Технологічна карта навчального проєкту з української мови «Говорімо правильно. Наголоси»

Про матеріал

ПРОЄКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ.

Шановні колеги, пропоную вашій увазі ТЕХНОЛОГІЧНУ КАРТУ навчального проєкту з української мови " ГОВОРІМО ПРАВИЛЬНО. НАГОЛОСИ".

Проєкт покликаний допомогти учням легко і просто опановувати складні випадки наголошування слів, сприяє формуванню ключових і предметних компетентностей здобувачів освіти.

Матеріал можна використати для підготовки проєктів на уроках української мови в 5 - 11 класах.

Перегляд файлу

 

 

Технологічна карта навчального проєкту

«Говорімо правильно. Наголоси»

 

  1. Керівник/ки проєкту: Кондратюк І.І.
  2. Предмет/ти: українська мова.
  3. Тип проєкту за такими класифікаційними параметрами:
  • Спосіб (характеристика) діяльності: робота  в групах.
  • Склад учасників: три групи по 5  учнів.
  • Тривалість: 1 місяць.
  1. Клас: 10

6. Мета проєкту (очікувані результати):

  • поглиблювати знання учнів з орфоепії;

сприяти усвідомленню про необхідність дбати про чистоту влосного мовлення та дотримання правил літературної мови.

  •             продовжити  формування ключових компетентностей: 
  •            уміння вчитися впродовж життя організовувати свою навчально-пізнавальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію;
  •            спілкування державною мовою та іноземною набуття досвіду публічного виступу;
  •            інформаційно - цифрової компетентності – використовувати сучасні цифрові технології та пристрої для презентації власної діяльності;
  •            ініціативність і підприємливість – формування навичок роботи в команді,уміння приймати виважені рішення, які сприятимуть виконанню  завдання;
  •            створити умови для розвитку мовлення, мислення, пізнавальної активності учнів; 
  •             виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги, толерантності, поваги до результатів чужої праці та іншої думки, інтересу до вивчення рідної мови.
  1. Продукт проєкту: флеш – картки «Наголоси», посібники «Вивчаємо наголоси легко, швидко»
  2. Завдання проєкту:

Проєкт покликаний допомогти учням  легко і просто опановувати складні випадки наголошування слів, дати поняття про те, що мовлення, яке відповідає нормам літературної мови,- це ознака культурної, освіченої сучасної людини. 

  1. Проблема проєкту та її актуальність:

   Система наголосів в українській мові доволі складна. Якщо виникають сумніви щодо місця наголосу в слові, потрібно звертатися до орфоепічного або орфографічного словника. Опанувати правильне наголошування слів дуже непросто, а завдання на різні випадки з наголосом на ЗНО є щороку. Говорити українською правильно – це обов’язок кожного українця.

  1.  Ключове питання: Як навчитися наголошувати слова правильно?
  2.  Тематичні питання:
  • Визначення груп слів, що викликають сумніви щодо місця наголосу.
  • Робота з орфоепічними та орфографічними словниками.
  • Створення флеш-карток з малюнками, які створюють асоціації і дозволяють швидше опанувати правильне наголошення визначеної групи слів.
  • Написання кількох пов’язаних речень, невеличкої історію чи анекдоту зі словами, наголошення яких важко запам’ятати .
  •  Складання  тестових завдань «Складні випадки наголошування слів».
  •  Стислий опис: учні розподіляються на групи і отримають завдання. Протягом проєкту діти перевіряють правильність наголошування слів за  орфоепічними та орфографічними словниками, створюють  флеш-картки, самостійно добирають до слів малюнки, які створюють асоціації і дозволяють швидше опанувати матеріал, пишуть кілька пов’язаних речень, невеличку історію чи анекдот, складають тести «Складні випадки наголошування слів».

Результатом їхньої роботи є флеш-картки, тести для перевірки знань, які вони презентують та використовують у грі

« Найрозумніший», посібник « Вивчаємо наголоси цікаво, легко, швидко».

 

 

12. Механізм реалізації проекту (план дій).

 

Етап реалізації проекту

Алгоритм діяльності учнів

Алгоритм діяльності вчителя

Форма представлення результатів

Ресурси

Організаційно-підготовчий

1. Обговорення проблеми з учителем, пошук необхідної додаткової інформації, визначення мети і завдань.

2. Вироблення плану дій:

 - визначення джерел інформації;

 - вибір способів збирання інформації;

 - вибір методів аналізу інформації/проведення дослідження ;

 - вибір засобів презентації результатів;

 - розроблення критеріїв оцінювання;

 - розподіл завдань між членами групи;

- визначення термінів виконання завдань

 

Допомога в постановці проблеми,  визначенні завдань та  змісту проєкту, плануванні, розроблення критеріїв оцінювання

 

 План роботи, критеріоцінювання розміщені на дошці

 padlet

 

 

 

 

 

 

Практико-дослідницький

  1.         Збирання інформації.
  2.         Вирішення проміжних завдань.
  3.         Спостереження за об’єктами.
  4.         Проведення експериментів.
  5.         Анкетування.
  6.         Робота з різними інформаційними джерелами

 

1. Спостереження за роботою.

2. Непряме керування діяльністю

 

 

 

Підсумковий

  1.    Аналіз інформації.
  2.    Формулювання висновків.
  3.    Узагальнення та класифікація зібраних матеріалів.
  4.    Виготовлення ілюстративного матеріалу.
  5.    Підготовка презентаційних та інформаційних матеріалів.
  6.    Складання сценарію презентації

 

1. Спостереження за ходом обробки результатів і аналізу інформації.

2. Корекція підсумкових матеріалів.

3. Консультування.

4. Спостереження за ходом підготовки практичної (експериментальної) частини для учнів (якщо заплановано)

 

 

 

Презентаційний

Презентація результатів у формі усного звіту, звіту з демонстрування матеріалів, письмового звіту тощо

1. Консультування у роботі над звітом та під час роботи над створенням  презентації. 

2. Постановка доцільних запитань. 3. Спостереження та корекція під час проведення практичної (експериментальної) частини (якщо заплановано)

 

1. Виготовлення флеш – карток, посібника

2. Розміщення результатів роботи на

дошці padlet

3. Застосування результатів роботи під час гри « Найрозумніший»

 

 

 

Рефлексія

  1.          Колективне обговорення.
  2.           Самооцінка результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями

 

Оцінка зусиль учнів; їхньої креативності; якості використання джерел інформації.

Виявлення недоліків та урахування їх у подальшій роботі

 

Картки самооцінювання, взаємооцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Форми та критерії оцінювання діяльності учасників проекту

 

 

 

Оцінювання презентації групи

 

Оцінити кожну характеристику

3

відмінна робота (важко що поліпшити)

 

2

хороша робота (але ви бачите спосіб поліпшення)

 

1

слабка робота (багато що можна поліпшити)

 

 

 

 

Низький рівень

 

Учень (учениця) відмовляється брати участь у частині роботи, або представляє роботу реферативного плану без розуміння мети, задач проєкту, не може зробити висновки.

 

Середній рівень

 

Учень (учениця) бере фрагментарну участь у дослідженні, вчасно виконує завдання.

 

Достатній рівень

 

Учень (учениця) свою частку роботи виконує вчасно та правильно, але не бере участі у підсумковому обговоренні й формуванні висновків за результатами дослідження. 

 

Високий рівень

 

Учень (учениця) проводить дослідження з повним розкриттям теми, оформлює роботу і презентацію відповідного проєкту згідно з вимогами. Якщо це групова робота, то виконує все вчасно і правильно та бере участь в активному обговоренні результатів.

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку