лисицею? Давайте перевіримо ваші здогадки.

Взяв він лисицю за хвіст да і кинув її на сани, іще й рогожою прикрив, а сам пішов до волів. От чоловік їде та й їде собі, а лисичка дірку в санях точить та точить, а проточивши дірку, давай викидать рибу із саней. Так лисиця викидала із саней усю рибу, а послі і сама вискочила із саней. Приїхав чоловік додому, дивиться — аж на санях ні риби, ні лисиці.

  • Що робив чоловік, коли побачив пропажу? Чим могла займатися лисичка? Давайте перевіримо ваші здогадки.

Зіскочивши із саней, лисичка давай збирать тую рибу, що викинула, да собі в нору носить. Після, переносивши усю рибу, вона сіла коло нори да й їсть рибу. Дивиться — біжить вовк, такий голодний, що аж боки у його позападали.

  • Чи поділилася Лисичка з вовком рибою? Чому? Давайте перевіримо ваші здогадки.

— Здрастуй, сестричко! Що ти їси?

— Рибку їм.

— Дай і мені хоч одну!

— Еге, так же, якраз! Я ловила, а ти їстимеш?! — Дай хоч головку!

— І хвостика не дам. Налови собі та й їж на здоров’я.

— Да як же ти ловила? Научи і мене.

— Добре. Ходім на річку да знайдемо там ополонку, то ти сядь над ополонкою, хвіст всунь в ополонку, сиди та й говори: «Ловись, рибко, маленька й велика», — то вона і наловиться.

Вовк послухав лисички, побіг зараз на річку, найшов ополонку, втеребив в неї свого хвоста, сидить коло неї та й бормоче: «Ловись, рибка велика, та все велика!»

А лисиця бігає кругом ополонки та все приговорює: «Мерзни, мерзни, вовчий хвіст!»

— Що ти, сестричко, кажеш?

— Та те ж, що і ти кажеш.

— Чи не пора уже витягать?

— Ні ще; я скажу, коли пора буде.

Бачить лисичка, що уже хвіст добре замерз, говорить вовку:

— Ну, тепер тягни, братику!

  • Що сталося як вовк потягнув хвоста з ополонки? Чи можна взимку під час морозу лізти в ополонку? Давайте перевіримо ваші здогадки.

Вовк потягнув, аж ні — хвіст замерз. Лисиця тоді і каже вовку:

— Отже бачиш, який ти жадний. Казав: «Ловись велика та велика», — а тепер і не витягнеш. Подожди ж, я тобі приведу помочі.

Кричить:

— Ідіть на річку вовка бить: до льоду примерз.

Біжать на річку люди — хто із сокирою, а хто із вилами. Бачить вовк біду неминущую — рвонувся із всей сили, одорвав собі хвоста та без його пустився бігти куди очі бачать. А лисичка-сестричка кричить йому вслід:

— Вернись, вернись, братику, рибку забув! Ні, не такий уже дурний вовк, щоб послухати.

Фізкультхвилинка

Перегляд уривку мультфільму

https://www.youtube.com/watch?v=4juXqdxCCPw

Давайте поглянемо чим же закінчилася пригода лисички та вовчика

Словникова робота

Пояснення незрозумілих слів.

Гра «почав, а ти продовж»

Учні по черзі переказують почуту казку, таким чином, що один починає, а інший продовжує і так доки не перекажуть усю казку.

Робота з ілюстраціями.

Розташуйте ілюстрації у тій послідовності у якій про них розповідається у казці.

Картинки по запросу казка лисичка сестричкаG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №44\Лисичка-сестричка.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №44\hqdefault (1).jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №44\Lysychka_sestrychka_ukr_nar_kazka_2.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №44\12.jpg

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №44\2_8816.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №44\97384ee3403659b562d8d5e0f8eb9774.jpg

Характеристика персонажів

Вчитель на дошці вивішує шаблон лисиці великого розміру.

  • Діти яка наша лисичка у казці?

Картинки по запросу лиса раскраска

Хитра, підступна, не добра, брехлива, крадійка. Слова вчителька готує заздалегідь і під час обговорення з дітьми клеїть на лисичку.

Таким же чином відбувається обговорення вовка.

Картинки по запросу волк раскраска

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Чи сподобався урок?
  • Чого ви навчилися у героїв казки?
  • Якими не потрібно бути?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
4279
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку