ТАРГЕТИНГ– НОВІ МОЖЛИВОСТІ У СФЕРІ МАРКЕТИНГУ
Сьогодення нашого суспільства з кожним днем стає все тісніше пов'язане з використанням гаджетів. А найнеобхіднішими вона стали для нас у час світової пандемії, коли люди почали працювати дистанційно. Цей час став викликом для багатьох підприємців, коли постала гостра потреба продавати свій продукт через мережі і підприємцям важко стало привернути до себе увагу споживачів. Цей час став вирішальним для розвитку таргетингу в Україні.
Таргетинг – це один з механізмів маркетингу, який дозволяє з усіх користувачів в Інтернеті виділити цільову аудиторію за певними критеріями (за інтересами, місцем розташування, віком та іншими параметрами) і прорекламувати їй свій продукт для досягнення найкращого ефекту від реклами [1].
Часи самоізоляції і виживання бізнесу почали вимагати раціонального використання маркетингового бюджету для отримання максимального прибутку, постала вимога надавати рекламу не на загал, а на цільову аудиторію.
Орієнтування використовується в пошукових системах, контекстній рекламі, банерах та соціальних мережах. У кожному із цих сервісів можна задати потрібні параметри, за якими буде відбуватися відбір цільової аудиторії [2].
Можна виділити декілька причин, навіщо потрібен таргетинг:
– це вигідно з економічної точки зору: витрат менше за рахунок того, що реклама буде показана тільки тій людині, яку потенційно може зацікавити продукт або послуга;
– підвищення конверсії сайту. При переході з рекламного повідомлення на сайт, людина, яка відноситься до цільової групи, з більшою ймовірністю придбає товар;
– поліпшується просування сайту в пошукових системах, за рахунок зростання конверсії;
– таргетинг зменшує витрати на персонал і його завантаженість.
Основні види таргетингу.
З усіх видів таргетингу можна виділити 5 головних видів, які відрізняються між собою тими чи іншими принципами поділу аудиторії за певними характеристиками [3]:
1. Географічний таргетинг (геотаргетинг) – дозволяє показувати рекламу аудиторії, яка проживає на певній географічній території (країна, область, місто), за допомогою орієнтації на розташування того чи іншого користувача, за допомогою IP-адреси. Так, при установці географічного таргетингу рекламодавець повинен вибрати ту географічну зону, яка його цікавить.
2. Соціально-демографічний таргетинг – спрямований на окремі категорії людей. Орієнтацією для такого напрямку може служити: стать, вік, посада, дохід, сімейний стан, освіта та ін. Всі ці дані можна дістати найпростішим шляхом – люди самі часто виставляють всю цю інформацію в соціальних мережах.
3. Часовий таргетинг – дозволяє рекламодавцеві налаштувати демонстрацію його реклами в певний день тижня або ж в певний тимчасовий діапазон. Всім відомо, що найбільш часте відвідування Інтернету – це ранок і вечір. Тому і вартість розміщення реклами в даний діапазон часу буде дорожче. Використання часового таргетингу дозволяє зменшити витрати на рекламу, оскільки оголошення показується лише тоді, коли воно максимально ефективно. А значить, кількість кліків і потенційних клієнтів максимальне. За рахунок цього і знижується вартість.
4. Тематичний таргетинг – призначений для рекламування і просування сайтів з товарами чи послугами конкретної тематики. Такий таргетинг трохи схожий з такими двома: за інтересами і поведінковий.
5. Таргетинг з орієнтацією на інтереси користувачів – показ реклами рекламодавця здійснюється на рекламних майданчиках в залежності від інтересів користувачів. Необхідно відзначити, що йдеться про націлення і в контекстній рекламі. При виборі такого орієнтування добре працюють професійні слова і жаргонізми.
6. Поведінковий таргетинг – полягає в зборі інформації про відвідувачів на просторах Інтернету. Наприклад, на які сайти найчастіше заходить відвідувач, чи націлений він на покупки через Інтернет, якою пошуковою системою він користується і багато іншого. Аналіз цієї інформації про користувачів допоможе рекламодавцю сформувати деякий портрет користувача, його зацікавленість в той чи іншій групі товарів/послуг. Це дозволить показувати рекламу, яка вірогідно, зможе його зацікавити. Поведінковий таргетинг дуже ефективний для сайтів, в яких дуже багато різних тем. Вони не можуть однозначно визначити свою аудиторію, а тому спираються на їх поведінку.
На сьогодні Інтернет-маркетинг відіграє все більшу роль у діяльності підприємств. Змінюється поведінка споживачів під впливом Інтернет-технологій, та їх ставлення до традиційних рекламних засобів, що потребує переосмислення маркетингової комунікаційної політики підприємств. Становлення інформаційного суспільства обумовлює необхідність більш глибокого дослідження нових форм та підходів до комунікаційної та комерційної діяльності в мережі Інтернет..[4]
В основі прийняття рішень кожної людини є емоція, а задачею таргетингу є сегментування покупців, щоб реклама була показана тій цільовій аудиторії, в якої вона викличе необхідну емоцію для придбання товарів. А в часи пандемії та економічногго спаду просто необхідно мати ланки обслуговування, які будуть створювати можливості для заощадження грошей та збільшення продажів. Тому так важливо щоб реклама працювала саме на зацікавлених користувачів мережі Facebook, Instagram, LinkedIn та інші. Комбінуючи різні види таргетингу можна досягти максимального результату і збільшити продажі в декілька разів.
Література:
1. "Ю. Мельник, В. Божкова, Центр навчальної літератури, 2019 Кількість сторінок 208 с.
Інформаційні ресурси
2. Об'єм рекламно-комунікаційного ринку України та прогноз об'ємів [Електронний ресурс]./URL : http://vrk.org.ua/ad-market/.
3. Таргетинг в соціальних мережах: ціна реклами та її ефективність./ URL: https://wooo.com.ua/tarhetynh-v-sotsialnykh-merezhakh.
4. Таргетинг – цілеспрямований вплив на споживача/ URL: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=4287&i=18.