9кл. ІІ с. Контрольна робота Багатокомпонентне складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку Тест

Про матеріал
9кл. ІІ с. Контрольна робота Багатокомпонентне складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку Тест
Перегляд файлу

9кл. ІІ с.  Контрольна робота

 Багатокомпонентне  складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку

Тест

Варіант І

Початковий рівень (0,5б+0,5б)

1.Складна синтаксична конструкція  Хлопцеві стає ще страшніше, він боїться поворухнутися, боїться зустрітися очима з таємничою пітьмою, хоч щось його так і тягне глянути у вікно відповідає схемі: а) [ ], [], хоч [ ].; б) [], [ ], [].; в) [ ],  [], [ ], хоч [ ].

  1. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний, підрядний) характерні реченню:                   а) Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі; б) Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду;  в)Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

 

 

Середній рівень (1б +1б)

  1. До складної синтаксичної конструкції Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як у морі та шукали б за що зачепитися(розділові знаки пропущено) входить: а) три частини;                  б) чотири частини; в) шість частин.
  2. Правильно вжито розділові знаки у реченні:

а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.

б) Квартири Чубинських  гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.

в) У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову як хвиля.

 

Достатній рівень (2б+2б+2б)

  1. Із наведених речень складіть і запишіть речення із сурядним та підрядним зв’язком.

У бору видзвонювали якісь птахи. Над усім тим цвірінчанням панував голос молодої горлиці. Вона ще тільки пробувала свій голос на закличне туркотіння.

 

2. До наведеного складнопідрядного речення додайте ще одну частину, з’єднавши її сурядним зв’язком. Накресліть схему будови утвореного речення.

Серед нічної тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.

 

3. З поданих речень утворити складне багатокомпонентне речення з різними видами звʼязку.

1. Тихо в лісі. 2. Не колихнеться найтонша гілочка. 3. І раптом у цю тишу ввірвався ледь уловимий шум. 4. Він наближався до дороги. 5. Сонце сховалося.

 

Високий рівень (3б)

Напишіть невеликий твір-опис у художньо-публіцистичному стилі «Чарівна осінь у моєму краї», використовуючи різні типи складних речень, зокрема й складні синтаксичні конструкції.

 

9кл. ІІ с. Контрольна робота

Багатокомпонентне складне речення з різними видами  сполучникового і безсполучникового зв’язку

Тест

Варіант ІІ

Початковий рівень (0,5б+0,5б)

1.Складна синтаксична конструкція  Згадувались Остапові давні заміри, він думав про те, чого йшов сюди, у Туреччину, для чого покинув рідне село й дідуся відповідає схемі: а) [], [],  [], []; б) [], [], чого[].; в) [],  [], чого[ ], для чого [ ].

  1. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний, підрядний) характерні реченню:                   а) Піт краплями стікав по виду, груди важко дихали,  і очі блищали, як у звіра, що попавсь у лабети.; б) Вужі  й гадюки набралися сьогодні особливої рухливості, бо вже повзли в тому напрямку, як ішла Соломія, і їй треба було особливо уважати, щоб не наступити на слизьке й холодне гадюче тіло.;  в)Тричі Соломія помітила крізь комиші сірий вовчий хребет, раз лисиця майнула коло неї хвостом, а то здалеку чулося немов кабаняче рохкання.

Середній рівень (1б +1б)

  1. До складної синтаксичної конструкції Він говорив про речі повні жаху для мене просто й спокійно як жайворонок кидав на поле пісню а я стояв та слухав і щось тремтіло в мені (розділові знаки пропущено) входить: а) три частини;  б) чотири частини; в) шість частин.
  2. Правильно вжито розділові знаки у реченні:

а) Тепер уже щодня палав у печі веселий вогонь, смачно пахло борщем або галушками, і, коли Андрій смерком вертався до хати, свіжий од вітру, з духом морозу у всіх складках одежі, Маланка старалася догодити йому.

б) Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик не розуміє нічого і коли б не Андрій не було б діла.

в) Виходило так, що всі були вдома а, коли й хто забіг на гуральню, то тільки на те, щоб подивитись.

Достатній рівень (2б+2б+2б)

  1. Із наведених речень складіть і запишіть речення із сурядним та підрядним зв’язком.

Ясна небесна бездонність була зовсім поруч. На її тлі чітко поставали обриси перевалу і вершина гори.

2. До наведеного складнопідрядного речення додайте ще одну частину, з’єднавши її сурядним зв’язком. Накресліть схему будови утвореного речення.

У червневе надвечір’я хмари несподівано просвітлилися, ніби хтось підбілив їх молоком.

 

3. З поданих речень утворити складне багатокомпонентне речення.

1. Життя людське схоже на криницю. 2. Чим довше живе людина, тим глибша криниця. 3. Глибина в ній незмірна.  4. Вода чиста, джерельна, без каламуті та жабуриння.

 

Високий рівень (3б)

Напишіть невеликий твір-опис у художньо-публіцистичному стилі «Ось і завітала весна-красна», використовуючи різні типи складних речень, зокрема й складні синтаксичні конструкції.

 

 

doc
Додано
15 березня
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку