Таємниці космосу. Чи можливе на Землі життя без Сонця?

Про матеріал
Інтегроване заняття з теми "Таємниці космосу. Чи можливе на Землі життя без Сонця?" в цікавій та доступній формі знайомить дітей мллодшого шкільного вікуі з значення Сонця для життя на Землі та формує навички дослідницької діяльності, вчить класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті
Перегляд файлу

 

 Інтегроване  заняття 

                   з  курсу

          Я  досліджую  світ.

 

 

Тема тижня:

Таємниці  космосу.

Чи  можливе  на  Землі  життя  без Сонця?

 

 

 

 

 

 

                                МАНЬКО ОЛЬГА ВАЛЕРІЇВНА

                               Вчитель  початкових класів

                              Лиманської ЗОШ      І – ІІІст.

                    2019р

 

 

ОРІЄНТОВНІ  ДОСЛІДНИЦЬКІ  ЗАПИТАННЯ:

  • Що  можна  побачити  в  космосі?
  • Чи  може  день  «наздогнати» ніч?
  • Чи  можливе  на Землі  життя  без  Сонця?

Завдання уроку:

  • Вчити  спостерігати  за  добовими  змінами  в  природі
  • Дослідити  значення Сонця  для  життя на  Землі
  • Виявити  причиново – наслідкові  зв’язки  між обертанням  Землі  навколо  своєї  осі  та  зміною  частин  доби.
  • Формувати  навички  дослідницької  діяльності, класифікувати,  узагальнювати  набуті  знання  та  використовувати  їх  у  повсякденному  житті
  • Навчати  висловлювати  свою  думку,  активно  слухати  в  умовах  усного   спілкування, 

 

І. Ранкова зустріч

1. Вітання учнів у колі.

Привітайтеся з учнями та попросіть їх привітатися один з одним. Миле вранці привітання —

                     Це від серця побажання:

                    Хай тобі цей день сміється,

                  Добре вчитися вдається,

                   Хай живуть між нас забави,

                 Гарні вчинки, добрі справи!

 

Послухайте пісню Анна Олєйнікова - Сонечко(режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=lw1XZJDLCJU).     Обговорення  змісту  та  емоційного  забарвлення  музичного  твору

2. Групове заняття.

Рухлива гра «Дарує сонечко промені»

Мета: сприяти фізичному розвитку, розвитку спритності, орієнтування у просторі, доброзичливому відношенню один до одного.
Заздалегідь виготовлене з тканини або картону сонце з променями (розмір d= 1,5 м разом з променями) кладеться на підлогу.
Вчитель збирає дітей закличкой: 
- Кожен промінь сонця знайди,
І зігрітися поспіши.

Діти встають навколо сонечка і ведуть хоровод:
Сонечко дарує нам світло і тепло,
Промінчики сонця знайти так легко,
Будемо у сонечка поруч вставати,
нас  воно буде   теплом зігрівати .
                                                 (Гравці встають на промені.)

 

 

 

 

3. Новина дня.

Вивішую повідомлення на дошці щоденних новин

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1klas/1klas.files/image605.jpg

ІІ. Відгадування загадки для повідомлення завдань дня та ознайомлення з буквою «С»

Загадую  дітям загадку та після її відгадування повідомляю завдання дня.


 Хто однаково всіх любить,

 Всіх однаково голубить?

Кожний скоса тільки гляне,

А обняти не дістане. (Сонце)


Пишу на дошці слово «Сонце». Запитую дітей, з якої букви починається слово «Сонце»

Артикуляційні  вправи  на  закріплення  звука «С»

Картинки по запросу артикуляційні вправи на звук с
 

Тренувальні  вправи  в  написанні.

Пропоную написати букву «С» у повітрі, пальчиком на піску, манній крупі або викласти з  квасолі, зліпити з пластиліну.

Пальчикова гра «Кожен промінчик сонечка»

Мета: розвиток дрібної моторики, мовленнєвий розвиток. 

Промінчик  и  сонце  на  небо  пускає,

кожного  привітним  словом  зустрічає.

Цей  промінчик – пустотливий,

цей  промінчик  золотий,

цей  промінчик   - добренький,

цей  тоненький  промінчик,

Картинки по запросу артикуляційні вправи на звук сцей – посміхається,  мізинцем  називається.

 (По черзі загинаємо пальчики, починаючи з великого)

                   Гра - експеримент «Сонячний зайчики»

Мета: вчити класифікувати предмети по здатності відбивати світлові промені, робити висновки, закріплення поняття «світловідбиваючий».
Вчитель: Діти, подивіться у вікно - яке сонечко сьогодні яскраве. Що  дарує  нам  сонце?

Діти:тепло,світло
Вчитель: А ще воно дарує нам своїх маленьких друзів – ось  послухайте  загадку :

Скаче  зайчик  по   доріжці

Він  на  стінці,  на   віконці

Зайчик  цей  не  простий,

Не  пухнастий -  золотий!

Сонце зайчику найкращий друг.

Ти  поглянь  скоріш   навколо –

Що  за  диво  зайчик цей –

Спробуй, відгадай!

Діти: Сонячний зайчик
Вчитель: Подивіться, у нас на столі багато різних предметів.
Підійдіть, візьміть в руки і поверніться до сонця. Ви звернули увагу, що не у всіх з'явилися сонячні зайчики? Значить не всі предмети відбивають сонячне світло. 
Давайте розділимо їх на дві групи. На стіл, де намальоване сонечко, ми покладемо світловідбиваючі предмети. Діти, вам знайоме це слово «світловідбиваючий» ? Це означає?
Діти: Той який відбиває сонячні промені.
Вчитель: Давайте повторимо : світловідбиваючий. Які предмети ми відносимо до світловідбиваючим?
Діти називають предмети
Вчитель: А на другий стіл, де намальована тінь, покладемо предмет невідбиваючий світло. Які це предмети?
Ось ми і впоралися із завданням. А тепер можна пограти з сонячними зайчиками.

(За  допомогою  різних  предметів (скло, дзеркальця) діти  утворюють  сонячні  зайчики  та  вимірюють  їх  довжину  за  допомогою    мірної  стрічки)

 

 

Роздаю дітям аркуш із колом. Скажіть, що це - сонечко, яке «загубило» свої промінчики. Прошу дітей накреслити сонечку 9 промінчиків: 5 промінчиків довжиною 3 см, а 4 промінчики - 5 см.

Дидактична гра «Збери сонечко»

Мета: закріпити позначення цифр, прямого і зворотного рахунку в межах 10.
Для гри вам буде потрібно круг жовтого кольору - це сонце. І промені з цифрами 1-10. Як  у вигляді кріпильного матеріалу можна використовувати липку стрічку (або липучки), яку використовують для взуття.

Гра з прищіпками «променисте Сонечко»

Мета: розвиток дрібної моторики рук, закріплення кольору
Вчитель: діти, скажіть, а сонце яке.
Діти: Жовте, кругле, тепле.
Вчитель: Правильно! У нас з вами на столі лежать різні фігури ( на столі лежать різні за кольором геометричні фігури-квадрати, трикутники, кола). Щоб зробити сонечко, яка фігура нам знадобиться.
Діти: Жовтий круг!
Вчитель: Вірно! Візьміть собі кожен по жовтому колі. Але ось чого-то нашим сонечком не вистачає?!
Діти: Промінчиків.
Вчитель: Зробимо промінчики з прищіпок. Якщо сонечко у нас жовте, то і промінчики теж жовті (вибирають тільки жовті прищіпки).

_ А  які  слова  ви  занаєте  у  яких  є звук «С»

Прошу дітей відшукати на картці зображення предметів, у назвах яких є буква «С» та розмалювати їх.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1klas/1klas.files/image607.jpg

ІІІ. Читання казки   Ірини  Прокопенко «Сонце і Сонечко»

· Запитую дітей, чи знають вони, яку  користь  приносить сонечко?

· Пропоную прочитати казку, яка може дати відповідь на їхні запитання.

 

· Запитую дітей, як могли розвиватися події, описані в казці, далі? Вислухайте всі можливі припущення дітей.

Сонце та сонечко

 

Віра Артамонова. Сонечко казало правду. Збірка ілюстрованих оповідань для дітей. Малюнки Лесі Гармизи. Оповідання Сонечко казало правдуПокажіть дітям ілюстрації, за змістом яких попросіть відтворити продовження казки (за матеріалами сайту  https://mala.storinka.org/віра-артамонова-сонечко-казало-п.

                    ВІРА  АРТАМОНОВА

СОНЕЧКО КАЗАЛО ПРАВДУ

Оповідання

Віра Артамонова. Сонечко казало правду. Збірка ілюстрованих оповідань для дітей. Малюнки Лесі Гармизи. Оповідання Сонечко казало правдуНу й вигадник же цей Володя! Наслухається по телевізору та від бабусі Варвари казок, а потім починає свої вигадувати. В нього і котик, і песик, і сонечко в небі можуть думати і говорити, як люди.
Мама слухає — усміхається, а Володин братик Сергійко, який уже ходить до другого класу, питає:
    Ну, чому ти хочеш бути брехунчиком? Обманювати не можна.
    Хіба ж я обманюю — просто хочу казки, бо в казці гарно.
    Обманюєш!
    То виходить, що й бабуся обманює, і той дідусь, що живе в телевізорі?
    Ні, вони казки розказують.
    А я хіба ні?
    Який з тебе казкар, ти ще й до школи не ходиш і не про Котигорошка оповідаєш, а про те, що бачимо довкола.
    Хіба ж я кажу, що казкар. От півник вранці кукурікнув, наче промовив: «Доброго ранку».
    Невже? — допитується Сергійко.
    От прислухайся вранці: ку-ку-рі-ку — доб-ро-го ранку!
    Не схоже.
    Бо ти не хочеш, щоб було схоже. А я почув, то й кажу йому: «Кукуріку!» Говоримо. Потім у вікно зазирнуло сонечко.
    Невже й воно вміє говорити?
    Воно — ні... Сонечко вміє писати промінням. От і написало на підвіконні: «Виходь надвір гратися».
    Ти ж і читати ще не вмієш.
    Буквами — ні, а коли сонечко пише промінням — умію.
    Воно викликає гратися, а ти йому що?
    Кажу: «Викочуйся вище в небо».
    Хіба воно вміє чути? — сміється Сергійко.
    Авжеж, уміє. Ти от смієшся. І воно сміялось у небі, коли я, зробивши гімнастику, поснідавши, вибіг на подвір’я. І вже не пише, а й говорить, тільки трішки шепелявить, наче вишневі листочки шумлять. Торкнулось моєї голови променями і питає: «Це в тебе промінчики?» — «Ні,— кажу,— це чубчик».— «Такий золотавий, аж світиться!» — «Бо я білявий,— кажу,— вмився, зачесався».— «А хочеш бути чорнявим?» — питає мене сонечко. «Це сажею обмазатись, чи що? Не хочу, я люблю бути чистим...» — «Забруднюватись не треба,— каже,— тільки частіше виходь надвір».
    Це вже казка, чи що? — питає Сергійко.
    В казці лютий змій, вовки, ведмеді, а це було зі мною.
    Як це було? — знову сміється Сергійко.
    Отак і було... «Ходімо на озеро купатися»,— сказало сонечко. І ми пішли. Я — стежкою, що повилася в траві, а воно пострибало по верхів’ях ясенів, черешень. Добрались до озера.

