Дата: _______№______
Інвентар: Баскетбольні м’ячі, легкі м’ячі, обручі, конуси, фішки півсфери, гімнастичні лави методичні картки.
ЧАСТИНА УРОКУ |
ТРИВАЛІСТЬ |
Навчальне завдання: формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку. |
Оздоровче завдання: розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності; |
ЗМІСТОВНА НАСКРІЗНА ЛІНІЯ - «Здоров'я і безпека» КК: Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами / Усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості. |
ЗМІСТОВНА НАСКРІЗНА ЛІНІЯ - «Підприємливість та фінансова грамотність» КК: Екологічна грамотність і здорове життя / Організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності |
||
Вступна (адаптаційна) |
1-3хв |
|
«СПІЙМАВ ГОВОРИ». Вчитель пропонує учням згадати правила техніки безпеки. Передаючи м’яч по колу один одному учні мають назвати одне з правил техніки безпеки. Принцип: пробудження свідомості учнів Метод: продуктивно-практичний Вимога: використання вчителем різноманітних організаційних форм, засобів, методів і прийомів навчання. |
2-4 хв |
|
«НАВПАКИ» Учні приймають захисну стійку баскетболіста, вчитель показує напрям руху, учні повинні зробити рух в іншому напрямку. Метод: пояснювально-спонукальний Вимоги: забезпечення диференційованого підходу до організацї навчального процесу |
|
Підготовча (пошукова) |
3-5 хв |
«ВЕРТУШКА» Всі учасники стають по колу. Кожному учню пропонується зробити крок в коло та продемонструвати загально розвивальну вправу на місці. Принцип: активності та самостійності. Метод: редуктивний Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами.
|
|
2-4 хв |
«СВІЙ ЧУЖИЙ» Учні знаходяться в центральному колі майданчика. По команді вчителя, діти залишаючись на місті котять свій м’яч по майданчику. Уважно слідкуючи за м’ячом, учні по колу виконують бігову вправу. Якщо лунає один сигнал, учні біжать до свого м’яча, беруть у руки та повертаються у коло; якщо лунає два сигнали – беруть будь який м’яч. Програє той хто добіг до кола останній. Принцип: активності та самостійності. Метод: редуктивний Вимоги: забезпечення диференційованого підходу до організацї навчального процесу |
|
|
Основна (тренувальна) |
2-4 хв |
«ЛІНІЯ» На майданчику розміщено обручі(за кількістю менше ніж кількість учнів). Учні вільно переміщуються по лініям майданчика, при цьому виконують ведення м’яча слабою рукою. При зустрічі один з одним учні обмінюються м’ячами та продовжують рух у тому самому напрямку (умова: не рухатися у зворотну сторону). По сигналу гравці займають місце в обручі. Принцип: активності та самостійності Метод: редуктивний/репродуктивний. Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами |
|
4-6 хв |
|
«ПОЛЮВАННЯ НА КАЧОК» Учні розміщуються на боковій лінії майданчика (качки). У кожного учня м’яч. Визначається декілька учнів без м’яча вони розміщуються посередині майданчика (мисливці). Качки повинні перебігти на іншу сторону майданчика, мисливець може спіймати одну качку (вони міняються ролями. Принцип: пробудження свідомості учнів Метод: продуктивно-практичний Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами.
|
|
|
2-4 хв |
«ЧИСЛО» Учні розміщуються на боковій лінії майданчика. У кожного учня м’яч. Переходячи на інший бік майданчика учні виконують визначену вправу. Вчитель вказує число – діти утворюють коло взявшись за руки і затиснувши м’яч між ногами. Принцип: активності та самостійності Метод: редуктивний/репродуктивний. Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами
|
|
|
4-6 хв |
|
«АВТОБУС» На майданчику розміщується 5 конусів і 3 фішки (водії автобусів). Учні виконують вправу з обведення конусів. По сигналу вчителя, кладуть м’яч на підлогу, беруть будь-який чужий м’яч, та займають місце в «автобусі» (кількість місць обмежена) Принцип: зв'язку навчання з життям Метод: продуктивно-практичний Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами.
|
|
3-5 хв |
|
«ТРЕТІЙ УБІГАЄ» На майданчику розміщуються стільці (схованки) біля стільця зі сторони сидіння лежить м’яч на ньому сидить учень, зі сторони спинки стоїть інший учень. Інші вільно переміщуються по майданчику в дох учнів м’ячі в руках, завдання цих учнів наздогнати та передати м’яча учням без нього. Сховатися від переслідування можна, ставши перед гравцем який стоїть зі сторони спинки стільця, який в свою чергу пересідає на м’яч, а гравець, що сидів на м’ячику повинен виконувати роль гравця що втікає від переслідування. Принцип: пробудження свідомості Метод: продуктивно-практичний Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами. |
|
3-5 хв |
«ЗАЙМИ МІСЦЕ» На майданчику розміщено 4 лавки, та в центрі майданчика обручі, меншої кількості ніж гравців. Учні шикуються перед кожною лавою по 3-4 гравця. Ведення м’яча через лавку, після сигналу кидок у кошик до влучання, та займання позиції в обручі. Принцип: пробудження свідомості Метод: продуктивно-практичний Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами.
|
|
Заключна (мотиваційна) |
3-4 хв |
|
СТРЕЧИНГ Учні ходять по станціях та виконують запропоноване завдання. Метод: інструктивно - практичний метод Вимоги: використання вчителем різноманітних організаційних форм, засобів, методів і прийомів навчання «Планка»
«Витягання ноги» Працюють косі м’язи живота, м’язи грудей і рук. Лягти на спину, ноги витягніть, м’яч – у центру грудей, лікті в сторони, Підведіть обидві ноги і підтягніть до себе ліве коліно, одночасно скручувавши корпус в праву сторону(А).Витягуйтеся, штовхаючи стопу як надалі від себе, немов тягнетеся до протилежної стіни. Змініть положення ніг, підтягнувши до себе праве коліно і розгорнувши корпус вліво(Б). Ноги на підлоги не опускайте, долонями увесь час давите на м’яч. Повторить вправу.
«Сфінкс» Працюють м’язи спини, ніг і сідниці. Затисніть м’яч між гомілками і прийміть позу сфінкса: передпліччя на ширині плечей паралельно один одному, лікті під плечем. Підняти гомілки, щоб вони були перпендикулярні підлозі (А). На вдиху відірвати руки від підлоги і розвести трохи в сторони (Б). На видиху поверніться в початкове положення і повторить.
«Докручування» Працюють м’язи пресу, стегон, рук і грудей. Ляжте на спину, коліна зігнуті, стопи на підлозі. М’яч затисніть між колінами ( можна між гомілками, але навантаження на стегна буде менше). Підняти плечі, голову так, щоб відстань між грудною кліткою і підборіддям була приблизно з кулак. Руки підведіть і витягніть паралельно полу. Утримуйте це положення за рахунок м’язів живота, шию не напружуйте, Потягнувшись руками вперед сядьте так, щоб корпус був перпендикулярний підлозі, візьміть м’яч в руки і, направляючи лікті в сторони, натисніть на нього(А). Плавно, хребець за хребцем, опуститися на підлогу. Продовжуючи стискати м’яч руками, сядьте помістить його між колін, стисніть і поверніться в початкове положення.
|
1-2 хв |
|
«Постав LIKE» Учням пропонується попрацювати з картою знань. На ній продемонстровано кожну гру сьогоднішнього уроку. Потрібно поставити Like грі або іграм які сподобались та прокоментувати. Метод: пояснювально-спонуканий метод Вимоги: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами. |
|
РАЗОМ: |
45 хв |
|
|