МЕТА:
навчальна : дати поняття про числівник як частину мови, зокрема про його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; навчити учнів розрізняти кількісні й порядкові числівники;
розвиваюча: розвивати в дітей логічне мислення, висловлювати наукову думку, за допомогою інтерактивних технологій розвивати у дітей навички спілкування, спонукати до роздумів;
виховна: розширювати знання учнів про світ, у якому ми живемо; ознайомити дітей з історично відомими місцями світу; виховувати естетичний смак учнів; повагу один до одного.
ТИП УРОК: урок засвоєння нових знань
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: математика, всесвітня історія, географія, англійська мова.
- Ми поважаємо права власні й інших.- Ми не сміємося над чужими помилками.- Ми маємо право на помилку, бо вчимося.- Ми ділимося напрацьованими матеріалами та думками.- Ми завжди допомагаємо один одному.- Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші, якщо треба, запитуємо.- Ми цінуємо здобутки інших.- Ми намагаємося виконати роботу якнайкраще.
1. Морфологія вивчає частини мови?2. В українській мові 9 частин мови?3. Усі частини мови поділяються на головні та другорядні?4. Частини мови, що мають лексичне та граматичне значення і виконують синтаксичну роль, називаються самостійними? 5. Частини мови, що не мають лексичного та граматичного значення і не виконують синтаксичної ролі, є службовими?6. До самостійних частин мови належить сполучник?7. Службовими частинами мови є дієслово, іменник?8. Вигук не належить ні до самостійних, ні до службових частин мови? «Так» – «Ні»такнінітактактакніні
Числівник(Самостійна частина мови, що вказує на число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на питання скільки? котрий? У реченні може виступати у ролі підмета, присудка, додатка та означення) кількісні (скільки?) порядкові (котрий?) змінюються за відмінками змінюються за родами, числами, відмінками. Розряди кількісних числівниківвласне кількісні дробові збірні неозначено-кількісні(цілі числа) (частина від цілого) (певна кількість (приблизна кількість) одне як ціле) Діти, скажіть, що за своєю формою нагадує вам наш конспект? (піраміду)
Ви молодці, з таким знанням іноземної мови ми можемо вільно подорожувати світом. І наступною нашою зупинкою будуть «висячі сади» Семіраміди. За давніми переказами, Висячі Сади Семіраміди містилися на східному березі річки Євфрат, приблизно за 50 км від південного. Багдада. Вони були побудовані для Семіраміди, дружини Вавилонського царя , яка сумувала за горами та лісами своєї батьківщини.
Розподільна робота. Для того, щоб познайомитись з наступним дивом світу, вам необхідно виконати завдання: Записати числівники у дві колонки: кількісні та порядкові. Двадцять п’ять, п’ять восьмих, сімнадцятий, шестеро, четвертого, три дев’ятих, дев’ятий, вісімдесят, семисотий, чотириста, тринадцятий, другий.
Мавзолей — храм-гробниця і надгробний пам'ятник царя Мавсола, споруджений у середині IV століття до н. е. за наказом його дружини Артемісії III в Галікарнасі (сучасна Туреччина), одне з античних чудес світу. Майже неушкодженим Мавзолей простояв 1800 років. Та через вісімнадцять століть землетрус зруйнував його до основи.
Лінгвістична гра «Знайди зайве»Щоб потрапити до скульптури Фідіїва Зевса Олімпійського, вам потрібно виконати таке завдання: у кожному рядку слів сховалися «зайві». Знайдіть їх, підкресліть, обґрунтуйте свою думку. До якої частини мови належать ці слова?Чотири, один, п’ятірка, шостий.2) Ходять, п’ять, сидять, стояти.3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.4) Два, двійня, двійка, дворіччя.5) Сорока, рушниця, мішок, сорок.6) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.7) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.
Молодці, і ми потрапляємо до шостого дива світу – статуї Колоса Родоського -величезної статуї грецького бога Сонця Геліоса, спорудженої між 292 та 280 роками до н. е. на вході до гавані острова Родос у Греції. За час свого існування була вона найвищою статуєю світу, висотою 70 ліктів (31,5 м).
Александрійський маяк або Фароський маяк — одне з Семи чудес стародавнього світу несло в собі не тільки архітектурну елегантність, але й практичну функцію. Маяк знаходився на острові Фарос (сьогодні це мис в межах міста Александрія у Єгипті). Він гарантував морякам безпечне повернення у Велику Гавань.
Вкажіть числівник. а) двійка; б) вдвох; в) два; г) подвоєння.2. Виділіть числівник який означає ціле число. а) дві п’ятих; б) сім десятих; в) сім; г) три цілих і одна друга3. Позначте збірний числівник. а) три; б) тринадцять; в) троє; г) тридцять.4. Визначте дробовий числівник. а) дев’яносто; б) дев’ятеро; в) дев’ять цілих і шість десятих; г) дев’ятнадцять;5. Вкажіть порядковий числівник. а) вісім; б) восьмеро; в) одна восьма; г) восьмий.6. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні. а) шість, шестеро, шостий; б) п’ять, п’ятеро, одна п’ята; в) перший, другий, сто; г) двадцять, двадцять один, двадцятий.
З кожного місця, у якому ми сьогодні побували, я привезла вам побажання: Бажаю вам знань непорушних, як єгипетські піраміди. Бажаю вам залишатися такими ж неповторними, як висячі сади Семіраміди. Бажаю, щоб вас у майбутньому поважали за гарні вчинки, як Зевса. Бажаю бути спритними, як богиня Артеміда. Бажаю вам такого кохання, як у цариці Артемісії та царя Мовсола. Бажаю вам міцного здоров’я, щоб ви були міцними та гарними, як Колос Родоський. Бажаю, щоб зірка успіху сяяла вам у житті так яскраво, як Александрійський маяк