Технологічна картка за системою ОКН з української літератури у 9 класі. Тема "Т. Шевченко "Великий льох" , "Стоїть в селіСуботові"

Про матеріал
Технологічна картка уроку за технологією ОКН. Мета: ознайомити школярів із містерійним програмовим твором Т. Шевченка, співвіднести образи великого льоху із історичними реаліями; надати моральну і політичну оцінку подіям у творах; розвивати вміння образно переосмислювати, надавати власну оцінку образам творів, виховувати почуття безкомпромісності у ставленні до гнобителів нашої нації.
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ОСОБИСТІСНО-КОНЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ

    із        української  літератури       у  9  класі       Дата: _________ № уроку____       

Вермінської Світлани Іванівни    

  Тема: Епізод історії, що став поштовхом до написання містерії «Великий льох». Його образне переосмислення.  ТЛ: містерія. «Стоїть в селі Суботові…» -  оцінка діяльності Б.Хмельницького. Зв'язок з  «Великим льохом»

    Мета: ознайомити школярів із містерійним програмовим твором Т. Шевченка, співвіднести образи великого льоху із історичними реаліями; надати моральну і політичну оцінку подіям у творах; розвивати вміння образно переосмислювати, надавати власну оцінку образам творів, виховувати почуття безкомпромісності у ставленні до гнобителів нашої нації. 

   Очікувані результати: учні  вмітимуть співвіднести містерійні образи твору з історичними реаліями; пояснити суворість авторської позиції щодо найменших відступів від почуття національної єдності. Розкрити символічний образ “великого льоху”.
 

Обладнання:  ілюстрації із зображеннями Т. Шевченка; тексти його творів, «Кобзар», дидактичний матеріал

 

Етапи

Зміст роботи

Діяльність учнів

Ключові та предметні компетентності

І

Подача нового матеріалу

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів заняття.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

План уроку

1. Історичне минуле у творах Т. Шевченка

2. Періоди його творчості

3. Особливості поеми-містерії

4. Поезії «Стоїть в селі Суб-ві…», «Чигирине, Чигирине…» та їх зв'язок із «Великим льохом»

Готуються до уроку

Ознайомлюються з темою та метою заняття, записують план

 

Спілкування державною мовою

Інформаційна

Комунікативна Соціокультурна

ІІ

Само-

заглибленння

Завдання: опрацювати статтю в підручнику. Виписати визначення поняття містерія. Усно розповісти про історію її виникнення

 

Читають статтю.

Виписують визначення

Саморозвитку та самореалізації

ІІІ

 Практичний етап

1. Робота над поемою «Великий льох»:

- Тема

- Ідея

- Основна думка

- Значення епіграфа

- Жанр

- Композиція

- Символічність образів (ворони, лірники, душі….)

2. Робота у парах: ідейно-художній аналіз (зразок – в зошитах) поезій «Стоїть в селі Суб-ві…», «Чигирине, Чигирине…»

3. Мікрофон: «Як прослідковується зв'язок поеми із усною народною творчістю?» (індивідуально) 

 

Роблять ідейно-художній аналіз

 

 

 

 

 

 

Працюють у парах. Шукають цитати. Презентують роботу

 

 

 

Висловлюють думку

Вміння вчитися протягом життя

Компаративна Соціокультурна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунікативна

ІV Контрол.-

діагностичний

етап

1.  Бесіда за запитаннями до теми уроку «Ти – мені, я – тобі» (складають по 3 запитання, обмінюються ними)

2.  Складання і опрацювання схеми «Образ Чигирина» (можна у парах), презентація

Оцінюють роботу однокласників      Дають відповіді на запитання

Працюють над схемою

 Діяльнісна

 

              Домашнє завдання:. Вивчити напам'ять уривок з поеми «Сон»– Д.С.р.

Скласти  логічне гроно на тему «Сатира у поемі «Сон»»- В.р.

 

 

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку