"Числівник" Урок-подорож

Про матеріал

МЕТА:

навчальна : дати поняття про числівник як частину мови, зокрема про його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; навчити учнів розрізняти кількісні й порядкові числівники;

розвиваюча: розвивати в дітей логічне мислення, висловлювати наукову думку, за допомогою інтерактивних технологій розвивати у дітей навички спілкування, спонукати до роздумів;

виховна: розширювати знання учнів про світ, у якому ми живемо; ознайомити дітей з історично відомими місцями світу; виховувати естетичний смак учнів; повагу один до одного.

ТИП УРОК: урок засвоєння нових знань

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: математика, всесвітня історія, географія, англійська мова.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лунає дзвіночок, до праці мерщій. Ти всі перешкоди здолати зумій!Працюємо наполегливо, швидко, старанно, Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!

Номер слайду 2

- Ми поважаємо права власні й інших.- Ми не сміємося над чужими помилками.- Ми маємо право на помилку, бо вчимося.- Ми ділимося напрацьованими матеріалами та думками.- Ми завжди допомагаємо один одному.- Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші, якщо треба, запитуємо.- Ми цінуємо здобутки інших.- Ми намагаємося виконати роботу якнайкраще.

Номер слайду 3

— Скільки нот у нотному стані?— Скільки місяців у році мають 31 день?— Яке число є магічним у фольклорі?— Скільки кольорів має веселка?— Скільки днів у тижні?— А скільки є чудес світу?

Номер слайду 4

Сім неймовірних чудес світуіменникіменникчислівникприкметник

Номер слайду 5

ТЕМА УРОКУ: Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні й порядкові.

Номер слайду 6

1. Морфологія вивчає частини мови?2. В українській мові 9 частин мови?3. Усі частини мови поділяються на головні та другорядні?4. Частини мови, що мають лексичне та граматичне значення і виконують синтаксичну роль, називаються самостійними? 5. Частини мови, що не мають лексичного та граматичного значення і не виконують синтаксичної ролі, є службовими?6. До самостійних частин мови належить сполучник?7. Службовими частинами мови є дієслово, іменник?8. Вигук не належить ні до самостійних, ні до службових частин мови? «Так» – «Ні»такнінітактактакніні

Номер слайду 7

Числівник(Самостійна частина мови, що вказує на число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на питання скільки? котрий? У реченні може виступати у ролі підмета, присудка, додатка та означення) кількісні (скільки?) порядкові (котрий?) змінюються за відмінками змінюються за родами, числами, відмінками. Розряди кількісних числівниківвласне кількісні дробові збірні неозначено-кількісні(цілі числа) (частина від цілого) (певна кількість (приблизна кількість) одне як ціле) Діти, скажіть, що за своєю формою нагадує вам наш конспект? (піраміду)

Номер слайду 8

Так, звичайно, піраміду, тож перше з чудес світу, до якого ми потрапляємо – це єгипетські піраміди. Піраміда Хеопса (Хуфу) — найбільша з-поміж єгипетських пірамід, єдине з «Семи чудес світу», яке збереглося до наших днів. Піраміда знаходиться на західному березі Нілу.

Номер слайду 9

Three teams – Five lessons – Seven flowers – Eleven days –Перекладіть словосполучення українською мовою три командип'ять уроківсім квітокодинадцять днів

Номер слайду 10

Ви молодці, з таким знанням іноземної мови ми можемо вільно подорожувати світом. І наступною нашою зупинкою будуть «висячі сади» Семіраміди. За давніми переказами, Висячі Сади  Семіраміди містилися на східному березі річки Євфрат, приблизно за 50 км від південного. Багдада. Вони були побудовані для Семіраміди, дружини Вавилонського царя  , яка сумувала за горами та лісами своєї батьківщини.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Лінгвістична фізкультхвилинка. Чуємо числівник – ми стрибаємо, а іменник – присідаємо.

Номер слайду 13

Розподільна робота. Для того, щоб познайомитись з наступним дивом світу, вам необхідно виконати завдання: Записати числівники у дві колонки: кількісні та порядкові. Двадцять п’ять, п’ять восьмих, сімнадцятий, шестеро, четвертого, три дев’ятих, дев’ятий, вісімдесят, семисотий, чотириста, тринадцятий, другий.

Номер слайду 14

Молодці, і ми потрапляємо до храму Артеміди в Ефесі.— храм грецької богині Артеміди в місті Ефес, Мала Азія. Одне з Семи чудес стародавнього світу. Руїни храму розташовані поблизу курорту Кушадаси, що на південний захід від Ізміру.

Номер слайду 15

Лінгвістична гра «Віднови прислів’я»1. …… за всіх і всі за ……..2. Знаю, як свої ……. пальців.3. ………. ……… не ждуть.4. …… днів нічого не робимо, а на ………відпочиваємо.5. …… раз відмір, а ……… відріж.6. …… вода на киселі.

Номер слайду 16

Мавзолей — храм-гробниця і надгробний пам'ятник царя Мавсола, споруджений у середині IV століття до н. е. за наказом його дружини Артемісії III в Галікарнасі (сучасна  Туреччина), одне з античних чудес світу. Майже неушкодженим Мавзолей простояв 1800 років. Та через вісімнадцять століть землетрус зруйнував його до основи.

Номер слайду 17

Лінгвістична гра «Знайди зайве»Щоб потрапити до скульптури Фідіїва Зевса Олімпійського, вам потрібно виконати таке завдання: у кожному рядку слів сховалися «зайві». Знайдіть їх, підкресліть, обґрунтуйте свою думку. До якої частини мови належать ці слова?Чотири, один, п’ятірка, шостий.2) Ходять, п’ять, сидять, стояти.3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.4) Два, двійня, двійка, дворіччя.5) Сорока, рушниця, мішок, сорок.6) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.7) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.

Номер слайду 18

Статуя Зевса Олімпійського — давньогрецька статуя Зевса роботи Фідія, була встановлена в центрі Храму Зевса в Олімпії на півострові Пелопоннес. Потім вона була перевезена в палац у Константинополі.

Номер слайду 19

Конкурс математиків. Діти, скажіть, що обов’язково потрібно знати для того , щоб побудувати такі визначні споруди, які ми сьогодні бачили?Звісно, математику. Зараз ми знайдемо значення числового виразу та запишемо його словами.15+17= 95-16= 39-21=

Номер слайду 20

Молодці, і ми потрапляємо до шостого дива світу – статуї Колоса Родоського -величезної статуї грецького бога Сонця Геліоса, спорудженої між 292 та 280 роками до н. е. на вході до гавані острова Родос у Греції. За час свого існування була вона найвищою статуєю світу, висотою 70 ліктів (31,5 м).

Номер слайду 21

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМНаша подорож майже закінчилася, і останньою нашою зупинкою буде Фароський маяк. Щоб до нього потрапити, нам необхідно виконати вправу №288

Номер слайду 22

Александрійський маяк або Фароський маяк — одне з Семи чудес стародавнього світу несло в собі не тільки архітектурну елегантність, але й практичну функцію. Маяк знаходився на острові Фарос (сьогодні це мис в межах міста Александрія у Єгипті). Він гарантував морякам безпечне повернення у Велику Гавань. 

Номер слайду 23

Вкажіть числівник. а) двійка; б) вдвох; в) два; г) подвоєння.2. Виділіть числівник який означає ціле число. а) дві п’ятих; б) сім десятих; в) сім; г) три цілих і одна друга3. Позначте збірний числівник. а) три; б) тринадцять; в) троє; г) тридцять.4. Визначте дробовий числівник. а) дев’яносто; б) дев’ятеро; в) дев’ять цілих і шість десятих; г) дев’ятнадцять;5. Вкажіть порядковий числівник. а) вісім; б) восьмеро; в) одна восьма; г) восьмий.6. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні. а) шість, шестеро, шостий; б) п’ять, п’ятеро, одна п’ята; в) перший, другий, сто; г) двадцять, двадцять один, двадцятий.

Номер слайду 24

Домашнє завдання. Підготувати повідомлення про одне з чудес світу

Номер слайду 25

З кожного місця, у якому ми сьогодні побували, я привезла вам побажання: Бажаю вам знань непорушних, як єгипетські піраміди. Бажаю вам залишатися такими ж неповторними, як висячі сади Семіраміди. Бажаю, щоб вас у майбутньому поважали за гарні вчинки, як Зевса. Бажаю бути спритними, як богиня Артеміда. Бажаю вам такого кохання, як у цариці Артемісії та царя Мовсола. Бажаю вам міцного здоров’я, щоб ви були міцними та гарними, як Колос Родоський. Бажаю, щоб зірка успіху сяяла вам у житті так яскраво, як Александрійський маяк

Номер слайду 26

Дякую за чудову роботу!

pptx
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку