Т.Г. Шевченко - великий співець України

Про матеріал
Мета: розширити знання учнів про життєвий шлях Т. Г. Шевченка; ознайомити учнів з красою, неповторністю чарівного слова Кобзаря; розвивати пам’ять, мислення, увагу, вміння робити висновки з прочитаного; виховувати любов і повагу до світлого образу поета.
Перегляд файлу

Мета: розширити знання учнів про життєвий шлях  Т. Г. Шевченка; ознайомити учнів з красою, неповторністю чарівного слова Кобзаря; розвивати пам’ять, мислення, увагу, вміння робити   висновки з  прочитаного; виховувати любов і повагу до світлого образу поета

Хіт уроку

  1. Організаційний момент

Ти мусиш нам співця назвати

Адже умів лиш він один

Рабів німих так захищати.

А хто так оспівав, як він,

Садок вишневий коло хати?

На доці зашифроване ім’я славного співця України. Пригадайте, хто він?

 Шевченко- наша слава, наш співець,

І за волю, за державу Богом даним наш борець.

  1. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми поговоримо про творчість великого поета Т. Г. Шевченка.

  1. Розповідь з елементами бесіди

   У кожного народу є великі поети, яких знають усі: і дорослі, і малі. Для українського народу  таким поетом  є Т. Г. Шевченко. Завдяки турботам видатних митців (К. Брюллова, В. Григоровича, О. Венеціанова) у 24 роки Шевченко був викуплений з кріпацтва і почав навчатися малярства в Академії,  в Петербурзі. Поряд з цим він написав  вірші про Україну, які захоплено слухали його друзі, знайомі, і радили видати їх окремою книгою.

Щоб дізнатися , як називалася  перша опублікована   збірка поезій великого митця , пропоную розгадати кросворд.

-Зацвіла у лузі червона …(калина)

-Зоре моя вечірняя, зійди над…(горою)

-Між ярами, між ставами…(верби) зеленіють.

-Закувала …(зозуленька)

-Любо, любо стало, пташечка…(зраділа)

-Червоніє за горою …(плутагар) співає.

Вірно, здогадалися , свою невеличку збірку поезії назвав «Кобзар». Згодом ця назва стала символом усієї творчості поета. Сьогодні ми почнемо мандрувати поетичними стежками великого Кобзаря.

  1. Словникова робота в парах

 Я прочитаю вірш «І досі сниться: під горою…» Зверніть увагу на розділові знаки, де потрібно зробити найдовшу паузу? Які дві картини зображено у вірші? З яким почуттям описує хату, матір? Які слова для цього вживає? Як члени родини ставляться один до одного? Знайдіть і доведіть рядками вірша. (діти задають питання один одному, та по черзі відповідають, при цьому добирають влучні слова з вірша).

Хатинка (яка?) біленька;   дід (який?) сивий:  дитя (яке?) кучеряве;    мати (яка?) весела.

  1. Фізкультхвилинка

У двері стукає фізкультхвилинка

Уже затерпла у діток спинка.

Тягнемо до сонця маленькі руки

 І присідаємо без муки.

 А тепер встали і ледь прогнулись.

 Хвилинка минула, а ми й не проснулись.

  1. Творча робота над ілюстрацією

Учні демонструють свої малюнки, виразно зачитують рядки вірша, які вони проілюстрували. Діляться своїми емоціями .

  1. Підсумок уроку

Пам’ятайте народ свого Кобзаря, вшановує його пам’ять, іменем Шевченка названо вулиці, театри. Створено ряд музеїв поета. Особливе місце, зв’язне з вшануванням пам’яті Т.Шевченка, належить всесвітньо відомій Тарасовій горі, де поховано великого кобзаря.

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку