9кл. Контрольна робота ІІ семестр
Лінгвістика тексту
Тест
І варіант
Початковий рівень(1б+1б+1б)
1. Основним поняттям лінгвістики тексту є А слово; Б речення; В ССЦ; Г текст.
2. Мета тексту (те, заради чого його створено) – це А тема тексту; Б головна думка тексту; В підтема тексту; Г мікротема тексту. .
3. Абзац — це А стійке сполучення слів, яке за значенням відповідає одному слову; А фрагмент тексту від нового до наступного рядка або до кінця тексту; В стисло й чітко сформульована підтема тексту; Г уривок тексту, який дає змогу точно визначити смисл окремого слова або виразу, що входять до його складу.
Середній рівень(1б+1б)
1. Проміжною ланкою між текстом і реченням є А слово; Б словосполучення; В ССЦ;
Г абзац.
2. Для зв'язку речень у тексті служить А «дане»; Б «нове»; В граматична основа речення;
Г слова.
Достатній рівень(2б +2б)
1. Типи мовлення є такі: А проза і поезія; Б монолог і діалог; В розповідь, опис, роздум;
Г казка, оповідання, повість.
Скласти й записати невелике (3—4 речення) висловлювання розповідного характеру на тему «Робочий день сучасного школяра».
2. Мета художнього опису предмета — А забезпечити точність інформації про розмір, форму, вагу, колір предмета тощо; Б скласти аргументовану оцінку предмета; В створити образ предмета, виділивши в ньому найхарактерніше; Г дати уявлення про призначення предмета.
Скласти й записати художній опис (3—4 речення) будь-якого шкільного приладдя (пенала, зошита, олівця).
Високий рівень (1,5б+1,5б)
1. По праву руч від вас збігає вниз шлях, в'ється поміж деревами. По ліву — яри, непролазні хащі,а прямо перед вашими очима розіслалася долина. Над річкою — село з білими
хатками та вишневими садками(За Панасом Мирним).
Цей уривок є таким різновидом опису: А портрет; Б пейзаж; В інтер'єр; Г опис місцевості. Скласти й записати 2—3 речення опису весняної природи (пейзажу).
2. Змоделювати і записати складне синтаксичне ціле, розташувавши речення у відповідній послідовності.
1. На його території зростає понад 870 видів судинних рослин, що становить 42% генофонду рослинного світу Українських Карпат, флора яких нараховує понад 2040 видів. 2. Особливо цінними є унікальні для Карпат букові, яворо-букові та ялицево-букові праліси, що збереглися у віддалених місцях на площі понад 3000 га. 3. Це – «золотий фонд» природної спадщини для нас і наших нащадків. 4. Багата флора і фауна парку «Східні Карпати».
5. 40 видів рослин, що зростають у парку, занесені до Червоної книги України (В. Лоя).
9кл. Контрольна робота
Лінгвістика тексту
Тест
ІІ варіант
Початковий рівень(1б+1б +1б)
1. Текст — це А висловлювання, яке складається з кількох речень (іноді з одного) і має змістову й структурну завершеність; Б сукупність мовних засобів, що використовується мовцем за певних умов спілкування; В сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці; Г розмова двох або більше осіб.
2. Тема тексту — це А те, про що в ньому йдеться, його зміст; Б комунікативна мета висловлювання (те, заради чого створено текст); В частина тексту, що містить його головну думку; Г сукупність виражальних засобів мови, використаних у певному тексті.
3. Типи мовлення є такі:А науковий, художній, діловий, публіцистичний; Б оповідання, новела, повість, нарис; В розповідь, опис, роздум (міркування); Г замітка, репортаж, інтерв'ю, стаття.
Середній рівень(1б+1б)
1. З погляду актуального членування в реченні можна виділити: А підмет і присудок;
Б групу підмета і групу присудка; В головні і другорядні члени речення; Г «дане» і «нове».
2. Складне синтаксичне ціле (ССЦ) — це А сукупність загальноприйнятих правил, яких додержують у процесі спілкування мовці; Б група речень, об'єднаних тісним змістовим і граматичним зв’язком, що забезпечують більш повний порівняно з реченням розвиток думки; В мовлення, обов'язково зафіксоване на папері і розраховане на зорове сприйняття;
Г основна одиниця синтаксису, яка виражає окрему завершену думку.
Достатній рівень(2б+2б)
1. Текст — це А словесна конструкція, що є формою вияву думки у вигляді зв'язків між членами речення; Б висловлювання, що складається з кількох (іноді з одного) речень, має змістову й структурну завершеність; В відрізок мовлення, обмежений двома тривалими паузами; Г особлива безсполучникова структура, що складається зі слів автора і власне прямої мови.
Скласти й записати невеликий (4-5 речень) текст на тему «Весняні канікули».
2. У реченнях опису предмета «дане» і «нове» — це А назва предмета і назва його ознаки;
Б назва особи, що виконує дію, та назва дії; В назва місця розташування та назва предмета;
Г назва предмета і оцінка.
Скласти й записати науковий опис (3—4 речення) будь-якого шкільного приладдя (пенала, зошита, олівця).
Високий рівень (1,5б+1,5б)
1. Олесь не повірив своїм очам: по городі спокійнісінько походжав здоровенний вепр. Він визбирував картоплю, що залишилася після копання. Величезний, вуха — ніби лопухи, ікла, як дві шаблі, з рила стирчать, щетина — наче дріт. Вепр пирхнув,прочистив забиті землею ніздрі і рушив у напрямку лісу (За Б. Комаром).
У поданому уривку поєднано такі типи мовлення: А розповідь і опис; Б розповідь і роздум;
В розповідь, опис і роздум; Г розповідь, опис та оцінка предмета.
Скласти й записати висловлювання (3—4 речення), поєднавши в ньому розповідь і опис.
2. Змоделювати й записати складне синтаксичне ціле, розташувавши речення у відповідній послідовності.
1. Певне значення при цьому мають зв’язки нейрофізіології та мистецтва, оскільки в основі і наукової, і художньої творчості – діяльність головного мозку. 2. Взаємозв’язок науки і культури – одна зі сфер історії цивілізації, яка потребує подальшого глибокого дослідження. 3. Показовою є постать А. Самолова – учня
І. Павлова та І. Сєченова. 4. Однак уже зараз можна сказати, що видатні діячі науки і культури завжди виявляли взаємну цікавість один до одного й намагалися знайти шляхи співпраці. 5. Відомо чимало прикладів близького зв’язку діяльності фізіологів і діячів мистецтва (Л.Клименко).