Розробка цього уроку допоможе учням ознайомитися з геометричними тілами,їх відмінністю від геометричних фігур, навчитися визначати форму кожного із них, знаходити та називати плоскі фігури. Також порівнювати геометричні тіла з архітектурними формами. Важливою частиною уроку є розвиток логічного мислення школярів.
МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКА УРОКУ
УРОК 58
Тема уроку: Геометричні тіла та їх назви. Прості та складені задачі на знаходження швидкості,часу і відстані
Мета: ознайомити учнів з назвами геометричних тіл; навчити визначати форму кожного із них; знаходити та називати плоскі фігури: трикутник, квадрат, прямокутник, круг на геометричних тілах; порівняння їх з архітектурними формами; проаналізувати значення виразів, складених за даною умови задачі; розвивати логічне мислення.
Обладнання: таблиці «Геометричні тіла», макети геометричних тіл, картинки архітектурних об’єктів, картки для усної лічби,
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
IІ. Контроль, корекція і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Усні обчислення.
- 900 000; 90 000; 9 000; …; …; … .
- 140; 180; 230; 290; …; …; … .
- 5 348; 5 353; 5 358;, …; …; … .
- 57 430; 57 440; 57 460; …; …; …
3. Математичний диктант.
Запишіть відповіді.
- Вага жирафа може становити 2 тонни. Скільки це кілограмів?
- Хвіст жирафа подекуди сягає 2,5 метра, скільки це сантиметрів? Зріст новонародженого жирафи становить 1,8 м, скільки це мм?
- Найбільші наземні м'ясоїдні тварини - Білий ведмідь і ведмідь кадьяк. Найважчі із зареєстрованих особин білого та бурого ведмедя важили приблизно
1 000 кг і 1 200 кг, скільки це центнерів?
- Ураган рухається зі швидкістю 45км/с. за скільки секунд він подолає 90 км?
Відповіді: 2 000 кг; 250 см; 1 800 мм; 10 ц і 12 ц; 540 помахів; 280 мільйонів кріля; за 2 с.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
1. Підготовча вправа
- Подивіться на малюнок, і скажіть, які ви бачите геометричні тіла. (демонстрація малюнка)
2. Повторення назви геометричних тіл за вправою № 520.
Ознайомлення з геометричними тілами. Робота з підручником і тілами (на столі вчителя)
- На уроках математики ми ознайомилися з геометричними фігурами: точка, пряма, відрізок, ламані лінії, крива лінія, коло, круг, многокутник, квадрат.
циліндр куб конус
куля піраміда паралелепіпед
3. Завдання:
• Знайти геометричні фігури на геометричних тілах.
У мене ж рівні дві протилежні сторони,
та нерівні сусідні сторони мої. (Прямокутник) Покажіть цю фігуру. На якому геометричному тілі ми її можемо побачити? (паралелепіпед)
Усі однаковісінькі вони.
Я рівні маю ще й діагоналі,
Вони нарівно ділять всі кути.
Рекомендуюсь. Я — ... (квадрат)
Швидко щось намалював.
Хоч крути, а хоч верти,
Має тільки три кути.
(Трикутник)
Жодного кута не має (Коло)
VI. Розвиток математичних знань учнів
1.Усна фронтальна робота.
Завдання № 521, 522, 524.
2. Розв’язання прикладів самостійно
3. Фізкультхвилинка
4. Завдання для опитування
• Назвати величини, що показані на картці, розповісти, як знайти цю величину.
• Яку величину можна знайти за такою схемою?
5. Творча робота над задачею № 525
6. Розв’язання задачі № 526
Прочитайте завдання , зробіть короткий запис.
7. Розв’язання задачі № 527, 528 (усно)
V. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
VI. Домашнє завдання.
№ 529, 530.
Підготувала вчитель початкових класів комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа – інтернат І – ІІІ ступенів» Запорізької обласної ради Земляна Людмила Анатоліївна, «спеціаліст другої категорії».