Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "ЗИМА". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Зима
Тема дня. Велика буква Т. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами
Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою т; виробляти
навички читати тексти, побудовані на діалозі; вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; учити учнів читати в особах; правильно й безвідривно поєднувати букву з іншими у словах; розвивати вміння списувати з друкованого тексту; здійснювати звуко-буквені зіставлення; активізувати словниковий запас; розвивати артистичні здібності; виховувати правильну поведінку в театрі.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне ведення. Перегляд уривку мультфільма
https://www.youtube.com/watch?v=UTtxDwa9Dm8
ІІ. Етап цілепокладання
Наш урок сьогодні буде проходити у казковому королівстві Ерендел. Королева Ельза необачно начаклувала вічну зиму у своєму королівстві. Давайте допоможемо і повернемо літо до Ерендела.
ІІІ. Етап цілереалізації
Олаф просить допомогти поскладати моркву.
Гра “Яка морквинка зайва”
Учні отримують морквинки зі складами потрібно поскладати їх відповідно голосних.
Е |
О |
И |
У |
А |
І |
|
|
|
|
|
|
Мовна розминка. “Щоб ротик був слухняний”.
Чистомовки.
Та-та-та – гарна в Олафа є хата.
То-то-то – Анна прибрала в ній чисто.
Ту-ту-ту – Ельза взялась за мітлу.
Ти-ти-ти – з неба сніг почав іти.
Скоромовка.
Свен на терку трави тре
Щоб дрібне було сінце.
Завдання від Ельзи.
Робота за букварем.
Вибіркове читання
робота над виразністю читання (ланцюжок) – звертається увага на дотримання пауз на місці, тире, відпрацювання інтонації звертання, окличних речень.
Динамічна пауза. Вправи для очей, шиї, постави.
Фізкультхвилинка (танцювальна).
https://www.youtube.com/watch?v=h20XWHHm0Ak
“Чарівні квадрати”.
(Коли слова можна читати і по горизонталі, і по вертикалі.)
Робота за букварем.
Самостійне напівголосне читання.
Читання із пришвидшенням.
Вибіркове читання.
Завдання від Свена
Мовчазний Свен пропонує погратися і знайти як найбільше слів на картинці, що починаються ні літеру Т.
Повторення правил вживання великої літери.
Алгоритм дій:
1) Читання речення “Тарас і Тамара – артисти. Вони виступали в театрі”.
2) Аналіз кожного слова, пояснення, як поєднувати букви (вибірково) в зошиті підкреслити, а на дошці записати, потім заштрихувати.
3) Списування речень із друкованого шрифту у вільних рядках із дотриманням відстані між словами.
Гра «Друзі Олафа»
До Олафа у гості приїхали всі родичі сніговики і одна панда.
Вправа на розвиток витривалості для самостійного читання
Серед сніговиків знайдіть панду
Гра “Діалог”.
– У нас задзвонив телефон. На зв’язку – Термінатор! Він має кілька запитань до нас:
– А що, скажіть, на букву т за квіточка в саду росте? (Тюльпан, троянда...)
– А що за дерево росте на вулиці на букву т? (Тополя.)
– А що на букву т за звір? Він хижий також, але не тхір. (Тигр.)
Гра «Допоможіть Тамарі»
Допоможіть Тамарі дійти до тюльпана
Гра “Роз’єднай ланцюжок”.
МісилатістоМартавнамисті,інамистинкипопаливтісто.
(Місила тісто Марта в намисті, і намистинки попали в тісто.)
Гра «Знайди літеру Т і порахуй»
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Вправа “Незакінчене речення”.
– Яку букву вивчали впродовж уроку? Які звуки вона позначає? Як маємо їх вимовляти?
– І на завершення:
І троянда, і тюльпан, і струнка тополя,
телефон і торт, труба і травинка в полі! –
всі вітають букву т теплими словами:
– Люба Т, нехай тобі добре буде з нами. І. Макота
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ ВІД ОЛАФА
Намалювати квіти, назва яких починається на букву т.
Самооцінювання сніжинками
Якщо ви все зрозуміли і були дуже активні покажіть синю сніжинку.
Якщо щось залишилось не зрозумілим, а протягом уроку ви добре працювали покажіть білу сніжинку
Якщо урок вам не сподобався і ви сьогодні не хотіли працювати покажіть сірусніжинку. (Якщо дитина показує сіру сніжинку, потрібно її підбадьорити, поцікавитись чому урок не сподобався і сказати, що на наступний урок в дитини обовязково буде гарний настрій та бажання працювати)
1