Урок з української мови. Тема "Числівник"

Про матеріал
Урок формування вмінь і навичок. Метою уроку є закріплення знань про числівник, формування умінь вимовляти і писати окремі числівники, використовувати їх у своєму мовленні, вживати правильні форми на означення часу.
Перегляд файлу

Урок  з української мови 4 клас

Тема. Числівник. Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм           окремих числівників  (11, 14, 16, 50, 60, 70,  80, 1000)

Мета:

  • формування предметних компетентностей: закріпити вміння учнів вимовляти і писати відмінкові форми окремих числівників, розвивати мовне чуття, виховувати працелюбність, чесність;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність виконувати самостійні завдання, свідомо прагнути до самоконтролю, знати й застосовувати певні орфограми;

комунікативної: розвивати вміння осмислювати, опрацьовувати інформацію;

інформаційної: навчати переносити набутий досвід у нову ситуацію;

соціальної: сприяти підвищенню ефективності та актуалізації навчальної діяльності школярів, розвивати творчі здібності школярів.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: куб, картки з цифрами, картки з тектом, картки із завданнями,   малюнки тварин, макети годинників.

Хід уроку

І. Вступнв частина

1. Організаційний момент

   Скликав нас усіх дзвінок,

   Ми зібрались на урок,

   Будем дружно працювати,

   Час даремно не витрачати.

2. Розгадування теми.

На дошці напис:    Ч1и2с3л4і5в6н7и8к . Прочитати, видаляючи цифри.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання
  2. Технологія «Кубування»:

- Що означає числівник?

- На які питання відповідає?

- З якою частиною мови пов’язаний?

- Для чого використовуємо в мовленні?

- Приклади числівників, до яких питання – скільки?

- Приклади числівників, до яких питання – котрий?

3. Гра «Пригадай приказки та назви казок,у яких є числівник»

      Краще один раз побачити, ніж один раз почути.

      За двома зайцями не гонися, бо й одного не піймаєш.

      Семеро одного не ждуть.

      Сім п’ятниць на тиждень.

     Одна нога тут, а друга там.

     П’ять днів нічого не робимо, а шостий відпочиваємо.

    «Вовк і семеро козенят», «Троє поросят», «Білосніжка і семеро гномів», «Три ведмеді».

  1. Гра «Я – вчитель»

Один із учнів показує картки з цифрами або числове віяло. Інші діти спочатку правильно вимовляють їх, потім записують у зошит, ставлячи наголос.

  1. Гра «Скільки? – Який?»
  • Діти вибирають собі картку з цифрою. Від поданого числівника, що відповідає на питання скільки? утворити числівник, що відповідає на питання який? котрий?

Фізхвилинка

             -Написати носом у повітрі цифри 1,3,6, правим плечем – 8, лівим плечем – 8, правим коліном – 4, лівим коліном – 4.

        6. Творча  вправа (робота в парах на картках)

            - Виберіть правильну форму пропущеного в реченні числівника.

             До … (сімдесят, семи десяти, сімдесяти) додати тридцять, буде сто.

             Щоб дожити до … (вісімдесяти, вісімдесят, восьмидесяти) років, потрібно вести здоровий спосіб життя.

             Половина виконаного завдання дорівнює …..(п’ятдесят, п’ятидесяти, п’ятдесяти) відсоткам.

             У нашій країні передбачено вихід на пенсію після … (шістдесят, шістдесяти, шести десяти) років.

7. Евристичний диктант

     - Пригадайте, який найспекотніший материк ми вивчали на природознавстві? (Африка)

     - Яка найбільша тварина Землі живе в Африці?

     - Який гігант живе в океані?

     - Прочитайте текст:

      На Землі найбільша тварина – африканський слон. Висота його досягає три з половиною метри, довжина тулуба – більше чотирьох метрів, вага - п’ять тонн.

    Гігант, який живе у воді,- це синій кит. Довжина його тридцять три метри, а вага – сто п’ятдесят тонн.

  • Дайте повну відповідь на мої запитання. Відповіді – речення запишемо під диктування.
  • Яка найбільша тварина на Землі?
  • Яку висоту (довжину, вагу) має африканський слон?
  • Який гігант живе у воді?
  • Яку довжину (вагу) має синій кит?

Фізхвилинка. Гра «Море хвилюється раз, море хвилюється два»

8. Технологія «Крісло автора»

      Учні коротко переказують власну автобіографію, використовуючи числівники.

9. Гра «Котра година?» (з макетами годинників)

 

   - Скільки обертів за добу робить мала стрілка?

   - Скільки обертів за добу робить велика стрілка?

  - Яка стрілка рухається найшвидше?

   -Задумайте певний час. Покажіть його на макеті годинника однокласникам і задайте запитання? Наприклад, на годиннику 6 год. О котрій годині я сьогодні прокинувся? Або: котра зараз година?

    Висновок. Запам’ятайте! Правильно вимовляємо, пишемо, відповідаємо на питання о котрій годині? котра година?

10. Робота з ребусами.

 

     - Прочитайте слова. Запишіть.

г 1 а                  пі 2 л                        про 100             3 буна

мі 100               нами 100                  ві 7                    пі 100 лет

3 тон                по 3 вожили             р 1 а                  1 иця

під 3 мка         чи 100                       гор 1 а               схи 3 в

      11. Хвилинка – веселинка

 

      Баба  Яга  записалася на курси водіїв літальних апаратів. Але справи в неї  були кепські, бо вона ніяк не могла запам’ятати, як правильно вживаються числівники. І бортовий комп’ютер не міг розпізнати заданий маршрут. Відредагуйте текст. Допожіть Бабі Язі дістатися додому.

  • Близько двадцяти кілометрів летимо до Молочної ріки, повертаємо праворуч до Лисої гори, долаємо відстань в ста кілометрів, далі ще близько двісті шести десяти метрів до густого лісу, потім зі швидкістю семи десяти кілометрів за годину долаємо до десять кілометрів.

ІІІ. Рефлексія. Оцінювання.

  • Які знання сьогодні закріпили?
  • Який був настрій на уроці?

       Домашнє завдання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Северин Алла Ахмедівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
8126
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку