«Таланти – дарунки від Бога»

Про матеріал
На основі біблійної притчі « Про таланти» поглибити знання учнів про здібності людини, якими наділив її Бог; навчити усвідомлювати цінність і унікальність життя кожної людини; розвивати в учнів уміння виявляти свої індивідуальні якості; виховувати любов до рідного краю, прагнення бути духовно розвинутою людиною, примножуючи «свої таланти»
Перегляд файлу

Година спілкування з елементами тренінгу та  арт-терапії

Клас: 7-8

Автор-упорядник: Педик Тетяна Анатоліївна,  практичний психолог, учитель курсів духовно-морального спрямування Новогродівського закладу загальної середньої освіти І –ІІІ ступенів № 10 імені Тараса Шевченка Донецької області.

Тема:

«Таланти – дарунки від Бога»

Мета. На основі біблійної притчі « Про таланти» поглибити знання учнів про здібності людини, якими наділив її Бог; навчити усвідомлювати цінність і унікальність життя кожної людини; розвивати в учнів уміння виявляти свої індивідуальні якості; виховувати любов до рідного краю, прагнення бути духовно розвинутою людиною, примножуючи «свої таланти».

Обладнання. Портрети славетних українців (брати Кличко, Сергій Бубка, Андрій Шевченко, Богдан Ступка, Тіна Кароль, Тарас Шевченко), тексти притч « Про таланти» ( Мф. 25:14-29) та ( Луки119: 12-26), тлумачні словники, таблички з якостями талановитих людей, листи формату А4, кольорові фарби, пензлики для малювання, нитки для шиття, склянки з водою, серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організація класу

Педагог, вітає дітей, які розміщуються в кабінеті по колу.

Вправа « Я сьогодні…»

  Учні по черзі вітаються, називають свої імена та передають свій настрій, використовуючи один прикметник (наприклад, я Тетяна, сьогодні я весела або зацікавлена і т.д.)

 Вправа «Коло запитань»

  • Чи хочете ви дізнатися, про що сьогодні піде мова? Тоді зверніть увагу на дошку.
  • Портрети яких людей на ній ви бачите?
  • Що їх об’єднує?
  • Чому ці люди стали популярними?

Вправа «Ключове слово»

  На дошці розміщені таблички із якостями людини (творча, лінива, активна, невпевнена, лідер, сором’язлива, артистична, нахабна, наполеглива, невдячна, терпляча).

  • Діти, ви повинні обрати тільки ті якості, завдяки яким  вище згадані українці досягли успіху. Обрані слова слід розмістити вертикально, якщо вони були обрані правильно, то повинно вийти слово. Давайте визначимо його.

Творча

Активна

Лідер

Артистична

Наполеглива

Терпляча

  • Молодці, правильно виконали завдання! Ми сьогодні будемо говорити про таланти.
  • Але для того щоб нам було зручніше працювати, ми змінимо свої позиції.

ІІ. ОСНОНА ЧАСТИНА

Вправа « Нові кола»

  Учні по черзі називають слова: здібність і талант.  Далі діти розміщуються за столами, утворивши два кола: в одне об’єдналися ті учні, що говорили слово «здібність», а вдруге - ті учні, що говорили слово «талант».

  • Чи цікаво вам дізнатися, що означає слово «ТАЛАНТ». Для цього нам треба звернутися до тлумачного словника (в кожній групі на столах лежить по тлумачному словнику, діти повинні знайти значення слова «талант»).
  1. Вага та монета у древніх греків та римлян.
  2. Природний дар  людини, здібність до чогось.

  За часів життя Ісуса Христа талант – найбільша грошова одиниця. Талант був золотий та срібний.

  Сьогодні ми познайомимося з притчею «Про таланти», яку розповів Христос своїм учням.

Вправа « Духовне джерело»

  1. Учні читають притчу: одна група читає притчу в Євангелії від (Мф. 25:14-29), інша група читає ту ж саму притчу в Євангелії від Луки (19:12-26)
  2.  Далі  кожна група переказує притчу. Діти порівнюють зміст кожної притчі та знаходять відмінності.

Вправа «Цікаві запитання»

  • Про що говорить Христос? ( в притчі йде мова про господаря та його рабів, що отримали гроші)
  • Знаючи, що  раби в притчі отримали від господаря мішки з монетами, чи можна назвати  цю притчу так: «Притча про мішки  з монетами»? Чому? (Назва притчі символічна. Під талантами мається на увазі багатство не матеріальне, а духовне).
  •  Хто ж такий Господар, та як у притчі названо людей, тобто нас з вами? ( Господар – це Бог, раби – це люди, всі ми.)
  • Як ви ставитеся до слова «раб»?
  • Вважаєте його гідним чи принизливим?
  • Чому?
  • Існує такий вираз «раб Божий». Про кого він?

Про нас з вами, ми повинні служити Богу все своє життя справами своїми. Таке служіння вважається гідним, і за нього обов’язково буде винагорода від Господа. Ця винагорода буде для душі людини.

  • Чому навчає нас ця притча? ( Кожного з нас Бог наділяє здібностями

(талантами) по-різному, але від кожного чекає збільшення того,що подарував.)

  • Які ж таланти ми з вами отримуємо в дар від Бога? (життя, здоров'я, здібності, душу та і душевні якості, життєві блага і т.д.)
  • А для чого Він це все нам дає? (на благо нам та іншим людям)
  • Чого хоче Бог, даруючи все це нам?( щоб ми це все примножували)

Вправа « Дари»

  • Діти, давайте ще раз назвемо, які таланти ми отримуємо від Бога (відповіді записуються на ватмані:  життя, здоров'я,здібності,душу,життєві блага)

І група – повинна навести приклади того, як ми можемо примножити вище названі таланти:

життя – дати життя іншій людині (народження), або покращити його для інших;

здоров'я – зберігати своє та інших людей;

здібності – дарувати їх людям, працювати над їх удосконаленням;

душу – намагатися бути кращим;

життєві блага – допомагати людям.

ІІ група – наводить приклади того, як ми можемо загубити ці таланти:

Життя – вбивати, марно його витрачати;

здоров'я – мати  шкідливі звички;

здібності – лінуватися;

душу – проявляти жорстокість, злість;

життєві блага – проявляти жадібність, скупість, жити тільки для себе)

  • Скільки дітей погано  навчаються через свою лінь. Скільки добрих справ ми з вами не робимо через свою душевну скупість. Скільки людей губить своє здоров’я через шкідливі звички. Скільки на землі багатих на злі справи витрачають свої гроші.
  • Як ми говоримо про людину, яка губить свої здібності? («закопав талант у землю»)
  • Тепер вам зрозуміло, звідки з’явився цей вираз? (із Христової  притчі про таланти)

ІІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

  • Діти, я дякую вам за роботу. І для того щоб довести вам, що кожна дитина наділена здібностями, пропоную пограти у гру.

Гра  «Кольорова ниточка»

    Діти беруть білі аркуші паперу формату А4, згинають їх навпіл. Далі, беруть шматочок нитки, і теж складають навпіл, кінці нитки зав’язують вузликом. Тримаючи нитку за вузлик, потроху фарбують її пензликом у фарбах.  Малюнок вийде яскравішим, якщо нитку фарбувати різними кольорами. Далі пофарбовану нитку викладають у вільній формі на одній половині листа.  Вузлик нитки повинен виходити за межі листа. Після цього учні закривають нитку другою половиною листа паперу. Прижимають його, розгладжуючи руками. Далі витягають нитку, взявши за вузлики, що знаходились зовні,не розкриваючи лист. Тепер можна його розгорнути. На обох половинках листа залишиться однаковий візерунок. Педагог пропонує дітям  уважно розглянути  візерунки, що вийшли,  і подумати на що вони можуть бути схожі. Для того, щоб  малюнок був завершений, учням пропонується домалювати деталі.

(Ця вправа повинна показати дітям те, що виконуючи однакові дії за чіткою інструкцією, кожен проявляє свою індивідуальність.)

  • Діти подивіться, які дивовижні малюнки у вас вийшли.
  • Як ви думаєте, чому ваші малюнки такі різні, адже ви виконували однакові дії?
  • Що на це вплинуло?

ІV. ПІДСУМОК

  • Які індивідуальні якості вам допомогли виготовити малюнки?
  • Чому вони вийшли різними?
  • Чи маємо ми право не розвивати свої здібності та таланти?
  • Чому?

Вправа « Чарівна скринька»

    Кожному учню роздається кольоровий листочок, на якому він пише своє ім’я та один із своїх талантів. Потім пише, як своїм талантом він може допомогти іншим. Ці листочки діти складають у скриньку, обов’язково проговоривши у голос те, що там написано.

  • Любі діти, зараз ви наповнили цю скриньку своїми талантами та здібностями.  Хочу вам побажати, щоб ви їх розвивали та використовували на благо інших,  саме так, як написали. І якщо комусь у вашому класі знадобиться допомога, зазирніть у неї – знайдете пораду.
  • Дякую вам за роботу, до зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Булатова Нелля
    Цікавий матеріал. Дякую Вам !
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
16 січня 2023
Переглядів
526
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку