Математика – цариця наук
(свято)
Мета: підвищувати рівень математичного розвитку, розширяти світогляд дітей, розвивати інтерес до занять математикою, поглибити уявлення про використання відомостей із математики на практиці, прищеплювати інтерес до вивчення математики.
Дійові особи:
Гінець
Королева Математика
Арабські цифри
Арифметика
Г еометрія
Точка
Кут
Квадрат
Коло
Прямокутник
Трикутник
Незнайко
Знайко
Учні
Пісня «Шкільний дзвінок»
Гінець
Увага! Увага!
Спішіть, поспішайте!
Палацу святкового не проминайте.
На вас тут чекає багато утіх
В гості господарка просить усіх!
Всіх, хто уміє задачі рішати,
Швидко додати і вправно відняти,
Думати любить і міркувати,
Правильну відповідь вмить відшукати.
Гостей королівські чекають палати.
Хто королева? Всі мусять знати.
Це наймудріша з усіх математика.
(Заходять всі учасники, крім королеви)
Гінець
Ось перші гості завітали
Ми їх запрошуєм до зали.
Бал можна розпочати,
Її величність Королева Математика.
Королева
Добрий день. Друзі! Я почула, що у вас свято, і вирішила завітати у гості. Я - цариця всіх наук-Математика. Слово це виникло у п'ятому столітті до нашої ери. Воно означає «навчання-знання, отримані через роздуми»
Гінець
Знов зустрічаєм важливих гостей.
Вони прибули із далеких пустель.
Там кактуси, пальми, міцні баобаби.
До нас прибули загадкові араби.
(заходять учні у арабських костюмах)
Що ж за гостинці у них нам на згадку?
Про це нам вони загадають загадки.
1. Йшли до вас ми через поле,
Там стерня нам ноги коле.
То ж під ноги слід дивиться,
Стерня, мов цифра ...(1)
2. Я загадку вам несу,
Чи то цифру, чи косу.
Зрозуміло, мабуть, всім,
Що коса,то цифра.. .(7)
Виймати горщики з печі.
Ми в цю казку не повірим,
Бо рогачі-то лиш (4)
4. Із зернини виглянув росток
І цифра вийшла для діток
Зерна цього ніхто не їсть,
Бо це звичайна цифра .. .(6)
5. Хтось гачок закинув в річку,
Ловить рибку невеличку.
Відгадаємо загадку
І впізнаємо ...(9)
6. Вигнув шию гарний лебідь,
Хоче він полинуть в небо.
Та у нього крил нема,
Бо це не лебідь-цифра.. .(2).
7. Вертоліт чомусь не може
В небеса себе піднять.
Це тому, що дуже схожий
Вертоліт на цифру.. .(5).
8. Виламаю гілку з бука
І зроблю міцного лука.
Нехай стрілу несуть вітри,
А нам залишать цифру ..(3).
9. Хто це закотив до вас
Бабу снігову у клас?
Була баба на узліссі,
А для нас - це цифра.. .(8)
10. Дорогих гостей стрічаєм,
Бублики несем до чаю.
Їх багато на столі,
Дуже схожі на нулі.
Може то не бубики,
А звичайні...(0).
Діти, цифри, якими ми зараз користуємось, так і називаються арабськими.
Ось вам цифри всі, малятка,
Цифри, станьте по порядку.
Мабуть, настав час познайомити вас з моєю молодшою донечкою.
У мене, діти, є принцеса.
Розумна, вправна і метка
Над діями вона цариця
І зветься Арифметика.
Арифметика
Добрий день, мої малятка,
Любі хлопчики й дівчатка.
Щиро вас усіх вітаю.
Та, пробачте, поспішаю,
Бо у лісі справу маю.
Я звіряток-пустунят
Арифметиці навчаю.
Діти
А чи можна й нам з тобою?
Арифметика
Добре, всіх візьму з собою.
Допоможете мені вчить звірят в гущавині.
Геометрія
Мене забули ви згадати.
В палати царськії позвати.
Арифметика
Не злись, сестрице, вибач нас.
Що не прийшов для тебе час.
Та коли вже сама з'явилась,
Ласкаво просимо до нас.
Геометрія
Не ображаюся на вас.
Нам познайомитися час
Відрізок, коло чи пряма –
То все парафія моя.
Знайомству дуже рада.
Я - принцеса Геометрія.
А ось мої геометричні фігури.
Точка
Я невидимка. В цьому суть моя
Хоч і одна відома всім і звична
Фігура я - геометрична.
Коли ж багато нас до гурту залучити,
Фігури різні можна утворити.
Кут
Я- кут. І так всі звуть мене.
У мене голова - вершина.
А те, що охрестили ви ногами,
Пробачте, зветься сторонами.
Трикутник
Я трикутником зовусь
І нічого не боюсь.
Я - частина площини,
Маю три кути, три вершини й сторони.
Квадрат
Рекомендуюсь: я - квадрат.
Усяку площу міряю підряд.
І маю я чотири сторони,
Усі однаковісінькі вони.
Прямокутник
Я - прямокутник,
Давно про мене знають всі.
Кути мої - прямі,
І маю я чотири сторони,
Причому протилежні - рівні.
Якщо довжину усіх сторін додати,
То суму цю периметром
Ми будем називати.
Коло
Я - коло, кулі я рівня.
Від мене куля і пішла.
Від мого обертання.
Гінець
До нас в гості завітали Знайко і Незнайко.
Незнайко
Хоч ти смійся, а хоч плач –
Не люблю отих задач.
А чому терплю невдачі?
І серджусь я на задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узять?-
Та знайшов я спосіб кращий,
Тільки відповідь читать!
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:
Раз - помножив, два – додав
Скільки простирадл і ліжок?
Хто там відповіді жде?
До годин додав я кішок
І помножив на людей.
Знайко
Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать.
Може статись - дід за внука
Буде меншим літ на п'ять.
До Свердловська місто Сочі
Ближчим є за Камишлов,
А один індійський хлопчик
Ніл за вечір перейшов.
А друкарська десь машина
Нам дала п'ять тонн вівса...
Що ж Незнайкові поставим за подібні чудеса?
Пісня «Частівки»
Королева
Цей бал міцніше нас здружив.
З цікавістю веселою і дивною наукою.
Щоб вогник знань у класі жив,
Він буде запорукою.
Мов естафету, вогник знань
З рук в руки передайте.
Побільше різних запитань
Дорослим задавайте.
До скорої зустрічі математики - друзі,
В такому ж хорошому щирому крузі.
Математика – цариця наук
(свято)
Мета: підвищувати рівень математичного розвитку, розширяти світогляд дітей, розвивати інтерес до занять математикою, поглибити уявлення про використання відомостей із математики на практиці, прищеплювати інтерес до вивчення математики.
Дійові особи:
Гінець
Королева Математика
Арабські цифри
Арифметика
Г еометрія
Точка
Кут
Квадрат
Коло
Прямокутник
Трикутник
Незнайко
Знайко
Учні
Пісня «Шкільний дзвінок»
Гінець
Увага! Увага!
Спішіть, поспішайте!
Палацу святкового не проминайте.
На вас тут чекає багато утіх
В гості господарка просить усіх!
Всіх, хто уміє задачі рішати,
Швидко додати і вправно відняти,
Думати любить і міркувати,
Правильну відповідь вмить відшукати.
Гостей королівські чекають палати.
Хто королева? Всі мусять знати.
Це наймудріша з усіх математика.
(Заходять всі учасники, крім королеви)
Гінець
Ось перші гості завітали
Ми їх запрошуєм до зали.
Бал можна розпочати,
Її величність Королева Математика.
Королева
Добрий день. Друзі! Я почула, що у вас свято, і вирішила завітати у гості. Я - цариця всіх наук-Математика. Слово це виникло у п’ятому столітті до нашої ери. Воно означає «навчання-знання, отримані через роздуми»
Гінець
Знов зустрічаєм важливих гостей.
Вони прибули із далеких пустель.
Там кактуси, пальми, міцні баобаби.
До нас прибули загадкові араби.
(заходять учні у арабських костюмах)
Що ж за гостинці у них нам на згадку?
Про це нам вони загадають загадки.
1. Йшли до вас ми через поле,
Там стерня нам ноги коле.
То ж під ноги слід дивиться,
Стерня, мов цифра ...(1)
2. Я загадку вам несу,
Чи то цифру, чи косу.
Зрозуміло, мабуть, всім,
Що коса,то цифра.. .(7)
Виймати горщики з печі.
Ми в цю казку не повірим,
Бо рогачі-то лиш (4)
4. Із зернини виглянув росток
І цифра вийшла для діток
Зерна цього ніхто не їсть,
Бо це звичайна цифра .. .(6)
Ловить рибку невеличку.
Відгадаємо загадку
І впізнаємо ...(9)
Хоче він полинуть в небо.
Та у нього крил нема,
Бо це не лебідь-цифра.. .(2).
В небеса себе піднять.
Це тому, що дуже схожий
Вертоліт на цифру.. .(5).
І зроблю міцного лука.
Нехай стрілу несуть вітри,
А нам залишать цифру ..(3).
Бабу снігову у клас?
Була баба на узліссі,
А для нас - це цифра.. .(8)
10. Дорогих гостей стрічаєм,
Бублики несем до чаю.
Їх багато на столі,
Дуже схожі на нулі.
Може то не бубики,
А звичайні...(0).
Діти, цифри, якими ми зараз користуємось, так і називаються арабськими.
Ось вам цифри всі, малятка,
Цифри, станьте по порядку.
Мабуть, настав час познайомити вас з моєю молодшою донечкою.
У мене, діти, є принцеса.
Розумна, вправна і метка
Над діями вона цариця
І зветься Арифметика.
Арифметика
Добрий день, мої малятка,
Любі хлопчики й дівчатка.
Щиро вас усіх вітаю.
Та, пробачте, поспішаю,
Бо у лісі справу маю.
Я звіряток-пустунят
Арифметиці навчаю.
Діти
А чи можна й нам з тобою?
Арифметика
Добре, всіх візьму з собою.
Допоможете мені вчить звірят в гущавині.
Геометрія
Мене забули ви згадати.
В палати царськії позвати.
Арифметика
Не злись, сестрице, вибач нас.
Що не прийшов для тебе час.
Та коли вже сама з’явилась,
Ласкаво просимо до нас.
Геометрія
Не ображаюся на вас.
Нам познайомитися час
Відрізок, коло чи пряма –
То все парафія моя.
Знайомству дуже рада.
Я - принцеса Геометрія.
А ось мої геометричні фігури.
Точка
Я невидимка. В цьому суть моя
Хоч і одна відома всім і звична
Фігура я - геометрична.
Коли ж багато нас до гурту залучити,
Фігури різні можна утворити.
Кут
Я- кут. І так всі звуть мене.
У мене голова - вершина.
А те, що охрестили ви ногами,
Пробачте, зветься сторонами.
Трикутник
Я трикутником зовусь
І нічого не боюсь.
Я - частина площини,
Маю три кути, три вершини й сторони.
Квадрат
Рекомендуюсь: я - квадрат.
Усяку площу міряю підряд.
І маю я чотири сторони,
Усі однаковісінькі вони.
Прямокутник
Я - прямокутник,
Давно про мене знають всі.
Кути мої - прямі,
І маю я чотири сторони,
Причому протилежні - рівні.
Якщо довжину усіх сторін додати,
То суму цю периметром
Ми будем називати.
Коло
Я - коло, кулі я рівня.
Від мене куля і пішла.
Від мого обертання.
Гінець
До нас в гості завітали Знайко і Незнайко.
Незнайко
Хоч ти смійся, а хоч плач –
Не люблю отих задач.
А чому терплю невдачі?
І серджусь я на задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узять?-
Та знайшов я спосіб кращий,
Тільки відповідь читать!
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров’я не втрачав,
На умову не зважаю:
Раз - помножив, два – додав
Скільки простирадл і ліжок?
Хто там відповіді жде?
До годин додав я кішок
І помножив на людей.
Знайко
Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать.
Може статись - дід за внука
Буде меншим літ на п’ять.
До Свердловська місто Сочі
Ближчим є за Камишлов,
А один індійський хлопчик
Ніл за вечір перейшов.
А друкарська десь машина
Нам дала п’ять тонн вівса...
Що ж Незнайкові поставим за подібні чудеса?
Пісня «Частівки»
Королева
Цей бал міцніше нас здружив.
З цікавістю веселою і дивною наукою.
Щоб вогник знань у класі жив,
Він буде запорукою.
Мов естафету, вогник знань
З рук в руки передайте.
Побільше різних запитань
Дорослим задавайте.
До скорої зустрічі математики - друзі,
В такому ж хорошому щирому крузі.