Година спілкування з елементами тренінгу та арт-терапії
Клас: 7-8
Автор-упорядник: Педик Тетяна Анатоліївна, практичний психолог, учитель курсів духовно-морального спрямування Новогродівського закладу загальної середньої освіти І –ІІІ ступенів № 10 імені Тараса Шевченка Донецької області.
Тема:
«Таланти – дарунки від Бога»
Мета. На основі біблійної притчі « Про таланти» поглибити знання учнів про здібності людини, якими наділив її Бог; навчити усвідомлювати цінність і унікальність життя кожної людини; розвивати в учнів уміння виявляти свої індивідуальні якості; виховувати любов до рідного краю, прагнення бути духовно розвинутою людиною, примножуючи «свої таланти».
Обладнання. Портрети славетних українців (брати Кличко, Сергій Бубка, Андрій Шевченко, Богдан Ступка, Тіна Кароль, Тарас Шевченко), тексти притч « Про таланти» ( Мф. 25:14-29) та ( Луки119: 12-26), тлумачні словники, таблички з якостями талановитих людей, листи формату А4, кольорові фарби, пензлики для малювання, нитки для шиття, склянки з водою, серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організація класу
Педагог, вітає дітей, які розміщуються в кабінеті по колу.
Вправа « Я сьогодні…»
Учні по черзі вітаються, називають свої імена та передають свій настрій, використовуючи один прикметник (наприклад, я Тетяна, сьогодні я весела або зацікавлена і т.д.)
Вправа «Коло запитань»
Вправа «Ключове слово»
На дошці розміщені таблички із якостями людини (творча, лінива, активна, невпевнена, лідер, сором’язлива, артистична, нахабна, наполеглива, невдячна, терпляча).
Творча
Активна
Лідер
Артистична
Наполеглива
Терпляча
ІІ. ОСНОНА ЧАСТИНА
Вправа « Нові кола»
Учні по черзі називають слова: здібність і талант. Далі діти розміщуються за столами, утворивши два кола: в одне об’єдналися ті учні, що говорили слово «здібність», а вдруге - ті учні, що говорили слово «талант».
За часів життя Ісуса Христа талант – найбільша грошова одиниця. Талант був золотий та срібний.
Сьогодні ми познайомимося з притчею «Про таланти», яку розповів Христос своїм учням.
Вправа « Духовне джерело»
Вправа «Цікаві запитання»
Про нас з вами, ми повинні служити Богу все своє життя справами своїми. Таке служіння вважається гідним, і за нього обов’язково буде винагорода від Господа. Ця винагорода буде для душі людини.
(талантами) по-різному, але від кожного чекає збільшення того,що подарував.)
Вправа « Дари»
І група – повинна навести приклади того, як ми можемо примножити вище названі таланти:
життя – дати життя іншій людині (народження), або покращити його для інших;
здоров'я – зберігати своє та інших людей;
здібності – дарувати їх людям, працювати над їх удосконаленням;
душу – намагатися бути кращим;
життєві блага – допомагати людям.
ІІ група – наводить приклади того, як ми можемо загубити ці таланти:
Життя – вбивати, марно його витрачати;
здоров'я – мати шкідливі звички;
здібності – лінуватися;
душу – проявляти жорстокість, злість;
життєві блага – проявляти жадібність, скупість, жити тільки для себе)
ІІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Гра «Кольорова ниточка»
Діти беруть білі аркуші паперу формату А4, згинають їх навпіл. Далі, беруть шматочок нитки, і теж складають навпіл, кінці нитки зав’язують вузликом. Тримаючи нитку за вузлик, потроху фарбують її пензликом у фарбах. Малюнок вийде яскравішим, якщо нитку фарбувати різними кольорами. Далі пофарбовану нитку викладають у вільній формі на одній половині листа. Вузлик нитки повинен виходити за межі листа. Після цього учні закривають нитку другою половиною листа паперу. Прижимають його, розгладжуючи руками. Далі витягають нитку, взявши за вузлики, що знаходились зовні,не розкриваючи лист. Тепер можна його розгорнути. На обох половинках листа залишиться однаковий візерунок. Педагог пропонує дітям уважно розглянути візерунки, що вийшли, і подумати на що вони можуть бути схожі. Для того, щоб малюнок був завершений, учням пропонується домалювати деталі.
(Ця вправа повинна показати дітям те, що виконуючи однакові дії за чіткою інструкцією, кожен проявляє свою індивідуальність.)
ІV. ПІДСУМОК
Вправа « Чарівна скринька»
Кожному учню роздається кольоровий листочок, на якому він пише своє ім’я та один із своїх талантів. Потім пише, як своїм талантом він може допомогти іншим. Ці листочки діти складають у скриньку, обов’язково проговоривши у голос те, що там написано.