Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "ЗИМА". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Зима
Тема дня. Звуки [т], [т′]. Мала буква т. Читання слів, словосполучень і речень з
вивченими літерами
Мета: вчити правильно артикулювати звуки [т], [т′]; читати слова, склади, речення з
новою буквою; вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; проводити спостереження над багатозначними словами; розвивати мовленнєві та пізнавальні вміння учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати у дітей любов до тварин.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Настрій тигра»
Оберіть тигра настрій якого відповідає вашому
ІІ. Етап цілепокладання
Повідомлення теми і мети уроку.
– До нас сьогодні завітав гість. Послухайте загадку і впізнайте його:
Він такий смугастий,
Він такий ікластий.
Найстрашніший у тайзі,
Перед ним тремтять усі.
Як роззявить пащу: “Гр-р-р!”
Називають звіра... (тигр).
СМС. Бесіда про тварину – зовнішній вигляд, місце проживання, спосіб харчування.
Перегляд мультимедійної презентації
ІІІ. Етап цілереалізації
Спостереження за вимовою звука.
Виділення звуків [т], [т′] з вірша:
Тато-тигр, тигриця мама
Тихо ходить чагарями.
Тигреня ричати вчиться –
Тигра всякий звір боїться. О. Кононенко
– Які звуки нові найчастіше трапляються у віршику?
Звукове моделювання слова тигр у віконечку під малюнком у зошиті (с. 31).
Артикуляція звуків [т], [т′]; самостійний підбір слів із т у різних позиціях.
Сприймання на слух вірша.
(Демонстрування картинки з друкованою літерою.)
Це сироїжка тут росте? Тож букви Т портрет!
Тоненька ніжка в букви Т. На голові берет...
Всі в алфавіті знають Т, і люблять її всі.
З Т починається трамвай, тролейбус і таксі.
Т позначає [т] і [т′] – тихенькі, бо глухі.
Є схожі звуки [д] і [д′] – то пари їх дзвінкі.
Ознайомлення з буквою т, її абетковою назвою, графічним зображенням.
Робота у зошитах: заштриховування “веселої” букви. Порівняння великої та малої друкованої літери.
Асоціації – на що схожа буква Т?
Метод “Я - літера”.
(Дитина ставить себе на місце букви і розповідає.)
– Я буква Т. Де живу? (назвати місце в абетці)
На кого схожа? (демонстрація вчителем зображень, а дитина називає)
Якого зросту? (дитина називає свій зріст, якщо не знає можна відразу виміряти)
Що їм? (назвати продукти на літеру Т. Наприклад, торт, тістечко, томатний сік, трюфелі, тірамісу, топінамбур. Вчитель показує ілюстрації та розказує про ці продукти)
Заучування вірша:
Тук-тук-тук, ток-ток-ток –
Вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву Т. В. Гринько
Динамічна пауза. Розминка для очей та шиї.
Робота за букварем.
Фізкультхвилинка руханка під музичний супровід
https://www.youtube.com/watch?v=NvquE9dnNJc
Робота за букварем.
Бліцконкурс.
Учні діляться на 3 групи. Кожна група має виконати завдання – розв’язати Т-кросворди:
1. По горизонталі: Природне явище. (Вітер.)
По вертикалі: Прилад для вимірювання маси. (Терези.)
2. По горизонталі: “Серце” автомобіля. (Мотор.)
По вертикалі: “Пухове” дерево. (Тополя.)
3. По горизонталі: Пташка, звір і риба його має, а в людей його немає.
(Хвіст.)
По вертикалі: Як одним словом назвати людину і тварину? (Істоти.)
Чистомовки.
Та-та-та – гарна хатка у крота.
То-то-то – в ній дуже чисто.
Ту-ту-ту – тому й радісно кроту
Ти-ти-ти – на дуді дудіти.
Ті-ті-ті – підемо до нього в гості.
Читання “сходинок”.
Робота за букварем.
а) Скоромовка.
Кіт котив коток по току,
коток попав на лапу коту.
Бесіда про види транспорту + ілюстрації.
СМС. Бесіда про правила дорожнього руху, сигнали світлофора, поведінку у транспорті.
Гра “У якому будиночку живе друг тигра”.
(На дошці розміщені предметні малюнки і звукові схеми в довільному порядку. Учні з’єднують малюнки з відповідними схемами.)
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
– Наш гість тигр дякує вам за плідну роботу у зошитах й усно. Він задоволений тим, як ви читаєте, пишете. А в самого є проблема. Послухайте яка:
Тигреня не має часу книжку прочитати:
Треба менше по телефону з другом розмовляти.
– Наш тигр вирушає до своєї домівки і хоче, щоб ви нагадали його друзям, чого навчилися на уроці.
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ
Розфарбувати малюнок тигра, скласти розповідь про тваринку.
Список використаних джерел
http://geum.ru/next/art-282896.leaf-3.php
1