Технологічна карта інтерактивного уроку географії для 7 класу

Про матеріал
Як зробити, щоб освітній процес на уроках географії відбувався за умови постійної, активної взаємодії всіх учасників? Щоб вчитель і учні були рівноправними суб’єктами навчання? Уроки, які ґрунтуються на інтерактивній методиці, які активізують учнів. Замість переказування інформації, відірваної від життя, учні самостійно розв'язують конкретні завдання. Пропоную Технологічну карту інтерактивного уроку географії для 7 класу. Тема уроку: «Особливості географічного положення, дослідження та освоєння Африки»
Перегляд файлу

Технологічна карта інтерактивного уроку географії для 7 класу

 

Тема уроку: «Особливості географічного положення, 

                         дослідження та освоєння Африки»

Цілі  уроку:            сформувати поняття «географічне положення материка», визначити найголовніші особливості географічного положення; формувати вміння характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; удосконалити вміння визначати координати, в тому числі крайніх точок материка; формувати самостійні навички та дослідницьку діяльність, розвивати творчу уяву та здібності, пізнавальний інтерес, пам’ять, логічне мислення учнів, комунікативні якості

Очікувані результати :

Учень повинен називати:

                           основні етапи дослідження материка, характерні риси

                           географічного положення Африки;

                           пояснювати:

                      особливості географічного дослідження;

                      визначати:

                      географічні координати крайніх точок материка,

                      довжину материка

                      показувати на карті:

                           об’єкти географічної номенклатури (згідно програми)

 

Тип уроку:      урок засвоєння нових знань

 

Методи начальної взаємодії:

 

-     методи організації суб’єкт-суб’єктивної взаємодії ( методи колективного-

      групового навчання)

-     методи вивчення об’єктів живої та неживої природи (графічне

      моделювання)

 

Навчально-методичний супровід:

 

  • програма для ЗНЗ «Географія» для 6-9 класів 2012, зі змінами 2015
  • підручник «Географія материків і океанів» 7 клас, автор: Бойко В.М.
  • атлас для 7 класу
  • контурні карти
  • фізична карта Африки
  • настінна контурна карта Африки (саморобна)
  • таблиця (на дошці)

 

Структурно-логічна схема понять навчальної інформації

 

                     

 

з/п

Етапи уроку, зміст етапу

Методи навчальної взаємодії

Навчально-методичний супровід

Цільове призначення

1

Мотивація навчальної діяльності

Психологічна хвилинка «Світлофор»

 

 

 

Інтерактивна  вправа «Інтелектуальна розминка»

Учні підіймають картки зеленого, жовтого або  червоного кольору відповідно настою на початок уроку

 

Учні відповідають на запитання вчителя:

«Про Африку можна говорити як про материк – самий-самий Який?

Налаштування сприятливого психоемоційного мікроклімату

 

 

Формування робочого настою, розвиток інтелектуальних здібностей

2

Оголошення:

  • теми «Особливості географічного положення,

дослідження та освоєння Африки»

навчальних цілей та результатів навчання

 

Евристична бесіда

Вчитель оголошує учням тему уроку, мету та головні завдання, пояснює очікувані результати

Сконцентрувати увагу учнів на основних навчальних цілях та завданнях, активізація пізнавальної діяльності протягом уроку

3

Інформаційно-змістовний

Логічні блоки навчальної інформації:

  1. Особливості географічного положення
  2. Елементи берегової лінії

 

  1. Дослідження та освоєння материка

 

Фронтальна бесіда

Робота з картами атласу, картою на дошці та контурними катами

 

 

 

 

Випереджальне завдання

 

Учні працюють з картами атласу, знаходять назви географічних об’єктів та показують на карті

 

 

 

 

Учні презентують творчі роботи випереджального характеру з історії дослідження та освоєння Африки за темами:

- «Перші дослідники Африки»

- «Успішний дослідник Африки – Давід Левінгстон»

- «Значення досліджень Єгора Ковалевського»

Удосконалення вміння учнів працювати з картами атласу, знаходити та показувати на карті назви географічних об’єктів, розвивати географічне мислення

Формувати вміння самостійної роботи з додатковою літературою, вміння виділяти головне, розвивати творчі здібності, пізнавальний інтерес, логічне мислення учнів, комунікативні якості

4

Операційно-діяльнісний

Інтерактивна права

 

Робота в малих групах

 

 

Графічне моделювання

Учні об’єднуються в  групи, працюють  з картками-завданнями. За допомогою підручника §13, карти атласу знаходять назви географічних об’єктів та результати заносять в таблицю

 

Завдання: за допомогою карти дайте відповіді на запитання

Група №1

1. Як розташована Африка відносно екватора?

2.  Як розташована Африка відносно нульового меридіана?

3. Знайдіть назви крайніх точок материка та визначте їх координати.(Додаток)

Група №2

Завдання:

1. Розрахуйте  протяжність материка з півночі на південь уздовж 20° сх.д. 

2.  Розрахуйте  протяжність материка із заходу на схід уздовж 10° пн.ш

3. В яких півкулях розташована Африка?

 

Група №3

Опишіть берегову лінію материка: знайдіть та позначте на контурній карті: 1.затоки та протоки, 2. моря та океани

3. острови та півострови

 

Ефективне сприйняття та засвоєння навчального матеріалу, формування вмінь знаходити інформацію в різних джерелах, закріплення практичних навичок роботи з атласом та контурною картою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Оціночно-діяльнісний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання результатів навчання

Робота з таблицею

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

 

 

 

 

 

Психологічна хвилинка «Світлофор»

 

Учні кожної групи заповнюють частину таблиці відповідно до виконаних завдань, показують на карті та позначають на контурній карті на дошці знайдені географічні об’єкти, сумісно з вчителем аналізують правильність виконаних завдань, корегують та оцінюють

 

Учні висловлюють свою точку зору на запитання вчителя:

- чи сподобалось вам працювати в групах?

- чим запам’ятався вам урок?

Учні підіймають картки зеленого, жовтого або  червоного кольору відповідно настою за результатами уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сприяння психоемоційному мікроклімату

 

Додаток

Розташування материка

 

Назви та координати крайніх точок

Протяжність материка

Елементи берегової лінії:

відносно

екватору

 

 

відносно

нульового меридіану

Пн.

Пд.

Сх..

Зах.

Пн. Пд.

Сх.

Зах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Океани:

Моря:

Затоки:

Протоки:

Острови:

Півострови:

 

doc
Додано
30 січня 2021
Переглядів
1189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку