Свято дружби "Учись у дружбі жити"

Про матеріал
"Учись у дружбі жити" - Свято про дружбу рекомендується проводити з метою вчити учнів правильно і мудро поводити себе в колективі однокласників, жити між собою у дружбі й мирі, розвивати вміння спілкуватися, розуміти і поважати думку інших, виховувати почуття обов’язку, толерантності.
Перегляд файлу

                                                Учись у дружбі  жити    (Свято про дружбу)

Мета: вчити учнів правильно і мудро поводити себе в колективі однокласників, жити між собою у дружбі й мирі. Розвивати вміння спілкуватися, розуміти і поважати думку інших. Виховувати почуття обов’язку, толерантності.

                                                      Хід заходу

Танок «Мы маленькие звезды» ( увесь клас на сцені) Діти сідають у зал.  МУЗ,ПРОГРАШ

Починається свято з того, що учні повертаються зі школи і кожен поводить себе по-різному: одні йдуть взявшись за руки, інші про щось спокійно говорять, ті — сперечаються. А двоє хлопців спочатку кричать, а тоді починають битися. Навколо них збирається натовп. Старший хлопець починає розводити забіяк.

Старший хлопець. Ви чого?

1 забіяка. А він чого? Перший поліз із кулаками!

2 забіяка. Чого образив песика мого?

1 забіяка. А я пожаліюся твоїй мамі!

2 забіяка

Подумаєш! А пса не ображай...
Бо відпущу, щоб покусав!
І рот на мого пса не розкривай!

Старший. Що ж на твого собаку він сказав?

2 забіяка. Та я уже не пам’ятаю...

Старший. А билися ж чого?

1 забіяка. ...Не знаю...

Старший

Отак завжди за будь-яку дрібницю
У бійку лізуть хлопчаки.
Подумайте спочатку, розберіться...
Та ж ні, поб’ються ліпше залюбки.

Діти розходяться в різні боки насуплені і злі. З’являються, стрибаючи, дві дівчинки. Одна з них кричить дражнилки на іншу.

1 дівчинка

Галка-палка. Галка-скакалка.
Весело скакала, доки не упала.
А як упала, то заридала...
Галка-палка, Галка-скакалка...

Підбігає до другої дівчинки і б’є її портфелем по спині.

2 дівчинка

І як не соромно? Язик, як помело.
Лепечеш тут на людях, що попало.

1 дівчинка

Ти, вискочка! Тобі ще повезло,
Що я сказала зовсім мало!

Знову замахується портфелем. Але її за руку затримує старший учень.

Старший

Розбороняв я хлопців у бою,
А тут побитися і дівчинка бажає.
Ти нащо кривдиш подружку свою,
Вона тебе не кривдить, не чіпає...

1 дівчинка

Бо вискочка вона, усе найкраще знає,
І руку догори завжди дере!
Списати не дає, а ще й повчає,
Тому усіх у класі зло бере.

Старший хлопець

Що ж, зло — поганий помічник, та що й казати,
І до добра не приведе, не ж:ди!
То, може, краще вам книжки у руки взяти,
Щоб також бути кращими завжди?

1 дівчинка

Подумаєш! Нащо книжки ці брати,
Я не зубрилка, як вона.
Я можу завжди в подруги списати,
Нехай ця учиться, якщо дурна!

2 дівчинка

Одні не хочуть, а розумні вчаться,
Щоб в світ іти із багажем знання.
Навчання — це ж бо труд, велика праця,
Яку виконувати треба всім щодня.

Старший             (Звертається до першої дівчинки.)

Це правильно. Завжди потрібно вчиться,
Щоб в світ чарівний мудрими іти.
Знання людині кожній знадобиться,
А ще прекрасно в мирі всім рости.
І подобрішати тобі іще не пізно,
Навчитись в мирі і у дружбі жить.
Якщо ти мудра і розумна, звісно.
Повинна зрозуміти слово вмить!..

Усі розходяться в різні боки. На сцену виходять учні.  МУЗ. ЗАСТАВКА

1 учень

Таке, мабуть, траплялося і з вами,
Слова приниження і бійка, та не раз...
Де ж доброта? За синіми лісами?
Якраз про це й поговорити час.

2 учень

Людина між людьми повинна в світі жити.
А без людей у світі як прожить?
Тому повинні всі навчитися дружити,
А як образили — пробачення просить.

3 учень

Самотнє дерево і вітерець зламає,
А разом з друзями у тебе сила є.
Без друга не прожити — кожен знає,
Без друга сіре все життя твоє.

4 учень

Один не станеш по обидва боки,
Та й як одному в світі цім рости?
Чи прогулятися, як поробив уроки,
Чи в парк та в цирк у вихідні піти?

5 учень

А з другом можна все обговорити,
Обміркувати і порадитись завжди.
Цікаво з другом у похід ходити,
Якщо не маєш друга, то знайди.

6 учень

Та злого і лихого друга — стережися.
І сам з людьми ти справедливим будь.
Від друга доброго ще доброти навчишся,
Про це ніколи в світі не забудь.

7 учень

Без друга вірного людині просто туга,
Без нього й затишку нема ніде.
Для друга вірного — так хоч коня із плуга,
Бо він на допомогу теж прийде.

8 учень

Тому давайте в мирі й дружбі жити,
І доброту у серденьку нести.
Щоб з нами всім хотілося дружити
І друзями чудовими зрости.

Залишаються 2 дівчинки. Стоять і розмовляють .

1 дівчинка А я чула, що ти і з Ромчиком дружиш...

2 дівчинка Дружу, а що тут такого?

1 дівчинка А він хлопчик, а ти дівчинка... Соромно...

2 дівчинка То й що з того. Ми добрі друзі. Чому дружити соромно? Ми з Романом разом у шахи граємо, на гурток ходимо, та й всюди разом, бо нам цікаво.Ми і пісню таку можемо заспівати.   МУЗ. ЗАСТАВКА

Діти виконують пісню про дружбу «Кращі друзі» МУЗ. ЗАСТАВКА

Вбігає Лісовик. З подивом озирається на­вколо. Бачить дітей і дивується.

Лісовик. От дива, так дива! Чого тільки я не бачив, а стільки дітлахів бачу вперше! Діти, а що ви тут роби­те? Куди я потрапив?

Учениця. Лісовичку, ти потра­пив до школи! А зібралися ми, щоб повчитися дружити.

Л і с о в и к. О, я теж люблю беш­кетувати, десь щось комусь зробити таке, щоб потім посміятися.

У ч е н ь. Та ні, Лісовичку, ти нас не так зрозумів! Ми не хочемо сміяти­ся над кимось, а зовсім навпаки, хо­чемо вчитися виручати, допомага­ти, поважати.-

Лісовик. Так, це щось нове. Може, і мені з вами цього повчитися. Діти, дозвольте і мені?

Учні. Так, Лісовичку, із задоволен­ням. Приєднуйся до нас!

Лісовик. Ну і добре!. А яке ваше головне бажання?.

Учні(хором). Уміти дружити!

Лісовик. А здійсниться воно лише тоді, коли ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочи­тайте яку!

ДРУЖБА

Учні. Дружба.

Лісовик. Нам необхідно повер­нути їй пелюсточки. Іх сім. І вони всі у мене. Тільки повернути їх можна за умо­ви виконання «Правил дружби».  Прочитаємо їх.

Правила дружби

  1.             Усмішка
  1. Мудрість
  2. Допомога
  3. Умій вибачати
  4. Доброта
  5. Радість
  6. Єдність.

Лісовичок. Тож, складемо «Квіт­ку дружби».

Учениця. Усе добре чи зле почи­нається з малого. Давайте переглянемо уривок з мультфільму.

         Учні переглядають уривок з мультф. «Крошка- енот» ( песенка про улыбку)

Учениця. А тепер скажіть одним словом, яким є перше правило дружби?

Учні. Усмішка. (слайд)

У ч е н и ц я Правиль­но  Прикріпи­мо першу пелюсточку.

Учень. Правило друге - це.

Учні. Мудрість.(слайд)

Учен ь. А що говорить народна муд­рість про дружбу? Чи добре ви знає­те прислів'я про дружбу?

Лісовичок  Зараз перевіримо! По­граємо в гру «Зєднай прислів'я». Вам потрібно лише поєднати початок прислів'їв і  кінцівку. Хто бажає? . .

Сила птаха в крилах                              ...а людини в дружбі.

Без вірного друга                                          ...велика туга.

Друга шукай                                             ...а знайшов бережи.

У руках дітей (3) — початок прислів'їв. Діти з другої групи (3) тримають кінцівки . Діти складають прислів’я .

Лісовичок. Молодці! Правильно ви склали прислів'я.

Учень. Повторили друге прави­ло — прикріпимо другу пелюсточку. (Учениця вішає пел.)

У ч е н ь.  А тепер прочитаємо третє правило.

У ч н і. Допомога. (слайд)

Учень. Друзі повинні допома­гати одне одному. Давайте послухаємо як це буває.

                               МУЗ. ЗАСТАВКА

 1 учень           Друг - твоє дзеркало, світло очей.

                         Друга шукають роками.

                          Бути повинні друзі в людей.

                          Друг у біді - поруч з нами.

 

2 учень             Твій друг тобі віддасть усе:

                           і свій квиток на карусель,

                           І цвях, і ґудзик, і літак,

                           Та не за щось, а просто так.

 

3 учень             І збільшуване скельце

                          твій друг зі щирим серцем

                          Найкраще у дворі

                          Тобі віддасть - бери!

 

4 учень            І ти нічого не жалій-

                          Ніколи і нітрохи!

                          І навіть м’яч футбольний свій

                          Віддай, як друг попросить.

                          І посміхнеться друг тобі -

                          Аж схочеться співати.

                          І ти подумаєш тоді:

                          «Як гарно - дарувати!»

5 учень        А буває ще й так:

                                   Є у мене товариш Федя,

                        Він дуже жадібний і впертий.

                        Ми стали з ним ділити ведмедя -

                        І розділили навпіл.

                        З тих пір ніхто на світі знову

                        Обох ведмедиків зшити не зміг:

                        У Феді ведмедик безголовий,

                        А у мене - без задніх ніг.        МУЗ. ЗАСТАВКА

Лісовичок. Діти, ви зрозуміли, чому хлопці не порозумілися? Вони просто не вміють дружити. Давайте їм допоможемо і оживимо «Дерево порад». (Листочки з завданнями)          Дерево порад

Вибігає Шапокляк під музику «Песенка Шапокляк…»

 

Шапокляк           Ой, ви хто , і як тут опинились?

                             Я думала у залі я одна!

                             Чи може, колективом помилилась?..

                             Я буду захищатись! Я така!

Мені сказали, що ви тут правила складаєте про допомогу. То я залюбки вам допоможу… Я такі чудодєйствєнні знаю…Які всім-всім допомагають. Хочете, поділюсь з вами?. Але, навіть, якщо і не хочете, все одно вам їх пораджу.

Лісовичок   О, зявилася!Шапокляк, щось мені підказує, що замислила ти недобре…

Шапокляк  Та ти Що! Я ж тільки те й роблю, що комусь допомагаю.. Одним друзям мишку у холодильник поклала – нехай сирком поласує, вона ж така маленька… а своєму другу порадила не слухати батьків, так йому телевізор заборонили дивитися… Нехай зір зберігає… І вам поради принесла….

Лісовичок  Ну, що ж починаємо. Діти, якщо порада корисна, ви кажете «Так», а якщо – шкідлива – «Ні».(Лісовичок прикріплює поради з листочками на дерево, а Шапокляк намагається свій почепити…)

  • Думай не тільки про себе, але й про інших.
  • Роби комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  • Одяг для дружби – не головне.
  • Обманюй,вихваляйся.
  • Треба ображати інших і грубіянити.
  • Справжній друг сам пропонує допомогу.
  • Дружба не буває корисливою.

Лісовик. Ось які корисні поради! Запам'ятайте їх. А ще краще, що ми оживили дерево, добру справу разом зробили. Я ж люблю зелені дерева, а не безлисті. А ти Шапокляк, тільки дітей заплутувала…

Шапокляк. Вибачте, мене діти. Я більше не буду…Ніколи не буду давати шкідливих порад. Давай, Лісовичку, і на­ступну пелюсточку прикріпимо.

Лісовик. А якже бути якщо хтось просить пробачення? Що далі робити?

Шапокляк. А для цього, Лісович­ку, необхідно знати наступне прави­ло дружби. Прочитаємо яке.

Учні. Умій вибачатися. (слайд)

Лісовичок Діти вміють це робити, бо вчать у школі мирилки, адже без них не буває дружби. А хочеш послухати?

Шапокляк. Так! Дуже хочу.

Лісовичок. Тоді запитаємо дітей. Хто знає мирилки? МУЗ. ЗАСТАВКА

 

       1 учень   Дві подружечки зажурилися,

                         Дві подружечки посварилися.

                         Тобі яблучко, мені грушечка -

                         Не сварімося, моя душечко.

                         Тобі яблучко, мені зернятко -

                         Не сварімося ,моє серденько.

    Давай скоріш мізинчик свій,

    Зачепи його за мій.

    Мізин-мізин мізинець –

    Помирив нас молодець.

 

         2 учень    Битися не билися,

     Трохи посварилися,

     Потім посміялися,

     Друзями зосталися.

 

         3 учень     Мирилка летіла,

      На плече сіла.

      Сказала тихенько:

     - Миріться швиденько.

 

         4 учень    Подивися просто в очі

     Я сваритися не хочу.

     Я сваритись не хотіла,

     Ненароком зачепила.

     Просто в очі подивись

     І зі мною подружись.     МУЗ. ЗАСТАВКА

Л і с о в и к. Як добре, коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно.

Учень. Отже, поповнимо нашу кві­точку ще однією пелюсточкою.(вішає)

Лісовичок. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре сло­во. А  зараз…

Танок « Ладошки»

Шапокляк. А можна і я скажу всім добрі слова?

Лісовик. Звісно, говори!

Шапокляк (радісно). Ви такі розум­ні, веселі, добрі, що мені з вами добре, лег­ко і радісно.

Лісовик. Молодець, ! Ти пригадала наступне правило, прочитайте, діти, яке!

У ч н і. Доброта.(слайд)

Лісовик. Можете прикріпити ще одну пелюсточку. А от наступне прави­ло  дружби ти, Шапокляк, назвеш сама, коли послухаєш, які смішинки та гуморески підготували діти.

Послухай уважно їх, , і зроби висновок. МУЗ. ЗАСТАВКА

Діти декламують гуморески та смішинки, що їх підібрали до свята.

Вчотирьох від одного

— Чого тікаєте в розгін?
Ви ж вчотирьох, а він — один!
— А ми не знаєм, — каже Влас, —
За ким він гониться із нас!
(Грицько Бойко)

Настирливий

— Ти спиш, Семене, при вікні?
— Ні
— То, може, плачеш в тишині?
— Ні
— Одержав вісті ти сумні?
— Ні.
— То просто думаєш, дивак?
— Так.
— Про що ж ти думаєш, Семене?
— Щоб відчепився ти від мене!
(Грицько Бойко)

Подвиг Івася

У автобус на зупинці увійшла бабуся.
Хлопчик швидко підхопився, весело всміхнувся.
— Я постою, не біда... Сядьте, — мовив басом.
Сам навколо погляда, чи не скажуть часом:
«Молодчина наш Івась, він культурний, чемний...
Наш Івась у третій клас ходить недаремно!»
... Та ніхто його чомусь похвалить не хоче.
І тоді він до бабусі нахиливсь й шепоче:
«Ну, здається, вже у вас відпочили ніжки.
Може, сходити вам час? Я посиджу трішки...»
(Михайло Білецький)

Найсильніший

Запитали раз у Васі:
— Найсильнішй хто у класі?
— Певно, я, бо позавчора
Говорили всі на зборах,
Що вже третій рік підряд
Сам тягну весь клас назад...
(Михайло Хижко)

Л і с о вик. Ну що, Шапокляк, насміялася?

Шапокляк. Ага. Молодці! Насмішили! І мені стало радісно. Я знаю наступну пелюсточку.

 Це – Радість (слайд)

Лісовик. Народна мудрість гово­рить: «Дружба — велика сила».

Шапокляк (здивовано). І в чому ж її сила?

    Лісовик. Зараз ти дізнаєшся! МУЗ. ЗАСТАВКА

                     Учні виконують пісню « Дружать сонце і земля…»

                       (діти не розходяться)

По­гляньте. Перед початком свята кожен із вас отримав по гілочці.

 Одну гілочку дуже легко переламати.

А якщо всі гілочки зберемо докупи, перев’яжемо їх, то переламати цей пучок буде нелегко.

Так і в житті. Кожного із нас окремо легко скривдити, образити, а якщо ми будете разом, то ніякі труднощі нам не страшні.

       Давайте і ми з вами зберемо наші гілочки у пучок і перев’яжемо стрічкою.

(Зібрати гілочки.)

Лісовик Цей пучок стане немов би символом єд­ності нашого класу, символом дружби.

Шапокляк.  І моєї теж?

Лісовик. Так.

(Зв'язування пучка стрічкою.)

Шапокляк Ой, як добре! У друж­бі необхідно бути завжди разом, об'єднуватись.

Лісовик. Шапокляк, ти впоралась із завданням, бо знайшла потріб­не слово.

Шапокляк. Правда? Я і не помітила. А що ж я сказала?

Лісовик. Єдність. (слайд)

 

1 учень        Хворостинку одненьку зламає й дитина,
                     А от сто хворостинок докупи зв’яжи...
                     Не зламає їх навіть доросла людина,
                     Хоч і сильна та дужа, що тут не кажи.
2 учень        З цього висновок дітям потрібно зробити,
                     І нести, ніби прапор, в своє майбуття.
                     Що у дружбі, у мирі усім треба жити.
                     З другом стане чарівним і гарним життя.
3 учень        Як не маєш ще друга — потрібно шукати,
                     Щоб одному по білому світу не йти.
                     Як знайшов, треба друга свого цінувати
                     І тримати його, й завжди берегти.

Шапокляк. Так воно і є. А можна я сама пелюсточку прикріплю?

Лісовик Будь ласка! «Квіточку дружби» складе­но. Чи подобається вам наша квіточка-семицвіточка?

Учні. Дуже.

Лісовик    А ти, Шапокляк, ти зро­зуміла, що означає дружити?

Шапокляк. Так. Я берегтиму друга, поважатиму і розумітиму його.

Лісовик От і добре! А щоб ви не забували ці правила, я подарую кож­ному з вас таку саму квіточку, тіль­ки маленьку. Нехай ваші стосунки з друзями будуть завжди радісними, світлими, яскравими, як ці квіточки. А ви будьте справжніми друзями!

 

Шапокляк . А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу.

Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!

Діти виконують пісню «Дружба – это не работа».

 

 

doc
Додано
27 жовтня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку