Свято-прощання з 1 класом
«Ми тепер не просто діти, ми найсправжні школярі»
МЕТА. У святковій атмосфері показати сформовані знання, вміння, навички, компетентності здобуті учнями у 1 класі. Розвивати творчі можливості і фантазії. Виховувати згуртованість у дитячому колективі.
ХІД СВЯТА
Учитель:
Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні тут в травневий день,
Щоб наших учнів привітати
І провести у другий клас.
Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для вас.
Як перша сходинка до нього,
Для всіх для вас цей перший клас.
Учень:
Наші любі мами й тата!
Ми вам будемо звітувати,
Чого за рік навчились в школі,
Щоб потішити вас доволі.
Учень:
Ми тепер вже не малі,
Ми сьогодні школярі.
На уроках не жували,
Не дрімали і не спали,
Вчились ми сумлінно
І поводились відмінно.
Пісня «Пісня першокласника»
Учень:
Наче вулик, наша школа,
Вся вона гуде, як рій,
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти.
Та – лиш дзвоник задзвенить -
Стане тихо, ніби квіти
Поховались бджоли вмить.
Учень:
Школо наша, школо, мати наша мила,
Ти нас всіх пригорнеш, як голуб під крила.
Ти нас всіх научиш, як у світі жити,
Як зло оминати, а добро чинити.
Учень:
Бджілоньки – на квітоньки,
Дітоньки – до школи.
Там збирають мудрість
Всю, що є навколо!
Учень:
Не лиш той сирітка,
Хто вітця не знає.
Ще гірший сирітка,
Котрий нічого не знає.
Учень:
Вересень, немов учитель,
Двері школи відчинив.
Школярів дзвінком врочистим
До навчання запросив.
Ті, що звались просто діти,
Нині звуться школярі!
Пісня про школу Лариси Андріївни. Слайди першокласників
Учень:
« Школа, - жителька сказала, -
Це не просто гарний дім
І не просто класи, зали –
Треба знати це усім.
В школі всіх наук джерела
Дбало зібрані людьми».
Вч. Наші першокласники провели у школі цілий рік, і ось чого вони навчилися ми зараз побачимо.
(Виходять 3 дітей, серед них хлопчик Микола з портфелем).
Вч. Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку…
2 уч. 2 ведмедика, лопату,
Білочку руду, хвостату,
Лук і стріли, і рушницю
Ще й пухкеньку паляницю.
3 уч. Ще й стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машинку, мило…
Вч. Вже й надворі звечоріло,
Сів Микола, дума думку.
Мик. Чи усе поклав я в сумку?
Учитель: А чи знаєте ви, що потрібно покласти у портфель?
Гра «Перевір свої знання» (діти відповідають хором)
Кожен день щоденно
На урок бере…(щоденник).
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти? (зошит)
Малювати в альбомі всім
Допоможуть…(олівці).
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …(пенали)!
Гра «Хто швидше складе портфель» (тато з сином і мама з дочкою)
Вчитель: Ми побачили, як діти вміють збиратися до школи. Так вони робили протягом цілого року навчання. Але що вони вивчали протягом цілого року, ми зараз почуємо.
1. За час навчання в першім класі
Вивчено 33 літери рідного алфавіту,
Що допоможе нам вивчити
Інші мови світу.
2. Учнями класу пере читано,
Не дочитано, зачитано до дірок
Сто художніх книжок!
3. Списано, не дописано, переписано
В зошитах двісті сторінок.
4. Загублено 5 поганих звичок,
17 авторучок, 20 олівців,
З десяток гумок, 30 ґудзиків,
3 гривні і 52 копійки.
5. Над важкими задачами поламано
5 голів, зламано 4 стільці
Та 6 замків у портфелях і ранцях.
6. Клас живе цікаво і не збирається
Зупинятися на досягнутому!
Базиліо співає. Входить Аліса, кіт замовкає.
Базиліо: Подайте бідному, сліпому,
Глухому і німому (Ой!)
Коту Базиліо.
Аліса: Привіт, Базиліо! Привіт!
Який нечемний, впертий кіт.
Тебе одразу упізнала…
(Кіт не реагує. Лисичка дістає шматочок сала на ниточці.)
А в мене є шматочок сала!
(Кіт радіє, хапає шматочок). Мур-няв!
Аліса: Нарешті ти мене впізнав.
Базиліо: Привіт, Алісо, що хотіла?
Чи так тиняєшся без діла?
Аліса: Та вже не буду я брехати,
З тобою хочу працювати.
Базиліо, ти подивись, яка купа дітей тут!
Базиліо: А що ви тут робите?
Діти: Ми прийшли на свято прощання з 1 класом.
Аліса: Ой-ой-ой! Та навіщо вам та школа?
Базиліо: Лисице Алісо, підкажи,
Дітей дурить допоможи!
Аліса: Хочуть вони всі учитись,
А треба – старанно лінитись.
Базиліо: Коли не будуть уроків вчити,
Нам легко буде їх дурити.
Ну що, второпала, кума?
Аліса: Розумник! В мене слів нема.
Навіть Буратіно не хотів ходити до школи, він продав свій Буквар, щоб піти до театру. А ви, діти, любите театр?
Вчитель: Так, наші діти люблять театр, люблять виступати, але ніхто з них не продав свій буквар. Ось подивіться, які в нас таланти.
Інсценізація « Ходить гарбуз по городу…»
Буквар: Доброго дня, Алісо і Базіліо, Буратіно дійсно проміняв мене на квиток до театру, але наші діти не такі. Вони гарно вивчали мене протягом року. Зараз ми вам покажемо, які ми молодці:
Буквар. Бачите, які ми молодці. Як гарно справилися. (підходить до дітей і обнімає). Мені, здається, що з вами, любі мої діти, працював не лише я один.
Виходить Математика.
Математика
Знайомі з математикою, друзі,
Але за вас радію нині дуже,
Адже в мені завдань, задач багато.
Щоб розв’язати, треба вміти читати.
Під силу вам тепер мої завдання,
Лиш прикладіть до математики старання.
загадки-вірші.
Грались у травиці.
Рижик до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (3+1=4)
В капел юшечках сидять.
Два грибочки, три грибочки.
Разом буде скільки?
Метушаться цуценята:
Двоє – білих, наче сніг,
Двоє – чорних. Скільки всіх?
Дві цукерки мамі дав,
Дві – малій сестричці Олі.
А зосталось скільки в Толі?
Шість березок, три дубочки.
Рахувати сам не вмів,
То зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати,
Та не може полічити.
А ну ж ви допоможіть!
Сто душ може розбудить. Скільки півнів досадити,
Щоб душ двісті розбудити. (1)
Задача 2
А з ним — Петько,
А за тим Маринка, .
За нею Ярина,
А за нею Ганна.
Скільки хлоп'ят всього? (2)
Ще чотири братик дав,
На подвір'ї Ваня сів,
Вісім груш відразу з'їв.
І подумав — чи не мало?
Скільки груш іще зосталось? (0)
Аліса: Молодці! Добре впоралися із завданням. А щоб перепочити, давайте зробимо веселу перерву.
Зіграти хочеться мені
Разом із вами в ТАК чи НІ.
Я вже питання задаю –
Готуйте відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом – НІ чи ТАК.
Базиліо: Будьте уважні, бо ми будемо вас дурити!!!
Чи вміє плавати гусак?
Ну, що на це ти скажеш? (так)
Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом? (ні)
Скажіть мені, червоний мак
Взимку квітне? (ні)
А крокодили на сосні
Свої будують гнізда? (ні)
Чи може вище гір літак
У вишині злетіти? (так)
Узори пишні на вікні
Мороз малює взимку?(так)
До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага? (ні)
Коли розсердиться їжак,
Слона він може з'їсти? (ні)
А під кінець скажіть мені –
Цікава гра у так чи ні? (так)
Базиліо: - Ти знаєш, Алісо, що нам тут робити більше нічого. Учні цього класу добре вивчили буквар, навчились читати, рахувати, стали кмітливі, розумні, уважні. І нам немає більш кого дурити. Повертаємося до нашої казки, будемо чекати на наступних менших учнів. До побачення! (ВИХОДЯТЬ ІЗ СЦЕНИ). Букваре, ти з нами???
Буквар: Так я з вами… Моя роль уже виконана. Бажаю вам, діти, гарно навчатися і чемними, добрими людьми стати. Не забувайте і бувайте…. Математико, до побачення в наступному першому класі.
Вчитель: А тепер ще одна сторінка із життя нашого класу. Вона присвячена батькам.
Хлопчик із своїм татком.
Хл. Тату, сьогодні після обіду ти повинен піти на маленькі батьківські збори.
Тато. Що це за маленькі батьківські збори?
Хл. Так на них будуть тільки ти і наша вчителька.
Мама і хлопчик.
Хл. Мамо, яку сорочку ти мені даси сьогодні в школу?
Мама. З коротким рукавом. А що?
Хл. Так щоб я знав, доки руки мити.
Хлопчик із татом.
Тато. Сашко, ти що до школи не йдеш?
Хл. Ні!
Тато. Чому?
Хл. Вчителька просила, щоб до школи сьогодні прийшов ти.
Мама з дочкою.
Мама. Як же це так, дочко. Я ж просила тебе, коли йшла на роботу, щоб ти підмела в кімнаті. А ти цілий день прогуляла і забула про моє прохання.
Дів. Чого це я забула. Я весь час тільки і думала, чи будеш ти мене сварити за те, що я не підмела.
Учень. От батьки в нас молодці!
Держать міцно нас в руці.
Просимо нас не відпускати!
Щоб всю школу не злякати.
Вч. Яке ж свято обходиться без жартів? Ось і ми сьогодні пожартували.
Учень. Сьогодні ми говоримо велике спасибі нашим батькам, які нам допомагали в навчанні, вчилися разом з нами.
За те, що раненько вставали.
За те, що до школи водили.
За те, що втоми ніколи не знали.
Палке вам, велике спасибі.
Ми любим вас, кохані мами й тата.
Ми вам бажаємо здоров’ячка багато.
Ми хочемо, щоб завжди ви раділи.
І щоб в житті ніколи не хворіли.
Найдобріша, найкраща матусю рідненька!
Тобі я вклоняюся дуже низенько.
За сонечко ясне, за серце прекрасне,
За те, що добром зігріваєш мене
Дорогий татусю!Ти найкращий в світі!
Мудрий і розумний,сильний, дорогий!
Хай в житті твоєму ясно сонце світить,
Поряд завжди будуть люди дорогі.
Ми вам обіцяємо: учитись, дружити,
Гарні оцінки додому носити,
Щоб дарувати радість вам,
Любесеньким нашим батькам.
Пісня «про маму»
1 уч. На святі веселому ми побували.
2 уч. Співали, сміялись та жартували.
3 уч. Та скільки б не гуляли, а кінчати час.
Всі. Щиру ви подяку всі прийміть від нас.
Вч. Шановні батьки! Цього року ваші діти закінчили 1 клас з гарними результатами і переведені до 2 класу.
Висловлюю вам щиру подяку за ваше піклування у вихованні ваших дітей. Бажаю вам і вашим дітям добре відпочити влітку, набратися сил, здоров’я для відмінного навчання у 2 класі.
(вручення зошитів «Веселі канікули»)
Пісня «То не є проблема»