Урок алгебри та початків аналізу в 10 класі
01/03-2021
Тема: Диференціювання функції
-
Мета:
-
Повторити навчальний матеріал з теми «Поняття похідної»;
-
Відтворити вміння учнів розв’язувати вправи з теми;
-
Формувати навички самоконтролю, корегування та оцінення результатів своєї навчальної діяльності;
-
Вміння працювати в групі .
Обладнання: Дидактичний матеріал, проектор, оформлення дошок.
Хід уроку
-
Організаційний етап . Вступне слово вчителя про важливість вивчення теми , застосування похідних в багатьох галузях освіти, техніки.
-
Елементи історизму. За кадрами на екрані учні дізнаються про відкриття вченими XVIII століття з питань диференціального обчислення.
Інформація на проекторі: Знак ∆х ввів Л.Ейлер (1755 р. ) : Вибір букви ∆ пов’язаний з латинським словом «differentia-різниця» ; знак похідної увів Ж. Лагранж 1770р.)
-
Інформація на проекторі: Оголошення теми та завдань уроку та повторення основних понять теми (за поданими на екрані даними Підручник 10 кл. стор 351-флс; стор 352 – геометричний зміст, механічний зміст, рівняння дотичної). Вчитель звертає увагу на рисунок «піраміди» показника якості засвоєння матеріалу . Робиться учнями висновок: краще матеріал учні засвоюють при роботі в групі
-
Перевірка домашнього завдання : взаємоперевірка зошитів; відповіді вчителя на незрозумілі питання; усні вправи з повторення формул та правил диференціювання «учень-учень». (форзац 4 підручника)
-
Тренувальні вправи з диференціювання функції ( працюють в парах і при необхідності звертаються до консультанта , що призначені вчителем). Вправи записані маркером на дошці №2 (відкидна) :
-
Визначити похідні функції: у=х⁶+ 3х⁵+ 2х -1 // 6х⁵-15х⁴+2
у= та знайти у’(0)//*2
у=2х⁴-х та розв’язати рівняння у’(х)=0// 0.5
-
Знайти v(t), якщо х (t)=5t⁴-3+1// v(t)=14%
-
Знайти тангенс кута нахилу дотичної в точці хₒ=// х= 1/2
F(х)= 1+ в точці хₒ=π/6
-
Усні вправи ( Робота з дидактичним матеріалом)
ДМ-10 стор. 25 №6,7
-
Самостійна робота 12 хв. (вправи на екрані)
-
(х⁶-5+2 - 7)’
-
()’
-
(9+х)’ ; f’(х)=0.
-
F(х) = 1+; f’()
-
V(t)=15-8t+1 ; V(3х)/// на екрані показано відповіді , перевіряють учні-сусіди, занотовують результати , ставлять прізвища та здають листки(остаточні бали виставляє вчитель після перевірки поза уроків)
-
Аналіз самостійної роботи (відповіді вчителя на незрозумілі питання учнів)
-
Оголошення домашнього завдання: ДМ-10 стор.25 №7-8 , повт. формул
-
«Зворотній зв’язок-правило правої руки»: якщо є проблеми у засвоєнні матеріалу -тримають ліву руку, якщо проблем немає-праву.
-
Конкурс «Хочу перемогти» ДМ-10 стор. 27 №6 «Вільна дошка»
-
Подяка учням за урок.
Використана література
-
Мерзляк А. Г.,Номіровський Д. А., Полонський В. Б. Алгебра 10 клас, 2018 (Проф.).
-
Збірник контрольних робіт з математики. 10 кл. Алгебра, Маріуполь, 2019.
-
Роганін О. М. Алгебра в таблицях і схемах. 7-11 кл, «Торгсінг», 2020.
-
Нелін Є. П. Алгебра і початки аналізу. Підручник для 10 кл (академ.), «Гімназія», 2010.