Учись у дружбі жити (Свято про дружбу)
Мета: вчити учнів правильно і мудро поводити себе в колективі однокласників, жити між собою у дружбі й мирі. Розвивати вміння спілкуватися, розуміти і поважати думку інших. Виховувати почуття обов’язку, толерантності.
Хід заходу
Танок «Мы маленькие звезды» ( увесь клас на сцені) Діти сідають у зал. МУЗ,ПРОГРАШ
Починається свято з того, що учні повертаються зі школи і кожен поводить себе по-різному: одні йдуть взявшись за руки, інші про щось спокійно говорять, ті — сперечаються. А двоє хлопців спочатку кричать, а тоді починають битися. Навколо них збирається натовп. Старший хлопець починає розводити забіяк.
Старший хлопець. Ви чого?
1 забіяка. А він чого? Перший поліз із кулаками!
2 забіяка. Чого образив песика мого?
1 забіяка. А я пожаліюся твоїй мамі!
2 забіяка
Подумаєш! А пса не ображай...
Бо відпущу, щоб покусав!
І рот на мого пса не розкривай!
Старший. Що ж на твого собаку він сказав?
2 забіяка. Та я уже не пам’ятаю...
Старший. А билися ж чого?
1 забіяка. ...Не знаю...
Старший
Отак завжди за будь-яку дрібницю
У бійку лізуть хлопчаки.
Подумайте спочатку, розберіться...
Та ж ні, поб’ються ліпше залюбки.
Діти розходяться в різні боки насуплені і злі. З’являються, стрибаючи, дві дівчинки. Одна з них кричить дражнилки на іншу.
1 дівчинка
Галка-палка. Галка-скакалка.
Весело скакала, доки не упала.
А як упала, то заридала...
Галка-палка, Галка-скакалка...
Підбігає до другої дівчинки і б’є її портфелем по спині.
2 дівчинка
І як не соромно? Язик, як помело.
Лепечеш тут на людях, що попало.
1 дівчинка
Ти, вискочка! Тобі ще повезло,
Що я сказала зовсім мало!
Знову замахується портфелем. Але її за руку затримує старший учень.
Старший
Розбороняв я хлопців у бою,
А тут побитися і дівчинка бажає.
Ти нащо кривдиш подружку свою,
Вона тебе не кривдить, не чіпає...
1 дівчинка
Бо вискочка вона, усе найкраще знає,
І руку догори завжди дере!
Списати не дає, а ще й повчає,
Тому усіх у класі зло бере.
Старший хлопець
Що ж, зло — поганий помічник, та що й казати,
І до добра не приведе, не ж:ди!
То, може, краще вам книжки у руки взяти,
Щоб також бути кращими завжди?
1 дівчинка
Подумаєш! Нащо книжки ці брати,
Я не зубрилка, як вона.
Я можу завжди в подруги списати,
Нехай ця учиться, якщо дурна!
2 дівчинка
Одні не хочуть, а розумні вчаться,
Щоб в світ іти із багажем знання.
Навчання — це ж бо труд, велика праця,
Яку виконувати треба всім щодня.
Старший (Звертається до першої дівчинки.)
Це правильно. Завжди потрібно вчиться,
Щоб в світ чарівний мудрими іти.
Знання людині кожній знадобиться,
А ще прекрасно в мирі всім рости.
І подобрішати тобі іще не пізно,
Навчитись в мирі і у дружбі жить.
Якщо ти мудра і розумна, звісно.
Повинна зрозуміти слово вмить!..
Усі розходяться в різні боки. На сцену виходять учні. МУЗ. ЗАСТАВКА
1 учень
Таке, мабуть, траплялося і з вами,
Слова приниження і бійка, та не раз...
Де ж доброта? За синіми лісами?
Якраз про це й поговорити час.
2 учень
Людина між людьми повинна в світі жити.
А без людей у світі як прожить?
Тому повинні всі навчитися дружити,
А як образили — пробачення просить.
3 учень
Самотнє дерево і вітерець зламає,
А разом з друзями у тебе сила є.
Без друга не прожити — кожен знає,
Без друга сіре все життя твоє.
4 учень
Один не станеш по обидва боки,
Та й як одному в світі цім рости?
Чи прогулятися, як поробив уроки,
Чи в парк та в цирк у вихідні піти?
5 учень
А з другом можна все обговорити,
Обміркувати і порадитись завжди.
Цікаво з другом у похід ходити,
Якщо не маєш друга, то знайди.
6 учень
Та злого і лихого друга — стережися.
І сам з людьми ти справедливим будь.
Від друга доброго ще доброти навчишся,
Про це ніколи в світі не забудь.
7 учень
Без друга вірного людині просто туга,
Без нього й затишку нема ніде.
Для друга вірного — так хоч коня із плуга,
Бо він на допомогу теж прийде.
8 учень
Тому давайте в мирі й дружбі жити,
І доброту у серденьку нести.
Щоб з нами всім хотілося дружити
І друзями чудовими зрости.
Залишаються 2 дівчинки. Стоять і розмовляють .
1 дівчинка А я чула, що ти і з Ромчиком дружиш...
2 дівчинка Дружу, а що тут такого?
1 дівчинка А він хлопчик, а ти дівчинка... Соромно...
2 дівчинка То й що з того. Ми добрі друзі. Чому дружити соромно? Ми з Романом разом у шахи граємо, на гурток ходимо, та й всюди разом, бо нам цікаво.Ми і пісню таку можемо заспівати. МУЗ. ЗАСТАВКА
Діти виконують пісню про дружбу «Кращі друзі» МУЗ. ЗАСТАВКА
Вбігає Лісовик. З подивом озирається навколо. Бачить дітей і дивується.
Лісовик. От дива, так дива! Чого тільки я не бачив, а стільки дітлахів бачу вперше! Діти, а що ви тут робите? Куди я потрапив?
Учениця. Лісовичку, ти потрапив до школи! А зібралися ми, щоб повчитися дружити.
Л і с о в и к. О, я теж люблю бешкетувати, десь щось комусь зробити таке, щоб потім посміятися.
У ч е н ь. Та ні, Лісовичку, ти нас не так зрозумів! Ми не хочемо сміятися над кимось, а зовсім навпаки, хочемо вчитися виручати, допомагати, поважати.-
Лісовик. Так, це щось нове. Може, і мені з вами цього повчитися. Діти, дозвольте і мені?
Учні. Так, Лісовичку, із задоволенням. Приєднуйся до нас!
Лісовик. Ну і добре!. А яке ваше головне бажання?.
Учні(хором). Уміти дружити!
Лісовик. А здійсниться воно лише тоді, коли ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку!
ДРУЖБА
Учні. Дружба.
Лісовик. Нам необхідно повернути їй пелюсточки. Іх сім. І вони всі у мене. Тільки повернути їх можна за умови виконання «Правил дружби». Прочитаємо їх.
Правила дружби
Лісовичок. Тож, складемо «Квітку дружби».
Учениця. Усе добре чи зле починається з малого. Давайте переглянемо уривок з мультфільму.
Учні переглядають уривок з мультф. «Крошка- енот» ( песенка про улыбку)
Учениця. А тепер скажіть одним словом, яким є перше правило дружби?
Учні. Усмішка. (слайд)
У ч е н и ц я Правильно Прикріпимо першу пелюсточку.
Учень. Правило друге - це.
Учні. Мудрість.(слайд)
Учен ь. А що говорить народна мудрість про дружбу? Чи добре ви знаєте прислів'я про дружбу?
Лісовичок Зараз перевіримо! Пограємо в гру «З’єднай прислів'я». Вам потрібно лише поєднати початок прислів'їв і кінцівку. Хто бажає? . .
Сила птаха в крилах ...а людини — в дружбі.
Без вірного друга ...велика туга.
Друга шукай ...а знайшов — бережи.
У руках дітей (3) — початок прислів'їв. Діти з другої групи (3) тримають кінцівки . Діти складають прислів’я .
Лісовичок. Молодці! Правильно ви склали прислів'я.
Учень. Повторили друге правило — прикріпимо другу пелюсточку. (Учениця вішає пел.)
У ч е н ь. А тепер прочитаємо третє правило.
У ч н і. Допомога. (слайд)
Учень. Друзі повинні допомагати одне одному. Давайте послухаємо як це буває.
МУЗ. ЗАСТАВКА
1 учень Друг - твоє дзеркало, світло очей.
Друга шукають роками.
Бути повинні друзі в людей.
Друг у біді - поруч з нами.
2 учень Твій друг тобі віддасть усе:
і свій квиток на карусель,
І цвях, і ґудзик, і літак,
Та не за щось, а просто так.
3 учень І збільшуване скельце
твій друг зі щирим серцем
Найкраще у дворі
Тобі віддасть - бери!
4 учень І ти нічого не жалій-
Ніколи і нітрохи!
І навіть м’яч футбольний свій
Віддай, як друг попросить.
І посміхнеться друг тобі -
Аж схочеться співати.
І ти подумаєш тоді:
«Як гарно - дарувати!»
5 учень А буває ще й так:
Є у мене товариш Федя,
Він дуже жадібний і впертий.
Ми стали з ним ділити ведмедя -
І розділили навпіл.
З тих пір ніхто на світі знову
Обох ведмедиків зшити не зміг:
У Феді ведмедик безголовий,
А у мене - без задніх ніг. МУЗ. ЗАСТАВКА
Лісовичок. Діти, ви зрозуміли, чому хлопці не порозумілися? Вони просто не вміють дружити. Давайте їм допоможемо і оживимо «Дерево порад». (Листочки з завданнями) Дерево порад
Вибігає Шапокляк під музику «Песенка Шапокляк…»
Шапокляк Ой, ви хто , і як тут опинились?
Я думала у залі я одна!
Чи може, колективом помилилась?..
Я буду захищатись! Я така!
Мені сказали, що ви тут правила складаєте про допомогу. То я залюбки вам допоможу… Я такі чудодєйствєнні знаю…Які всім-всім допомагають. Хочете, поділюсь з вами?. Але, навіть, якщо і не хочете, все одно вам їх пораджу.
Лісовичок О, з’явилася!Шапокляк, щось мені підказує, що замислила ти недобре…
Шапокляк Та ти Що! Я ж тільки те й роблю, що комусь допомагаю.. Одним друзям мишку у холодильник поклала – нехай сирком поласує, вона ж така маленька… а своєму другу порадила не слухати батьків, так йому телевізор заборонили дивитися… Нехай зір зберігає… І вам поради принесла….
Лісовичок Ну, що ж починаємо. Діти, якщо порада корисна, ви кажете «Так», а якщо – шкідлива – «Ні».(Лісовичок прикріплює поради з листочками на дерево, а Шапокляк намагається свій почепити…)
Лісовик. Ось які корисні поради! Запам'ятайте їх. А ще краще, що ми оживили дерево, добру справу разом зробили. Я ж люблю зелені дерева, а не безлисті. А ти Шапокляк, тільки дітей заплутувала…
Шапокляк. Вибачте, мене діти. Я більше не буду…Ніколи не буду давати шкідливих порад. Давай, Лісовичку, і наступну пелюсточку прикріпимо.
Лісовик. А якже бути якщо хтось просить пробачення? Що далі робити?
Шапокляк. А для цього, Лісовичку, необхідно знати наступне правило дружби. Прочитаємо яке.
Учні. Умій вибачатися. (слайд)
Лісовичок Діти вміють це робити, бо вчать у школі мирилки, адже без них не буває дружби. А хочеш послухати?
Шапокляк. Так! Дуже хочу.
Лісовичок. Тоді запитаємо дітей. Хто знає мирилки? МУЗ. ЗАСТАВКА
1 учень Дві подружечки зажурилися,
Дві подружечки посварилися.
Тобі яблучко, мені грушечка -
Не сварімося, моя душечко.
Тобі яблучко, мені зернятко -
Не сварімося ,моє серденько.
Давай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин мізинець –
Помирив нас молодець.
2 учень Битися не билися,
Трохи посварилися,
Потім посміялися,
Друзями зосталися.
3 учень Мирилка летіла,
На плече сіла.
Сказала тихенько:
- Миріться швиденько.
4 учень Подивися просто в очі
Я сваритися не хочу.
Я сваритись не хотіла,
Ненароком зачепила.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись. МУЗ. ЗАСТАВКА
Л і с о в и к. Як добре, коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно.
Учень. Отже, поповнимо нашу квіточку ще однією пелюсточкою.(вішає)
Лісовичок. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. А зараз…
Танок « Ладошки»
Шапокляк. А можна і я скажу всім добрі слова?
Лісовик. Звісно, говори!
Шапокляк (радісно). Ви такі розумні, веселі, добрі, що мені з вами добре, легко і радісно.
Лісовик. Молодець, ! Ти пригадала наступне правило, прочитайте, діти, яке!
У ч н і. Доброта.(слайд)
Лісовик. Можете прикріпити ще одну пелюсточку. А от наступне правило дружби ти, Шапокляк, назвеш сама, коли послухаєш, які смішинки та гуморески підготували діти.
Послухай уважно їх, , і зроби висновок. МУЗ. ЗАСТАВКА
Діти декламують гуморески та смішинки, що їх підібрали до свята.
Вчотирьох від одного
— Чого тікаєте в розгін?
Ви ж вчотирьох, а він — один!
— А ми не знаєм, — каже Влас, —
За ким він гониться із нас!
(Грицько Бойко)
Настирливий
— Ти спиш, Семене, при вікні?
— Ні
— То, може, плачеш в тишині?
— Ні
— Одержав вісті ти сумні?
— Ні.
— То просто думаєш, дивак?
— Так.
— Про що ж ти думаєш, Семене?
— Щоб відчепився ти від мене!
(Грицько Бойко)
Подвиг Івася
У автобус на зупинці увійшла бабуся.
Хлопчик швидко підхопився, весело всміхнувся.
— Я постою, не біда... Сядьте, — мовив басом.
Сам навколо погляда, чи не скажуть часом:
«Молодчина наш Івась, він культурний, чемний...
Наш Івась у третій клас ходить недаремно!»
... Та ніхто його чомусь похвалить не хоче.
І тоді він до бабусі нахиливсь й шепоче:
«Ну, здається, вже у вас відпочили ніжки.
Може, сходити вам час? Я посиджу трішки...»
(Михайло Білецький)
Найсильніший
Запитали раз у Васі:
— Найсильнішй хто у класі?
— Певно, я, бо позавчора
Говорили всі на зборах,
Що вже третій рік підряд
Сам тягну весь клас назад...
(Михайло Хижко)
Л і с о вик. Ну що, Шапокляк, насміялася?
Шапокляк. Ага. Молодці! Насмішили! І мені стало радісно. Я знаю наступну пелюсточку.
Це – Радість (слайд)
Лісовик. Народна мудрість говорить: «Дружба — велика сила».
Шапокляк (здивовано). І в чому ж її сила?
Лісовик. Зараз ти дізнаєшся! МУЗ. ЗАСТАВКА
Учні виконують пісню « Дружать сонце і земля…»
(діти не розходяться)
Погляньте. Перед початком свята кожен із вас отримав по гілочці.
Одну гілочку дуже легко переламати.
А якщо всі гілочки зберемо докупи, перев’яжемо їх, то переламати цей пучок буде нелегко.
Так і в житті. Кожного із нас окремо легко скривдити, образити, а якщо ми будете разом, то ніякі труднощі нам не страшні.
Давайте і ми з вами зберемо наші гілочки у пучок і перев’яжемо стрічкою.
(Зібрати гілочки.)
Лісовик Цей пучок стане немов би символом єдності нашого класу, символом дружби.
Шапокляк. І моєї теж?
Лісовик. Так.
(Зв'язування пучка стрічкою.)
Шапокляк Ой, як добре! У дружбі необхідно бути завжди разом, об'єднуватись.
Лісовик. Шапокляк, ти впоралась із завданням, бо знайшла потрібне слово.
Шапокляк. Правда? Я і не помітила. А що ж я сказала?
Лісовик. Єдність. (слайд)
1 учень Хворостинку одненьку зламає й дитина,
А от сто хворостинок докупи зв’яжи...
Не зламає їх навіть доросла людина,
Хоч і сильна та дужа, що тут не кажи.
2 учень З цього висновок дітям потрібно зробити,
І нести, ніби прапор, в своє майбуття.
Що у дружбі, у мирі усім треба жити.
З другом стане чарівним і гарним життя.
3 учень Як не маєш ще друга — потрібно шукати,
Щоб одному по білому світу не йти.
Як знайшов, треба друга свого цінувати
І тримати його, й завжди берегти.
Шапокляк. Так воно і є. А можна я сама пелюсточку прикріплю?
Лісовик Будь ласка! «Квіточку дружби» складено. Чи подобається вам наша квіточка-семицвіточка?
Учні. Дуже.
Лісовик А ти, Шапокляк, ти зрозуміла, що означає дружити?
Шапокляк. Так. Я берегтиму друга, поважатиму і розумітиму його.
Лісовик От і добре! А щоб ви не забували ці правила, я подарую кожному з вас таку саму квіточку, тільки маленьку. Нехай ваші стосунки з друзями будуть завжди радісними, світлими, яскравими, як ці квіточки. А ви будьте справжніми друзями!
Шапокляк . А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
Діти виконують пісню «Дружба – это не работа».