Опис власного досвіду "Застосування інноваційних інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури"

Про матеріал
Методична скарбничка вчителя української мови та літератури. Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури шляхом інтеграції інноваційних технологій. Опис власного досвіду "Застосування інноваційних інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури"
Перегляд файлу

Методична скарбничка вчителя української мови та

літератури Кондратюк Ірини Іванівни

 

Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури шляхом інтеграції

інноваційних технологій

 

 

  1. ПРИЧИН, чому ця тема є актуальною

1. Тема проблемного питання обширна, але це  допоможе обрати

найефективніші методи і форми роботи на уроці не тільки вчителю, а й учню.

Адже потрібно пам’ятати, що ті технології навчання, які вчитель вважає найкращими, не завжди є зручними і ефективними для учня.

Учитель має підказати, які стратегії навчання існують, та привчати учнів обирати найкращу для поставленого завдання. 

 

2. Комплексне застосування різноманітних та багатофункціональних інноваційних  методів забезпечує інтенсивну, динамічну взаємодію між учасниками навчального процесу та робить урок цікавим.

3. Інноваційні технології якнайкраще готують учнів  до майбутнього, допомагають здобути та відточити наступні навички:

          

  •   Критичне мислення
  •   Комунікаційні навички
  •   Емоційний інтелект
  •   Аналітичні здібності

4. Інноваці́йні техно́логії  — це не тільки радикально нові технології, але і вдосконалені давно відомі,  які істотно покращують весь процес навчання.

5. Нововведення  не виникають самі собою, а є результатом наукових пошуків, аналізу, узагальнення педагогічного досвіду.

Розділ І.  Застосування інноваційних інтерактивних

технологій на уроках української мови

 

Відомо, що навчання завжди мотивоване. Сам по собі мотив у навчальному процесі не виникає, його потрібно створити, тобто виокреслити таку ситуацію спілкування, за якої в школярів виникне бажання і потреба щось сказати.

Впевнена в тому, що  саме інтерактивне навчання  - навчання «занурене» у спілкування -   дозволяє максимально підвищити результативність  всього навчально – виховного процесу. 

Важливо,  що  у цьому процесі учні займають  не пасивну позицію,  не є  спостерігачами, а стають співтворцями уроку. Для ефективного застосування методів та прийомів інтерактивного навчання детально планую роботу на уроці.   Ознайомлюю  дітей з тими завданнями,  які допоможуть  їм досягти очікуваних результатів. 

Я  навчаю учнів оволодівати такими навичками як: 

 

  Це сприяє формуванню в школярів своєрідного бачення теми та проблем уроку, підказує послідовний та логічний підхід до їх вирішення.   

 Намагаюсь будувати заняття з мови таким чином, щоб кожен із проведених видів роботи ефективно впливав на формування певного комунікативного вміння, щоб учні успішно оволодівали і монологічним, і діалогічним мовленням, спираючись на знання про текст, стилі, типи, жанри мовлення, ситуацію спілкування, набували культури мовлення.

Учень на основі власного життєвого досвіду, враховуючи свої можливості, знаходить істину та робить відповідні висновки. Навчання стає проектним, бо я намагаюся спланувати поступовий мовленнєвий розвиток кожного учня, а це дає можливість школярам проявити власне «я», вільно спілкуватися, аргументовано доводити свою думку, визнавати власні помилки, додержуватися культури мовлення, дискусії, навчає уникати категоричності, використовувати адекватну лексику.

Комунікативну діяльність організовую під час розв’язання учнями системи усних і письмових мовленнєвих завдань, розташованих у порядку зростання їх складності. (Додаток 14) 

Залежно від мети і форми організації  навчальної діяльності учнів  у  своїй педагогічній діяльності застосовую   інтерактивні  технології кооперативного навчання, технології колективно – групового навчання, технології ситуативного моделювання, технології опрацювання  дискусійних питань (Додаток 1).        

Для організації  колективно – групової роботи використовую такі технології:

  • «Мікрофон»  - на етапі мотивації навчальної діяльності, етапі підсумку уроку. Цей прийом найчастіше поєдную з методом
  • «Незакінчене речення”

Така  методика  надає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей,  відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію (Додаток 4).

 Спонукаю учнів думати вільно та відкрито з певної теми,  стимулюю  мислення учнів  стратегією   

  • «Гронування» (асоціативний кущ, «бенгальский вогник»). Цю технологію розвитку мислення використовую  як на стадії актуалізації, так і на стадії рефлексії , підбиття підсумків вивченої теми чи розділу. На практиці метод гронування мої учні сприймають як цікаву, захоплюючу гру. Етапи гронування дуже прості та добре запам’ятовуються дітьми (Додаток 5).

     Застосовуючи  технології опрацювання дискусійних питань формую вміння учнів вести дискусію, застосовуючи наступні методи:

  • «Метод ПРЕС», який допомагає учням пояснити свої думки та сформулювати їх у виразній стислій формі, використовую найчастіше при обговоренні проблемних питань  (Додаток 6, 18). 
  • «Займи   позицію» - з метою розвитку вміння обґрунтувати думку, на етапі формування вмінь і навичок, використовую  технологію (Додаток 7).

 Навички, необхідні для спілкування та співпраці, намагаюся виробити в учнів, застосовуючи  такі  технології кооперативного навчання як  робота в парах, робота в групах, два – чотири – всі разом, ротаційні (змінювані трійки), тощо.

  • «Роботу  в парах», «Два – чотири – всі разом»  для досягнення будь-якої дидактичної мети впроваджую  на початкових етапах навчання учнів  роботи у малих групах.    

        Така робота дає час  подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом. Такий вид роботи сприяє розвитку навичок  спілкування, критичного мислення, формує вміння висловлюватись та вести дискусію, аргументовано переконуючи співрозмовника (Додаток 8, 9).  

      Плануючи поступовий мовленнєвий розвиток кожного учня, надаючи можливість школярам проявити власне «я», вільно спілкуватися, аргументовано доводити свою думку, визнавати власні помилки, додержуватися культури мовлення, дискусії, навчаючи уникати категоричності, використовувати адекватну лексику досягаю того, щоб навчання на моїх уроках ставало проектним.

Епіграф на уроці  – це один із способів, яким я  даю поштовх до активного  спілкування.  Учні включаються в його обговорення: висловлюють свої судження, коментують висловлювання товаришів (Додаток 10).

 Для вирішення складних колективних проблем організовую роботу в групах.  Важливими моментами групової роботи вважаю опрацювання змісту і подання групами результатів колективної діяльності, тому залежно від змісту та мети навчання застосовую такі  варіанти  організації роботи груп (Додаток 13): 

  • Метод  «Пошук інформації» -  якщо потрібно засвоїти теоретичний матеріал. Відбувається командний пошук інформації, що доповнює вже наявну (прочитану вчителем) з наступними відповідями на запитання. Для кожної групи розробляю питання, відповіді на які можна знайти в підручниках та роздатковому матеріалі. 
  • «Спільний проект»  - для  багатостороннього висвітлення  проблеми.   У  цьому випадку групи одержують завдання різнопланового змісту. Кожна група робить звіт із записами на дошці, що і стає спільний проектом, який рецензується й доповнюється групою експертів.

Плануючи уроки, особливо в 5-6  класах , використовую   для   створення  на уроці певної ситуації, якогось процесу технології ситуативного моделювання.

Такі види діяльності як симуляція, імітація, «Рольова гра» , «Драматизація» допомагають дітям через прості речі представити складні природні, технічні, соціальні та психологічні процеси або проблеми (Додаток 15):

  • ситуація подорожі (до «Країни  прикметників», до  «Океану орфографії», до «Міста знань»),
  • процес  допомоги певному герою, якого запрошено на урок, допомоги батькам (« Перша гривня») тощо.
  • громадське слухання, прийняття закону (9-11 класи).

Цікавими та дієвими  методами досягнення цілей уроку вважаю   складання  тестів, завдань,  розгадування загадок, головоломок,  ребусів тощо.  З метою розвитку комунікативної потреби, спрямованої  на адресата мовлення, співрозмовника, колектив на кожен урок планую виконання таких завдань з подальшою учнівською презентацією  (Додаток 11).

 Самооцінка в навчальному процесі розвиває критичне ставлення до своїх здібностей і можливостей, спонукає учнів до  досягнення кращих результатів своєї діяльності. На основі власного життєвого досвіду, враховуючи свої можливості, учень знаходить істину та робить відповідні висновки.             

 Реалізовуючи метод  самооцінювання на етапі виконання практичних завдань  застосовую взаємоперевірку, самоперевірку, самостійне  зіставлення  результатів роботи. Учні виставляють у картку самооцінювання за кожен вид роботи відповідну кількість балів, користуючись «таблицею оцінювання».   Для мотивації дітей  використовую  картки самооцінювання різних форм: «Весняні квіти» , «Плоди знань», «Грошові купюри, «Проїзний квиток», тощо (Додаток 12).

Захоплюючу пошукову роботу, творче осмислення учнями виучуваного матеріалу, виховання любові до літератури,  рідного слова, історії, звичаїв і традицій нашого народу продовжую у позаурочний час. 

    « Урок після уроку» -  це творча  самореалізація для мене, а для учнів - це справжнє свято серед традиційних буднів. Але свято не в звичайному розумінні цього слова, а свято спільної творчої праці. До підготовки  позакласних заходів залучаю учнів.  

Щоб зацікавити учнів позакласною роботою з мови, у практиці її проведення широко використовую  ІКТ,  наочні посібники,  яскраво  оформлені таблиці з цікавими запитаннями, конкурсними завданнями, висловлюваннями про мову, мовними кросвордами, чайнвордами (Додаток 16).

На  позакласних заходах  намагаюсь задовольнити запити школярів,  урізноманітнюючи види роботи: прослуховування доповідей та проектів-презентацій учнів, цікавих повідомлень з газет, журналів, інтернету, обговорення творчих спроб дітей, ознайомлення зі статтями про особливості віршування, написання фанфіків,  про культуру мовлення, складання заміток до газет, перегляд фільмів-екранізацій тощо. 

Під час Тижня української мови   проводжу заходи у формі  конкурсів, змагань,  турнірів, вечорів, конференцій тощо   (Додаток 17).

Вважаю, що види уроків, які я впроваджую у своїй роботі, допомагають відійти від стандарту, підштовхнути учня до власного, неповторного, індивідуального, особливого погляду на життя. 

     Створюючи ситуацію довіри та успіху допомагаю дитині «розкриватися»,  повірити у свої можливості, реалізуватися як творчій особистості, сміливо демонструвати свої здібності.

 І,  як результат,  учень-випускник не тільки володіє знаннями, уміннями та навичками з предмета, але й уміє формулювати власну точку зору, відстоювати свою позицію, співпрацювати в групі, колективі, мати коло однодумців, бути комунікабельною, толерантною особистістю.

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Класифікація методів інтерактивного навчання за  О. Пометун

Інтерактивні  технології  кооперативного  навчання

Технології колективно – групового  навчання

    

 

 

Технології ситуативного моделювання

 

  Технології опрацювання дискусійних питань

 

                                                                                                                   Додаток  2

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

Спільне планування навчальної діяльності 

Ознайомлення  з   темою,  метою та завданнями  уроку

 

Навчити  учнів оволодівати такими навичками  :  визначення мети, проектування, організація, реалізація, контроль. Сприяти  формуванню в школярів своєрідного бачення теми та проблем уроку,  вчити  послідовно  та логічно  підходити  до їх вирішення

Фрагмент уроку

Тема.  Написання  не  з прикметниками

   - Щоб досягнення поставленої мети,  сплануємо нашу роботу. Ознайомтесь із завданнями, які я пропоную  виконати.  Можливо,  ви хотіли б щось змінити в цьому плані, доповнити  його іншими завданнями?

 

 

 

Додаток  4

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

 

Мікрофон”

 

 

1.  Мотивація навчання школярів

2. Оголошення теми та мети уроку

3. Формування та вдоскона -лення умінь та навичок

4.  Підсумок уроку.   Рефлексія

Надати  можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

„ Незакінчене речення”

 

1.  Мотивація навчання школярів

2. Оголошення теми та мети уроку

3. Формування та вдоскона -лення умінь та навичок

4.  Підсумок уроку.   Рефлексія

Відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5 

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

 

«Гронування» (асоціативний кущ, «бенгальский вогник»)

 

1. Актуалізація знань  

2. Підбиття підсумків вивченої теми, чи розділу

 Спонукати   учнів думати вільно та відкрито з певної теми. Стимулювати  мислення учнів

 

Алгоритм діяльності:

Напишить центральне слово або фразу посередині аркуша.

1. Записуйте  теми слова та фрази, які спадають на думку.

2. Пишіть стільки ідей, поки всі не будуть вичерпані або ж доки дозволяє час.

3. Коли всі ідеї записані , установіть зв`язки між поняттям, де це можливо.

                          Фрагмент уроку

Тема. Прикметник

   Місце у навчальному процесі:  Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

 

«Метод ПРЕС»

 

 

1. Повідомлення навчальної інформації

2. Формування та вдоскона -лення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

Навчити  учнів виробляти й оформлювати аргументи, висловлювати думки  у виразній і стислій формі, переконувати інших.

 

 

 

Алгоритм діяльності:

Метод «ПРЕС» має таку структуру та етапи (слід роздати/ написати на дошці, на плакаті/ учням матеріали, в яких зазначені чотири етапи методу):

  1. ПОЗИЦІЯ

Я вважаю, що ... (висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваш погляд).

  1. ОБҐРУНТУВАННЯ

...тому, що... (наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).

  1. ПРИКЛАД

... наприклад... (наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони підсилять вашу позицію).

  1. ВИСНОВКИ

Отже (тому), я вважаю... (узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто, це є заклик прийняти вашу позицію).

Захищаючи свою позицію, намагайтесь дотримуватися струк­тури методу «ПРЕС».

Фрагмент уроку

Тема.     Написання  не  з прикметниками

Місце у навчальному процесі :  Формування та вдосконалення умінь та навичок

- Продовжуємо нашу мандрівку по країні прикметників.  Ви вже знаєте, що у кожного слова є своя орфографічна доля.  Як ви розумієте вислів

« орфографічна доля» ? ( Кожне слово пишеться за правилами орфографії.) Сьогодні ми  повинні зробити « П’ять кроків до успіху», щоб навчитися правильно писати НЕ  з прикметниками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  7

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

«Займи   позицію»

1. Повідомлення навчальної інформації

2. Формування та вдосконалення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

 вчити  бачити різні  погляди  на проблему, що вивчається , усвідомлення ними можливості протилежних позицій щодо їх вирішення.

 

Фрагмент уроку

Тема.     Написання  не  з прикметниками

Місце у навчальному процесі:  контроль результатів навчання

 

 

 

 

 

 

Додаток  8

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

 

Робота в парах

 

1.Контроль результатів навчання

2.Формування та вдоскона -лення умінь та навичок

 

Сприяти  розвитку навичок спілкування, критичного мислення, вміння висловлюватися, переконувати й вести дискусію.

 

 

Алгоритм діяльності:

1. Учням пропонується конкретне завдання.

2. Об’єднання учнів у пари (добровільно).

3. Обговорення завдання у парі (вказується час для обговорення).

4. Представлення результатів.

Фрагмент уроку №1

Тема .   Іменник як частина мови

 

Місце у навчальному процесі :  контроль результатів навчання

Фрагмент уроку №2

 

Тема.   Написання  не  з прикметниками

 

Місце у навчальному процесі :  формування та вдосконалення умінь та навичок

 

 

Додаток 9

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

 

Два – чотири – всі разом

 

1. Формування та вдосконалення умінь та навичок

 

Навчити  висловлювати свою думку  і вислухову вати  погляди, аргументи , вести переговори і робити вибір.

 

Організація роботи:

  1. Ознайомлення учнів з питаннями для обговорення, дискусії тощо.
  2. Об’єднання учнів у пари і обговорення завдання з метою прийняття узгодженого рішення – консенсусу (обов’язково).
  3. Об’єднання пар в четвірки і обговорення попередньо досягнутих рішень щодо поставленої проблеми. Прийняття спільного рішення обов'язкове.
  4. Обговорення питання, узгодження позицій і вироблення спільного рішення в більшій групі.

 

Додаток 10

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

Епіграф

 

 

 

 Ознайомлення з   темою,  метою та завданнями  уроку

 

Дати  поштовх до активного  спілкування. 

Фрагмент уроку  « П’ять кроків до успіху».

Тема. Написання не з прикметниками.

 Місце у навчальному процесі :  Ознайомлення з   темою,  метою та завданнями  уроку

 

 

 

 

                                                                                                           Додаток  11

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

 

 Ігрові завдання :

 ( запропоновані вчителем,  складені учнями)

загадки, ребуси , кросворди , головоломки  і ін..

 

 

1. Повідомлення навчальної інформації

2. Формування та вдосконалення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

4. Домашнє завдання

Навчити   презентувати свою роботу, розвивати комунікативну потребу, спрямовану  на адресата мовлення, співрозмовника, колектив.

 

 

 

 

Додаток 12

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

Самооцінювання

 

1. Повідомлення навчальної інформації

2. Формування та вдосконалення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

Розвивати критичне ставлення до своїх здібностей і можливостей,  спонукати учнів до  досягнення кращих результів своєї діяльності,  На основі власного життєвого досвіду, враховуючи свої можливості, знаходить істину та робить відповідні висновки.

 

 

 

 

Додаток 13

 

 ЕТАПИ  ПРОВЕДЕННЯ ГРУПОВОЇ РОБОТИ

Найпоширенішим у практиці способом організації навчальної дискусії є міжгруповий діалог. Порядок роботи за цього способу такий:

1. Визначення задачі.

2. Утворення груп, розподіл ролей у малих групах.

3. Груповий діалог.

4. Подання результатів обговорення.

5. Міжгруповий діалог.

6. Підбиття підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 14

 

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

Сенкан

 Есе ( вільне письмо)

 

 

1.  Актуалізація знань

2. Формування та вдосконалення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

 Навчити успішно оволодівати і монологічним, і діалогічним мовленням, спираючись на знання про текст, стилі, типи, жанри мовлення, ситуацію спілкування, набувати культури мовлення

 

Тема:  Прикметник

Місце у навчальному процесі : Формування та вдосконалення умінь та навичок

Завдання на вибір :  Скласти сенкан  або есе до слів « прикметник» ,

 « сім`я» .

 

 

Вільне письмо”( Есе )

Дана стратегія допомагає зібрати докупи свої думки через записування їх без зупинки.

Алгоритм роботи

Для роботи за стратегією виділяється 5 –10 хв. Протягом цього часу учень

записує свої думки щодо визначеної теми, не відриваючи ручки від аркуша паперу чи зошита. До уваги не беруться помилки, стиль. Суть роботи полягає в тому, щоб зафіксувати свої емоції, не соромлячись їх і не боячись їхнього існування.

Додаток  15

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

Симуляція, імітація, “Рольова гра” , «Драматизація»

 

1. Повідомлення навчальної інформації

2. Формування та вдосконалення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

Вчити розвязувати проблеми у модельованій ситуації в уумовах колективного обговорення.

Виявити знання і досвід учнів у роботі з поняттями , стимулювати інтерес та створити мотивацію  .

 

 

 

 

Додаток  16

        

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

Урок після уроків

 

 

Позакласна робота 

 Спонукати до пошукової роботи, вчити творчо осмислювати виучуваний  матеріал , залучати  до роботи над мовою,

виховати любові до літератури,  рідного слова, історії, звичаїв і традицій нашого народу.

 

 

Додаток 17

                                                                            План

проведення  тижня української

мови 

Заходи

Дата

Клас

Відповідальні

1

Відкриття  тижня  . Урочиста лінійка  «Краща мова єднання - українська»

 

 

10. 11

 

1- 11

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

2

 Тематична книжкова виставка  «Український словоспів»

10. 11

 

1- 11

Себрук Т. І.

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

       3

Класні години на тему: «Є мова – є нація»

10. 11- 14.11

1- 11

Класні керівники

       4

Конкурс на кращого читця-декламатора  патріотичних віршів «Лунай, величне наше слово»

13. 11

 

1- 11

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

       5

Конкурс стінгазет, стендів, проектів,   творів про мову  присвячених українській мові та писемності «Любіть Україну і мову її солов'їну»

 

10.11- 14.11

 

1- 11

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

 

       6       

Організація написання Всеукраїнського радіо -

диктанту  національної єдності

10.11- 14.11

 

8- 11

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

 

       7

 Інтелектуальний  конкурс  «Це мова моя, це мова моєї країни!»

12. 11

10

Кондратюк І. І.

 

      8

Змагання юних словесників «Бринить, співає наша мова…»

11.11

 

6

Кондратюк І. І.

 

      9

Інтелектуально-пізнавальна гра «Мова – державна перлина,

  Нею завжди дорожіть…»

10. 11

8

Кондратюк І. І.

    10

Мовна вікторина « Мова кожного народу –неповторна і своя»

10. 11

5

Ключко П. В.

 

    11

КВК « Знай мову»

12.11

7 А – 7Б

Ключко П. В.

 

    12

Конкурс  на краще складання віршів про мову  « Поетична пристань»

 

13.11

9 – 11

Ключко П. В.

 

     13

Урочисте  закриття тижня української мови «Вертайсь, рідна мово, у серце народу, у душу Вкраїни»

 

14.11 .

 

1- 11

 

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

      14

 Підбиття підсумків.  Оформлення тематичної  папки

17.11- 19.11

 

Ключко П. В.

Кондратюк І. І.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 18

Назва методу

Місце у навчальному процесі

Дидактичне завдання

“Мозковий штурм”

 

 

1. Повідомлення навчальної інформації

2. Формування та вдосконалення умінь та навичок

3. Контроль результатів навчання

спонукати учасників колективного обговорення проблемної ситуації до творчості, вирішення її шляхом колективного обміркування – мозкового штурму.

 

 

Алгоритм діяльності:

  1.   Проблемне питання записують на дошці.

2. Учасники штурму висувають ідеї для розв’язання проблеми.

3. Запропоновані ідеї записують на дошці.

4. Групування та аналіз висунутих ідей.

5. Підсумки роботи

Фрагмент уроку

Тема. Прикметник

 Місце у навчальному процесі :  Формування та вдосконалення умінь та навичок

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку