1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Технологічна карта дистанційного уроку зарубіжної літератури в синхронному режимі "Райнер Марія Рільке. "Орфей. Еврідіка. Гермес." "Ось дерево звелось...". Життєвий і творчий шлях.

Про матеріал
Технологічна карта дистанційного уроку для вчителя. Форма проведення уроку: онлайн-конференція на платформі Zoom. Робота над завданнями в "Google Classroom", виконання тестового завдання на платформі "На урок". Технологічна карта містить активні посилання на різні інтернет-ресурси.
Перегляд файлу

1

 

Технологічна карта дистанційного уроку зарубіжної літератури

в синхронному режимі

вчителя російської мови та зарубіжної літератури

Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №157

Харківської міської ради Харківської області

Луганської Лариси Олексіївни

Тема уроку. Райнер Марія Рільке. «Орфей. Еврідіка. Гермес». «Ось дерево звелось…». Життєвий і творчий шлях. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій в поезіях австрійського поета Р. М. Рільке. Вираження традицій відчуження людини в дегуманізованому світі. Ностальгія за втраченою єдністю людини зі світом. Рільке і Україна. Українські мотиви в його творчості.

Клас: 11- А

 

Мета:

  • ознайомити учнів із основними етапами життєвого та творчого шляху
  • Р.М. Рільке;
  • показати високе призначення поетичного слова митця;
  • з’ясувати роль його «духовної» батьківщини Росії та України;
  • розвивати навики виразного читання та аналізу поетичних творів;
  • сприяти створенню в душах учнів «храму» високої надії та ідеалу, коли душа відкривається назустріч прекрасному.

 

Тип уроку урок засвоєння нових знань.

Засоби навчання:

  •              відеоматеріали до творів;
  •              презентація за посиланням;
  •              тестові завдання за посиланням;

 

Форма проведення: онлайн-конференція на платформі Zoom, робота над завданнями в «Google Classroom», виконанання тестового завдання на платформі «На урок».

 

Обладнання: ноутбук з доступом до мережі Інтернет,

Інформаційні навчальні матеріали: електронні варіанти підручників, комп’ютерні навчальні системи (Zoom), «Google Classroom», «На урок» презентація вчителя, відеоматеріали.

 

Спосіб зворотного  зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Zoom, чат, обмін приватними повідомленнями, веб-сервіс  «Google Classroom», месенджер Viber, електронна пошта, електронний журнал.

 

Організація спільної діяльності учнів у шкільному середовищі: відеоконференція, чат в Zoom, месенджер Viber.

 

Список літератури й Інтернет-ресурсів:

 

Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

 

- наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2018 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»;

https://osvita.ua/school/estimation/2393/

- лист Міністерства освіти і науки України від 11.08.2020 №1/9- 430»Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»;

https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-metodichnih-rekomendacij-pro-vikladannya-navchalnih-predmetiv-u-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20202021-navchalnomu-roci

Зарубіжна література: підручник для 11-го класу загальноосвітніх НЗ (рівень стандарту) Zarubizhna literatura 11 klas Parashhych 2019  Автор: В.В. Паращич, Г.Є. Фефілова, М.В. Коновалова. Видавництво: Харків, Ранок, 2019 ISBN: 978-617-09-5203-5

https://shkola.in.ua/1111-zarubizhna-literatura-11-klas-parashchych-2019.html

 

 

№ з/п

Етап уроку

Хід уроку

Додаткові матеріали        

до уроку, електронні

освітні ресурси

І

Організація класу

  1. Привітання.

 

2.Повторення правил роботи в ZOOM.

 

-демонстрація екрану в Zoom;

- ілюстрації до уроку;

https://www.google.com/search?q=%D1%96%D0%BB%D1%8E%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D1%80%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B5&oq=%D1%96%D0%BB%D1%8E%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D1%80%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B5&aqs=chrome..69i57.12390j1j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

- інструкція щодо роботи в ZOOM;

https://vseosvita.ua/library/instrukcia-sodo-roboti-v-programi-zoom-stvorenna-onlajn-konferencii-onlajn-urokiv-236091.html

 

- покликання на інструкцію в Google Classroom

https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

ІІ

Актуалізація опорних знань учнів

1. Експрес-опитування

♦ Що таке авангардизм?

♦ Чи можна насправді вважати авангардизм «передовим загоном» мистецтва?

♦ Які модерністські течії у західнослов’янській поезії ви пам’ятаєте?

♦ Назвіть причину чи причини їхнього виникнення.

 

- чат в Zoom

-демонстрація екрану в Zoom - презентація вчителя в Google Classroom https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

 

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%BC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

Повідомлення теми, мети й завдань уроку

1.Перегляд відеоматеріалу за покликанням.

2.Визначення теми уроку.

3. Оголошення мети й завдань уроку.

Сьогодні ми перегорнемо сторінки життя Орфея ХХ століття, складемо психологічний портрет; побуваємо в майстерні митця, «Серце якого було здатне брати повну октаву…»

- презентація вчителя; https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

https://www.youtube.com/watch?v=moOK4E_Lu8o&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D1%8C%D0%B3%D0%B0%D0%9E%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

 

 

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B5%D1%80_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%8F_%D0%A0%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B5

 

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%82

 

ІV

Мотивація навчальної діяльності

Робота з епіграфом.  «Він є тутешній? О ні,— двох держав

Розмахом духу свого він сягає».

Р. М. Рільке «Сонети до Орфея»

- презентація вчителя;

https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

V

Сприймання та усвідомлення учнями фактичного матеріалу

Створення асоціативного образу.
Яким ви уявляєте митця, переглянувши відеоматеріал і опрацювавши біографічний матеріал матеріал підручника на стор. 64-65 ?

 

- презентація вчителя; https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

- покликання  на Google Сlassroom; https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

 - покликання на відео  

  1. https://www.youtube.com/watch?v=7ppO5gokru8&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0

 

https://shkola.in.ua/1111-zarubizhna-literatura-11-klas-parashchych-2019.html

 

https://ukrclassic.com.ua/katalog/teoriya-literaturi/2717-asotsiativnist-v-literaturi

https://www.youtube.com/watch?v=tPPAjnfjvN0&t=26s&ab_channel=%D0%90%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BE%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8.%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

 

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

- веб-сервіс  «Google Classroom»; https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

https://osvita.ua/school/estimation/2393/

- електронний журнал

«Google Classroom»

VI

Робота над темою уроку

Прослуховування та аналіз вірша Р. Рільке «Орфей. Еврідіка. Гермес»

 Завдання: виявити провідні мотиви лірики Рільке, відображені у творі «Орфей. Єврідіка. Гермес».

Бесіда за змістом вірша.

 1. Яку частину з давнього сюжету про Орфея і Еврідіку вибирає Рільке?

 2. Як влаштоване царство смерті, що тимчасово з’єднує розлучених закоханих?

 3. На які найголовніші закони робить замах Орфей?

 4. Чим це обертається для співця?

 Демонструється картина "Орфей, Еврідіка".

 Що в ній спільного з сюжетом вірша Рільке?

5. Як ви розцінюєте бажання Орфея, не питаючи Еврідіку, проти її волі повернути в земний світ?

 6. Яку роль відіграє у творі Гермес?

 

 

Бесіда за змістом вірша «Ось дерево звелось…» після прослуховування за посиланням.

 «Коло думок».

Чому, на вашу думку, саме цим віршем Рільке відкрив цикл «Сонетів до Орфея»?

Які зміни у світі причиняє спів Орфея?

Що має на увазі поет під «прислуханням»? Чому саме так зводить свій храм Орфей?

Що дає змогу створити храм?

Що символізують у своїй взаємодії образи дерева і храма?

Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням і дайте відповіді на запитання

 

  • Як побудований сонет Рільке?
  • Які основні образи першого катрена можна виділити? Яке вони мають значення?)
  • Який головний образ у другому катрені?
  • Виділіть основні змістові образи в терцинах. Чи змінюється в них настрій поета?

 

- презентація вчителя; https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

-посилання https://mala.storinka.org/%D0%BE%D1%80%D1%84%D0%B5%D0%B9-%D1%96-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D1%96%D0%B4%D1%96%D0%BA%D0%B0-%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D1%96%D1%84-%D1%83-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D1%96-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97.html

 

 

 

https://gallerix.ru/storeroom/320650295/N/43692333/

 

- використання чату в ZOOM;

- покликання на інструкцію в Google Classroom; https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

- месенджер  Viber;

- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

https://osvita.ua/school/estimation/2393/

 

- електронний журнал

«Google Classroom»;

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2wJv1HefLmc&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0

-використання чату в ZOOM;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-посилання

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%82

 

 

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B8%D0%BD%D0%B0

 

VIІ

Підсумки уроку

Виконай тестове завдання за посиланням або продовжіть речення
Для мене Райнер Марія Рільке – це…

- презентація вчителя;

https://naurok.com.ua/test/start/12460

використання чату в ZOOM;

VІІІ

Домащнє завдання

Створити інтелекткарту Райнер Марія Рільке.

Підготувати виразне читання та аналіз його віршів.

https://www.canva.com/ru_ru/grafiki/intellekt-karty/

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZMwBH2JXbNM&ab_channel=%D0%90%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BE%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8.%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

- покликання на домашнє завдання в Google Classroom https://classroom.google.com/c/NjQ0ODEzODc3MDJa?cjc=4eds6b3

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 лютого
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку