Урок 1
Дата: 05.04.2021 р. Підпис вчителя:______________
Тема уроку: Технологія виготовлення виробу. Добір та обґрунтування технологій для реалізації проекту. Розробка технологічної послідовності виготовлення об’єкту проектування. Правила безпечної праці. При виконанні технологічних операцій.
Мета уроку: забезпечити формування уявлення про вироби з бісеру, надати практичні можливості проявити творчі здібності, формувати уміння і навички у засвоєнні основних технічних прийомів та способів плетіння, правил роботи з бісером та інструментами.
Обладнання: бісер, проволока або леска для бісера.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Організаційний момент.
Перевірка присутності учнів
ІІ. Актуалізація опорних вмінь та навичок учнів.
БЕСІДА:
1.Які види декоративно-ужиткового мистецтва ви знаєте?
2.Що ви знаєте про бісероплетіння?
3.Що ви знаєте про особливості декоративно-ужиткового мистецтва?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні надзвичайно актуальними є різноманітні аксесуари та прикраси, оскільки вони дають можливість підкреслити унікальність, красу та стиль людини. Етнічний стиль в одязі наразі дуже популярний, що пробуджує інтерес до національного традиційного одягу та аксесуарів, зокрема до нагрудних прикрас.
IV.Вивчення нового матеріалу
Виконання будь-якої роботи, особливо творчої, відбувається за певним планом. Виконується необхідна документація та подається необхідна інформація про процес створення виробу. Ця діяльність має назву – проєкт.
На виробництві під проектом розуміють сукупність документації, яка необхідна для реалізації задумки. Над виробничим (промисловим) проектом працюють фахівці: інженери, дизайнери, технологи, економісти тощо. Виробничий проект – це комерційний продукт, який можна продавати та купувати.
Навчальний проект передбачає не лише створення ідей, документації, а й виготовлення та випробування виробу.
Проект передбачає створення ідеї нового виробу, виготовлення його та оформлення відповідної документації. Виконання проекту визначається етапами та стадіями проектування. Коротко розглянемо їх.
На першому етапі, організаційно-підготовчому, виконується підготовча робота до виконання творчої роботи та виготовлення виробу. Визначається завдання (виріб) для проектування та доцільність виконання проекту. Формулюються вимоги до проектованого виробу. Створюється банк ідей та пропозицій.
На конструкторському етапі виконується основна творча діяльність: вироблення власних ідей та вибір остаточного варіанту, розробка ескізів та креслень деталей, розробка ескізів оздоблення, розробка технологічного процесу у вигляді таблиць.
Третій етап, технологічний, передбачає виготовлення виробу згідно плану виконання роботи та технологічної послідовності виготовлення деталей та виробу в цілому. Під час виконання етапу в технологічну послідовність можуть вноситися необхідні корективи, які зазначаються у відповідному місці. Корективи можуть вноситися відносно інструментів та пристосувань, більш раціональної послідовності тощо.
Останній етап, завершальний, найменший за обсягом часу. По-перше, слід виконати випробування виготовленого виробу на відповідність поставленим вимогам та написати висновок. По-друге, відбувається презентування проекту та підводяться підсумки.
Етапи та стадії проектування
Етап
|
Стадії |
Організаційно-підготовчий. |
|
Конструкторський |
|
Технологічний |
|
Завершальний |
|
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання робіт
ІV. Коментування домашнього завдання.
Опрацювати матеріал даної теми. Підготуватися до виконання проєкту
V. Підбивання підсумку уроку.
Учитель оцінює роботу учнів на уроці, коментує оцінки.
Література
1. Теорія і методика навчання технологій : [навч. посібн.] / І.П. Андрощук, О.М. Коберник, А.Ю. Цина та ін. / За заг. ред. О.М. Коберника. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2015. – 474 с. (з грифом МОН України).
2. Теорія і методика навчання технології: Програма для педагогічних навчальних закладів. - К.: Науковий світ, 2014. - 19 с.
3. Методика трудового навчання: проектно-технологічний підхід: Навч. посібн./ За заг. ред. О. М. Коберника, В. К. Сидоренка. – Умань: УДПУ, 2007.
4. Тхоржевський Д.О. Методика трудового і професійного навчання та викладання загальнотехнічних дисциплін / Д.О. Тхоржевський. – К.: Вища школа, 1992. – 334 с.
5. Державні стандарти базової і повної середньої освіти /Освітня галузь “Технології”//Трудова підготовка в закладах освіти. 2013. №4. С. 1-6.
6. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Трудове навчання 5–9 класи. – К.:Основа, 2017. – 80 с.
7. Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: Навчально-методичний посібник (пробне видання) / За заг. ред. О.М. Коберника, Г.В.Терещука. – Тернопіль–Умань, 2007.– 208 с.
8. Терещук А.І. Основи сучасного уроку трудового навчання / А.І. Терещук // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2008. – № 1. – С. 10.
9. Цина А. Елементи художнього конструювання в процесі художньо-технологічної діяльності учнів 5-9 класів/А.Цина //Трудова підготовка в закладах освіти. – 2009. – №5. – С.28–31.
10. Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання: теорія і методика.—К.: Наук. Світ, 2003.—172с.