Свято прощання з Букварем
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.
Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.
Виховувати у дітей любов до книги,рідної школи,навчання; дружні стосунки, родинні почуття.
Обладнання: «Сонечко і сонячні промінчики», макети книг, корони з літерами, телефон, картки із завданнями.
Хід свята
Ведуча :
-Добридень! Раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що, усі зібралися у залі?
Ведучий :
-Та ні, когось не вистачає…
Ведуча:
-Кого? Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.
Ведучі (пісня на мелодію « Буратіно»)
До школи радо хто спішить?
Старанно хто уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читать-писать?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?
ШКО-ЛЯ-РІ!
Хто радує і тат, і мам?
Хто кожну справу робить сам?
Хто дружно й весело співа,
Родину щастям зігріва?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?
ШКО-ЛЯ-РІ!
1. Що це нині тут за свято
Що людей тут так багато?
Ти не знаєш? Мусиш знати:
Ми прийшли тут святкувати.
Тато, мама, ти і я –
Гарне свято Букваря!
2. Увага! Увага! Шановні друзі!
Ми зустрілись сьогодні в тіснім нашім крузі.
У радісний святковий час,
Бо всі закінчили вже перший клас.
3. Наш дзвінок веселий кличе
Друзів і батьків на свято:
Не запізнюйтеся! Швидше!
Час з Буквариком прощатись!
4. Любі гості, мами й тата.
В нас Букварикове свято!
Добре що прийшли до нас
Ви у гості в перший клас.
5. Наш клас – одна шкільна родина,
І цілий рік ми разом вчились і росли,
Дівчатка й хлопчики,
Веселі і кмітливі,
Чудові однокласники мої.
Пісня «Ми першокласники»
6. Усі зібрались в цьому залі,
Бо нині свято Букваря.
Нам трішки сумно, трішки шкода, -
Прощання надійшла пора.
7. Є святкових днів багато
На листках календаря,
А між ними й наше свято –
Вшанування Букваря.
8. Свято гарним вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
9. Буквар взяли ми перший раз,
Як прийшли у перший клас.
І як нам радісно сказати,
Тепер вже вміємо читати.
10. День вітання і прощання-
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
11. Ми букви старанно вивчали
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
Перекличка літер
Ведучий
А зараз зробимо перекличку
І буде в нас вона незвична.
Алфавіт згадати готові ви?
Тоді 1,2,3 – кожна літера себе назви!
А, Бе, Ве, Ге, Ге, Де – вас вітає 1-Б!
Е,Є, Же, Зе, И, І, Йот,Ка – вас вітає 1-А!
О, Пе, еР, еС, Те – вас вітає 1-В!
У,еФ, Ха, Це, Че, Ша – солов’їна мова наша.
Ща, ь, Ю, Я – нею розмовляє вся наша сім’я !
12. Ми усіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо.
Усі вже букви знаємо,
Книжки читати вміємо.
13. Букварик – це розумна книга,
Друг і порадник школяра.
Його шанує й любить дуже,
Уся весела дітвора.
14. Ми всі читаєм залюбки,
Гартуємось ,міцніємо,
Читаєм з захватом книжки
І про майбутнє мріємо.
15. Без Букваря незвично буде трішки,
Але ж до всього треба нам звикати.
Ми в цьому році дуже гарні книжки
Вже самостійно будемо читати.
16. Нам Буквар вже не потрібний
Гордо кажуть першачки.
– Ми читаємо несхибно
Пишемо букви й палички.
17. Ми Букварика сьогодні
Запросили в перший клас.
Скажемо йому: «Спасибі,
Що навчив читати нас!»
18. Тож нам з Буквариком прощатись
Настав такий прощальний час.
Чому ж улюбленої книжки
Нема ще й досі серед нас.
Пісня «Беру до рук Букварика»
Ведуча :
«Дорогі мої першокласники, мене викрав чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви подолаєте всі перешкоди. Будьте сміливими. Я з нетерпінням чекаю визволення.
Ведучий :
Діти :
- Так
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).
Циганка:
- А ви хто такі?
Діти :
- Ми першокласники.
Циганка:
- Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень:
- Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати промінчик.
Циганка:
- Який промінчик? Краще в карти зі мною пограйте.
Учень:
- А хіба дітям можна в карти грати?
Вчителька:
- Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.
(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).
Циганка:
Вгадали.
Учень:
А ми не гадаємо, ми рахуємо. Віддавай промінчика.
Циганка :
( під музику виходять Мальвіна і Буратіно)
Мальвіна :
Буратіно :
Мальвіна :
Буратіно :
Мальвіна :
Новий дім несу в руці,двері в ньому на замку,
А живуть в будинку тім книжки,ручки ,олівці.
Буратіно :
Що ,це так? Підкажіть, діти!
Діти:
Буратіно:
Мальвіна:
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам …..
Буратіно:
- Самовар!
Діти:
Мальвіна:
Зявляється Фея і танцює під пісню « Я нічна фея»
Фея :
Щоб усі вас поважали,
Щоб любили і пишались
Не багато і не мало
Треба знати 10 правил.
1.Як прокинувся – вставай, ліні волі не (давай).
2.Квіточка роса умила , а тебе умиє(мило).
3.Вранці ти не поспішай, подивись спочатку, чи нічого не забули, чи в портфелі все в ( порядку).
4.І дивись – не барись, в школу швидко-швидко(мчись).
5.Не носи в кишені жуйку, яблучко і булку, кнопки, цвяхи, сірники, а носи ( носовички).
6.Будь охайним завжди сам, уникай дірок і (плям).
7.Вдома рідним не груби , менших захищай (завжди).
8.В школі , в класі не брудни, сміття бачиш( прибери).
9.Скільки в небі світить ясних зірочок, скільки в щоденнику повинно бути гарних(оцінок).
10.Щоб тобою всі пишались, перехожі озирались. Так роби, щоб люди звикли: ти завжди у всьому(приклад).
Діти :
Фея:
(З’являється Пеппі Довга Панчоха). Танець Пеппі
Пеппі:
- Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам промінчик.
( діти виконують частівки)
Пеппі:
Здається ви мене переконали. Промінчик ваш. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?(4-й промінчик)
(Пеппі віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика і з’являється Шапокляк).
Шапокляк:
- Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам промінчик чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свій промінчик. Відповідайте: -так чи – ні!
– Треба гарно вам читати?
– Треба менших ображати?
– На перервах верещати?
– Парти всі розмалювати?
– Друзів треба виручати?
– Треба слухати матусю?
– Тоді дратуйте хоч бабусю!
– У класі вибийте шибки!
– Вчительці робіть все навпаки!
– Чи хочете друзями моїми стати?
– Та я ж вас краще вчительки буду навчати!
-Тоді беріть промінчик і забирайтеся геть.
( Під музику виходять Маша і Ведмідь)
Ведмідь
Добрий день, 1 клас!
Ми з Машею раді бачити Вас!
Машо, ти вивчила букви усі?
Бо не зареєструєшся у фейсбукварі! (сердито)
Маша
Привіт первачки! (весело)
Не звертайте увагу на його балачки.(Махає рукою)
Ой, як він мене дістав! Мабуть, не з тої лапи встав?
Звичайно , букви я довчила… (тихіше до залу) майже всі.
Мишко, не бурчи, краще в інтернет зайди.
До речі, вчора я змінила твій пароль?
Записуй швидше: «Маша – мій король!»
Чула, промінчик шукає ваш клас.
Розсмішіть нас з Мишком і він Ваш!
(Жарти, смішинки у виконанні дітей).
На уроці вчителька звертається :
— Підкажи-но мені, будь ласка, Грицю, на чому ми зупинилися минулого разу?
— Вибачте, Світлано Володимирівно, але я також забув.
Маша:
- Ой, як мені смішно! Забирайте промінчик, але за однієї умови: я залишаюся з вами.
(Незнайко сидить на килимі і вчить букви)
Незнайко:
-А чого ви всі тут зібралися? Вам не ліньки? Краще б удома, на ліжку лежали.
Діти:
-Ми в школу ходимо. Букви вчимо.
Незнайко:
- Що? Букви вчите?! Навіщо? Яка з того користь? Спробуй всі вивчити (тикає пальцем). Оце бублик якийсь (о), а це неначе хвіртка (и), а ця на жука схожа (ж), а ця…
Учитель:
- Який сором, Незнайку! У твоєму віці літер не знати! Ти подивися, як читають діти. Хто найперший складе слова?
(гра живі букви)
А, О, Л, К, Ш (школа).
Е, А, С, В, Н (весна).
-Цікава гра? Бачиш, Незнайку, як важливо знати літери. Радимо й тобі не лінуватися, а за розум братися, за букваря.
Діти:
Незнайко:
- Що? Що? Віддати за просто так, ні так не годиться! Спочатку допоможете мені виконати домашнє завдання, а потім отримаєте промінчик. Та ось біда, читати я ще добре не вмію, а уроків багато, чи допоможете мені, друзі?
Гра «Яка буква тут зайва?»
А О П У И І Е (буква «пе»).
Незнайко (до дітей)
-Добре, що ви такі розумні, а мені ще вчитись і вчитись. А це не для мене… Ці підручники огидні, мені й даром не потрібні. Забирайте, дітвора, я пішов, мені пора. (Віддає промінчик )
Учитель:
-Зачекай, Незнайку! Бачиш як важливо знати літери. Радимо й тобі не лінуватися, а за розум братися, вчитися читати. Не гнівайся, запрошуємо тебе до нас на свято.
Незнайко:
-Добре, дякую.
Вчитель :
Діти :
Поліцейські
1.
Добрий день. А ось і ми – поліція нова
Знаємо свої права.
Маємо машину з мигалкою,
вміємо користуватись навіть селфіпалкою.
2.
Колись ми, як і ви ,читали в Букварі.
Мали форму шкільну, а зараз маємо ось яку! (хвалиться)
Новий район патрулювали і
Про свято ваше по рації нам передали.
3.
Захотіли ми до вас завітати,
Своє навчання в школі пригадати.
Не самі прийшли – ще й Букварика привезли.
4.
Він спішив до вас на свято,
Казав, що має справ багато.
Хоче з вами попрощатися,
Влітку на Багамах відпочити,
Щоб 1-го вересня вже інших дітей вчити.
Виходить Букварик
Бо веселе свято я сьогодні маю.
Я щасливий Букварик: я тому радію,
Що всі діти в першім класі
Вже читати вміють.
За науку в перші дні, що ви скажете мені?
19. Сідай Букварику спочинь,
Тобі ці жарти і пісні,
Тобі палкі привіти, дружні,
Вітання наші голосні.
20. Ми Букварик почали
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
21. Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
22. А як важко було нам
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
23. Ох за них нам попадало,
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
24. Такі муки ми терпіли,
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
25. Ой було мороки з нами
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
26. Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
27. А нині любо слухати,
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
28. Про труднощі пережиті,
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
Пісня „Гей, чули, чули, чули …” (на мелодію пісні „Із сиром пироги”)
Букварик :
29. Беру Буквар в останній раз,
Несу його в просторий клас.
І рідний книзі у журбі
Шепочу « Дякую тобі».
30.Ти перша книжечко моя,
Тепер читати вмію я,
Багато в світі є книжок
А ти найперша – мій дружок!
Букварик
Хочу я іще почути, ким з вас кожен хоче бути.
Бо поставив за мету:
Скоро стану президентом,
Тільки трохи підросту.
Бо вирішила вже давно:
Хочу бути я артисткою,
А може зіркою кіно.
Може, в бізнес я піду.
Чи фотомоделлю стану,
Як за зростом підійду.
Полюбляю рахувати.
Всім робитиму уколи.
Коли трохи підросту.
А ,можливо, парашутистом,
Полюбляю висоту.
Бо люблю голосувати..
Кажуть роки швидко мчать.
В школі нас всього навчать
Разом:
Букварик :
-У мене для вас є сюрприз. Це підручники нові для навчання дітворі.
(Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)
Читанка:
Я ваша перша читанка,
Красива в мене свитонька.
Цікаві сторінки, є вірші і казки.
Покажу вам сто земель
І космічний корабель.
Даруватиму щодня
І забави, і знання.
Рідна мова:
Як найчарівніша колискова
Плекає вас з дитинства рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
То словом догани, то доброю ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком.
Шануйте, друзі, цю гарну книжку.
Кома
Крапка
Тире
Знак питання
Знак оклику
Від першого вересня і до сьогоднішнього дня з нами були наші батьки. Вони допомагали нам вчитися. Побажаємо їм сили і наснаги.
Ми вітаємо татусів і мам
За турботу, за терпіння щиро дякуємо вам. (хором)
Скоро підемо в клас наступний,
Вітер хай нам дме попутний.
Ну, а вчителька як буде?
Що покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас.
Пісня «Прощавай, букварик»
Буквар :
Прошу вас я не лінуватись
І вчить уроки день при дні.
І берегти книжки! Віднині
найкращі друзі вам вони.
Ви всі знаєте її, в неї очі, як у мене карі,
Вона вимоглива, привітна і все помічає
Всіх учнів по імені знає.
В закладі нашім – головна.
Відгадайте, хто вона? Ну ,звичайно,
Директор школи – Ірина Володимирівна.
Ведуча.
( Вручення дипломів, посвідчень)
Вчитель:
Прощання — це, мабуть, завжди сумно, залишається щось знайоме, рідне, миле, легке. А попереду — невідоме, незнайоме, нові відкриття, нові знання, нові друзі. Наше прощання з Букварем також сумним не буде, бо це — святкування перших досягнень у навчанні, а попереду у вас багато шкільних років, цікавих уроків. Але в житті кожної людини найкращим і найпам'ятнішим завжди залишається перший клас.
І на згадку про наше свято я хочу вручити нашим першокласникам солодкі підкови, як символ успіху.