Технологічна карта інтерактивного уроку географії для 7 класу
Тема уроку: «Особливості географічного положення,
дослідження та освоєння Африки»
Цілі уроку: сформувати поняття «географічне положення материка», визначити найголовніші особливості географічного положення; формувати вміння характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; удосконалити вміння визначати координати, в тому числі крайніх точок материка; формувати самостійні навички та дослідницьку діяльність, розвивати творчу уяву та здібності, пізнавальний інтерес, пам’ять, логічне мислення учнів, комунікативні якості
Очікувані результати :
Учень повинен називати:
основні етапи дослідження материка, характерні риси
географічного положення Африки;
пояснювати:
особливості географічного дослідження;
визначати:
географічні координати крайніх точок материка,
довжину материка
показувати на карті:
об’єкти географічної номенклатури (згідно програми)
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методи начальної взаємодії:
- методи організації суб’єкт-суб’єктивної взаємодії ( методи колективного-
групового навчання)
- методи вивчення об’єктів живої та неживої природи (графічне
моделювання)
Навчально-методичний супровід:
Структурно-логічна схема понять навчальної інформації
№ з/п |
Етапи уроку, зміст етапу |
Методи навчальної взаємодії |
Навчально-методичний супровід |
Цільове призначення |
1 |
Мотивація навчальної діяльності |
Психологічна хвилинка «Світлофор»
Інтерактивна вправа «Інтелектуальна розминка» |
Учні підіймають картки зеленого, жовтого або червоного кольору відповідно настою на початок уроку
Учні відповідають на запитання вчителя: «Про Африку можна говорити як про материк – самий-самий Який? |
Налаштування сприятливого психоемоційного мікроклімату
Формування робочого настою, розвиток інтелектуальних здібностей |
2 |
Оголошення:
дослідження та освоєння Африки» навчальних цілей та результатів навчання
|
Евристична бесіда |
Вчитель оголошує учням тему уроку, мету та головні завдання, пояснює очікувані результати |
Сконцентрувати увагу учнів на основних навчальних цілях та завданнях, активізація пізнавальної діяльності протягом уроку |
3 |
Інформаційно-змістовний Логічні блоки навчальної інформації:
|
Фронтальна бесіда Робота з картами атласу, картою на дошці та контурними катами
Випереджальне завдання
|
Учні працюють з картами атласу, знаходять назви географічних об’єктів та показують на карті
Учні презентують творчі роботи випереджального характеру з історії дослідження та освоєння Африки за темами: - «Перші дослідники Африки» - «Успішний дослідник Африки – Давід Левінгстон» - «Значення досліджень Єгора Ковалевського» |
Удосконалення вміння учнів працювати з картами атласу, знаходити та показувати на карті назви географічних об’єктів, розвивати географічне мислення Формувати вміння самостійної роботи з додатковою літературою, вміння виділяти головне, розвивати творчі здібності, пізнавальний інтерес, логічне мислення учнів, комунікативні якості |
4 |
Операційно-діяльнісний Інтерактивна права
|
Робота в малих групах
Графічне моделювання |
Учні об’єднуються в групи, працюють з картками-завданнями. За допомогою підручника §13, карти атласу знаходять назви географічних об’єктів та результати заносять в таблицю
Завдання: за допомогою карти дайте відповіді на запитання Група №1 1. Як розташована Африка відносно екватора? 2. Як розташована Африка відносно нульового меридіана? 3. Знайдіть назви крайніх точок материка та визначте їх координати.(Додаток) Група №2 Завдання: 1. Розрахуйте протяжність материка з півночі на південь уздовж 20° сх.д. 2. Розрахуйте протяжність материка із заходу на схід уздовж 10° пн.ш 3. В яких півкулях розташована Африка?
Група №3 Опишіть берегову лінію материка: знайдіть та позначте на контурній карті: 1.затоки та протоки, 2. моря та океани 3. острови та півострови
|
Ефективне сприйняття та засвоєння навчального матеріалу, формування вмінь знаходити інформацію в різних джерелах, закріплення практичних навичок роботи з атласом та контурною картою
|
5 |
Оціночно-діяльнісний
Рефлексія
Оцінювання результатів навчання |
Робота з таблицею
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Психологічна хвилинка «Світлофор»
|
Учні кожної групи заповнюють частину таблиці відповідно до виконаних завдань, показують на карті та позначають на контурній карті на дошці знайдені географічні об’єкти, сумісно з вчителем аналізують правильність виконаних завдань, корегують та оцінюють
Учні висловлюють свою точку зору на запитання вчителя: - чи сподобалось вам працювати в групах? - чим запам’ятався вам урок? Учні підіймають картки зеленого, жовтого або червоного кольору відповідно настою за результатами уроку
|
Сприяння психоемоційному мікроклімату
|
Додаток
Розташування материка
|
Назви та координати крайніх точок |
Протяжність материка |
Елементи берегової лінії: |
|||||
відносно екватору
|
відносно нульового меридіану |
Пн. |
Пд. |
Сх.. |
Зах. |
Пн. Пд. |
Сх. Зах. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Океани: Моря: Затоки: Протоки: Острови: Півострови: |