Тема: Текст – міркування « Я – талановита дитина!»
Мета: закріпити вміння писати твори – міркування; розви-вати вміння висловлювати свою власну думку, доводити її, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати в кожній дитині впевненість в тому, що кожна людина – це талано-вита особистість; виховувати інтерес до самопізнання.
Хід уроку
Ключове питання: «Що є найбільшим скарбом на Землі?»
СКАРБ
- давній скарб; - друзів; - родину;
- власний будинок; - сонце; - природу.
- машину; - воду;
- знання; - повітря;
( виникнення проблеми)
Подивіться на це каміння. Його назва ЖЕОДА. На вигляд воно сіро-коричневе, непоказне. Давайте уявимо, що воно символізує людський характер. Його гострі грані та плями на поверхні – це наші видимі недоліки,помил-ки та шкідливі звички.
А тепер подивіться на це каміння у розрізі.
Подібно до того, як ми несподівано виявили світ і красу цього каміння, так само ми можемо відкрити надзвичайний світ і генія в кожному з нас. Це і є наш дійсний характер, наше дійсне «я», яке можливо зовсім не схоже на нашу зовнішню оболонку.
Але наші скриті таланти не зможуть проявитися,
Якщо ми не будемо в них вірити і не будемо їх розвива-ти.
Звичайно, в цьому вам допомагають батьки, вчи-
телі, але багато залежить від вас самих. І розвивати свої таланти ви повинні самостійно.
Щоб підтвердити свої слова, я хочу познайомити вас зі звичайною українською дівчиною, у якої було досить складне дитинство. Її батьки вимушені були віддати дівча до інтернату за браком коштів у родині.
Може ви здогадаєтеся про кого йтиме мова? ( пісня Ані Лорак)
Перед вами лежить текст. Прочитайте його уважно мовчки і визначте тип цього тексту.
Ані Лорак – талановита українська співачка.
Прекрасний голос, даний від природи, бажання співати, не покидало Ані ні на хвилину. Навчаючись
у музичній школі, вона не дозволяла собі пропускати уроки, приходити з невивченим домашнім завданням, багато працювала самостійно. Дівчинка виступала на різноманітних шкільних конкурсах. А в 1992 році пере-могла в міському фестивалі “Первоцвіт”. Згодом Ані
Лорак стала улюбленою співачкою не тільки України, а й усього світу, зайнявши ДРУГЕ місце в Євробаченні. За це в такому юному віці їй було присуджено звання Народної артистки України.
Отже, талант, подвоєний на працелюбність, при-носить бажані результати.
- Діти, спробуйте сформулювати тему уроку.
- Так, сьогодні на уроці вам необхідно буде написати твір-міркування про свої особисті таланти. Починатися він буде з такого твердження:
«Я – талановита дитина.»
В другій частині свого міркування розкажіть про свій дар і доведіть, що ви талановиті ( не менше трьох аргументів ), а в третій – зробіть висновок.
А щоб вам було легше зорієнтуватися, давайте переглянемо декілька слайдів з життя нашого класу. Я за вами спостерігаю уже другий рік, діагностую ваші досягнення і можу довести, що кожен учень нашого класу має талант.
( перегляд слайдів )
ІХ. Рефлексія
« Кожна людина має 10% таланту помножених на 90% працелюбності.» Тільки тоді вона може досягти певних висот.
Тому я щиро бажаю вам не зупинятися на своїх маленьких, але вже досягненнях, а працювати і працювати над подальшим розвитком свого таланту.
Запорізька гімназія № 45
Українська мова
Розвиток зв ’язного мовлення
Тема: « Текст – міркування.
Я - талановита дитина.»
Запоріжжя 2010