19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

"Тема: Чи є рослини живими?"

Про матеріал
Мета: формувати поняття природа жива і нежива, уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність рослин на землі, про види рослин; продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення; виховувати естетичні почуття.
Перегляд файлу

Тема: «Чи є рослини живими?»

Мета: формувати поняття природа жива і нежива, уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність рослин на землі, про види рослин; продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення; виховувати естетичні почуття.

Обладнання:

Хід заняття

І.Організація дітей.

1.Привітання.

2.Вступне слово.

- Дайте характеристику сьогоднішньому дню.

Заглянемо у віконечко. А що ж там, на вулиці?

ІІ.Основна частина.

1.Бесіда за темою.

Вправа «Поміркуй»:

- вони навколо нас;

- милують наш погляд;

- є частиною живої природи;

- бувають одноклітинні та багатоклітинні;

- вперше з’явилися у воді;

- без них неможливе життя на Землі;

- вони зелені;

- ведуть прикріплений спосіб життя;

- їх потрібно оберігати.

Про що йде мова?

  • Чи відносяться рослини до природи?
  • Згадаймо, що таке природа?

— Рослини — це жива чи нежива природа?

— Доведіть, що це жива природа. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають.)

 

 

 

2.Розповідь з елементами бесіди.

Рослини - друзі людини. І, як ми уже вияснили, людина без рослин обійтися не може. На Землі близько 400000 видів рослин. Вони відрізняються одна від одної будовою і розмірами.

Деякі рослини живуть тисячу років, а деякі - всього кілька тижнів. Одні рослини досягають гігантських розмірів, а інші ледь помітні для людського ока. Найменшу квітку серед рослин України має водоплавна ряска. Діаметр її складає всього 0,5 мм. А у селищі Верхня Хортиця, неподалік Запоріжжя, стоїть могутній дуб. Він - ровесник Берліна, Варшави. Йому більше років, ніж таким містам, як Вінниця, Львів. Висота цього велетня 36 метрів, коло стовбура - 6,32 метра, діаметр крони 43 метри. Ще цікаво і те, що одні рослини ростуть самі(дикорослі), інших - вирощують люди(культурні). Одні рослини ростуть в полі, другі - на луках, а треті - в лісі, а ще інші - у воді чи під водою. Але у них є Щось спільне. Що спільного, як ви думаєте? Так -  це будова. Подивіться на цей слайд і пригадайте органи рослин.

 

  • Погляньте на дошку, яка рослина намальована на ній? (полуниця)
  • З яких частинок складається ця рослина? (Діти називають)

Всі ці частинки називаються органами рослин.

Отже, кожна рослина може мати 5 основних органів: корінь, стебло, листок, квітка та плід. Кожен орган рослини виконує певну роботу.

*Корінь знаходиться найчастіше у землі та допомагає закріпитися рослині у ґрунті. Також за допомогою кореня рослина вбирає з ґрунту воду та мінеральні солі.

*Стебло тримає листя і квіти рослини.

*Листя вловлює сонячне проміння, а також за допомогою листя рослина дихає.

*Квітка дуже важлива для рослини. Коли вона відцвітає, то з неї поступово утворюється плід

 

Цікавинка на хвилинку. Зараз я вам розкажу і покажу якусь   цікавинку.(Вчитель показує яблуко)

Звідки береться яблуко? (з квітів яблуні). Якщо воно з’являється замість квітки, то яблуко  - це плід. А кожний плід має свій скарб в серединці. Щоб його побачити, давайте розріжемо яблуко. (вчитель розрізає та показує насіння)

  • Що ви бачите в серединці? (насіння, зернятко)

Справа в тому, що насіння це дійсно скарб для кожної рослини, тому що потім з нього може вирости нова рослина.

 

3.Практична робота. Вивчення будови рослин. Робота з малюнками яблуні, чорної смородини, помідора.

— Розгляньте малюнок яблуні.

— Які органи яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур)

— Який кущ зображено наступним? (Чорна смородина)

— Назвіть частини цієї рослини. (Ягоди, листя, квіти, корені, стебла)

— Назвіть частини помідора. (Помідор, листя, квіти, стебло, корінь)

— Як назвати одним словом яблуко, ягоди смородини, помідор? (Це плоди)

— Де утворюються плоди? ( Плоди утворюються на місці квіток.)

  • Що є у плодах? ( у плодах знаходиться насіння)

 

— Що є спільного в усіх рослин? (У усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.)

 

Висновок. Усі рослини мають однакову будову:

• корінь; • стовбур; • лист; • квітка; • плід.

 

ІІІ.Заключна частина.

1.Дослідницька робота.

(вирощування квітів із насіння)

2.Підведення підсумків.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
7 квітня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку