Театралізована вистава: «Геометричний калейдоскоп»

Про матеріал

“Математика цікава тоді,

коли живить нашу винахідливість

і здатність міркувати". (Д.Пойа).

Мета: показати приклади застосування математичних знань у різних сферах людської діяльності; зацікавити учнів, виробити у них стійкий інтерес до вивчення математики, внести елемент незвичайного, нестандартного, захоплюючого, розвивати нестандартність мислення, творчу активність. Розвивати цікавість до математики та її історії; показати необхідність знань з математики в житті кожної людини.


Перегляд файлу

Театралізована вистава:

«Геометричний калейдоскоп»

Підготувала вчитель математики та фізики

 Проїжджанської ЗОШ І-ІІ ст.

Протасова Олена Володимирівна

“Математика цікава тоді,

коли живить  нашу винахідливість

 і здатність міркувати”. (Д.Пойа).

 

Мета: показати приклади застосування математичних знань у різних сферах людської діяльності; зацікавити учнів, виробити у них стійкий інтерес до вивчення  математики, внести елемент незвичайного, нестандартного, захоплюючого, розвивати нестандартність мислення, творчу активність. Розвивати цікавість до математики та її історії; показати необхідність знань з математики в житті кожної людини.

Хід вистави

D:\фото 2018 телефон\20180327_120608.jpgЛітописець: У деякому царстві, у математичному государстві починаються пригоди. Цариця обходить свої володіння. Ось вона наближається до помешкання Принцеси Арифметики

         (з’являється  Принцеса Арифметика, робить реверанс перед Царицею. Вона також у пишному вбранні, на голові трохи менша корона.)

Принцеса Арифметика. Ваша Величність! Числа моїх володінь сумлінно трудяться. Тільки мільйон зазнався. Вважає себе найголовнішим і зневажає менші числа, особливо дістається від нього маленькому Нулику.

Цариця Математика. Покликати до мене цього зазнайку! (З’являється Мільйон. Він у циліндрі, з тростинкою. На грудях написано 1 000 000).

Мільйон. (співає). Мільйон, мільйон… В мені стільки ж букв, скільки й цифр (7). (Звертається до залу). Назвіть ще число, яке має таку саму властивість (сто, 100).  Але – я найбільше число. Мене повинні поважати всі, особливо маленький Нулик, який взагалі нічого не вартий. Тьфу, порожнє місце!

D:\фото 2018 телефон\20180327_120727.jpgЦариця Математика. (розгнівано).  Мільйоне, ти маєш бути покараний, і зробить  це той самий маленький Нулик, якого ти так зневажаєш. Принцеса, покличте будь ласка, Нулика.

Принцеса. Нулик, з’явивсь до Цариці Математики!

Нулик  Царице, я з’явився за твоїм велінням.

Цариця Математика. Нулик! Ти повинен знищити Мільйон з допомогою однієї арифметичної дії . Нулик  Якої? За допомогою множення.

Цариця Математика. Правильно, за допомогою множення. Слуги  Принцеси Арифметики,  до роботи, допоможіть нам покарати зазнайку (з’являються математичні знаки. Вони вишиковуються, утворюючи напис: 1 000 000  х 0 = 0). Мільйоне, ти знищений! (Мільйон хапається за голову і тікає). Принцесо, тепер розкажіть нам усім про значення цифр в математиці.

Принцеса  Піддані мої милі, а ну допоможіть мені про себе правду розкажіть. (виступ 1 кл. додаток 1)

D:\фото 2018 телефон\20180327_121023.jpgГеометрія Мене забули ви згадати. В палати царськії позвати.

Арифметика Не злись, сестрице, вибач нас. Що не прийшов для тебе час. Та коли вже сама з'явилась, Ласкаво просимо до нас.

Геометрія Не ображаюся на вас. Нам познайомитися час Відрізок, коло чи пряма –

D:\фото 2018 телефон\20180327_121219.jpgТо все парафія моя. Знайомству дуже рада. Я - принцеса Геометрія. А ось мої геометричні фігури. (тест)

Геометричний тест

Квадрат

 Якщо ви вибрали квадрат, то ви людина роботяща і старанна. Любу справу доводите до кінця. Любите порядок у всьому. Ваші речі завжди мають своє місце. Та іноді ви можете бути занадто правильною людиною і постійно чіплятися до інших. Радимо вам іноді простіше ставитися до всього.