     Дивлюсь, а воно вже у воді, довкола нього дрібні хвильки мерехтять. Глянув у небо — і там сонечко. «То вас двоє?» — питаю. А воно: «Ні, то мій братик у небі лишився світити, а я прийшло купатися. Пливи,— гукає,— до мене, вода не холодна, я нагріло її за весну!» Ми купались, плавали, бризкались. З берега на нас дивились кульбабки, що теж схожі на сонечка. «Приходь і завтра»,— сказало сонечко, коли ми накупались, наплавались досхочу. А я йому: «Прийду не сам, а з братиком Сергійком».— «Приходьте,— каже,— якщо хочете бути здоровими, дужими!» А сьо-годні рано глянув я в дзеркало — справді, чорнявим став, тільки чубчик посвітлішав. Сонечко казало правду. То ходімо, Сергійку, на озеро. І сонечко прийде...
— Таки вигадник,— сказав Сергійко.
Та й побігли обидва до озера. А вгорі з дерева на дерево перестрибувало сонечко, ніби промениста білочка.

 

 

IV. Розповідь вчителя з елементами бесіди про Сонце як зірку Сонячної системи та його значення для живих організмів

· Запитую дітей, що вони знають про Сонце. Доповнюю їх відповіді науковими відомостями.

· Запитую дітей, як саме така властивість кольору може допомогти / зашкодити людині у повсякденному житті (наприклад, у літній спекотний день потрібно вдягнути головний убір світлого чи темного кольору; який сніг швидше розтане - брудний чи чистий тощо).

· Перегляньте відео про Сонце та його значення для життя (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=EEJGVOxuQ5g

                                  https://www.youtube.com/watch?v=Fq3no9h3rs8)

· Допомагаю учням узагальнити відомості про значення Сонця для живих організмів за допомогою малюнків-підказок.

Що таке Сонце? Сонечко з неба освітлює і гріє нас. Сонце – це велетенська роз... https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img10.jpg

https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img11.jpg https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img12.jpg

https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img13.jpg https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img14.jpg

https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img15.jpg https://svitppt.com.ua/images/58/57136/960/img16.jpg

Фізкультхвилинка:   

СОНЕЧКО  ЗБУДИЛОСЬ

Сонечко збудилось,

Промінцями вмилось,

Посміхнулось пташці,

Зайчику й ромашці.

І мене збудило,

В личенько пригріло.

  V. Проведення простих спостережень на визначення впливу сонячного світла для живих організмів

Покажіть дітям дві однакові рослини, одну з яких вирощували деякий час у затемненому місці, а іншу - на освітленому підвіконні. Попросіть дітей порівняти зовнішній вигляд рослин і зробити висновок.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1klas/1klas.files/image611.jpg

Посійте під поліетиленовою плівкою заздалегідь будь-яке насіння, яке проростає за 3-4 дні (пшениця, кріп, петрушка, рицина тощо). Напередодні демонстрації поставте горщик із пророщеними рослинками в центр кімнати. Роздивіться з дітьми стебельця рослин і запитайте, чому всі вони спрямовані в один бік. Перемістіть горщик із рослинами на освітлене підвіконня і залиште їх на годину часу. По закінченні визначеного терміну роздивіться знову стебельця рослин. Запитайте дітей, чому стебла змінили своє положення і стали майже рівненькі? Попросіть дітей сформулювати відповідний висновок.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1klas/1klas.files/image612.jpg

VI. Створення виробу   з  кольорового  паперу«Сонце»в  групах. Виставка дитячих робіт

/Files/images/yana/2015rk_yani/15.07.2015. Снимок 5 сонечко.jpg

VII. Підведення підсумків заняття. «Крісло автора»

Запропонуйте учням сісти в «авторське крісло» й розповісти про значення Сонця для власного життя: чи покращує воно настрій, чи надихає до цікавих ігор на свіжому повітрі тощо.

Гра-експеримент «Росток тягнеться до сонця»

Мета: розвивати спостережливість, дати уявлення про життєву необхідність сонячного світла для рослин.
 


Яскраво сонце світить,
У повітрі тепло,
І, куди не глянеш,
Все навкруги світ

 ВИСНОВОК  Вчитель: Ми переконалися, що рослини тягнуться до сонця. А ви знаєте чому?
 

 

 

 

 

 

 

Справа в тому, що рослини без сонця і води жити не можуть взагалі.

 

 

 

      


 

docx
Додав(-ла)
Манько Ольга
Додано
2 січня 2020
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку