Текст "Використання LEGO-технологій на уроках математики в початковій школі"

Про матеріал
Використання LEGO-технологій сьогодні стало незамінним атрибутом на уроках в початковій школі. тому це надихнуло мене попрацювати саме над тим, як саме можна використати LEGO на уроках математики.
Перегляд файлу

Чи користуєтеся ви конструктором LEGO під час уроків?  

Конструктор LEGO сьогодні став незамінним матеріалом для розвиваючих занять з учнями початкової школи. LEGO-технологія захоплює не лише дітей, а й дорослих. Вона цікава тим, що обєднує в собі елементи гри та експериментування. Кожен педагог, який хоч раз спробував працювати з  LEGO на уроках, навряд чи відмовиться від цього захоплюючого заняття. І це не дивно, адже заняття з диво-конструктором урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим. Такі уроки в ігровій формі створюють атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння навчального матеріалу.

 LEGO-технологія розвиває у дітей:

  • творче мислення;
  • мовлення;
  • сенсорне сприйняття;
  • Дрібну моторику рук.

Формує:

  • вміння розвязувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про виконання подальшої роботи та планувати;
  • вміння співпрацювати (робота в парі, групі);
  • цілісну систему уявлень про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.

Зупинимося та розберемося докладніше про розвиток дрібної моторики. Розвиток дрібної моторики сприяє розвитку інтелекту. Дрібна моторика – це здатність виконувати дрібні і точні рухи кистями і пальцями рук і ніг в результаті скоординованих дій найважливіших систем: нервової, м’язової і кісткової. Щодо моторики кистей і пальців рук часто застосовують термін спритність. Розвиток дрібної моторики відіграє важливу роль для загального розвитку дитини. Дрібна моторика розвивається вже з новонародженості. У дрібної моторики є дуже важлива особливість. Вона пов’язана з нервовою системою, зором, увагою, пам’яттю і сприйняттям дитини. Також вчені довели, що розвиток дрібної моторики і розвиток мови дуже тісно пов’язані. У головному мозку мовленнєвий та моторний центри розташовані дуже близько один до одного. Тому при стимуляції моторних навичок пальців рук мовний центр починає активізуватися. Дрібна моторика безпосередньо впливає на спритність рук, на почерк, на швидкість реакції дитини. Досягнути гарного результату у розвитку дрібної моторики допомагають заняття з LEGO.

Підсумовуючи все вище сказане, можна зробити висновок, що використання LEGO-технологій на уроках у початковій школі – це важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам’ять, мову, дрібну моторику рук. Діти під час роботи проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодіяти з однолітками, допомагають один одному, обмінюються необхідною інформацією, вчаться приймати рішення, розвивають свої комунікативні навички.

Використовувати LEGO можна на різних уроках у початковій школі. Вчителі  його використовують не лише на математиці, українській мові, але й на фізкультурі, хореографії, музичному та образотворчому мистецтві. Все залежить від бажання та творчості педагога.  

Практичне використання LEGO на уроках математики

  1. Лічба предметів (порядкова та кількісна лічба). Рахуємо зліва направо.

Перша панель синя (одна), друга – жовта (дві), третя – червона (три) і так далі.

C:\Users\user\Downloads\73546667_407957896538485_6718402296415256576_n.jpg

  1. Створення цифри з LEGO (два види). На площині з панельок скласти цифру або спробувати побудувати 3D модель цифри.

C:\Users\user\Downloads\74581984_603094323765849_5423806029919944704_n.jpg             C:\Users\user\Downloads\74172561_2580437768702412_1890259388082421760_n.jpg

  1. Підбір відповідної кількості панельок до відповідного числа.
  2. Додавання та віднімання (збільшення та зменшення числа на кілька одиниць) за допомогою LEGO.
  3. «Більше», «менше», «стільки ж». Порівняння двох чисел, за допомогою стовпчиків з панельок LEGO.

C:\Users\user\Downloads\74162500_450291558949094_318937219064659968_n.jpg  C:\Users\user\Downloads\74614823_660737414332941_3092492120884248576_n.jpg  C:\Users\user\Downloads\74583484_2171272013175588_3057141963057790976_n.jpg

  1. Просторові уявлення: вверх, вниз, праворуч, ліворуч, вище, нижче.

C:\Users\user\Downloads\73537384_422228035335893_8653878838196961280_n.jpg

  1. Склад числа
  2. Дроби. Щоб навчити учнів розділяти ціле на частини, можна використовувати спеціальні простенькі таблиці: скільки шипів в цілому, скільки в кожній частині.

C:\Users\user\Downloads\73211017_419953642255990_3444768924799860736_n.jpg

  1. «Числова мішень». Вчителю необхідно підготувати мішень, як для гри в дартс з умовними позначками зон (1000, 100, 10, 1). Дитині необхідно розташувати декілька деталей LEGO® у кожній з зон. Враховуючи кількість виступів на деталі та зону, у яку потрапила деталь, дитина повинна назвати отримане число. Наприклад, у зону 1000 потрапила цеглинка з 6 виступами, у зону 100 з 4, у зону 10 з 6, у зону 1 жодна, тоді отримане число буде 6460.

 

 

 

  1. Вивчення елементів геометрії .
  • Створення квадрата та прямокутника. Квадрат (всі сторони рівні); прямокутник (протилежні сторони рівні).
  • Вивчення периметра квадрата та прямокутника.
  • Порівняння периметра та площі.

74477404_498732524048259_7940186974478925824_n.jpg74687760_939333739778872_701543123519537152_n.jpg

 

Креативних Вам ідей та творчих злетів, шановні колеги!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Конструктори Лего (LEGO) як освітнє середовище в початковій школі. [Електронний ресурс]
  2. Как использовать Лего для изучения математики. [Електронний ресурс] – URL:  http://www/uaua/info/ot-6-do -9/shkola-ot-6-do-9/news-48608-kak-ispolzovat-lego-dlya-izucheniya-matematiki/
  3. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник/ Упорядник О. Рома -  The LEGO Foundation. 2018.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
1806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку