ПРОЄКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ.
Шановні колеги, пропоную вашій увазі ТЕХНОЛОГІЧНУ КАРТУ навчального проєкту з української мови " ГОВОРІМО ПРАВИЛЬНО. НАГОЛОСИ".
Проєкт покликаний допомогти учням легко і просто опановувати складні випадки наголошування слів, сприяє формуванню ключових і предметних компетентностей здобувачів освіти.
Матеріал можна використати для підготовки проєктів на уроках української мови в 5 - 11 класах.
Технологічна карта навчального проєкту
«Говорімо правильно. Наголоси»
6. Мета проєкту (очікувані результати):
сприяти усвідомленню про необхідність дбати про чистоту влосного мовлення та дотримання правил літературної мови.
Проєкт покликаний допомогти учням легко і просто опановувати складні випадки наголошування слів, дати поняття про те, що мовлення, яке відповідає нормам літературної мови,- це ознака культурної, освіченої сучасної людини.
Система наголосів в українській мові доволі складна. Якщо виникають сумніви щодо місця наголосу в слові, потрібно звертатися до орфоепічного або орфографічного словника. Опанувати правильне наголошування слів дуже непросто, а завдання на різні випадки з наголосом на ЗНО є щороку. Говорити українською правильно – це обов’язок кожного українця.
Результатом їхньої роботи є флеш-картки, тести для перевірки знань, які вони презентують та використовують у грі
« Найрозумніший», посібник « Вивчаємо наголоси цікаво, легко, швидко».
12. Механізм реалізації проекту (план дій).
Етап реалізації проекту |
Алгоритм діяльності учнів |
Алгоритм діяльності вчителя |
Форма представлення результатів |
Ресурси |
Організаційно-підготовчий |
1. Обговорення проблеми з учителем, пошук необхідної додаткової інформації, визначення мети і завдань. 2. Вироблення плану дій: - визначення джерел інформації; - вибір способів збирання інформації; - вибір методів аналізу інформації/проведення дослідження ; - вибір засобів презентації результатів; - розроблення критеріїв оцінювання; - розподіл завдань між членами групи; - визначення термінів виконання завдань
|
Допомога в постановці проблеми, визначенні завдань та змісту проєкту, плануванні, розроблення критеріїв оцінювання
|
План роботи, критеріоцінювання розміщені на дошці padlet
|
|
Практико-дослідницький |
|
1. Спостереження за роботою. 2. Непряме керування діяльністю
|
|
|
Підсумковий |
|
1. Спостереження за ходом обробки результатів і аналізу інформації. 2. Корекція підсумкових матеріалів. 3. Консультування. 4. Спостереження за ходом підготовки практичної (експериментальної) частини для учнів (якщо заплановано)
|
|
|
Презентаційний |
Презентація результатів у формі усного звіту, звіту з демонстрування матеріалів, письмового звіту тощо |
1. Консультування у роботі над звітом та під час роботи над створенням презентації. 2. Постановка доцільних запитань. 3. Спостереження та корекція під час проведення практичної (експериментальної) частини (якщо заплановано)
|
1. Виготовлення флеш – карток, посібника 2. Розміщення результатів роботи на дошці padlet 3. Застосування результатів роботи під час гри « Найрозумніший»
|
|
Рефлексія |
|
Оцінка зусиль учнів; їхньої креативності; якості використання джерел інформації. Виявлення недоліків та урахування їх у подальшій роботі
|
Картки самооцінювання, взаємооцінювання |
|
|
|
|
|
|
Оцінювання презентації групи |
|
|
Оцінити кожну характеристику |
3 |
відмінна робота (важко що поліпшити)
|
2 |
хороша робота (але ви бачите спосіб поліпшення)
|
1 |
слабка робота (багато що можна поліпшити)
|
Низький рівень
|
Учень (учениця) відмовляється брати участь у частині роботи, або представляє роботу реферативного плану без розуміння мети, задач проєкту, не може зробити висновки.
|
Середній рівень
|
Учень (учениця) бере фрагментарну участь у дослідженні, вчасно виконує завдання.
|
Достатній рівень
|
Учень (учениця) свою частку роботи виконує вчасно та правильно, але не бере участі у підсумковому обговоренні й формуванні висновків за результатами дослідження.
|
Високий рівень
|
Учень (учениця) проводить дослідження з повним розкриттям теми, оформлює роботу і презентацію відповідного проєкту згідно з вимогами. Якщо це групова робота, то виконує все вчасно і правильно та бере участь в активному обговоренні результатів. |