Свято Букваря - підсумковий урок букварного періоду

Про матеріал

Підсумковий урок букварного періоду допоможе в ігровій формі підвести підсумок навчання першокласників впродовж навчального року та урочисто познайомитися із змістом нових підручників.

Перегляд файлу

Прощавай, букварику, наш розумний друже!

Ми тобі, букварику, дякуємо дуже!

 

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з навчання грамоти, розвивати мовлення, логічне мислення, вміння читати, спостережливість, увагу,допитливість. Створити атмосферу свята від прочитання першої книги — Буква­ря. Виховувати повагу один до одного, інтерес до навчання.

 

Під музику до зали заходять діти.

 

Учитель.

  • Шановні гості! Дорогі друзі! Сьогодні ми зібралися на свя­то вшанування і прощання з першою книгою учнів — Букварем. Ви вже навчилися читати та писати. Скіль­ки старань доклали до цього вчителі, діти, батьки! Буквар — це перша схо­динка у пізнанні світу знань. Отже, вітаю вас зі святом, бажаю подаль­ших успіхів у навчанні.

 

  • Давайте пригадаємо, як почався найважливіший у житті кожної людини - перший рік навчання в школі. Що було цікавого в нашому шкільному житті?

 

Пісня з відеорядом прошкільне життя касу

Ми крокуєм по стежині,

бо школярики віднині

І сміються в небі синім промінці

Ми веселі та завзяті

бо сьогодні наше свято

і тримаємо портфелик у руці

    Сонечко у небі,

 усмішки довкола

 Нам навчатись треба

   ми йдемо до школи    – 2 рази

Ми крокуєм по стежині,

а у серці пісня лине

І веселка кольорова розквіта

В небі сонечко сміється,

І від щастя б’ється серце 

То мелодія дитинства золота

    Сонечко у небі,

   усмішки довкола

   Нам навчатись треба

   ми йдемо до школи    – 2 рази

 

 

Зовсім, зовсім ще недавно

вересневої пори

Мами в школу нас за руки

Несміливих привели.

 

А сьогодні ми вже справжні,

справді справжні школярі,

Бо читати і писати

ми навчитися змогли.

 

І задачу розв’язати,

і відняти, і додати…

Словом, успіхів всіляких

ми, нарешті, досягли!

 

Ми Букварика сьогодні 

Запросили в перший клас.

Скажем ми йому: «СПАСИБІ»,

Що навчив читати нас.

 

Під музику входить буквар

 

БУКВАР

Доброго дня, мої любі малята!

Радий зустрітись, вітаю зі святом!

Я сьогодні не Буквар, 

Я сьогодні Генерал!

Моє військо – Алфавіт,

Хай віддасть по честі звіт!

 

Учні презентують свою улюблену букву

Голосиста буква "А" 
Наш букварик відкрива. 
Не одна вона іде, 
А всю азбуку веде.

 

Букву „Б” якщо згубити,

Лиха можна наробити,

Адже Батько, Батьківщина,

В нас єдиний і єдина.

А ще Брат, Бабуся теж,

Як же нам без них, еге-ж?!

Буква «К», буква «К»,
Ой, яка вона швидка!
Наче хлопчик,
Знявши руку,
Витинає гопака.

 

Під калиною в садочку
Кіт дрімав у холодочку.
Карина котика любила —
Кашу з молочком зварила.

 

Слово МАМА – кожен знає,

Маля першим промовляє!

Тому букву „М” вивчати

Треба змалку починати.

 

І солодка, і смачна,

Стигла скибка кавуна.

З'їли ми кавун увесь,

Кожен має букву С.

 

Буква ця усім відома:
Перед Я вона стоїть.
В ній дві палички і коло —
Згогадаєтесь умить.
Є ця буква в слові "Юля",
І в словах "сміюсь", "стою".
Ой, яка ж вона красуня,
Ця чудова буква Ю.

 

На сторінку «Букваря»
З моря вийшла буква Я
І на якір гордо стала.
Я слова свої зібрала.

 

Якір, яблуко, ягня.
Перша літера в них - Я.
Але гарно знають діти:
Я - остання в алфавіті.

 

Учитель.

  • Приємно чути ваші повідомлення. Отже, роблю висновок, що з буквами ви потоваришували, навіть улюблениць собі обрали. Тож двайте перевіримо, чи гарно ви орієнтуєтеся в українському алфавіті.
  • Запрошую вас провести прощальну подорож країною Букварією. На вас очікує багато пригод та труднощів, які ви маєте подолати. Але ви це зробите з легкістю, адже ви знаєте всі букви і вмієте читати.

 

ЗАВДАННЯ 1:

  • Я буду зачитувати питання, а ви повинні відповісти словами, що починаються буквою А:
  •                               Як тебе звати? /Андрій/
  •                               Як твоє прізвище? /Антипенко/
  •                               Звідки ти приїхав? /з Америки/
  •                               Що там росте? /Ананаси/
  •                               На чому ти приїхав? /на Автобусі/
  •                               Що привіз у подарунок? /Альбом/
  •                               Що намалюєш на згадку? /Автомобіль/


ЗАВДАННЯ 2: Загадки.

  • Всі відгадки починаються на букву В:
  •                             Крил не маю, а літаю. /Вітер/
  •                             Гарне коромисло через річку повисло. /Веселка/
  •                             Буває хмаркою вона,

 пушинкою буває,

 бува, як скло, крихка й тверда, 

 звичайна, підкажіть,../Вода/

  •                             Взимку ляже спати 

 дядько волохатий,   

 лиш тоді устане,   

 як весна настане. /Ведмідь/

 

ЗАВДАННЯ 3:

  • Виберіть серед букв разрізної абетки собі букву навмання. Знайдіть в нашому класі річ, в назві якої «сховалася» ваша буква.

 

ЗАВДАННЯ 4:

  • Відгадайте загадку

Букви в книжці цій вивчай
Та докупи їх складай.
Як їх гарно поскладаєш –
Що завгодно прочитаєш!

 

 

 

 

ВЧИТЕЛЬ

  • Це тепер, діти, всі вчать букви по Букварю, а раніше, багато-багато років тому, у дітей не було ні Букваря, ні будь-яких інших підручників. Більше тисячі років назад два брати, Кирило та Мефодій, склали першу азбуку – Кирилицю. З роками вона змінилася і з’явилась перша друкована книга – Буквар.

 

  • Хлопці, «покажіть» нам звуковий склад слова-відгадки ( - • - - • - )
  • Дівчатка, доберіть до кожного звуку його буквене позначення (буквар)

 

ЗАВДАННЯ для гостей:

  • Не тільки в школі, а й вдома ви повторювали вивчені букви, розповідали про них батькам та разом розфарбовували малюнки про літери.
  • Тому, я роблю висновок, що ваші мами й тати, бабусі й дідусі теж повторили алфавіт, що вивчали в свої шкільні роки. Пропоную перевірити їх знання азбуки.

 

Дорослим пропонується продемонструвати букву, діти - відгадують

 

  • Здавна в українських родинах повелося, що старші члени передавали молодшим свої знання та досвід. Обов’язком найменших було зберегти цей знаннєвий скарб, щоб передати своїм дітям.
  • Пропоную перевірити, чи міцні в ваших родинах ці зв’язки поколінь.

 

  • Ось кулька: наповніть її «знаннями».

Дорослі мають надути кульку.

 

  • Завдання ваших дітей, зберегти ці знання

Кульку прив’язуть до ноги дитини. Діти під музичний супровід мають наздогнати один одного та розтоптати кульку суперника. Виграє дитина, кулька якої залишилася цілою.

 

ЗАВДАННЯ 5: Назвати букви.

  • Скільки всього букв в українському алфавіті? 
  • На які дві великі групи вони поділяються?

 

  • Ми потрапили в район Букварії, де живуть букви, які позначають голосні звуки.
  • Яких букв не вистачає?
  • Чому букви розтащувалися саме в такому порядку? (окремо букви, що позначають один звук; окремо – ті що можуть позначать два звуки)

 

  • Букв, які позначають приголосні звуки, більше, ніж голосних.
  • Давайте спробуємо виконати завдання країни Букварії: доберіть буквам подружек, щоб утворилися співзвучні пари «дзвінкі – глухі».

 

  • Чим цікава буква Щ?

 

  • Хто, на вашу думку, живе на поляні Беззвучних?
  • Який знак в українській мові не позначає звука, але потрібен для написання деяких слів?
  • Яка буква пишеться, а звука ніякого не позначає?

 

Під музику вбігає Незнайко, з усіма вітається за руку.

НЕЗНАЙКО  Добрий вечір!

ВЧИТЕЛЬ   Не вечір, а день.

НЕЗНАЙКО  А мені все одно! Подивіться краще, яка у мене велика шапка! Чим більша шапка – тим розумніша голова!

ВЧИТЕЛЬ   Ой, Незнайку, не сміши нас! У тебе розумна голова? Ось ми зараз  перевіримо, що ти знаєш та вмієш. Яка це літера? /показую К/

НЕЗНАЙКО   Пів жука!

ВЧИТЕЛЬ     Допоможіть йому, діти.

ДІТИ    Це літера «Ка»

ВЧИТЕЛЬ    А оце? /показую О/

НЕЗНАЙКО   Кругле яйце!

ВЧИТЕЛЬ    Виручайте, школярі!

ДІТИ    Це літера О.

ВЧИТЕЛЬ    Ну що ж, Незнайку, нам тебе шкода! Літер ти не знаєш, читати не вмієш… Сідай поруч з нами та повчись у дітей – вони саме сьогодні підводять підсумки свого навчання в першому класі.

 

ЗАВДАННЯ 6: «ПІДЗЕМЕЛЛЯ ЗЛИХ ПОМИЛОК»

  • Ой, куди це ми потрапили? Прочитайте, діти. Іноді в наші зошити потрапляють помилки з цього чарівного підземелля. А злюща Баба Яга приготувала нам іспит: виправте помилки в реченнях

 

ЗАВДАННЯ  7: «КВА»

  • Впродовж нашого навчання я розуміла, що в нас дуже веселий клас. Тому наступне завдання веселе.

 

Рано вранці жабенята вчаться голосно читати:

І не дивно, що слова обов’язково містять «Ква!»

От і спробуй відгадати, що читали жабенята.

  1.                           Цей «КВА» улітку від спраги рятує./квас/
  2.                           Цей «КВА» учень на дошці малює. /квадрат/
  3.                           Ці «КВА» на городі зростають

 І разом у борщ потрапляють. /квасоля/

  1.                           Цей «КВА» вас читати вчить. /Буквар/
  2.                           Цей «КВА» – звук позначає і мовчить. /буква/
  3.                           Родина велика в «КВА» цьому живе. /квартира/
  4.                           А в цьому «КВА»  – рибка-красуня пливе. /акваріум/

 

НЕЗНАЙКО            

Діти, ви всі молодці.

І тепер також я знаю,

що в алфавіті букв аж 33.

  • Я зрозумів, що треба слухати, запам′ятовувати  і знати, тому повертаюсь в мою Сонячну країну, щоб навчати інших. Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього.

 

ЗАВДАННЯ 8:  «ЛИСТ ВІД БУКВАРИКА»

БУКВАРИК

  • Бачу, всі букви вам знайомі і читати ви навчилися. Тому я написав вам прощального листа. Прочитайте його.

 

Допитливим, цікавим будь!

Не споглядай байдуже.

В країну знань велику путь

долай уперто, друже!

 

БУКВАР

Я – щасливий Букварик! 

Я тому радію,

Що всі діти в нашім класі

вже читати вміють.

Допоміг я вам відкрити

диво те чудове,

Як з малих зерняток – літер

виростає слово.

За науку в перші дні

що ви скажете мені?

 

Спасибі тобі

за добру науку,

за палички перші,

за першую  букву.

 

Ми пам’ятатимемо 

довгії роки

мудрі й повчальні

твої уроки.

 

Прощавай, Букварику,

наш розумний друже!

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже!

 

Пісня «Мій Буквар»

Мій букварик, мій букварик, -

Він найкращий друг

Прокидаюсь, посміхаюсь,

І беру до рук

Буква "А" - на зірку схожа,

Буква "О" - проста

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота!

   Завдання просте - А, Б, В, Г, Д

   Хто такий букварик має,

   Той не пропаде!

Треба всім старанно вчитись,

Знати головне

Книжка ця найкраща в світі,

Виручить мене

Буква "А" - на зірку схожа,

Буква "О" - проста

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота!

 

БУКВАР               

Всі літери прочитані.

Усіх їх – 33.

Тепер всіх вас учитимуть

Підручники нові.        

Мені ж час повертатися

В майбутній перший клас.

 

ЧИТАНКА 

 Я іду, іду, іду, слово рідне вам несу.

З вами познайомимось охоче,

Кожен з вас читати хоче.

В мене є казки на різні теми,

Вірші є, байки, статті, легенди.

Стану другом кожному із вас –

«Читанку» полюбить весь ваш клас.

 Букварику, мій братику, розумна голова,

 Твої веселі літери складуть мої слова.

 

УКРАЇНСЬКА  МОВА

Вчилися ви на письмі писати,

тепер мову будете вивчати.

У моїй державі правил – море,

хто не вчить їх – тому сум і горе.

Вчіться мови рідної, малята,

я ж вам в цьому буду помагати.

 

МАТЕМАТИКА

 Знайомі з математикою, друзі,  

 але за вас радію нині дуже.

 Адже в мені завдань, задач багато,  

 щоб розв’язати – треба вміти читати.

 Під силу вам тепер мої завдання,

 лиш прикладіть до математики старання.

 

З вами ми подружимо,

і похвалу заслужимо.

Ви нам руку подавайте

і про все розповідайте!        

 

ВЧИТЕЛЬ

  • Перший рік навчання в школі до вашого життя ввів певні правила. Давайте перевіремо, чи запам’ятали ви правила поведінки в школі.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом «ні» чи «так»!

Треба гарно вам читати? Так.

Треба менших ображати? Ні.

На перерві пострибати? Так.

А всі парти пописати? Ні.

Друга треба виручати? Так.

А треба слухати матусю? Так.

Тоді, даруйте, хоч бабусю? Так.

У школі вибийте шибки? Ні.

 Учительці робіть все навпаки? Ні.

Брудне взуття носіть у школу? Ні.

Завжди старших поважайте! Так.

І малюків не ображайте! Так.

 

  • Оскільки ми з вами стали за цей перший рік навчання в школі стали справжньою сім’єю, пропоную нагадати про це всім нашим гостям.

 

ВСІ РАЗОМ

У НАС НЕМАЄ ТИ,

У НАС НЕМАЄ Я,

МИ ЄДИНИЙ КЛАС,

МИ ОДНА СІМ’Я! 

 

ВЧИТЕЛЬ

 Тому у дружбі, радості зростайте,

 Хай сонце щастя світить вам щораз.

 І перше свято це запам’ятайте.

 Нехай щастить вам в добрий час.

 

І Вам, шановнії батьки,

«Спасибі» хочу я сказати 
За допомогу у навчанні,

старанність, витримку, любов. 
За те, що вчились рахувати,

старанно букви всі писати 
Та гарно – гарно малювати.

Це перший крок! 
Попереду – ще десять років!

Отож, навчайтеся, батьки, 
І кожен день робіть уроки! 

Я ж допоможу Вам залюбки.

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку