Тема 3. Урок як основна форма навчально-виховного процесу з рідної мови та читання
2. Розробити тематику бакалаврських робіт до теми (5 тем).
1. Комбінований урок як одна із основних форм навчально-виховного процесу з рідної мови.
2. Урок як основна форма навчально-виховного процесу з рідної мови та читання.
3. Критичне мислення і диференціація на уроках читання.
4. Нестандартні уроки української мови в початковій школі
5. Психологічні і лінгвістичні засади методики навчання грамоти.
3. Продумайте назви питань для обговорення на практичному чи семінарському заняттях (3 питання).
1. Які основні форми освітнього процесу української мови в ПШ?
2. Чи ефективні нестандартні уроки?
3. Які основі сучасні вимоги до проведення української мови?
4.1. Які прийоми розвитку критичного мислення використовує вчитель на уроці?
Прийоми розвитку критичного мислення, які використовує вчитель на уроці:
А) Актуалізація опорних знань.
«Знаю. Хочу дізнатися. Вивчу»
Відповіді на ваші запитання знайдемо в запишемо в таблицю.
Знаю |
Хочу знати |
Вивчу |
Б) Вивчення нового матеріалу.
Діаграма порівняння;
Учні радяться і називають, чим схожі і чим відрізняються тварини. Учитель поступово записує в діаграмі:
кішка курча
Дискусія : "Я так думаю";
Учні на планшетах пишуть слова: так, ні чи не знаю. Учитель у таблиці запису кількість повідомлень: Чи можна дозволити кішці дружити з курчам?
Групова робота;
Взаємозапитання
. Утворені 3 групи учнів обмінюються своїми думками і один з них доводить, чому вони так думають.
Проводиться гра "Дослідники".
Тепер будемо "мовниками", досліджуватимемо слова, щоб підготуватися до правильного, виразного і свідомого читання.
Осмислення теми уроку.
Робота парами.
Учитель читає казку "Фіалка і бджілка". Зупиняється перед словами фіалки.
- Як ви гадаєте, що сказала фіалка? (Діти радяться між собою і висловлюють свої думки).
Підсумки уроку.
використання самооцінки та зворотнього зв'язку(
Учні самостійно оцінюють свої відповіді, записують бали на планшетах і показують учителеві, який коментує правильність оцінювання. Таким чином оцінюється відповідь і товариша по парті.
Інтерактивні методи навчання, які передбачають залучення всіх учнів до роботи над змістом твору
Підготовка до швидкого читання.
Працюємо разом:
а) читання за диктором (учитель читає голосно, 3 учні пошепки читають за вчителем);
б) гра "Блискавка" (учні продовжують чигати текст протягом 1 хвилини, потім розказують один од
ному, до якого місця дочитали. Називають не слова, а зміст прочитаного);
в) "наздожени речення" (учитель читає початок речення, а учні мають швидко проглянути текст,
знайти це речення і дочитати його);
г) "допоможи Незнайкові" (учитель читає, допускаючи помилки: пропуск слів, неправильне закінчення, заміна слів тощо. Учні, які відшукали помилки, сигналізують "світлофорчиками");
г) вибіркове читання - відшукай і прочитай відповіді на запитання:
- Що робили курчата, коли їх випустили?
- Які були курчатка?
- Як бабуся шукала курчат?
- Де знайшли курчат?
- Що вигукнула бабуся?
4.2. Використані форми диференціації завдань.
4.2.1.Читання тексту. (диференційовано-групова форма)
Учням пропонується подумати і вибрати завдання першого чи другого варіанта і виставити картку відповідного кольору.
Завдання 1 варіанта потребують уміння швидкого читання.
Завдання 2 варіанта допоможуть школярам краще читати.
4.2.2. Робота по варіантах
1 етап.
Підготовка до правильного читання.
1 варіант. Прочитати мовчки і відшукати багатоскладові слова, підготуватися до гри "Луна".
2 варіант. Читати пошепки правильно початок тексту.
За сигналом учителя всі учні беруть участь у грі "Луна". Один учень називає багатоскладові слова, а всі інші - повторюють за ним. Потім ці слова знаходять у тексті: інкубаторних, попискували, сполошилися, нишпорити, схвильовано, спокійнісінько, обернулися, здивовано.
2 етап.
Підготовка до свідомого читання.
Перевірка всіх завдань.
3 етап.
Підготовка до виразного читання.
1 варіант. Відшукай веселі та сумні слова. Подумай, якою інтонацією їх читати.
2 варіант . Відшукай слова, що сподобались, зверни увагу на розділові знаки (? !). Подумай, як читати ці речення, на яке слово звернути особливу увагу.
Перевірка всіх завдань.
4.2.3. Усвідомлення прочитаного тексту.
Завдання на вибір.
1 варіант - "Режисери".
2 варіант - "Художники".
( Нагадати, що завдання 1 варіанта вимагають швидкого, мовчазного читання.)
1 етап.
1 варіант. На скільки частин можна поділити текст, складаючи сценарій?
2 варіант. Дібрати багато сюжетних малюнків, які розкривають зміст оповідання.
Перевірка всіх завдань. Звернути увагу на словесне малювання.
2 етап.
1 варіант. Доведи свою думку щодо поділу тексту на 2 чи 3 частини. Про що розповідатиметься в кожній частині?
2 варіант. Добери основні сюжетні малюнки.
Перевірка всіх завдань.
3 етап.
1 варіант. Добери заголовки до частин тексту.
2 варіант. Добери підписи до основних малюнків.