ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ОСОБИСТІСНО-КОНЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ
із української літератури у 9 класі Дата: _________ № уроку____
Вермінської Світлани Іванівни
Тема: Епізод історії, що став поштовхом до написання містерії «Великий льох». Його образне переосмислення. ТЛ: містерія. «Стоїть в селі Суботові…» - оцінка діяльності Б.Хмельницького. Зв'язок з «Великим льохом»
Мета: ознайомити школярів із містерійним програмовим твором Т. Шевченка, співвіднести образи великого льоху із історичними реаліями; надати моральну і політичну оцінку подіям у творах; розвивати вміння образно переосмислювати, надавати власну оцінку образам творів, виховувати почуття безкомпромісності у ставленні до гнобителів нашої нації.
Очікувані результати: учні вмітимуть співвіднести містерійні образи твору з історичними реаліями; пояснити суворість авторської позиції щодо найменших відступів від почуття національної єдності. Розкрити символічний образ “великого льоху”.
Обладнання: ілюстрації із зображеннями Т. Шевченка; тексти його творів, «Кобзар», дидактичний матеріал
Етапи |
Зміст роботи |
Діяльність учнів |
Ключові та предметні компетентності |
І Подача нового матеріалу |
І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів заняття. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. План уроку 1. Історичне минуле у творах Т. Шевченка 2. Періоди його творчості 3. Особливості поеми-містерії 4. Поезії «Стоїть в селі Суб-ві…», «Чигирине, Чигирине…» та їх зв'язок із «Великим льохом» |
Готуються до уроку Ознайомлюються з темою та метою заняття, записують план |
Спілкування державною мовою Інформаційна Комунікативна Соціокультурна |
ІІ Само- заглибленння |
Завдання: опрацювати статтю в підручнику. Виписати визначення поняття містерія. Усно розповісти про історію її виникнення
|
Читають статтю. Виписують визначення |
Саморозвитку та самореалізації |
ІІІ Практичний етап |
1. Робота над поемою «Великий льох»: - Тема - Ідея - Основна думка - Значення епіграфа - Жанр - Композиція - Символічність образів (ворони, лірники, душі….) 2. Робота у парах: ідейно-художній аналіз (зразок – в зошитах) поезій «Стоїть в селі Суб-ві…», «Чигирине, Чигирине…» 3. Мікрофон: «Як прослідковується зв'язок поеми із усною народною творчістю?» (індивідуально)
|
Роблять ідейно-художній аналіз
Працюють у парах. Шукають цитати. Презентують роботу
Висловлюють думку |
Вміння вчитися протягом життя Компаративна Соціокультурна
Комунікативна |
ІV Контрол.- діагностичний етап |
1. Бесіда за запитаннями до теми уроку «Ти – мені, я – тобі» (складають по 3 запитання, обмінюються ними) 2. Складання і опрацювання схеми «Образ Чигирина» (можна у парах), презентація |
Оцінюють роботу однокласників Дають відповіді на запитання Працюють над схемою |
Діяльнісна |
Домашнє завдання:. Вивчити напам'ять уривок з поеми «Сон»– Д.С.р.
Скласти логічне гроно на тему «Сатира у поемі «Сон»»- В.р.