Свято для учнів 1 класу "Букварикові іменини"

Про матеріал
Сценаій нестандартного свята прощання з букварем з елементами театралізації та інтерактивними формами роботи для учнів 1 класу, яке проводиться після закінчення вивчення букварного періоду.
Перегляд файлу

школа, бумага, обои для рабочего стола

Мета:  Виховувати любов до рідної школи, навчання, друзів, вчителів. Збагачувати  духовність дітей, виховувати естетичний смак, розвивати артистичні здібності, пробуджувати прагнення до знань. Удосконалювати навички виразного читання. Виховувати повагу до рідного слова і любов до книги, як до джерела знань.

Обладнання: цеглинки ЛЕГО, презентація із завданнями, букварики, лист, букварик побажань.

Хід заходу

 

Звучить пісня «Буквар»

(Ми навчилися читати…)

 

1. Шановні друзі!

 Ми зустрілись сьогодні в тіснім нашім крузі.

 У радісний святковий час,

 Бо вже закінчуємо перший клас.

 

2.       Дорогі друзі! Ми вітаємо усіх!

 Запрошуємо в клас на наше свято.

 Чекають вас пісні, веселий сміх,

 Тут танці, жарти і веселощів багато.

 

До класу заходить Стецько.

С. Здоровенькі були! Ой, як вас тутечки багато зібралося! Щось дають чи що? Хто крайній? Ви?

Ведуча. Ти що, Стецько? Схаменися! Подивися навкруги. Сьогодні ми святкуємо День народження Букварика. Він навчив першокласників читати.  А тепер діти скоро стануть другокласниками.

С. Тю, а я  вже був школярем.

Ведуча. Невже? А чого ж ти там навчився? Чи вмієш ти рахувати?

С. Що?

Ведуча. Рахувати.

С.  А як це?

Ведуча. А ось так ( показує на пальцях). 1, 2 і так далі, 1, 2 і так далі.

С. Краще за всіх. Ось дивіться: 1, 2 і так далі. 1, 2 і так далі.

Ведуча. Діти, Стецько правильно рахує?

Діти – Ні!

Ведуча. Так, на уроках математики ти спав. Ясно.

С. Ні, не спав.

Ведуча. А що ж ти робив?

С. А ось що ( їсть бублик). Їв.

Ведуча. Ну, добре, а читати ти вмієш?

С.  Ще краще, ніж рахувати.

Ведуча. Я собі уявляю. Що тут написано ( показує слово « мама»)

- Так, зараз,  сообразю .( Чухає потилицю) Чогось не соображається. Мабуть у мене ( крутить біля виска) чогось не хватає. Та дарма, батько кажуть, що колись усі посходяться. А ну, що там таке (читає): Ме, А; Ме, А (думає). Так, ясно! Ме та А, А та Ме – буде ось що ( кусає бублик) АМ, АМ!

Ведуча. Так, то що тут написано?

С.  АМ, АМ! ( облизується)

Ведуча. Діти, правильно?

Діти – Ні!

Ведуча. А що за слово тут написано?

Діти – Мама!

С.  Тю! А я що казав? АМ, АМ . Хто мені дає? Ясна річ – мама.

Ведуча. А ти пам’ятаєш казки, які мама розповідала тобі на ніч?

С. Ага, зараз згадаю, тільки бублика доїм.

«Червона….. кепочка»

Ні, ця казка називається «Червона шапочка.»

«Гидке….. курча» (Гидке каченя.)

«Кривенька…курочка» (Кривенька качечка.)

«Семеро…. гусенят» (Семеро козенят.)

«Курочка…. сіренька» (Курочка ряба.)

«Коза…береза» (Коза-дереза.)

Ведуча. Стецько, Стецько! Ти ж нічому в школі не навчився. Вчителів не слухав на уроці, не вмієш тепер ні читати, ні писати, ні рахувати. Як же ти будеш жити далі?

С. Тю! Це не головне. Головне, щоб борщ був на столі,  і вареники у сметані і вранці, і в обід, і ввечері. Я і спав би – їв би, і ходив би – їв би, і лежав би – їв би.

Ведуча. Ну, досить, Стецько. Давай запитаємо дітей, чи хочуть вони бути схожими на тебе. ( Стецько причепурюється)

Діти  - Ні!

Ведуча. От бачиш, лінивих ніхто не любить.

С. А можна я теж буду на вашому святі. Обіцяю навчитися читати, писати, рахувати.

Ведуча. В школі є одна книжка з якої починається все. Якщо відгадаєш загадку, то я тобі подарую.

С. Добре. Я швидко відгадаю.

Ведуча. Цю найпершу в школі книжку

         Знає будь-який школяр.

         До усіх книжок доріжку

         Прокладає нам…..

С. Самовар.

Ведуча. Ні. Ця книжка називається – Буквар. Він букви навчить і читати , якщо захочеш.                                                                                                        

С. Дякую.

Ведуча. Діти запросимо Стецька до нас на свято?

Діти. Так!

Ведуча. Ну, гаразд, якщо ти хочеш вчитися, то залишайся. Я тобі подарую Буквар  за яким ти будеш вчитися читати і писати. Це перша книга школяра, це друг і порадник, тільки не загуби її. У ній є літери абетки з якими ти будеш мандрувати країною Букварією. А в нас сьогодні якраз свято. День народження Букваря. Ми вже прочитали цю книжку. Але нам жаль прощатися з Буквариком. Тому ми святкуємо не прощання з Буквариком, а його іменини. Запрошуємо іменинника до нас на свято.

Діти. Букварику! Букварику!

У цей святковий час

Ми дуже тебе просимо:

Приходь, приходь до нас!

Звучить музика «Чорний бумер»  і на велосипеді заїжджає Листоноша із сумкою через плече.

Листоноша.  Це 1 клас? (Так!) А чи у вас сьогодні свято? (Так!) Тоді отримайте листа. А якщо  дозволите, то і я побуду у вас на святі.

 «Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців і складете вежу з ЛЕГО. Покладаю на вас надію.  З нетерпінням чекаю визволення.

                                                                                                          Ваш Букварик.»

Ведуча. Ну що, врятуємо Букварика?

Завдання 1

Гра «Хто швидше?»

Зібрати портфель.

Ведуча. Молодці, отримуйте першу ЦЕГЛИНКУ

Завдання 2

Гра «Від кого привітання»

1.  Дорогі малята! Не змогла прийти на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас! (Курочка Ряба.)

2.  Розумники і розумнички! Котився на свято і прокотився повз вас. Прийміть мої вітання! (Колобок.)

3.  Любі діти! Хотіла прийти до вас на свято, та загубила черевичок. Щасти вам у навчанні!(Попелюшка.)

4.  Зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша... (Баба Яга.)

Ведуча. Знову ви все виконали. Ми ще раз переконалися що ви дуже розумні. Отримуйте свою другу  ЦЕГЛИНКУ.

Завдання 3

Гра «Полювання на літери»

 Зібрати в кошик предмети в алфавітному порядку.

Завдання 4

Запнувшись в блакитну хустину,

По небу пливла хмаринка.

Та раптом зірвався вітер –

Нема їй куди подітись.

Зірвала мерщій хустинку –

Закапали з неї краплинки.

Та хмарка од вітру тікала.

Землю дощем поливала.

Дощ покрапав у книжку,

 Дощ покрапав у зошит.

Літери порозмивав.

Ніхто нічого не прочитав.

А ми прочитаємо? Прочитаємо.

Діти читають слова.

Завдання 5

Гра «6 цікавих літер»

Діти стоять у колі, під музику передають по колу цеглинку LEGO . Той, на кому зупиняється музика, демонструє «живу літеру». Усі повторюють і відгадують букву.

Завдання 6

Прочитати Правила дружби і складіть Квітку дружби.

1. Не зазнавайся, якщо у тебе щось добре виходить.

 2. Не сварися з друзями, живи з ними дружно.

3. Умій прийняти допомогу і зауваження від інших дітей.

4.  Зупини товариша, якщо він робить щось погане.

 5. Поділися з товаришем, якщо в тебе є цікаві книги, гарні іграшки.

 6.Допомагай товаришеві, якщо вмієш щось робити навчи і його.

 

Ведуча. Ви так старалися, дітки. Так хочете Букварика врятувати. Нарешті шоста цеглинка ваша. Ось чарівна ЛЕГО ВЕЖА. Букварика врятовано. А щоб він знав куди йому йти, покличемо його всі разом.

Діти. Букварику! Букварику!

Букварик. Чи туди я потрапив? Чи тут сьогодні свято?

Діти. Тут! Тут!

Букварик.

Я веселий Букварик: радісно співаю,

Бо веселе свято я сьогодні маю.

Я-щасливий Букварик: я тому радію,

Щоб всі діти в першім класі

Вже читати вміють.

Ведуча. Букварику, а де твої друзі, навчальне приладдя? Ти запросив їх на свято?

Букварик: Так, але мої друзі не змогли прийти і передали вам свої вітання.

Тільки на жаль вони забули підписатися. Сподіваюся, ви відгадаєте, хто їх передав.

Ведуча. Давайте діти, відгадаємо яке ж начальне приладдя передало вам  вітання.

(Букварик читає вітання, а діти відгадують)

1. Я чорний Іван, дерев’яний кафтан. Де носом поведе, там помітку відкладе. (Олівець)

2. У пеналі в неї дім, поряд з олівцем у нім. Може цифри рахувати, може речення писати. (Ручка)

3. То в клітинку, то в лінійку. Написати тут зумій - но. Й малювати тут ти зможеш. Називається він … (зошит)

4. Порахує сантиметри. А як треба – міліметри. Рівні лінії проводить. З олівцем за ручку ходить. (Лінійку)

5. У портфелі є хатинка – ручки там живуть, резинка, клей, лінійка, кутники – школярам помічники. (Пенал)

Букварик. Молодці! Видно, що час не марнували, зі шкільним приладдям працювали.

Я - Щасливий Букварик,

Я тому радію,

Що всі діти в першім класі

Так багато вміють.

За науку в перші дні, що ви скажете мені?

1. Буквар ми взяли перший раз,

    Як зайшли у перший клас.

2.І як нам радісно сказати;

   Тепер вже вміємо читати!

3.Із нього слів не вирубе сокира,

   Це малюкам – найкращій в світі дар,

4. І мова в ньому легка, співуча, щира,

    Дитячі душі грієш ти - Буквар!

5.Ти нас повів по буквах, як по східцях,

    Як по життю по сходинкам своїх,

6.І ось привів, нарешті, подивіться,

   У мудрий світ чудесних книг.

                                              Пісня про Букварик

(З столу посміхається буквар…)

7. Букв спочатку ми не знали,

Мами нам казки читали,

З Буквариком подружились-

І самі читать навчились!

8. Як добре вміти читати –

Не треба до мами приставати,

Не треба благати сестричку:

«Ну почитай іще сторінку!»

9. Букви всі від ″А до Я″

Дуже добре знаю я.

Далі навчатись буду,

та Букварик не забуду.

10. Ти перша книжечко моя,

Тепер читати вмію я,

Багато в світі є книжок

А ти найперша-мій дружок!

11. Я цю книгу полюбив,

В ній всі букви вивчив,

І як мені радісно сказати:

«Вмію я тепер читати!»

12.Беру Буквар в останній раз,

Несу його в просторий клас.

І рідній книзі у журбі

Шепочу ″Дякую тобі!″

Вчитель. Шановний Букварику, ми всі вітаємо тебе з іменинами. Бажаємо тобі гарних і вдячних учнів. Щоб цей дзвінкоголосий дитячий потічок першокласників безкінечно і безперервно йшов поряд з тобою і букви з твоїх сторіночок шикувалися у нові склади, слова, речення… І ніколи йому не було ні кінця, ні краю. Для тебе і для наших гостей ми склали букварик побажань.

Букварик побажань


А -        активності творчої.

Б -        безхмарності небесної.

В -        віри розсудливої.

Г -        глузду неміряного.

Д -      достатку життєвого.

Е -      економії розумної.

Є -       єдності сімейної.

Ж -      життя безкінечного.

З-        здоров'я безмежного.

І -       імені чистого.

К-       кохання доброго.

Л -      людяності щирої,

М -      мрії здійсненної.

Н -       наснаги професійної.

О -       обрію барвистого.

П -       посмішки чуйної.

Р -        радості всесильної.

С -       спокою літнього.

Т -        теплоти родинної.

У -       успіху великого.

Ф -      фантазії гармонійної.

X-        хліба цілющого.

Ц-       царини домашньої.

Ч -      чарівності приємної.

Ш -      широти духовної.

Щ -      щастя невичерпного,

Ю -      юності сердечної.

Я -       ясності майбутньої.


Букварик. Дякую, діти, за гарні привітання, щирі побажання. На прощання вручаю вам свідоцтва про те, що ви стали справжніми Читачами.

Прощальний танець з буквариком

Букварик. Запрошую  всіх скуштувати іменинного торта. Пригощайтеся на здоров’я.

Стецько. Оце діло. Люблю поїсти. Але тепер я зрозумів, що треба гарно вчитися, бути таким старанним як першокласники. Аж тоді навчишся гарно читати, писати і рахувати. Буду брати з вас приклад.

 

Додаток 1

doc
Додано
15 вересня 2021
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку