Урок з математики 4 клас"Геометричні тіла та їх назви. Прості та складені задачі на знаходження швидкості,часу і відстані"

Про матеріал

Розробка цього уроку допоможе учням ознайомитися з геометричними тілами,їх відмінністю від геометричних фігур, навчитися визначати форму кожного із них, знаходити та називати плоскі фігури. Також порівнювати геометричні тіла з архітектурними формами. Важливою частиною уроку є розвиток логічного мислення школярів.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКА УРОКУ

УРОК 58

Тема уроку: Геометричні тіла та їх назви. Прості та складені задачі на знаходження швидкості,часу і відстані

Мета: ознайомити учнів з назвами геометричних тіл; навчити визначати форму кожного із них; знаходити та називати плоскі фігури: трикутник, квадрат, прямокутник, круг на геометричних тілах; порівняння  їх з  архітектурними  формами; проаналізувати значення виразів, складених за даною умови задачі; розвивати логічне мислення.

Обладнання: таблиці «Геометричні тіла», макети геометричних тіл, картинки архітектурних об’єктів, картки для усної лічби,

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

IІ. Контроль, корекція і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

  •                 Прочитати знайдені величини із вправи № 518.
  •                 Пояснити розв’язання задачі № 519.

2. Усні обчислення.

  •                 Знайдіть закономірність, та продовжте ряди чисел:
  •                   0; 10; 22; 36; …; …; … .

-  900 000; 90 000; 9 000; …; …; … .

- 140; 180; 230; 290; …; …; … .

        - 5 348; 5 353; 5 358;, …; …; … .

http://www.zoolog.com.ua/ssavci/gi.gif- 57 430; 57 440; 57 460; …; …; …

3. Математичний диктант.

Запишіть відповіді.

- Вага жирафа  може становити 2 тонни. Скільки це кілограмів?

- Хвіст жирафа подекуди сягає 2,5 метра, скільки це сантиметрів? Зріст новонародженого жирафи становить 1,8 м, скільки це мм?

-  Найбільші наземні м'ясоїдні тварини - Білий ведмідь   і ведмідь кадьяк. Найважчі із зареєстрованих особин білого та бурого ведмедя важили приблизно

http://shostka-flora.in.ua/iphoto/i/6117503553_5dc9326f8d_b.jpg1 000 кг і 1 200 кг, скільки це центнерів?

  •                   Маленькі колібрі роблять приблизно 90 помахів в секунду. Скільки  помахів вони зроблять за 1 хвилину?
  •                   Блакитний кит може з’їсти до 40 мільйонів особин кріля в день. Скільки   кріля він з’їсть за тиждень?

- Ураган рухається зі швидкістю 45км/с. за скільки секунд він подолає 90 км?

Відповіді: 2 000 кг; 250 см; 1 800 мм; 10 ц і 12 ц; 540 помахів; 280 мільйонів кріля; за 2 с.

http://7chudes.in.ua/wp-content/uploads/2010/09/khortitsa114085496850.jpgІІІ. Пояснення нового матеріалу.

1. Підготовча вправа

- Подивіться на малюнок, і скажіть, які ви бачите  геометричні тіла.                                                                     (демонстрація  малюнка)

2. Повторення назви геометричних тіл за вправою № 520.

Ознайомлення з геометричними тілами. Робота з підручником і тілами (на столі вчителя)

- На уроках математики ми ознайомилися з геометричними фігурами: точка, пряма, відрізок, ламані лінії, крива лінія, коло, круг, многокутник, квадрат.

  •                   У старших класах ви будете вивчати геометричні тіла, основними частинами яких є фігури, розглянуті вами в перших – четвертих класах. Такими геометричними тілами є паралелепіпед, куб, піраміда, циліндр, конус, куля.

 

 

 

 

 

 

 

              циліндр                       куб                                               конус

http://www.itchy-animation.co.uk/tutorials/01-intro-02.jpg

 

 

 

 

куля                                         піраміда                              паралелепіпед

 

 

 

 

  •                   Назвіть геометричні тіла та геометричні фігури (учні називають).
  •                   Для нас важливо навчитися розпізнавати й виділяти в цих геометричних тілах знайомі фігури.

             3.  Завдання:

C:\Users\Лунтик\Desktop\матем\images.jpg• Знайти геометричні фігури на геометричних тілах.

  1.               На якому геометричному тілі є така фігура:

У мене ж рівні дві протилежні сторони,

та нерівні сусідні сторони мої.   (Прямокутник)  Покажіть цю фігуру. На якому геометричному тілі ми її можемо побачити? (паралелепіпед)

  1.               Які геометричні тіла ви бачите на малюнку. (демонстрація малюнка) (паралелепіпед, конус, циліндр)
  2.               Маю  я чотири сторони,

Усі однаковісінькі вони.

Я рівні маю ще й діагоналі,

https://lh6.googleusercontent.com/MDDCA5aBoPLBGvMUq7t0q7pQLZwfGSBYuOMqnA8LJJ4IQY6avLHNCsuyyPDKG0a7-c3Qp_nYTeprSraLAz-DQsO8u68EJQkz01l6uVtIG2qNu4fl5EgzdYpRzkbb1OGKHIOXauvOobcВони нарівно ділять всі кути.

Рекомендуюсь. Я — ...  (квадрат)

http://dnz11sh.ucoz.com/_tbkp/1/00000/6d35fd95310b65a0b3c46b6b05f2a66f.png

  1.               Має він вершину,
                                                          Має і основу,
                  А якщо покотиться —
         То по колу знову.
          (Конус)
  2.               Олівці Петрусь узяв,

Швидко щось намалював.

Хоч крути, а хоч верти,

Має тільки три кути.

(Трикутник)

  1.               Не стоїть і не стрибає

Жодного кута не має   (Коло)

VI. Розвиток математичних знань учнів

1.Усна фронтальна робота.

  Завдання № 521, 522, 524.

2. Розв’язання прикладів самостійно

3. Фізкультхвилинка

4. Завдання для опитування

• Назвати величини, що показані на картці, розповісти, як знайти цю величину.

 

 

 

• Яку величину можна знайти за такою схемою?

 

 

 

5. Творча робота над задачею № 525

6. Розв’язання задачі № 526

Прочитайте завдання , зробіть короткий запис.

7. Розв’язання задачі № 527, 528 (усно)

V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

  •                 Сьогодні на уроці ми вчилися…
  •                 Мені сподобалось…
  •                 Я хотів (ла)…
  •                 Я зазнав (ла) труднощів під час…
  •                 Знання мені знадобляться, щоб…
  •                 Я розповім батькам…

VI. Домашнє завдання.

№ 529, 530.

Підготувала вчитель початкових класів комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа – інтернат І – ІІІ ступенів» Запорізької обласної ради Земляна Людмила Анатоліївна, «спеціаліст другої категорії».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
26 січня 2018
Переглядів
8349
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку