9кл. ІІ с. Контрольна робота
Багатокомпонентне складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку
Варіант І
Початковий рівень (0,5б+0,5б)
1.Складна синтаксична конструкція Хлопцеві стає ще страшніше, він боїться поворухнутися, боїться зустрітися очима з таємничою пітьмою, хоч щось його так і тягне глянути у вікно відповідає схемі: а) [ ], [], хоч [ ].; б) [], [ ], [].; в) [ ], [], [ ], хоч [ ].
Середній рівень (1б +1б)
а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.
б) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.
в) У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову як хвиля.
Достатній рівень (2б+2б+2б)
У бору видзвонювали якісь птахи. Над усім тим цвірінчанням панував голос молодої горлиці. Вона ще тільки пробувала свій голос на закличне туркотіння.
2. До наведеного складнопідрядного речення додайте ще одну частину, з’єднавши її сурядним зв’язком. Накресліть схему будови утвореного речення.
Серед нічної тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.
3. З поданих речень утворити складне багатокомпонентне речення з різними видами звʼязку.
1. Тихо в лісі. 2. Не колихнеться найтонша гілочка. 3. І раптом у цю тишу ввірвався ледь уловимий шум. 4. Він наближався до дороги. 5. Сонце сховалося.
Високий рівень (3б)
Напишіть невеликий твір-опис у художньо-публіцистичному стилі «Чарівна осінь у моєму краї», використовуючи різні типи складних речень, зокрема й складні синтаксичні конструкції.
9кл. ІІ с. Контрольна робота
Багатокомпонентне складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку
Тест
Варіант ІІ
Початковий рівень (0,5б+0,5б)
1.Складна синтаксична конструкція Згадувались Остапові давні заміри, він думав про те, чого йшов сюди, у Туреччину, для чого покинув рідне село й дідуся відповідає схемі: а) [], [], [], []; б) [], [], чого[].; в) [], [], чого[ ], для чого [ ].
Середній рівень (1б +1б)
а) Тепер уже щодня палав у печі веселий вогонь, смачно пахло борщем або галушками, і, коли Андрій смерком вертався до хати, свіжий од вітру, з духом морозу у всіх складках одежі, Маланка старалася догодити йому.
б) Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик не розуміє нічого і коли б не Андрій не було б діла.
в) Виходило так, що всі були вдома а, коли й хто забіг на гуральню, то тільки на те, щоб подивитись.
Достатній рівень (2б+2б+2б)
Ясна небесна бездонність була зовсім поруч. На її тлі чітко поставали обриси перевалу і вершина гори.
2. До наведеного складнопідрядного речення додайте ще одну частину, з’єднавши її сурядним зв’язком. Накресліть схему будови утвореного речення.
У червневе надвечір’я хмари несподівано просвітлилися, ніби хтось підбілив їх молоком.
3. З поданих речень утворити складне багатокомпонентне речення.
1. Життя людське схоже на криницю. 2. Чим довше живе людина, тим глибша криниця. 3. Глибина в ній незмірна. 4. Вода чиста, джерельна, без каламуті та жабуриння.
Високий рівень (3б)
Напишіть невеликий твір-опис у художньо-публіцистичному стилі «Ось і завітала весна-красна», використовуючи різні типи складних речень, зокрема й складні синтаксичні конструкції.