Текст і його ознаки. Заголовок.Будова тексту.

Про матеріал
Презентація із української мови для учнів дев'ятого класу. Тема: Текст і його ознаки. ЗаголовокБудова тексту. Презентація містить як теоретичний матеріал, так і практичні вправи для застосування набутих знань. Підходить як доповнення до основного уроку, також можна використовувати при дистанційному навчанні
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕКСТ І ЙОГО ОСНОВНІ ОЗНАКИ

Номер слайду 2

Основні ознаки тексту1234 КОМПОЗИЦІЙНА ЄДНІСТЬ УСІХ ЙОГО ЧАСТИНСТРУКТУРНА ОРГАНІЗАЦІЯВІДНОСНА ЗАВЕРШЕНІСТЬСМИСЛОВА ЦІЛІСНІСТЬ5 НАЯВНІСТЬ ЛЕКСИЧНОГО ТА ГРАМАТИЧНОГО ЗВ'ЯЗКУ6ІНФОРМАЦІЙНІСТЬ

Номер слайду 3

Текстце завершене усне або письмове висловлювання на певну тему, у якому можна визначити мікротеми, ключові слова.

Номер слайду 4

Єлизавета ІІ нагородила Анджеліну Джолі титулом «дама» за її гуманітарну діяльність, присвячену боротьбі з насильством у зоні бойових дій. Акторка під час приватної аудієнції в Букінгемському палаці отримала Великий Хрест ордена святого Михайла та святого Георгія. Оскільки Анджеліна Джолі не є громадянкою Британії, вона не зможе використовувати титул «дама» перед своїм ім’ям. Акторка зазначила: «Отримати нагороду за діяльність, пов’язану із зовнішньою політикою, є великою честю для мене, оскільки саме на це я хочу спрямувати всі свої подальші зусилля як публічна людина»Прочитайте інформацію, роздивіться світлину та виконайте завдання

Номер слайду 5

Складіть опис світлини, використавши такі мікротеми (письмово): • публічні люди, зображені на світлині; • привід для зустрічі королеви й актриси; • деталі інтер’єру; • поведінка жінок (поза, жести, погляди); • одяг, взуття, аксесуари; • враження від світлини. Завдання 1

Номер слайду 6

Наявність темиІнформаційність. Зв’язність. Наявність головної думки. Змістова завершеність. Заголовок відображає тему або ідеюречення розміщено в такій послідовності, яка гарантує розвиток думкимістить певний обсяг фактів, певну інформацію (текст і створюється заради передачі інформаціїтема – те, про що йдеться в текстіТекст має початок і кінець.головна думка — те головне, заради чого твориться текст, задум мовця. Смислова цілісністьтесту:

Номер слайду 7

Структура. Кінцівка. Речення, які складають основний зміст тексту. У них описується весь сюжет тексту, розповідається про розвиток подій. Основна частина. Завершується текст одним або декількома реченнями, у яких підводиться підсумок усього сказаного, робиться висновок, висловлюється ставлення автора до змісту тексту. Починається текст одним або декількома реченнями, з яких ми дізнаємося про що і про кого буде йти мова у тексті, де і коли будуть розгортатися подіїВступ123

Номер слайду 8

“Бургер”Основна частина. Вступ або зачин. Кінцівка або висновок

Номер слайду 9

Висуваює проблему. More ideas!Зацікавлює читача. Передає суть матеріалу Прогнозують події Дає поради. Естетична функція. Заголовок. Містить висновок тексту

Номер слайду 10

окреме слово, речення, словосполучення , що передують фрагменту тексту, позначаючи його назву. Заголовок

Номер слайду 11

Текст 1. « Де ж воно все поділося?» — подумав дідусь. 2. Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Тож і подумав:«А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю! Ото, мабуть, булькне дуже!» Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі. 3. У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні. 4. Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила прохолодна криниця. Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки . 5. Камінь упав на дно і забив джерело. Вода перестала заповнювати криницю. Криниця засохла. Засохла трава навколо криниці, і дуб засох…На дубі перестав мостити гніздо соловейко… Замовкла його пісня. Сумно стало в лузі.. Відновіть послідовність у тексті

Номер слайду 12

Текст 3. У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні. 2. Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Тож і подумав:«А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю! Ото, мабуть, булькне дуже!» Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.5. Камінь упав на дно і забив джерело. Вода перестала заповнювати криницю. Криниця засохла. Засохла трава навколо криниці, і дуб засох…На дубі перестав мостити гніздо соловейко… Замовкла його пісня. Сумно стало в лузі..4. Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила прохолодна криниця. Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки .1. « Де ж воно все поділося?» — подумав дідусь. Відновіть послідовність у тексті

pptx
Додано
12 березня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку