Тема. Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху».

Про матеріал

Тема. АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху».

Мета: ознайомити учнів із біографією А.Ліндгрен та її творами; формувати уміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; створювати в уяві дітей образи казкових героїв; розвивати навички виразного, чіткого, швидкого читання; виховувати шанобливе ставлення до книги, бажання поповнювати свої знання шляхом читання.

Перегляд файлу

Тема. АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху».

Мета: ознайомити учнів із біографією А.Ліндгрен та її творами; формувати уміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; створювати в уяві дітей образи казкових героїв; розвивати навички виразного, чіткого, швидкого читання; виховувати шанобливе ставлення до книги, бажання поповнювати свої знання шляхом читання.

Обладнання:смайлики, відео, картки, книги (для виставки), ілюстрації, портрет письменниці.

Підручник: О. Савченко (ст. 152)

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

  1. "Малюнкове вітання"

Використовую для цього смайлики. Є декілька варіантів такого вітання:

  • Прикріпляю на дошці смайл "Радість" і бажаю всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\Million_Dollar_Smilies.jpg

  • Пропоную учням обрати "Смайлуроку"серед запропонованих.

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\ist2_3636039-smilies.jpg

(Учням, що обрали"сумні" або занадто веселі смайли, раджу налаштуватися на роботу).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Учні, який розділ ми вивчаємо?
  • Назви авторів яких ви вичали.
  • Які казки з цього розділу ви вже прочитали?
  • Хто такі «казкарі»?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку

  1.                   Відгадування загадки

На даху товстун живе ,він з пропелером літає

Та варення полюбляє…

Здогадався ,хто це є?

- Вірно, це Карлсон.

-Тож, сьогодні ми поринемо в світ неймовірних пригод Карлсона.

- «Народився» цей герой  у Швеції.  Його придумала видатна шведська письменниця.

прочитаєте ім'я видатної шведської письменниці, автора казки про Карлсона та Малюка.

А

 

т

 

і

 

Л

 

Н

 

г

 

е

 

 

С

 

р

 

д

 

і

 

д

 

р

 

н

- Сьогодні на уроці ми  будемо говорити, про життєвий шлях АстрідЛіндгрен  і познайомимось з одним із її твором «Карлсон, що живе на даху».

2. Виставка книг

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу, розвиток мовленнєвих умінь та навичок

1. Розповідь про життєвий шлях АстрідЛіндгрен

АстрідЛіндґреннародилася 1907 року на хуторібіля невеликого містечкаВімерб'ю на півдніШвеції і виростала в сім'ї, де панувализлагода й любов і між батьками, і міждітьми, - а в Астрідбуло три сестри й один брат.

Дітейзмалкупривчали до праці, але й давали їм час на гру і на розваги, тому ранні роки письменницібулищасливі й залишили по собістількичудовихспогадів, що вони стали основою для багатьохїїмайбутніхкнижок. 

Післязакінченняшколи, у віці 16 років, АстрідЕрікссон почала працюватижурналістом у місцевійгазеті. Шведськадитяча письменниця, чиї книги виданібільшеніж у 100 країнах, мала веселувдачу, багатууяву, хист до жартів і до цікавихоповідей, - усіціриси вона успадкувалавід батька. Вдомаїїрозповіді любили слухати не тільки брат і сестри, а й сусідськідіти, з якими вона завшеприятелювала. Не були до них байдужі й дорослі.

 А багатопізніше, коли АстрідЛіндґренодружилася і стала матір'ю, вона вигадуваларізніцікавіісторії для своїхдітей. 1941 року вона записала повість, яку розповідаласвоїйдоньці, коли та хворіла, а через три роки подала її до одного з найбільшихшведськихвидавництв. Там повістьвідхилили.

Того ж року іншевидавництвооголосило конкурс на найкращу книжку для дітей. АстрідЛіндґрен написала повість «У Бріт-Марілегшає на серці», подала рукопис на той конкурс, і вінотримав другу премію. Так у шведськійлітературіз'явилосяновеім'я - АстрідЛіндґрен. 

- А зараз відкрийте свої підручники на сторінці 152. Мовчки прочитайте біографічну довідку про АстрідЛінгренд.

- Що нового ви дізнались про письменницю?

- Яких казкових героїв вигадала письменниця?

- Чи знайомі ви з ними?

3. Словникова робота

- Перш ніж ми почнемо читати казку давайте попрацюємо над словами ,які будуть зустрічатися у тексті.Підібрати синоніми до слів.

 

Уклякнув            реактивний

Мерехтіли          уповільнив

Принишклий      запобіжний

Заходився         вимальовувалась

 

Мерехтіли -  блимати, виблискувати

Фіранки-невеличкі засклені дверцята у вікні для провітрювання приміщення.  шматок тканини або тюлю, яким запинають вікно, двері тощо; занавіска.

 Зміряв  - пильно, уважно оглянути кого-, що-небудь.

Димар  - труба для відведення диму з печі

Літун - пілот, авіатор, св. льотчик; (непосидющий)

Машиніст- водій потягу.

Моторист- робочий, який обслуговує двигуни різні.

Денатурат- технічний спирт.

4. Читання казки вчителем

- Хто дійові особи казки?

- Дійовими особами казки є  Малюк і Карлсон.

- Як вони познайомились? Знайдіть це у тексті.

- Чому малий так хвилювався?

- Як Карлсон себе вихваляв?

- Як Карлсон запускав іграшкову парову машину?

- Чому вибухнула машина?

5. Читання ланцюжком

Фізкультхвилинка

(відео, розминка для очей)

6. «Дочитай до кінця»

- Я починаю читати абзац ,а ви його знаходите і продовжуєте читати до кінця.

7. Вибіркове читання.

- Прочитайте опис весняного вечора. Як познайомилися Малюк і Карлсон?

- Як Карлсон запускав парову машину? Що з цього вийшло?

- Чому вибухнула машина? Як на це реагував Карлсон? А Малюк?

- Що Карлсон пообіцяв Малюку?

- Як Карлсон себе вихваляв?

- Прочитайте зачин і кінцівку казки.

8. Вправи на розвиток швидкості читання.

- Позмагайтеся, хто швидше знайде і прочитає абзац зі словами:

«легеньке дзижчання»

«маленькі товсті чоловічки»

«з'явилася ціла калюжа»

«почувся страшенний луск»

«весняного зоряного неба»

9. Гра «Розвідники».

- Порахуйте, скільки разів у тексті зустрічаються слова:

І варіант – Карлсон.

  ІІ варіант – Малюк.

10. Читання уривка в особах

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота над прислів’ями

  • Прочитайте прислів'я, роз'єднавши слова. Які з них могли б бути порадою для Карлсона?

Колинетямиш, неберися.

Хтохвалиться, тойкається.

Хтонепрацює, тойнеїсть

2. Робота в парах

- Діти, на кожній парті лежать аркуші. Вам необхідно прочитати риси характеру і позначити кому вони належать? У вас є півтори хвилини!

 

Скромний

 

 

Хвалькуватий

 

 

Вигадник

 

Малюк

Образливий

Карлсон

 

Бешкетник

 

 

Веселий

 

 

Сором’язливий

 

 

Самозакоханий

 

 

Бруднуля

 

 

 

VI. Підсумок уроку

  • Діти ,сподобалася казка?
  •  Чи захотілося вам дочитати казку до кінця?
  • Маленьким читачам так сподобався Карлсон,що вони ніяк не хотіли розлучатися з ними.Тому письменниця видала три повісті про пригоди Карлсона і малюка.

- Роздивіться ілюстрації до казки, фрагменти вистави. Чи виниклоу васбажання прочитати всю казку?

-А тепер оберіть смайлик, який показує ваш настрій тепер, наприкінці уроку

VII. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

G:\карлсон\Karlson_21.jpgG:\карлсон\img_19.jpgG:\карлсон\img_17.jpgG:\карлсон\img_16.jpgG:\карлсон\hqdefault.jpgG:\карлсон\21.gifG:\карлсон\17nehoroshih_karlson_07.jpgG:\карлсон\0.pngG:\карлсон\mini_3462.gif

docx
Додав(-ла)
Shklianka Anastasiia
Додано
27 січня 2019
Переглядів
3039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку