Математика
Тема: Половина, третина, чверть. Дії з іменованими числами. Складання
задач за схемами виразів.
Мета: Ознайомити учнів з поділом на рівні частини; дати уявлення про
половину, третину, чверть числа; вправляти у виконанні дій з
іменованими числами; формувати уміння складати задачі на дві дії
за схемою виразу.
Обладнання: Таблиці усних обчислень, перфокартки, смужки різної
довжини , геометричні фігури, сигнальні картки,
математичні віяла.
Зміст уроку
І Організація класу.
ІІ Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усний рахунок:
1) Повторення таблиці множення і ділення на 4 (ланцюжком).
2) Робота з перфокартами.
3) Індивідуальні картки (двоє учнів біля дошки):
36- 32:4 45-3*6
24:3+57 31+4*7
4) Гра «Футбол»
40
45
43 - фут. м’яч = 38
47
44
2. Хвилинка каліграфії
Скільки лапок у шести качечок?
10л молока розлили у глечики по 2л в кожен. Скільки глечиків наповнили молоком?
Периметр прямокутника 16см. Знайти довжину однієї сторони?
Периметр трикутника 9см. Знайти довжину однієї з сторін.?
Скільки ніжок у шести поросяток?
Три коробки печива коштують 18грн. Яка ціна однієї коробки.?
На кожній з двох клумб посадили по 5 кущів троянд. Скільки кущів троянд посадили на двох клумбах?
Скільки крил у 4 гусей?, 6 гусей?, 8 гусей?
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
1.Підготовча робота
Задача. 8 зошитів роздали двом учням порівну. Скільки зошитів отримав кожен учень?
- Що означає порівну?
- Про що запитується в задачі?
- То скільки зошитів одержав кожен учень?
- Можна сказати, що учень отримав половину усіх зошитів?
- Чому?
2.Пояснення нового матеріалу.
Всі ви бачили половину хліба, кавуна чи дині. Візьміть яблуко і поділіть на дві рівні частини .Це - половина яблука. Половина – це одна з двох рівних частин.
Робота з таблицею 83. Поділ на рівні частини.
Робота з підручником ст..139
Робота з математичними віялами.
ІV Фізкультфилинка.
V Розвиток математичних знань
1.Дії з іменованими числами №848
2. Складання задач за схемою виразів.
12+(12-3) 9+7:2 ?*?+?
3. Робота в парах (числові вирази).
4. Робота в групах (задачі)
VІ Підсумок уроку
1. Гра» Комп’ютер»
2. Лабіринт.
VІІ Домашнє завдання №851, 852 ст.140