Прямокутник

 Ви цікава та допитлива людина. Досить легко засвоюєте нові знання та сприймаєте нову інформацію. Взагалі вас приваблює все нове. Але іноді ви не знаєте, чого хочете або не можете вибрати головне.

Трикутник

 Ви людина цілеспрямована. Вас важко зіштовхнути зі свого шляху до поставленої мети. Любите командувати іншими, але можете розгубитися, коли хтось інший захоче стати лідером.

Круг

 Ви людина доброзичлива. Любите допомагати іншим людям, хвилюєтесь за них. Звісно, ваше співчуття допомагає, але все ж подумайте, як можна допомогти не тільки словом, а й ділом.

Зигзаг

 Ви дуже неординарна людина. З вас постійно сиплються нові ідеї. Та вони не завжди є корисними, або смішними. Та до того ж вашу поведінку важко попередити, ніколи не знаєш, що ви вигадаєте зараз. Радимо вам іноді тренувати свою стриманість.

 

Геометрія Я сподіваємося, що ці тести допоможуть вам коректувати свою поведінку, і в майбутньому допоможуть правильно поступати в тій чи іншій ситуації

 

Цариця Математика. Колись в Америці було обіцяно велику винагороду тому, хто напише книжку під назвою „ Як людина жила без математики ”. Бажаючих було багато, та написати нікому не вдалося, Дуже важко уявити життя людини без мене. А зараз зустрічайте мої  шанувальники (2 клас). D:\фото 2018 телефон\20180327_121650.jpgСценка «Знову двійка».

Арифметика. Без математики не можна уявити собі жодної галузі науки. Так давайте познайомимся з нею ближче і допоможуть нам учні 3 класу (танок «2 х 2 =4»)

D:\фото 2018 телефон\20180327_122300.jpgГеометрія: А зараз помандруємо сторінками історії з 4 класом зустрічайте «Математика по-неандертальскі» (виступ 4 кл. додаток 2)

 

D:\фото 2018 телефон\20180327_122627.jpgЦариця Математика  Ще давньогрецький філософ Піфагор, один з найперших встановив зв'язок між мною та музикою. Він створив вчення про звук, вивчив філософський математичний бік звуку, інтервали, відкрив математичні співвідношення між окремими звуками. Піфагор розвинув вчення про лікування хвороб за допомогою музики. Так давайте отримаємо невеликий сеанс лікувальної терапії  (плескає в долоні) 5 клас прошу. (Звучить пісня „Про прямокутний  трикутник" у виконанні учнів 5 класу на мотив відомої пісні "Маруся (Кап-кап-кап)")(виступ 5 кл. додаток 3)

Арифметика: Поглянь, дитино, все довкола Так щиро посміхається тобі: І сонце, й небо, ліс і поле – Ти теж у відповідь їм посміхнись. Зустрічайте 6 клас з міні смішинками. (виступ 6 кл. додаток 4)

Цариця Математика  Ой потішили, потішили свою царицю, а що це за мелодія звучить?

Геометрія: Це учні 7 класу поспішають до вас ваша величність, що прикажете?

Цариця Математика  Проси звісно подивимось чим вони мене потішать сьогодні. (виступ 7кл. додаток 5) D:\фото 2018 телефон\20180327_123149.jpg

Арифметика: Ваша величність не веліть казни ти, а дозвольте слово сказати.

Цариця Математика  Дозволяю говори

Арифметика Зверніть увагу, будь ласка, на дівчину, яка вже кілька годин поспіль страждає над домашнім завданням. Може надішлете до неї підмогу

Цариця Математика Ну хай буде так. Двоє з ларця одинакові з лиця з’явіться переді мною

Тангенс та Котангенс Що наша господиня потрібно на все готові.

Цариця Математика Ось бачите дівчина за партою сидить, допоможіть чим зможете

Тангенс та Котангенс Слухаємось та повинуємось

Цариця Математика Дискримінант вам в поміч

D:\фото 2018 телефон\20180327_123551.jpgДискримінант: Я тут моя царице і на все готовий (виступ 8 кл. додаток 6)

Літописець: На жаль і час нашої зустрічі сьогодні закінчується. Та запам'ятайте назавжди

Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.

А так як всім відомо що солодке стимулює розумові здібності, то кожен з учасників сьогоднішньої пригоди отримає солодкий подарунок від цариці математики

D:\фото 2018 телефон\20180327_123806.jpg    Письменник Л.Толстой вважав, що людину можна оцінувати дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник – те, що про неї думають інші. Я бажаю всім – і учасникам, і глядачам, щоб чисельник у вашому житті залишався більшим. Щоб ваше щастя додавалося, горе – віднімалося, достаток - множився, а любов – ділилася. Дякую всім.                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

додаток 2

1-й уч: Ти уроки зробив?

2-й уч: Та звісно, я ж відмінник

1-й уч: Дай списати

Вч: Доброго дня діти

1 і 2-й уч: У-У-У

Вч: Добре сідайте. А-а-а, хто мені бивню мамонта підклав? Це твої витівки Осляче вухо? Завтра з батьком до школи

1-й уч: Тато не зможе він у командировці у сусідньому племені

Вч: Тоді хай мама прийде

1-й уч: Мама теж не може вона вогнище в печері підтримує

Вч: Тоді бабуся

1-й уч: Так вона на полюванні на мамонта

Вч: Тоді я батькам записку зараз на скелі видовбу і залишишся сьогодні без м’яса.

1-й уч: Не треба я більше не буду

2-й уч: Вибачте його він більше не буде

Вч: А ти Вирви око не заступайся, Осляче вухо до скелі повторимо математику

2-й уч: Візьми шпору 

Вч: Висікай умову задачі: Летіло на небі стільки птерадактелів скільки пальців на одній руці, і прилетіло ще стільки ж. Питання скільки їх разом?

2-й уч: Ой гляньте динозавр з динозавриками

Вч: Де?

2-й уч: Он там

1-й уч: (читає шпору) З однієї печери переливається в іншу … Ой це не те

Вч: Де динозаври?

2-й уч: Довго йшли, вимерли

Вч: Жартуєш? Зараз я теж пожартую. Осляче вухо сідай двійка. А ти Вирви око розв’язав задачу?

2-й уч: Так, звичайно, я ж відмінник

Вч: Ну і?

2-й уч: Багато

Вч: Сідай 9, відповідь не повна

2-й уч: Чому?

Вч: Тому що їх було дуже багато

2-й уч: Ну запитайте мене ще що-небудь, навіщо мені 9, я ж відмінник

Вч: Ну слухай, В одного хлопця були ослячі вуха, одне йому зім’яли, одне відірвали, скільки вух в нього залишилось?

2-й уч: А зрозумів одне йому зім’яли і його ж відірвали, виходить одне залишилось

Вч: Не вірно з відповіддю не сходиться

2-й уч: Як не сходиться покажіть?

Вч: Осляче вухо вставай дивись два вуха

2-й уч: Зараз все зійдеться, вибач друже, тобі все одно одним вухом більше, одним вухом менше, а в мене 9 в табелі це проблема

1-й уч: (тікає) А-А-А

 

Додаток 3

Холодною зимою, порою сніговою

Трикутник прямокутний вивчається

Він катетами своїми та ще гіпотенузою

Сміливо та відверто   пишається

Пр.: Трикутник ти науковий слід

Вивчали учені тисячі літ 

(Піфагор у спадок теорему

Вічною  людям залишив )2 р

Зеленою весною,квітучою порою

Про синус ми в цій пісні співаємо

І вкотре на уроці той синус у трикутнику

Вже майже безнадійно шукаємо

Пр.: Ой синус душа його болить

Так сильно що потечуть умить

(Кап-кап на протилежний катет

Капають синуса сльози гіркії)

А осіню чарівною ми в школу знов йдемо

 І знову той трикутник повторюєм

А вчити ого-го бо в черзі косинус

 а ми про це забули ой горе ж нам

Пр.: Косинус гіркії сльози льє

І кожна на катет падає

(На приле-прилеглий катет

Сльози  капають сльози косинуса гіркії) 2 р

 

Додаток 4

Вч: Петрику дай но щоденник я оцінку тобі поставлю

Уч:А в мене цого не має

Вч: Де ж він

Уч: Я його другу дав батьків полякати

 

Вч: петрику в тебе було 10 гривень, сетра тобі дала ще 10 гривень скільки в тебе грошей

Уч: 10 гривень

Вч: Ти зовсім не знаєш математику

Уч: Та ні Марія Василівна то ви зовсім не знаєте мою сестру

 

Вч: Слухай умову задачі: Скільки буде 4:2?

Уч: А що ділимо?

Вч: Ну давай яблука

Уч: А з ким ділити треба?

Вч: Ну з Оксаною

Уч: тоді мені 3, їй 1

Вч: Чому це?

Уч: Бо вона одне мені винна

Вч: А сливи вона тобі не винна?

Уч: Ні

Вч: Тоді діли сливи

Уч: Всі Оксані

Вч: Як це?

Уч: Бо я їх не люблю

 

Вч: Наступна задача: Мама купила 1 кг цукерок, а тато ще 2 кг. Скільки цукерок разом? Петрику ти куди?

Уч: Цукерки їсти

 

Вч: Петрику чому домашнє завдання замість тебе тато робить?

Уч: Бо в мами часу не вистачає

 

Вч: Петрику ти ж до 10 ледве-ледве рахувати навчився. Ким ти можеш стати коли виростеш?

Уч: Суддею з боксу

 

Вч: Скільки буде 7* 3?

Уч: Марія Василівна на ваші питання я буду відповідати лише в присутності свого адвоката

 

 

додаток 5

Цариця Математика Ну хай буде так. Двоє з ларця одинакові з лиця з’явіться переді мною

Тангенс та Котангенс Що наша господиня потрібно на все готові.

Цариця Математика Ось бачите дівчина за партою сидить, допоможіть чим зможете

Тангенс та Котангенс Слухаємось та повинуємось

Цариця Математика Дискримінант вам в поміч

Дискримінант: Я тут моя царице і на все готовий

Учениця: Тангенс, тангенс це відношення протилежного катета до….Як же тяжко, хто придумав ці тригонометричні функції як їх зрозуміти…

Синус: Я синус

Косинус: А я косинус

Учениця: Так мені ж тангенс потрібен

Синус: Та це ж легко (косинус присідає біля синуса)

Учениця: Так може ви ще й з котангенсом знайомі

Косинус: Ну звісно ж (синус присідає біля косинуса)

Учениця: О цікаво виходить, а що стосовно квадратного рівняння?

Синус: Тут ми безсилі тобі до дискримінанта (йдуть геть)

Дискримінант: А ось і я йди до мене зараз я тобі розповім теорему.

Учениця: О господи я вже починаю божеволіти зі мною функції вже розмовляють. Негайно на свіже повітря не можна так довго без перерви займатися. Мені потрібна фізкультхвилинка (починає проговорювати слова руханки) Буратіно потягнувся раз нагнувся, два нагнувся…

 

додаток 1

 


Нуль без інших цифр – нічого,
Дірка з бублика смачного.
Пам’ятать потрібно:
Він на «О» подібний.


Одиничка – цифра рівна
І до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
Починають з одинички

 

Подивіться – ось і два,
Цифра дуже чепурна.
Шийку «гусачком» згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Три – щаслива цифра дуже.
Але трохи вона тужить:
- Буква «Зе» на мене схожа - 
Переплутати нас можуть!


Познайомтесь – це чотири,
З нею в дружбі усі звірі,
Бо чотири лапки мають,
Вправно ними перебирають.


П’ять – мов гак
На автокрані,
Що вантаж
Підносить плавно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цифра шість, як бегемотик,
Має кругленький животик.
Ну, а шийка, як дуга,
Вліво зігнута вона.


Цифра сім – потішна дуже,
Ти помітив її, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.


Два кружечки поряд стали.
- Що за дивні окуляри? - 
У маляток запитали.
- Це ми вісім написали!


Серед інших цифр одна
Можу всіх заплутать я.
Бо якщо перегорнуть,
То на «6» перетворюсь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку