Урок з української мови 4 клас
Тема. Числівник. Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000)
Мета:
уміння вчитися: формувати здатність виконувати самостійні завдання, свідомо прагнути до самоконтролю, знати й застосовувати певні орфограми;
комунікативної: розвивати вміння осмислювати, опрацьовувати інформацію;
інформаційної: навчати переносити набутий досвід у нову ситуацію;
соціальної: сприяти підвищенню ефективності та актуалізації навчальної діяльності школярів, розвивати творчі здібності школярів.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Обладнання: куб, картки з цифрами, картки з тектом, картки із завданнями, малюнки тварин, макети годинників.
Хід уроку
І. Вступнв частина
1. Організаційний момент
Скликав нас усіх дзвінок,
Ми зібрались на урок,
Будем дружно працювати,
Час даремно не витрачати.
2. Розгадування теми.
На дошці напис: Ч1и2с3л4і5в6н7и8к . Прочитати, видаляючи цифри.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Що означає числівник?
- На які питання відповідає?
- З якою частиною мови пов’язаний?
- Для чого використовуємо в мовленні?
- Приклади числівників, до яких питання – скільки?
- Приклади числівників, до яких питання – котрий?
3. Гра «Пригадай приказки та назви казок,у яких є числівник»
Краще один раз побачити, ніж один раз почути.
За двома зайцями не гонися, бо й одного не піймаєш.
Семеро одного не ждуть.
Сім п’ятниць на тиждень.
Одна нога тут, а друга там.
П’ять днів нічого не робимо, а шостий відпочиваємо.
«Вовк і семеро козенят», «Троє поросят», «Білосніжка і семеро гномів», «Три ведмеді».
Один із учнів показує картки з цифрами або числове віяло. Інші діти спочатку правильно вимовляють їх, потім записують у зошит, ставлячи наголос.
Фізхвилинка
-Написати носом у повітрі цифри 1,3,6, правим плечем – 8, лівим плечем – 8, правим коліном – 4, лівим коліном – 4.
6. Творча вправа (робота в парах на картках)
- Виберіть правильну форму пропущеного в реченні числівника.
До … (сімдесят, семи десяти, сімдесяти) додати тридцять, буде сто.
Щоб дожити до … (вісімдесяти, вісімдесят, восьмидесяти) років, потрібно вести здоровий спосіб життя.
Половина виконаного завдання дорівнює …..(п’ятдесят, п’ятидесяти, п’ятдесяти) відсоткам.
У нашій країні передбачено вихід на пенсію після … (шістдесят, шістдесяти, шести десяти) років.
7. Евристичний диктант
- Пригадайте, який найспекотніший материк ми вивчали на природознавстві? (Африка)
- Яка найбільша тварина Землі живе в Африці?
- Який гігант живе в океані?
- Прочитайте текст:
На Землі найбільша тварина – африканський слон. Висота його досягає три з половиною метри, довжина тулуба – більше чотирьох метрів, вага - п’ять тонн.
Гігант, який живе у воді,- це синій кит. Довжина його тридцять три метри, а вага – сто п’ятдесят тонн.
Фізхвилинка. Гра «Море хвилюється раз, море хвилюється два»
8. Технологія «Крісло автора»
Учні коротко переказують власну автобіографію, використовуючи числівники.
9. Гра «Котра година?» (з макетами годинників)
- Скільки обертів за добу робить мала стрілка?
- Скільки обертів за добу робить велика стрілка?
- Яка стрілка рухається найшвидше?
-Задумайте певний час. Покажіть його на макеті годинника однокласникам і задайте запитання? Наприклад, на годиннику 6 год. О котрій годині я сьогодні прокинувся? Або: котра зараз година?
Висновок. Запам’ятайте! Правильно вимовляємо, пишемо, відповідаємо на питання о котрій годині? котра година?
10. Робота з ребусами.
- Прочитайте слова. Запишіть.
г 1 а пі 2 л про 100 3 буна
мі 100 нами 100 ві 7 пі 100 лет
3 тон по 3 вожили р 1 а 1 иця
під 3 мка чи 100 гор 1 а схи 3 в
11. Хвилинка – веселинка
Баба Яга записалася на курси водіїв літальних апаратів. Але справи в неї були кепські, бо вона ніяк не могла запам’ятати, як правильно вживаються числівники. І бортовий комп’ютер не міг розпізнати заданий маршрут. Відредагуйте текст. Допожіть Бабі Язі дістатися додому.
ІІІ. Рефлексія. Оцінювання.
Домашнє завдання.