Технологічна карта уроку музичного мистецтва Клас: 5. Урок № 10.

Про матеріал
Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці.Урок сприяє формуванню ключової комунікативної компетентності школярів, соціокультурної компетентності, компетентності уміння набувати знань,, використовувати у творчій діяльності..
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку музичного мистецтва

Клас: 5. Урок № 10.

 Тема 2. Народна музика

 Тема уроку: Народні музичні інструменти

 

 Вчитель: Береснєва Наталія Анатоліївна

 Посилання на комплекс матеріалів до уроку :     https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1cfNJFpiaFZ86OlF9fW4bRzOnC1QKWJkK                                                                               

Мета уроку :                            

навчальна: ознайомити учнів з видами народних інструментів, їх призначенням, технічними та тембровими  особливостями

розвивальна: розвивати уміння розрізняти народні та професійні інструменти за виглядом, тембром, метою використання, насолоджуватися творами народної творчості, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак;  формувати уявлення про тісний взаємозв’язок музики, живопису, декоративно – ужиткового мистецтва у народних традиціях, розвивати вміння аналізу прослуханої музики, активі­зувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати повагу до культурних традицій, обрядів у різних регіонах України, виховувати ціннісне ставлення до різних видів мистецтва, пов’язаних загальними темами. 

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці.

Методи навчальної взаємодії: фронтальні, індивідуальні.

Музичний матеріал: відео та аудіо записи: троїсті музики, різдвяні колядки, оркестр народних інструментів, демонстрація відео з майстром- трембітарем Миколою Ільківом.

Обладнання: ТЗН (комп’ютер), музичні та шумові інструменти.

Наочні посібники: підручник с. 58, комп’ютерна презентація,

Літературний твір: Казка «Чарівна скрипка» (для творчого домашнього завдання)

Компетенції учнів на уроці: урок сприяє формуванню ключової комунікативної компетентності  школярів, соціокультурної компетентності, компетентності уміння набувати знань,, використовувати у творчій діяльності..

 

Етап/тривалість

Навчально - методичний супровід

Діяльність учителя

Діяльність учня

Результат

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 5 хв

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

Аудіо запис музичного твору

«Віночок українських мелодій» у виконанні Троїстих музик

Перевіряє готовність учнів до уроку.

 

Налаштовує учнів на роботу на уроці.

Учні сприймають повідомлення від вчителя та налаштовуються на роботу.

Слухають музичний твір, сприймають його святковий характер

Створення сприятливого позитивного настрою на уроці. Налаштування на урок.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

5 хв

Розповідь про розмаїття українських традицій під час зимових свят .

 

Учитель розповідає.

Задає питання.

Пропонує згадати Різдвяну колядку

«Добрий вечір тобі, пане господарю»

Слухають розповідь. Переглядають зображення за темою.

Дають відповіді на запитання вчителя.

Співають колядку

Пробудження зацікавленості в учнів. 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 3 хв

Презентація «Українські музичні інструменти».

 

Задає питання, пропонує пригадати знання з теми «Тембр»,«Види музичних інструментів».

Дають відповіді на питання вчителя.

Розрізняють музичні інструменти за виглядом, тембром, призначенням

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ        до 10 хв

 

Фізкультхвилинка з елементами українського танка

3 хв.

Відеопрезентація «Карпатське Різдво».

 

Вчитель розповідає, демонструє наочність Називає тему уроку.

Демонструє фото та відео з експедиції до Карпат та освячення Різдвяної коляди

Сприймають повідомлення вчителя.

Аналізують – як у святковому дійстві взаємодіють музичні та акустичні інструменти

 

Сприйняття інформації, її аналіз та особисте розуміння учнями.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

5 хв

Інтерактивна гра : «Розділи музичні інструменти на народні та професійні»

Посилання:

https://learningapps.org/watch?v=pezoa4rvk22

Вчитель пропонує розподілити музичні інструменти за видами. Ставить запитання.

Приймають участь у грі та закріплюють знання про різдвяні традиції, взаємодію різних видів мистецв (музики, хореографії, театрального мистецтва, декоративно– ужиткового.)

Закріпити знання про народні музичні інструменти, їх значення у проведенні святкового дійства

VII. Ритмічна вправа

10 хв

 

Матеріали для роботи:

Шумові музичні інструменти

Картки з ритмічними схемами Музичний супровід: українські танцювальні мелодії у виконанні оркестру народних інструментів

 

Контролює роботу учнів, надає учням індивідуальну допомогу.

Організовує синхронне   виконання ритмічного малюнку у групах без супроводу та під музику

Виконують ритмічну вправу у супроводі музики.

Учні застосовують отримані знання та вміння відтворювати ритмічний малюнок за схемою.

VIII.  Підсумок уроку

4 хв

Музичний аудіо файл

«Щедрик» М.Леонтовича

Інструментальна версія.

Мультфільм за українською народною  казкою «Чарівна скрипка» (за посиланням)

https://www.youtube.com/watch?v=eeg2eJqz2Kk

Вчитель підводить підсумки.

Пропонує учням оцінити свої досягнення самостійно.

Дає творче завдання: проілюструвати казку «Чарівна скрипка».

 

Учні  користуються творчою шкалою (світлофором настрою, де: червоний – не все зрозумів, жовтий – отримав знання але бажає продовжити пізнавати цю тему, зелений – повністю задоволений результатом набутих знань та практичних навичок)й самі себе оцінюють за шкалою активності..

Отримують домашнє творче завдання

Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо, що вдалося і тим, що потрібно засвоїти, над чим ще попрацювати.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Юрій Іванович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 липня 2022
Переглядів
1221
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку