9кл. Контрольна робота ІІ семестр Лінгвістика тексту Тест

Про матеріал
9кл. Контрольна робота ІІ семестр Лінгвістика тексту Тест 2 варіанти контрольної роботи
Перегляд файлу

9кл. Контрольна робота ІІ семестр

Лінгвістика тексту

Тест

 І варіант

Початковий рівень(1б+1б+1б)

1. Основним поняттям лінгвістики тексту є А слово; Б речення; В ССЦ; Г текст.  

2. Мета тексту (те, заради чого його створено) – це А тема тексту; Б головна думка тексту;  В підтема тексту;    Г              мікротема тексту.              .

3. Абзац — це А стійке сполучення слів, яке за значенням відповідає одному слову;                      А фрагмент тексту від нового до наступного рядка або до кінця тексту; В стисло й чітко сформульована підтема тексту; Г уривок тексту, який дає змогу точно визначити смисл  окремого слова або виразу, що входять до його складу.

Середній рівень(1б+1б)

1. Проміжною ланкою між текстом і реченням є А слово; Б словосполучення; В ССЦ; 

Г абзац.

2. Для зв'язку речень у тексті служить  А «дане»; Б «нове»; В граматична основа речення;

Г слова.

Достатній рівень(2б +2б)

1. Типи мовлення є такі: А проза і поезія; Б монолог і діалог; В розповідь, опис, роздум;

   Г казка, оповідання, повість.

Скласти й записати невелике (3—4 речення) висловлювання розповідного характеру на тему «Робочий день сучасного школяра».

2. Мета художнього опису предмета — А забезпечити точність інформації про розмір, форму, вагу, колір предмета тощо; Б скласти аргументовану оцінку предмета; В створити образ предмета, виділивши в ньому найхарактерніше; Г дати уявлення про призначення предмета.

Скласти й записати художній опис  (3—4 речення) будь-якого шкільного приладдя (пенала, зошита, олівця).

Високий рівень (1,5б+1,5б)

1. По праву руч від вас збігає вниз шлях, в'ється поміж деревами. По ліву — яри, непролазні хащі,а прямо перед вашими очима розіслалася долина. Над річкою — село з білими
хатками та вишневими садками(За Панасом Мирним).

 Цей уривок є таким різновидом опису: А портрет; Б пейзаж; В інтер'єр; Г опис місцевості. Скласти й записати 2—3 речення опису весняної природи (пейзажу).

 

2. Змоделювати і записати складне синтаксичне ціле, розташувавши речення у відповідній послідовності.

1. На його території зростає понад 870 видів судинних рослин, що становить 42% генофонду рослинного світу Українських Карпат, флора яких нараховує понад 2040 видів. 2. Особливо цінними є унікальні для Карпат букові, яворо-букові та ялицево-букові праліси, що збереглися у віддалених місцях на площі понад 3000 га. 3. Це – «золотий фонд» природної спадщини для нас і наших нащадків. 4. Багата флора і фауна парку «Східні Карпати».

5. 40 видів рослин, що зростають у парку, занесені до Червоної книги України (В. Лоя).

 

 

 

 

 

 

 

 

9кл. Контрольна робота

Лінгвістика тексту

Тест

 ІІ варіант

Початковий рівень(1б+1б +1б)

1. Текст — це  А висловлювання, яке складається з кількох речень (іноді з одного) і має змістову й структурну завершеність; Б сукупність мовних засобів, що використовується мовцем за певних умов спілкування; В сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці; Г              розмова двох або більше осіб.

2. Тема тексту — це А те, про що в ньому йдеться, його зміст; Б комунікативна мета висловлювання (те, заради чого створено текст); В частина тексту, що містить його головну думку; Г сукупність виражальних засобів мови, використаних у певному тексті.

3. Типи мовлення є такі:А науковий, художній, діловий, публіцистичний; Б оповідання, новела, повість, нарис; В розповідь, опис, роздум (міркування); Г замітка, репортаж, інтерв'ю, стаття.

Середній рівень(1б+1б)

1. З погляду актуального членування в реченні можна виділити: А підмет і присудок;

Б групу підмета і групу присудка; В головні і другорядні члени речення; Г «дане» і «нове».  

2. Складне синтаксичне ціле (ССЦ) — це А сукупність загальноприйнятих правил, яких додержують у процесі спілкування мовці; Б група речень, об'єднаних тісним змістовим і граматичним зв’язком, що забезпечують більш повний порівняно з реченням розвиток думки; В мовлення, обов'язково зафіксоване на папері і розраховане на зорове сприйняття;

Г основна одиниця синтаксису, яка виражає окрему завершену думку.

Достатній рівень(2б+2б)

1. Текст — це А словесна конструкція, що є формою вияву думки у вигляді зв'язків між членами речення; Б висловлювання, що складається з кількох (іноді з одного) речень, має змістову й структурну завершеність; В відрізок мовлення, обмежений двома тривалими паузами; Г              особлива безсполучникова структура, що складається зі слів автора і власне прямої мови.

Скласти й записати невеликий (4-5 речень) текст на тему «Весняні канікули».

2. У реченнях опису предмета «дане» і «нове» — це А назва предмета і назва його ознаки;  

Б назва особи, що виконує дію, та назва дії; В назва місця розташування та назва предмета;

Г назва предмета і оцінка.

Скласти й записати  науковий опис (3—4 речення)  будь-якого шкільного приладдя (пенала, зошита, олівця).

Високий рівень (1,5б+1,5б)

1. Олесь не повірив своїм очам: по городі спокійнісінько походжав здоровенний вепр. Він                                                визбирував картоплю, що залишилася після копання. Величезний, вуха — ніби лопухи, ікла, як дві шаблі, з рила стирчать, щетина — наче дріт. Вепр пирхнув,прочистив забиті землею ніздрі і рушив у напрямку лісу (За Б. Комаром).

У поданому уривку поєднано такі типи мовлення: А розповідь і опис; Б розповідь і роздум;

В розповідь, опис і роздум; Г  розповідь, опис та оцінка предмета.

Скласти й записати висловлювання (3—4 речення), поєднавши в ньому розповідь і опис.

2. Змоделювати й записати складне синтаксичне ціле, розташувавши речення у відповідній послідовності.

1. Певне значення при цьому мають зв’язки нейрофізіології та мистецтва, оскільки в основі і наукової, і художньої творчості – діяльність головного мозку. 2. Взаємозв’язок науки і культури – одна зі сфер історії цивілізації, яка потребує подальшого глибокого дослідження. 3. Показовою є постать А. Самолова – учня

І. Павлова та І. Сєченова. 4. Однак уже зараз можна сказати, що видатні діячі науки і культури завжди виявляли взаємну цікавість один до одного й намагалися знайти шляхи співпраці. 5. Відомо чимало прикладів близького зв’язку діяльності фізіологів і діячів мистецтва (Л.Клименко).

 

 

 

 

doc
Додано
15 березня
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку