Що таке текст . Тема ,мета і заголовок тексту.

Про матеріал

Комбінований урок з української мови .Ознайомлення учнів з складовими тексту.

Перегляд файлу

Тема уроку: Що таке текст . Тема ,мета і заголовок тексту.

Мета уроку : Ознайомити учнів з поняттям текст ,розрізняти поняття зачин ,основна частина ,кінцівка.    

                         Розвивати увагу, мислення .Виховувати любов до рідної мови .

Тип уроку : комбінований.

Хід уроку:

І. Організація учнів до уроку.

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Прослухайте вірш про українську мову. Слухайте уважно ,щоб потім відповідати на запитання.

Рідна мова

Рідна мова моя, поетична, пісенна,

Пелюсткова і ніжна, як спів солов’я.

Як народу душа: щира, добра, натхненна,

Ти найкраща у світі, бо рідна, моя!

 

Українські пісні ніжно мама співала,

Коли ще в сповитку були діти малі.

Українською мовою благословляла,

Як розходились ми на дороги земні.

-Про що  розповідається у вірші?

-Якою бачить поет рідну мову ?

-Нам дароване велике багатство -рідне слово. Берегти ,плекати ,вивчати його -наш з вами святий обов’язок.

-Пригадайте за допомогою чого ми спілкуємося ?(за допомогою речень).

- Отже, речення – одиниця спілкування, найменша одиниця мовлення. А що вважається одиницею зв’язного мовлення? ( Текст )

-Відкривайте зошити і запишіть число ,класна робота.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

- На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над текстом, навчимося визначати тему і мету висловлювання, добиратимемо до нього заголовки. 

ІV.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

4.1 Каліграфічна хвилинка

- Пропишіть велику та маленьку літеру Ве.

-А тепер запишіть речення: Всюди добре ,а вдома найкраще. Як ви зрозуміли це речення ?Назвіть ланцюжок звуків у слові «вдома».

- Добре ,а тепер назвіть голосні та приголосні  окремо.

- Молодці ,а тепер оберіть із цих звукових моделей ту, яка найбільше підходить до слова «найкраще».

    -О= І  - - О І = О

    - О= І – О І – О

-Порівняйте кількість букв і звуків у слові «найкраще».

-Прослухайте два записи  уважно ,щоб відповісти на мої питання.

Рідна мова

 

Україна – це милозвучна рідна мова, мамина колискова, вишитий рушник, задушевна лірична пісня. Народна мудрість говорить: "Рідна мова дорога людині, як саме життя".

Без поваги, без любові до рідного слова не може бути ані людської вихованості, ані духовної культури. Мову чудову дав нам народ і наказав пильно, свято оберігати її чистоту.

 

У повітрі літає срібне павутиння .Дрімають дерева .Який урочистий стоїть день. їжак готує собі запаси. На городах люди збирають урожай.

-Про що йдеться в першому тексті ?Про що в другому?

-У якому записі речення зв’язані між собою ,а в якому ні ?

-Чи можна до якогось запису дібрати заголовок ?Чому? Речення у першому тексті зв’язані між собою за змістом та становлять зв’язаний текст і до нього можна дібрати заголовок. А другий запис -це набір речень ,який не має зв’язку  між собою.

4.2 Робота з друкованими листками.

-На партах у вас листки із завданнями .Зараз дівчата читають і відповідають чи цей запис  буде текстом .А в цей час хлопчики перевіряють дівчаток.

Твоя Батьківщина

Рідний край! Дорога серцю земля батьків та прадідів наших. Оспівані в піснях народних безмежні степи, зелені ліси й долини, високі блакитні небеса! Хіба є що на світі краще за це миле серцю привілля? Хіба є що на світи дорожче за Вітчизну?

І ти починаєш розуміти, що то твоя Батьківщина, що звідси, від батьківського порога, від материнської пісні вона бере свій початок.

-А це завдання для хлопчиків.

 

На високому стеблі велика квітка з золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Ця сила в квітах. Багато їх вплітали у віночки. Серед квіток віночків є чорнобривці, ромашки, незабудки, барвінок, безсмертник, маки, волошки.

-А тепер  разом придумаємо тексту у дівчаток та запишіть текст собі у зошити .

4.3 Гра «Редактор»

-З речень на сладі потрібно утворити текст та придумати йому заголовок. Але не забуваємо в нього повинно бути 3 частини :зачин ,основна частина ,кінцівка.

4.4 Робота в групах

І група - запише текст на кілька на тему : «Рослинні символи України».

ІІ група – «Символи України».

V.Підсумок уроку

- Що таке текст ?

-Що утворює текст ?

-Що таке мета тексту ?

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку