Тема: Ділення виду 80 : 8, 700 : 7. Задачі на 2 дії, пов’язані з одиничною нормою

Про матеріал
Мета: пояснити спосіб знаходження відповіді на вказані випадки ділення; опрацювати пояснення розв’язання задачі на дві дії, вправляти учнів у складності рівностей за текстовою умовою
Перегляд файлу

Тема: Ділення виду 80 : 8, 700 : 7. Задачі на 2 дії, повязані з одиничною нормою (№ 796 – 803)

Мета: пояснити спосіб знаходження відповіді на вказані випадки ділення; опрацювати пояснення розв’язання задачі на дві дії, вправляти учнів у складності рівностей за текстовою умовою.

Обладнання: картки з прикладами, таблиця для усних обчислень.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота з картками.

Картка 1

Обчислити.

50 · 10                4 · 100             10 ∙ 1

5 ∙ 100                7 ∙ 10              6 ∙ 10

9 · 10                   7 · 100

Накреслити квадрат зі стороною 4 см. Знайти периметр цього квадрата.

Картка 2

Обчислити.

40 · 10                        10 · 8 : 1                     8 · 100

5 · 100 + 250             8 ∙ 10                          330 + 7 · 10

7 ∙ 100                       1000 – 3 · 100

Накреслити квадрат зі стороною 5 см. Знайти периметр цього квадрата.

Картка 3

Обчислити.

30 · 10 + 25            10 · 5 : 1              9 · 100 – 600

7 · 100 + 300          50 : 10 · 9           280 + 2 · 10

600 : 100 · 6           1000 – 8 · 100

Накреслити квадрат зі стороною 3 см. Знайти периметр цього квадрата.

2. Колективна робота.

• Назвати результати першої дії у кожному виразі.

20 + 60 : 10                         200 + 300 : 100

5 · 10 + 30                            7 + 100 + 200

(20 + 60) : 10                       (200 + 300) : 100264

5 · (10 + 30)                         7 · (100 + 200)

Завдання 796, с. 118. Усне виконання.

        ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

• Обчислювальний «ланцюжок».

Ділене 64, дільник 8, знайти частку ...

Зменшити у 8 разів ...; збільшити у 4 рази ...

Збільшити на 46 ...; збільшити у 10 разів ...

Поділити на 100 ...; помножити на 10 ...

Помножити на 1 ...; помножити на 0 ...; збільшити

на 700; зменшити на 300 ...; зменшити у 10 разів. Що

вийшло?

(Відповідь: 4).

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо розвязувати приклади виду 80 : 8, 700 : 7, а також задачі на 2 дії, пов’язані з одиничною нормою.

           IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового

навчального матеріалу

• Завдання 797, с. 118.

 Учні з допомогою вчителя з’ясовують, що 80 — це 8 десятків. Якщо 8 десятків поділити на 8 рівних частин, буде 1 десяток, тобто 10.

700 — це 70 десятків. Якщо 70 десятків поділити на 7 рівних частин, буде — 1 сотня, тобто 100. Решту прикладів розв’язати за зразком.

           V. Розвиток математичних знань

• Завдання 798, с. 119.

Ознайомившись зі змістом і проаналізувавши задачу, учні самостійно записують в зошит розв’язання.

• Завдання 799, с. 119.

Прочитавши задачу, учні аналізують умову задачі, з допомогою розв’язання

у підручнику з’ясовують, що знаходили першою, другою дією. Запропонувати учням скласти обернену задачу з подальшим її розв’язанням.

• Завдання 800, с. 119.

 Фронтальна робота. Запропонувати розглянути два способи розв’язання:

1-й спосіб — a – 680 = 140;

2-й спосіб — 680 + 140 = a.

• Завдання 801, с. 119. Фронтальна робота над задачею.

--- Додаткові завдання (на вибір)

а) Обчислити.

(72 : 9) · (63 : 7) – 7 · 7265

5 · 9 – (18 + 7) : 5 + (42 : 6) · 4

(13 + 8 · 4) : 9 – (27 : 9 – 3 · 0)

б) Виконати дії з іменованими числами.

3 м 4 см + 2 дм 7 см

9 м 8 дм 4 см – 2 м 4 дм 2 см

5 м 3 дм 7 см + 2 м 1 дм

7 м 3 см – 5 м 4дм 1 см

в) Андрій задумав число, збільшив його на 4, відняв  5, результат помножив на 3 і поділив на 2. В результаті отримав 9. Яке число задумав Андрій?

г) Ганнуся купила 38 повітряних кульок. 14 кульок вона залишила собі, а решту поділила порівну між 4 подругами. Скільки повітряних кульок вона дала кожній подрузі?

ґ) Будинок має 12 поверхів. У скільки разів шлях по сходах на дванадцятий поверх довший, ніж шлях на четвертий поверх?

           VI. Підсумок уроку

Пояснити:

30 : 3                        600 : 6.

             VII. Повідомлення  домашнього  завдання

  802, 803, с. 119.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку