Тема: Диференціювання функції

Про матеріал
Тема: Диференціювання функції I. Мета: Повторити навчальний матеріал з теми «Поняття похідної»; Відтворити вміння учнів розв’язувати вправи з теми; Формувати навички самоконтролю, корегування та оцінення результатів своєї навчальної діяльності; Вміння працювати в групі . Обладнання: Дидактичний матеріал, проектор, оформлення дошок.
Перегляд файлу

Урок алгебри та початків аналізу в 10 класі

01/03-2021

Тема: Диференціювання функції

  1. Мета:
  • Повторити навчальний матеріал з теми «Поняття похідної»;
  • Відтворити вміння учнів розв’язувати вправи з теми;
  • Формувати навички самоконтролю, корегування та оцінення результатів своєї навчальної діяльності;
  • Вміння працювати в групі .

Обладнання: Дидактичний матеріал, проектор, оформлення дошок.

Хід уроку

  1. Організаційний етап . Вступне слово вчителя про важливість вивчення теми , застосування похідних в багатьох галузях освіти, техніки.
  2. Елементи історизму. За кадрами на екрані учні дізнаються про відкриття вченими XVIII століття з питань диференціального обчислення.

Інформація на проекторі: Знак ∆х ввів Л.Ейлер (1755 р. ) : Вибір букви ∆ пов’язаний з латинським словом «differentia-різниця» ; знак похідної увів Ж. Лагранж 1770р.)

  1. Інформація на проекторі: Оголошення теми та завдань уроку та повторення основних понять теми (за поданими на екрані даними Підручник 10 кл. стор 351-флс; стор 352 – геометричний зміст, механічний зміст, рівняння дотичної). Вчитель звертає увагу на рисунок «піраміди» показника якості засвоєння матеріалу . Робиться учнями висновок: краще матеріал учні засвоюють при роботі в групі
  2. Перевірка домашнього завдання : взаємоперевірка зошитів; відповіді вчителя на незрозумілі питання; усні вправи з повторення формул та правил диференціювання «учень-учень». (форзац 4 підручника)
  3. Тренувальні вправи з диференціювання функції ( працюють в парах і при необхідності звертаються до консультанта , що призначені вчителем). Вправи записані маркером на дошці №2 (відкидна)  :
  1.   Визначити похідні функції: у=х⁶+ 3х⁵+ 2х -1 //  6х⁵-15х⁴+2

у= та знайти у’(0)//*2

у=2х⁴-х та розв’язати рівняння у’(х)=0// 0.5

  1. Знайти v(t), якщо х (t)=5t⁴-3+1// v(t)=14%
  2. Знайти тангенс кута нахилу дотичної в точці хₒ=//  х= 1/2

F(х)= 1+   в  точці хₒ=π/6

  1. Усні вправи ( Робота з дидактичним матеріалом) 

ДМ-10 стор. 25 №6,7

  1. Самостійна робота 12 хв. (вправи на екрані)
  1. (х⁶-5+2 - 7)’
  2. ()’
  3. (9+х)’  ; f’(х)=0.
  4. F(х) = 1+; f’()
  5. V(t)=15-8t+1 ; V(3х)/// на екрані показано відповіді , перевіряють учні-сусіди, занотовують результати , ставлять прізвища та здають листки(остаточні бали виставляє вчитель після перевірки поза уроків)
  1. Аналіз самостійної роботи (відповіді вчителя на незрозумілі питання учнів)
  2. Оголошення домашнього завдання: ДМ-10 стор.25 №7-8 , повт. формул
  3. «Зворотній зв’язок-правило правої руки»: якщо є проблеми у засвоєнні матеріалу -тримають ліву руку, якщо проблем немає-праву.
  4. Конкурс «Хочу перемогти» ДМ-10 стор. 27 №6  «Вільна дошка»
  5. Подяка учням за урок.

 

Використана література

  1. Мерзляк А. Г.,Номіровський Д. А., Полонський В. Б. Алгебра 10 клас, 2018 (Проф.).
  2. Збірник контрольних робіт з математики. 10 кл. Алгебра, Маріуполь, 2019.
  3. Роганін О. М. Алгебра в таблицях і схемах. 7-11 кл, «Торгсінг», 2020.
  4. Нелін Є. П. Алгебра і початки аналізу. Підручник для 10 кл (академ.), «Гімназія», 2010.
docx
Додано
12 травня 2021
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку