Технологія критичного мислення на уроках фізики Доповідач: Пацульда Валерія
Номер слайду 2
Критичне мислення аналіз, порівняння, синтез, оцінка інформації з будь-яких джерел бачення проблеми, ставлення запитання висування гіпотези та оцінювання альтернативи можливість робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його
Номер слайду 3
То який він – урок з розвитку критичного мислення? Структура уроку з використанням технології критичного мислення: 1. Виклик (вступна частина уроку) 2. Осмислення (основна частина уроку) 3. Рефлексія (підбиття підсумків)
Номер слайду 4
Виклик - 5-7 хвилин 1) освіжити наявні знання, уявлення, уміння, пов’язані з темою уроку; 2) провести “інвентаризацію” цих знань і уявлень, виявити прогалини; 3) зосередити увагу на новій темі; 4) створити контекст для сприйняття нових ідей; 5) сформувати позитивне ставлення, зацікавленість у процесі навчання.
Номер слайду 5
Метод “Асоціація” (кроссенс)
Номер слайду 6
Осмислення - до 30 хв — порівнюють свої очікування з тим, що їм реально пропонують вивчити; — ставлять запитання щодо нового навчального матеріалу; — експериментують, пробують застосувати новий матеріал на практиці за допомогою наявних у них уявлень, знань, умінь незалежно від того, чи є вони достатніми; — аналізують отриманий досвід; — переглядають свої очікування й висловлюють нові; — виявляють головне, осмислюють теоретичні ідеї, концепції; — відстежують хід власних думок; — роблять висновки щодо змісту матеріалу; — пов’язують зміст уроку з особистим досвідом; — відпрацьовують уміння і стратегії мислення.
Номер слайду 7
“Лінія цінностей” Твердження, які виражають протилежні позиції.
Номер слайду 8
Рефлексія Зазвичай підбиття підсумків триває до 10 хвилин. За цей час учні разом з учителем: узагальнюють та інтерпретують основні ідеї уроку; обмінюються думками та висловлюють особисте ставлення до окремих положень матеріалу чи уроку загалом; оцінюють набуті знання й уміння; ставлять перед собою запитання; планують застосування вивченого.