Т.Г.Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало ...» .ТЛ:прийом контрасту

Про матеріал
роектна діяльність допомагає усвідомити відповідальність кожного за спільну справу, підвищити рівень особистої участі, якомога ефективніше виконати роботу та представити свій результат.
Перегляд файлу

ТЕМА. Т.Г.Шевченко. Повторення життєпису поета.

«Мені тринадцятий минало ...» .ТЛ:прийом контрасту

МЕТА: поглибити знання учнів про життя і творчість Т.Шевченка; проаналізувати його творчу спадщину;ознайомити з поезією-роздумом про сирітське дитинство «Мені тринадцятий минало»; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, увагу, спостережливість, допитливість; формувати світогляд школярів; виховувати почуття пошани, поваги до творчості Т.Шевченка, рідного краю, народу,прищеплювати риси доброти, співчуття, інтерес до наслідків власної праці.

ОБЛАДНАННЯ: портрет Т.Г.Шевченка, проектні роботи учнів,    картини Т.Шевченка, виставка творів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку :захист творчого проекту

КЛЮЧОВЕ ПИТАННЯ: Яким був життєвий і творчий шлях

Т.Г.Шевченка?

Епіграф: Т.Г.Шевченко! Досить було однієї людини,

Щоб врятувати цілий народ, цілу націю.

Остап Вишня

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. З'ясування емоційної готовності учнів до уроку. Мотивація
навчальної діяльності школярів.

« Незакінчене речення»

Поміркуйте , яких навчальних результатів ви прагнете досягти , і закінчіть подані речення.

-Перед уроком я хвилююсь, оскільки...

 -На цьому уроці я сподіваюсь...

-Від цього уроку я очікую...

III. Актуалізація опорних, знань у формі бесіди за питаннями Метод «Мікрофон»

-Хто такий Т.Шевченко?

- Які творчі здібності мав Шевченко?

-Як наш народ вшановує пам'ять великого українського митця сьогодні?

IV. Оголошення теми, мети уроку. 1.Запис у зошит теми й епіграфа.

 2. «Мозковий штурм»

 -Як ви розумієте епіграф уроку?

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Вступне слово вчителя.

Шановні учні! Ми зібралися, щоб глибше пізнати і дослідити життєвий і творчий шлях провісника долі українського народу, визначного діяча нашої культури Т.Г.Шевченка. Він є гордістю українського народу, його славою. Ця людина знана в усіх куточках світу, а твори його відомі кожному серцю. Проте доля його була драматичною.

2,Відеозапис «Обличчя української історії, Т.Г.Шевченко»

З.Слово вчителя

Допоможуть нам у захисті проекту творчі групи, які мали випереджувальні завдання щодо проектної діяльності.

   1 група «Біографи»;

  1. група «Творча лабораторія»
  2. група «Мистецтвознавці»
  3. група «Літературний ексклюзив»
    Завдання груп

Біографи

 

 

глибше дослідити життєвий шлях

письменника, родинні зв'язки, навчання,

суспільну діяльність    

Творча лабораторія

 

 

 

дослідити творчість Шевченка,

проаналізувати твір, «Мені тринадцятий

минало», визначити теми, ідею,художні

засоби

 

ММистецтвознавці

 

 

 

вивчити живописну спадщину, показати  шляхи становлення Шевченка як  художника

 

 

Літературний ексклюзив

 

 

дати визначення поняття «прийом контрасту»,словникова робота , написати
акровірш до слова «Кобзар»

 

_________________________________

4. Робота в групах

 

5. Презентація  результату роботи над проектом.

Виступи груп.

6.Скласти «доміно» життєвого і творчого шляху письменника.

 7. Оформлення стінгазети.

8.Рольова гра «Зустріч з поетом»

VI. Підсумки уроку
1 . «Дерево пізнання»

Учні на липких аркушах записують, про що вони дізнались на уроці, коли вивчали творчість Т.Г.Шевченка, зачитують написане і приклеюють аркуш на гілках намальованого дерева.

2.Узагальнення вивченого вчителем

Т.Шевченко - центральна постать в українській літературі, у всій українській духовності. Його творчість виняткове, абсолютно неповторне явище в історії світової культури. Він глибоко розкрив

українську душу, осмислив минуле, сучасне й майбутнє України, Його творчість стала основою формування сучасної української нації.

3.Оцінювання.

VII. Домашнє завдання

I рівень: Навчитись виразно читати та вміти аналізувати поезію
«Мені тринадцятий минало,.»

II рівень: Скласти кросворд на тему: «Життєвий та. творчий шлях
Т.Шевченка»

 

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку